Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 285729 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6454
    • View Profile
17:30 е към края на работния ден и е нормално основният пътникопоток да е от промишлената зона към жилищните райони и в обратна посока да има малко пътници.  :rolleyes: Пътуващите от промишлената зона към Илиянци и селата също не са особено много. :rolleyes:

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Ето къде са изчезнали тези дългите с ниския среден под! Преди да поръчат нови ПЕСи, тези вървяха по линии 1 и 6, а после изчезнаха.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9848
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Повечето от тях наистина изчезнаха.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3209
    • View Profile
    • Email
Не смятам, че това направление има нужда от 2 линии при положение, че в делник в час пик трамваите са празни. Направи впечатление, че една част от слезлите от 11 останаха, за да чакат 6. Може би е по-добре 11 или 12 да се пренасочи към Надежда/ Обеля.

И натам няма нужда от 2 линии, достатъчно е едната да се скъси до гара София-Север.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6454
    • View Profile
Има нужда - промишлената зона генерира сериозен пътникопоток в делник пик.  :rolleyes:

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2261
  • 506
    • View Profile
    • Email
Дъвкано е поне няколко пъти вече, но това от което наистина има нужда е да се ремонтира трасето до Илиянци и селските автобуси да се върнат дотам(или поне до Хюндай). В комбинация със синхрон между тях, 11 и 12, обслужването няма да се влоши, даже напротив.
А по Жеков обслужването не е достатъчно поради простата причина, че има три нередовни линии без никакъв синхрон помежду им. По-добре ще е да се подсили 6 отколкото да се праща още една линия насам.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6454
    • View Profile
Най-смислено наистина е да се направи качествен основен ремонт на трасето до Илиянци с максимално обособяване на участъка по Илиянско шосе и вдигане на скоростта и ТМ 6 да се сгъсти до около 10 минути пик, около 15 извън пик и празник и 25 нощем. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15181
    • View Profile
    • Email
Каквото и да оптимизират по Илиенско шосе, най-бавната част е в подлеза Надежда,  а там е безнадеждно.
Може някой от вас да пробва да убеди жителите на Нови Искър да се довозват с ТМ12 (20 минути само до гарата) вместо с метро.
« Last Edit: 06.01.2022, 19:22:58 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6454
    • View Profile
В подлеза Надежда не се губи много време - трасето е обособено, ремонтирано и няма пресичания, до Централна гара при нормално състояние на трасето може да се стигне за под 15 минути. :rolleyes:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1441
    • View Profile
Трасето в района на надлез "Надежда" е частично ремонтирано (тук-там). От депо "Банишора" до малкия триъгълник е зле, и след глухия коловоз за разтоварване на трамвайни мотриси направиха само релсите над моста над река "Суходолска". Надолу до "София Север" също е зле. Дори и всички компрометирани участъци да се ремонтират, едва ли ще падне времепътуването с повече от 2-3 мин. "Илиянско шосе" не виждам как ще се обособи, защото това е индустриална зона. В предприятията влизат големи камиони и ако трасето е обособено, няма възможност за маневри. Булевардът е тесен.
Не мислете, че ако изобщо някога се ремонтира трасето до Илиянци, това автоматично ще означава скъсяване на автобусите до там. Когато дадеш нещо на хората, после е много трудно да си го вземеш обратно. Никой здравомислещ управленец няма да се нагърби с такава задача.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6454
    • View Profile
Може да се оставят възможности за маневри на 2-3 места по Илиянско шосе, а останалата част от трасето да се обособи с ограждения.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15181
    • View Profile
    • Email
В подлеза Надежда не се губи много време - трасето е обособено, ремонтирано и няма пресичания, до Централна гара при нормално състояние на трасето може да се стигне за под 15 минути. :rolleyes:
То е обособено и ремонтирано, но конструктивно не позволява нормални скорости - улейни релси, криви и габарити.

