Author Topic: А6 Европа  (Read 8012 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
А6 Европа
« on: 28.12.2018, 23:58:17 »
Подписан е договорът за изграждането на 17 км от път I-8 между Драгоман и Сливница

На дата: 28.12.2018  |   Категория: Новини  |   Автор: Вестник Строител  |   Прочетена: 376

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов подписа договора за проектиране и строителство на 16,98 км от път I-8 Калотина – Софийски околовръстен път в участъка между Драгоман и Сливница от км 15+500 до км 32+447,20 и етапни връзки. Предвижда се строителството да започне през следващата година и да завърши в края на 2021 г.
Изпълнител на отсечката ще е ГБС „Инфраструктурно строителство“ АД. Стойността на договора е 97 800 298,60 лв. без ДДС. Участъкът ще бъде изграден изцяло със средства от републиканския бюджет.
Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Срокът на договора е 910 календарни дни, от които 180 дни са за изработването на техническия проект, а 730 дни са за строителство.

На 15 ноември 2018 г. беше подписан и договорът за проектиране и строителство на 14,5 км от път І-8 в участъка от ГКПП „Калотина“ до пътния възел при Драгоман (от км 1+000 до км 15+500). Тази отсечка ще се изгражда от „СТРАБАГ БПА“ ДЗЗД, с участници: „Щрабаг“ ЕАД, „Страбаг Сп. з.о.о., Полша“ и „Битумина ГмбХ-България“ ЕООД. Стойността на договора е 137 491 883.28 лв. без ДДС. Част от средствата за финансиране са осигурени по Механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При км 12+520 ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“. Срок за изпълнение - 852 дни.

Път І-8 е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП „Калотина” – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.
Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия и завършеността на магистралната мрежа по направлението запад-изток на българска територия. С изграждането на отсечката ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят удобни и безопасни условия за движение.

http://vestnikstroitel.bg/news/196158_podpisan-e-dogovort-za-izgrazhdaneto-na-17-km-ot-pt-i-8-mezhdu-dragoman-i-slivnica/
« Last Edit: 29.12.2018, 00:03:54 by blagun »

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 394
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #1 on: 31.12.2018, 09:23:04 »
...Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране...
Не мога да разбера от какво пестят - направлението не е от спокойните, та да не е с 3 ленти...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16449
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #2 on: 31.12.2018, 09:56:34 »
То е цяло чудо, че ще има подве ленти и аварийна... Преди време плановете бяха да направят едва ли не едно лентов коларски път с места за разминаване... С посредствеността си управляващите в последните десетилетия вече скопиха метрото, но и други проекти.... Не разбирам логиката да премахваш съоръжения, стесняваш габарити и други подобни "рационализации"  за неща, които ще се експлоатират още 100+ години, за да спестиш 50-100 милиона.....

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #3 on: 31.12.2018, 18:23:48 »
Е, 3 активни ленти точно на тази магистрала са доста пресилени! Чакащите за гранично преминаване не ги бъркат лентите, за тях са необходими адекватни места за престой. Разширяването на ГКПП Калотина/Градина е друг въпрос и е първостепенна необходимост. От Храбърско магистралата тръгва към Волуяк и ССТ, така че няма да се товари от трафика от индустриалната зона между СОП и Божурище.
Икономията на средства е по-скоро в преразглеждането на трасето. Предишният вариант се провираше между Калотина и Драгоман през баирите южно от пътя, сегашният вариант копира трасето на първокласния път, така че надали ще е с проектна скорост над 100 км/ч западно от Драгоман.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3518
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #4 on: 31.12.2018, 20:32:35 »
Калотина - Драгоман проектна 100 км/ч. Драгоман - Сливница 120 км/ч. Терена не е от лесните , но и сроковете ми се струват прекалено дълги . Може би се страхуват от изоставане , а пък , ако стане по-рано ще се бият в гърдите с предсрочно пускане !  :D

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5675
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #5 on: 01.01.2019, 17:49:56 »
A Храбърско - ССТ на какво положение е?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #6 on: 01.01.2019, 18:46:48 »
A Храбърско - ССТ на какво положение е?
Засега на нищо повече от идеен проект. Според мен тази отсечка отделя транзитния от крайградския трафик и ще е много полезна, но решиха да почнат от границата. Може би заради имидж - единствената двулентова отсечка от Лондон до Калкута...
« Last Edit: 01.01.2019, 18:49:17 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9953
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #7 on: 01.01.2019, 20:13:30 »
С готов технически проект е до колкото знам.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3077
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #8 on: 23.05.2019, 18:14:43 »
Започна строителството на АМ "Европа"
Quote

Стартира строителството на магистрала "Европа", която ще свързва София с граничен пункт "Калотина". Инвестицията е за 117.3 млн. лв., а средствата ще бъдат осигурени от републиканския бюджет. Срокът за завършване на строителните работи е 2021 г.

Премиерът Бойко Борисов днес инспектира началото на строителните дейности по модернизацията на 17 км от първокласния път I-8 Драгоман-Сливница. Той призова изпълнителите да завършат отсечката до края на 2020 г.

"За Нова година - догодина трябва да се пътува до Белград по магистрала. От Бургас като тръгнат - до Белград, Мюнхен не трябва да има светофар", посочи министър-председателят. Той обясни, че са предвидени и средства за разширяване на ГКПП "Калотина" заради притока на инвестиции в страната. Очаква се засилване на тежкотоварния трафик през пропускателния пункт, което налага и разширяването му, допълни Борисов.
Трасето на АМ „Европа" между ГКПП „Калотина" и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и е разделено на три части. Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 между Калотина и Сливница. Първият участък от ГКПП „Калотина" до Драгоман е с дължина 14,5 км, ще бъде финансиран от Механизъма за свързана Европа и националния бюджет.

