Author Topic: Локомотиви  (Read 115652 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4431
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #400 on: 14.02.2022, 13:40:52 »
Явно тези локомотиви имат все още напълно достатъчна мощ, да обслужват влак с 8 пълни вагона.
Мощта им не се е променила откакто са произведени. И след 100 години, ако се поддържат работоспособни, ще имат същата мощ. Това не е ДВГ, който може да издуха или да изпуска от клапаните.
Quote
имаше си завидно ускорение дори с 8 вагона по нищо не отстъпващо на Смартрон.
Това не е съвсем вярно. Теглителната характеристика на старите локомотиви с постояннотокови двигатели тръгва стръмно надолу над определена скорост (около 60км/ч), а на Смартрона това става чак около 100 км/ч и спадането е много по-полегато. Това означава, че максималното ускорение е еднакво само при ниските скорости, а при високите, Смартронът печели с пъти разлика. Също означава, че с голям влак по стръмен наклон, Смартронът ще може да достигне и поддържа много по-висока скорост.  Това обаче е техническата част... субективният фактор - как машинистът кара - е по-меродавен в повечето случаи.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3545
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #401 on: 14.02.2022, 16:58:29 »
44144 дали е модернизиран?? Или е минал само пребоядисване?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7225
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #402 on: 14.02.2022, 21:55:16 »
От КР в Словакия е.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1464
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #403 on: 18.02.2022, 18:18:34 »
Гледам този клип и на мястото на двата 04 има съмнителна купчина. Преместени ли са или са нарязани?

5:00


Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 426
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #404 on: 23.02.2022, 17:18:44 »
Видео с ремонтиран локомотив LE5100 на ТБД.  :arrow:https://www.youtube.com/watch?v=zqeseNaavUI
В описанието пише че това е бивш сръбски локомотив 461 022. Обаче номерът му е 46 109, а както знаем Ковашки купи от БДЖ четири локомотива серия 46 през 2018  година, а именно 46 006, 46 009, 46 014 и 46 016. Въпроса ми е това може ли да е 46 009 купен от БДЖ , или Ковашки е повторил номера на чехите с купените от БДЖ серия 44 локомотиви.
« Last Edit: 23.02.2022, 17:28:18 by go6o »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14446
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #405 on: 23.02.2022, 22:58:22 »
Не сръбски а румънски. Сръбските са 4-осни, а Румънците взимат лиценза за 6-осния.

Иначе из ФБ групите за снимки на влакове много хубаво е написано, първо е бил в Сърбия, после в Румъния и после са го купили оттам. Румънските май имат едни малки фарчета до буферите, спомям си го този детаил когато пускаха макета на 46 124 за тези фарчета. А на сръбските доколкото знам пулта е отляво.

От това, което съм чел за този модел локомотиви е че не са особено успешни и дават ядове, въпреки някои добри качества като голямата мощност и теглителна сила, също съм чел че и модернизацията им не е особено успешна. Даже откакто дойдоха всички Сименси, не съм виждал такъв на пътнически влакове. Спомням си преди години съм се возил на нощен ПВ със 17-18 вагона теглен само от един такъв локомотив, без помощна машина. Може би предимство пред Сименсите и Шкодите е че са 6 -осни?
« Last Edit: 23.02.2022, 23:06:19 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7008
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #406 on: 24.02.2022, 12:07:16 »
Голямото сцепно тегло не е сериозно предимство за пътнически влакове, необходимо е при тежките товарни. При това тежък локомотив със сравнително лек пътнически влак неизбежно изразходва повече енергия от по-лек такъв.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16527
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #407 on: 24.02.2022, 15:43:46 »
... Даже откакто дойдоха всички Сименси, не съм виждал такъв на пътнически влакове. Спомням си преди години съм се возил на нощен ПВ със 17-18 вагона теглен само от един такъв локомотив, без помощна машина. Може би предимство пред Сименсите и Шкодите е че са 6 -осни?
Снимката е от днес, има ги още... Добре, че не е само с един вагон, иначе локомотивът щеше и да е по-дълъг от вагона, който тегли.... (не съм проверявал така ли би било, но във всеки случай изглеждат сходно дълги...)
« Last Edit: 24.02.2022, 16:26:39 by difian »

