Author Topic: Skoda  (Read 47407 times)

Offline gintaras

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 91
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #100 on: 12.02.2021, 15:25:39 »
End of Škoda 14Tr Lithuania, Kaunas

Offline Chezare

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 528
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #101 on: 26.07.2021, 14:29:57 »
https://www.skoda.cz/skoda-transportation-predstavila-novy-dieselovy-autobus-skoda-d-city/
Мяза удивително на Темса. Нали по едно време нещо се беше разчуло, че Шкода купува Темса...

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2979
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #102 on: 26.07.2021, 14:54:09 »
То не просто си мяза. Това си е модел на Темса с емблема на Шкода.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1992
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Skoda
« Reply #103 on: 22.12.2021, 21:05:34 »
Острава ще получи първите екземпляри от новия тролейбуснен модел Шкода 36Тр, използващ каросерия на Темза - фирма, която по-рано през годината беше купена от Шкода.
Интересни са хватките, които Шкода е използвала при търга - в него се явила фирмата Екова, която в последствие също е придобита от Шкода, но към момента на подаване на документи все още е била в процес на вливане в Шкода и формално е била независим участник (дотогава е била дъщерна на предприятието за градски гранспорт на Острава, което е самият получател на доставката от търга). Същата е предлагала модел, базиран на Соларис, тоест Шкода 26Тр. А спечелилата фирма е не централната Skoda Transportation, а унгарската GANZ, която също е в състава на концерна Шкода и именно тя предлага новия модел. Участвали още SOR и Tram for Envi, предллагащи Богдан, но те се класирали по-назад.
Първата каросерия от новия модел вече била в Пилзен за монтиране на електрооборудването.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3065
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #104 on: 23.12.2021, 02:01:04 »
Да се разбира ли, че турският производител Temsa е закупен и придобит официално от Skoda или просто турците са им продали лиценз за определен модел/каросерия?  :blink:

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16528
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Skoda
« Reply #105 on: 23.12.2021, 07:18:01 »
Да се разбира ли, че турският производител Temsa е закупен и придобит официално от Skoda или просто турците са им продали лиценз за определен модел/каросерия?  :blink:
Прочети последните три мнения на предишната страница... ;)

А ето и официално...

Моля, че се разтърсих аз из интернет!  :D
« Last Edit: 23.12.2021, 07:25:41 by difian »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4438
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #106 on: 18.01.2022, 12:46:46 »
В Прага вече е на линия първият електробус Шкода с каросерия на Темса. Интересно е, че на линия електробусите се зареждат с пантограф от контактна мрежа на 600 V, която може да се използва и от тролейбуси. Такова решение е много по-смислено за София, вместо да се строят зарядни станции, които са съвместими само с определен модел автобуси.




Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6832
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Skoda
« Reply #107 on: 18.01.2022, 15:54:10 »
Прав си, хайде дано да имаме скоро и в София такива тролейбуси, които да се зареждат и да могат да минат повече от 5 км разстояние без мрежа.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3065
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #108 on: 19.01.2022, 01:45:05 »
Такъв тип зареждане безспорно е голямо предимство, но никой не коментира и недостатъците - графикът на движение трябва да бъде толкова стегнат, че да позволява на миксера да се зарежда без това да пречи на преминаващите тролейбуси по трасето; друг вариант е да се изграждат допълнителни разширения на КМ на някой крайни спирки (обръщателни колела), така че миксерите да се зареждат спокойно без да пречат на тролейбусното движение.

Но за малки градове с неособено натоварено тролейбусно решение това би било най-оптималния вариант :rolleyes:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4438
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #109 on: 19.01.2022, 09:38:11 »
Това не е голям проблем. Бързото зареждане на крайните спирки отнема само няколко минути, а и при нужда шофьорът на електробуса винаги може да свали пантографа, за да пропусне тролейбус. На доста крайни спирки и сега има двойна мрежа, която позволява разминаване.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4431
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Skoda
« Reply #110 on: 19.01.2022, 11:13:16 »
Не съм убеден, че стандартна тролейбусна контактна мрежа може да го зареди за няколко минути само на крайните спирки. Това решение по-скоро осигурява междинно дозареждане за по-голям пробег или нещо такова.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4438
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Skoda
« Reply #111 on: 19.01.2022, 12:00:53 »
Да, това е opportunity charging и служи за удължаване на пробега. Пълното зареждане става в депото. За автобус със суперкондензатор би било възможно пълно зареждане от КМ на крайните спирки, ако Chariot/Higer могат да предложат такова решение. Може би си струва да се проучи и тества.
« Last Edit: 20.01.2022, 00:25:55 by Sofia »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6832
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Skoda
« Reply #112 on: 19.01.2022, 15:45:42 »
Да, особено когато има общи участъци с тролейбусна ККМ. Би оптимизирало разходите за изграждане на допълнителни съоръжения.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4253
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda
« Reply #113 on: 24.07.2022, 22:05:31 »
От книгата излезе, че учудващо Сан Франциско е градът, в който е втори по най-голям брой тролеи Шкода 14тр и 15 тр. Първи е Киев. Всички останали са били с по-малка бройка.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.