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4945
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
В момента Илиянци - Триъгълника по разписание е 15 минути. При ремонт на трасето, времето може спокойно да падне до 10-11 минути. Триъгълника - Пета Градска Болница делничен ден е 3 минути, вечер делник и целите предпразник/празник е 2. Трасето през подлеза позволява 2 минути и в делник пик, при три условия - осветление през светлата част на деня в тунелите (сега такова липсва), светлинна сигнализация в участъците с ограничена видимост (между малкия триъгълник и пета градска), и отпадане на безумното ограничение от 10км/ч в тунела под ЖП линията, което е сложено, тъй като има странични помещения без врати, в които спят клошари. Оправданието е, че врати постоянно слагали, но все ги крадяли. Реално врати там от години не са поставяни, а СЕ си е измило ръцете с едно безумно ограничение и прехвърляне на вина у водачите. Така че пътуването Илиянци - Ц. Гара може преспокойно да се сведе до 14-16 минути, което е предоволно време за пътуване.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9848
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
27 в момента взима разстоянието от Илиянци до Пета градска за 13 минути.
Ако за същото време го взима и 12, то оправданието за бавен трамвай отпада.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3209
    • View Profile
    • Email
27 в момента взима разстоянието от Илиянци до Пета градска за 13 минути.
Ако за същото време го взима и 12, то оправданието за бавен трамвай отпада.

Обиколката в обратна посока през Надлез Надежда е 4-5 минути. Ако 27 се махне обаче ще отпадне удобното прекачване от тб5 в 27 в тази посока, а доста хора се научиха да го ползват - по 4-5 човека редовно слизат на Столетов и чакат 27.

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 671
    • View Profile
    • Email

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2986
    • View Profile
https://www.dnes.bg/sofia/2022/01/17/spasi-sofiia-iska-nova-tramvaina-liniia-da-raztovari-7.517275
Тази идея може би си заслужава.....
Много хубаво като идея, но защо потребителите на ТМ 7 в "неелитната" му част трябва да бъдем ощетени с увеличаване на интервала? Ако е до Хан Кубрат и са синхронизирани през едно в сегашния интервал или поне близък до него, би било ок. И липсата на пари не е опрадвание, защото утре може някой да реши да съкрати например 5 мин от разписанието към Илиянци с цел по-бързо пътуване, ама пък няма пари за ремонт на трасето. С две думи, хубава идея, но ще бъде опорочена  от институциите.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 671
    • View Profile
    • Email
Не всичко което се предложили е хубаво разбира се.Да има друга линия до Борово съм съгласен ама ако може да не се пипа ТМ7. ;)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15181
    • View Profile
    • Email
Сихронизирането на 7 и на втора линия до Борово се подразбира. Но предложеният маршрут на ТМ17 е прекалено дълъг и трудно ще се получи синхрон, освен ако ТМ17 не стои 10-15 минути на Струга.
Трафикът от една единствена спирка - Хан Кубрат не оправдава честотата на седмиците. Сега ТМ7 е през 5 минути на пик, как си представяте хем да се запази, хем да се вмъкне ТМ17, т.е. двете линии да са през 2 минути и половина в общия участък??? А при едноколовозно трасе това е направо невъзможно. Доколкото разписанията на ЦГМ са на цели минути, най-смисленият вариант е през 4 минути в общия участък и през 8 минути в разделения. През 3/6 минути могат да станат, след като най-сетне реконструират ТМ трасе по Скобелев.

 Затова ТМ17 би трябвало да е с по-къс маршрут - примерно до Съдебна палата. Даже с наличните пендели може да се направи до Пилоните, но СЕ бяга от реално използване на пенделите като дявол от тамян. Т-образно обръщало на Пилоните не е оферта, освен ако не могат да въртят състави от Татри Т6А2.
« Last Edit: 18.01.2022, 09:49:09 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6454
    • View Profile
Големият проблем на ТМ 7 е едноколовозният участък - изчакването неизбежно води до пакетно придвижване при малки интервали, сгъстяването му или допълнителна линия няма да подобри обслужването. Принципно може в бъдеще за ТМ 7 да се закупят по-дълги вагони 40-45 m, това би подобрило сериозно обслужването след решаване на проблема с едноколовозния участък. Наличните пендели са прекалено тромави и неизбежно ще падне средната скорост между Борово и НДК. :rolleyes:
« Last Edit: 18.01.2022, 10:08:21 by V.Peichev »