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 544
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #408 on: 02.03.2022, 17:30:19 »
На 12.03.2022 в Експрес Сервиз ООД ще бъде представен модернизирания локомотив 77-002. Желаещите да присъстват трябва да го потвърдят чрез коментар под публикацията в Facebook.
Източник: Експрес сервиз

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15390
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #409 on: 08.04.2022, 16:22:47 »
https://m.offnews.bg//news/Ikonomika_59/Pak-bezhaberie-v-BDZh-Dva-ot-chisto-novite-Smartroni-veche-sa-izvan-d_774100.html
Не знам колко вярно е това. Ако има нещо такова, значи уверено вървим по пътя на поддръжката на Дезирата...
« Last Edit: 08.04.2022, 16:24:46 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #410 on: 08.04.2022, 16:43:55 »
Доколкото знам, колела има, а сега се уточнява къде ще се сменят. Проблемът трябва да се разреши съвсем скоро. Статията е силно изкривена, а заключенията са откровено неверни, че нищо не се прави.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9379
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #411 on: 14.04.2022, 13:32:52 »
Сайтове ,като Петел,Бли;,Оффнюз и тем подобни дори не трябва да се отварят!!!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1942
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #412 on: 14.04.2022, 14:26:52 »
И оффнюз ли е кафяв сайт?
The Grand Tour

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6834
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #413 on: 14.04.2022, 14:44:39 »
Специално журналистът, който се занимава с тези статии за железницата, доста често публикува едностранчива и изкривена (преувеличена и преиначена) информация, която я самотълкува.
Да, факт е, че конкретно има проблем, но е факт и че се работи. Факт е, че е допуснато да се стигне до там и защото предходните като са сключили договор, много добре са знаели, че нямат капацитет да поддържат текущо локомотивите, но са сключили договор, все едно си купуваш дюнер - плащаш и ядеш. Фул сървиз поддръжка не е поръчвана и плащана.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4431
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #414 on: 14.04.2022, 16:16:33 »
Колелата се сменят само на едно място - Грац. Не, че не може и тук, но в гаранция няма кой да го разреши без съответните лицензи и сертификати, каквито тук няма.
Колоосите се вадят тук (Русе) и пътуват до там за нови колела. През това време локомотивът стои на трупчета и чака.

До няколко дни първият от спрените ще започне тази процедура.

Трябва да се каже, че тези локомотиви имат по-голямо разстояние между колоосите в една талига и по-голямо разстояние между талигите и понеже са съвсем базова версия, мазилната им инсталация маже ребордите само на първата колоос по посока на движението и колелата се изяждат много по-бързо от на другите локомотиви.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3877
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #415 on: 14.04.2022, 19:11:30 »
Колелата се сменят само на едно място - Грац. Не, че не може и тук, но в гаранция няма кой да го разреши без съответните лицензи и сертификати, каквито тук няма.
Колоосите се вадят тук (Русе) и пътуват до там за нови колела. През това време локомотивът стои на трупчета и чака.

Експрес Сервиз казват, че се готвят да предоставят услугата изцяло сами:

Quote
Express Service - Bulgarian Locomotives
..лятото пристига новата ни преса, която е специално направена за смяна на колела на Вектрон/Смарт. Дотогова - ще правим операцията съвместно с колегите от Грац.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1519
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #416 on: 14.04.2022, 21:40:13 »
И до кога са в гаранция, и от кога след това ще могат да ги сменят тук?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7008
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #417 on: 15.04.2022, 11:11:15 »
Доставката на необходимото оборудване ще отнеме няколко месеца и няма смисъл локомотивите да стоят да чакат през това време. Гаранцията е 36 месеца.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16527
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #418 on: 28.06.2022, 18:57:50 »
Колко локомотива Смартрон виждате на снимката!? Снимах панорама, за да са в един кадър всичките, нито един не се движи и не е сниман случайно два пъти... Редовно са струпани по шест, но днешният рекорд реших да го увековеча, над 50% от всички... Като най-нов и надежден подвижен състав, в едно търговски упрсвлявано предприятие, търсещо ефективност и ефикасност, подвижният състав щеше да е в движение, а не да слънчасва в депото, вероятно с един или друг проблем...  :help:
« Last Edit: 28.06.2022, 19:02:50 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4431
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #419 on: 28.06.2022, 19:01:51 »
Само с един проблем, няма друг - пределно износени колела.