Author Topic: История на депата и гаражите  (Read 22331 times)

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1962
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на депата и гаражите
« Reply #60 on: 07.12.2020, 23:00:53 »
Явно няколко години преди откриването на гараж Земляне вече е имало сериозен недостиг на пространство за гариране на автобусите, защото от сателитната снимка от 1966 г. се вижда, че по цялата улица "Дамян Груев", съседните пресечки, около коловозите на гара "Сердика", включително и в и около някогашната авторемонтна база (на мястото на сегашния парк "Възраждане"), по площад "Възраждане" е осеяно с автобуси, някои от с ремаркета. Вярно, че при Министерството на земеделието така или иначе са тръгвали витошки линии и все пак улицата прилича на автогара още от "Скобелев". Също така на югозападния ъгъл на площад "Възраждане" е имало обръщателно колело за автобуси.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1912
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #61 on: 07.12.2020, 23:23:04 »
Сгрдата на Дамян Груев е била първият гараж и работилница на автото строена през 30-те. Тя е отесняла, на гара Сердика не е имало работилница.
The Grand Tour

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6777
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #62 on: 07.12.2020, 23:34:52 »
Това обяснява снимката, а и това, че днес пред нея има бензиностанция. Тази бензиностанция я е имало и тогава - вероятно ведомствена за зареждане на автобусите. Иначе сградата продължава да е на СО с отпаднала необходимост и наскоро отново мина доклад, с който преотдават с конкурси под наем обособените в нея помещения и гаражи.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4156
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #63 on: 08.12.2020, 01:11:22 »
Доколкото ми е известно, недостигът на място за пренощуване е бил хроничен проблем, при това, не само за автобусите.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1912
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #64 on: 08.12.2020, 09:05:58 »
Бензиностанцията е пусната през 90-те върху тоалетната. Ведомствената е била вътре в гаража.
The Grand Tour

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6777
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #65 on: 08.12.2020, 09:48:20 »
На сателитната снимка изглежда, че я има бензиностанцията.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #66 on: 08.12.2020, 11:49:30 »
Първият гараж и работилницата за автобуси на градския транспорт са били в настоящия Трамкар, тогава ДТО. Гараж България на ул. Дамян Груев 8в (тогава ул. Братя Бъкстон 8в) е построен някъде към 1949-1950 (трябва да проверя точната годината). На сателитната снимка от 1966 може да видите какво е положението и при другия автобусен гараж по това време - Сточна гара. И там автобусите са спрени навсякъде, включително и в самото кръстовище на пл. Сточна гара. На същата карта се вижда и строежа на гараж Земляне, административната сграда вече е готова в груб строеж. От края на 1966 поетапно започват да преместват автобуси от двата стари гаража към Земляне.

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1962
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на депата и гаражите
« Reply #67 on: 28.12.2020, 22:58:20 »
Това ми изглежда като общински гараж - гербът на София и отдолу явно знака на ДТО(?). Може и гербът да е добавян, а да е бил правителствен/царски (примерно) гараж преди това и да е имало корона на мястото на герба?

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 569
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #68 on: 17.03.2021, 18:34:27 »
От "Стара София" - мотриса 110 в депо "Красно село", 30-те години: https://www.facebook.com/photo?fbid=284000219956192&set=a.272249147797966

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2828
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #69 on: 05.05.2021, 13:54:38 »
Депо Красна поляна през 2000г. Съжалявам за малкият формат, но е от вестник, в който имаше статия за убийството на двамата ватмани от техния колега Явор Иванов.
ПС: Сменям миниатюрната снимка със същата в по-нормален размер от сайта на в. "24 часа".
« Last Edit: 05.05.2021, 14:33:23 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3923
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #70 on: 15.09.2021, 16:27:46 »
Точна дата на откриване на гараж Малашевци има в държавния архив - 09.09.1972г. На плаца в бетонните панели видях издълбана дата някой си ноември 1971г., явно тогава са отливани.
Quote
Бързото развитие на автобусния транспорт в периода 1968 – 1972 г. налага създаването на два автогаража за по 500 автобуса – „Земляне" и „Малашевци". Автобусно предприятие -  2 -  „ Малашевци" се създава на 09.09.1972 г. От 01.06.1974 г. е  самостоятелно юридическо лице на стопанска сметка. Предприятието обслужва автобусни линии № 280, 78, 79, 85, 86 и др. С решение на Стопанския съвет на СД „Градски транспорт" от 01. 07.1987 г. се обособяват 4 предприятия за автотранспорт, едно от които е Автобусно предприатие – 2 – „Малашевци"...
http://212.122.187.196:84/Process.aspx?type=Inventory&agid=13&flgid=27175&ilgid=68741
В описа има и снимки, но не са дигитализирани.
« Last Edit: 15.09.2021, 16:30:18 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #71 on: 15.09.2021, 17:25:13 »
Тогава е била софрата, иначе по спомен имаше податки в други фондове, че още от края на 60-те или самото начало на 70-те започват да карат автобуси натам (част от Малашевци е функционирала поне като паркинг към това време) и в Земляне (от 1967, ако не и от 1966).