В края на 2018 г. бе сключен договор с изпълнителя на техническия проект и строителство на обекта и предстои подписването на договора за строителен надзор. Строителните работа на средния участък от трасето между Драгоман и Сливница започва сега. Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента  е с дължина 16 км и ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.




« Last Edit: 23.05.2019, 18:20:43 by Magirus deutz »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1459
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #9 on: 23.05.2019, 18:52:27 »
Quote
От Бургас като тръгнат - до Белград, Мюнхен не трябва да има светофар"

Казичене? :neznam:
Кой проверява проверяващите? Кой зарежда bootloader-a?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16449
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #10 on: 24.05.2019, 13:08:34 »
Да сложат регулировчик, само и само да не е светофар.....  :D

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9953
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #11 on: 24.05.2019, 13:17:52 »
По-скоро ще сложат регулировчик само и само да се пресича там.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1459
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #12 on: 24.05.2019, 21:51:53 »
По-скоро ще сложат регулировчик само и само да се пресича там.

Хубаво е по люлински тертип, освен светофара и да повдигнат пътеката, че тировете не е....т да намаляват...  :devil:
Кой проверява проверяващите? Кой зарежда bootloader-a?

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 517
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #13 on: 23.06.2019, 21:33:00 »
Почнали са да режат храстите и дърветата около пътя от страната на планината между Храбърско и Сливница. На места са копали доста надолу ~6-7 метра от нивото на пътя. Има около 500 метра на които са сложили чакъл(или нещо с подобен вид) и ~1км на които има основа червена почва, но може да са я сложили заради машините. Направи ми впечатление че има доста работещи машини в събота и неделя. Днес видях 6-7 камиона, които ги товареха с пръст. На места има ограничение на скоростта до 50 км/ч. Не се сетих на направя снимки, но ще се опитам да направя като минавам оттам.

Поставили са нова маркировка на павирания път между Драгоман и Сливница. Сложили са има-няма 20 метра мантинели на едно мостче и доста направляващи стълбчета. Направили са и няколко асфалтирани входа/изходи към този път. Вероятно ще пренасочват движението в близкото бъдеще. Дано паветата да са в по-добро състояние от софийските.

Online Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #14 on: 23.06.2019, 21:37:17 »
Паветата там бяха перфектни и следваха съвсем точно древния римски път.

Online Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: А6 Европа
« Reply #15 on: 25.06.2019, 12:19:47 »
А от утре ще стане приказка
Quote
От 26 юни (сряда) се спира движението по близо 5 км участък от път I-8 Калотина - Сливница, като трафикът се насочва по стария път Калотина - София. Ограничаването на превозните средства в участъка от км 15+600 до км 20+940 е за изграждането на отсечка от бъдещата автомагистрала „Европа“, която ще свързва София с ГКПП „Калотина“. Предвижда се до 20 ноември т. г. трафикът да преминава по стария път за Калотина - общински път SFO3214.

--------------------------------------------------------------------------------
 
Пътуващите от София към българо-сръбскта граница по път I-8 ще преминават по новоизградена пътна връзка, в близост до отбивката за Алдомировското блато, и ще продължават по старото трасе в посока Драгоман. На 300 м преди газстанцията /“Сара“/, при входа на Драгоман, ще се връщат по новоизградена пътна връзка на първокласния път за Калотина.

Идващите от ГКПП „Калотина“ към столицата ще се пренасочват на 300 м след газстанцията /“Сара“/, която е при изхода на гр. Драгоман в посока София, по новоизградена отбивка, водеща към старото трасе на път I-8 и ще се връщат обратно на първокласния път по новоизградена отбивка в района на надлеза, по който преминава общинския път за Алдомировското блато.

Модернизацията на 17 км от първокласния път I-8 между км 15+500 и км 32+447 започна в средата на май. В участъка ще бъде изградено второ платно, а старото ще бъде реконструирано. Инвестицията е за 117,3 млн. лв. и е от републиканския бюджет. Срокът за завършване на строителните работи е 2021 г.

Трасето на АМ „Европа“ между ГКПП „Калотина“ и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и е разделено на три части. Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 между Калотина и Сливница. Първият участък от ГКПП „Калотина“ до Драгоман /от км 1 до км 15+500/, с дължина 14,5 км, ще бъде финансиран от Механизъма за свързана Европа и националния бюджет. Предстои стартиране на строителните работи. Изграждането на средния участък между Драгоман и Сливница, на който предстои спиране на движението, започна през май. Трасето ще бъде с две платна за движение във всяка посока, като във всяко платно ще има по две активни и една аварийна лента. На 16-километровия участък ще бъдат изградени 11 големи съоръжения - 3 бр. селскостопански подлези, 2 бр. подлези, 5 бр. надлези и мост над р. Сливнишка с дължина 50 м. Ще бъдат построени два пътни възела – „Сливница 1“ - при 25-ти км, и „Сливница 2“ при 29-ти км, както и 8 бр. площадки за отдих. Пътните възли ще бъдат и с енергоефективно осветление. Ще бъде направена реконструкция на водопроводи, електропроводи, телеграфно-телефонни и оптични кабели. За опазване на биоразнообразието в района на Алдомировското блато ще се направят пътеки за влечуги, които ще преминават през водостоците на магистралата. Ще бъдат поставени и шумозагалушителни стени и мрежи за птици, а каломаслоуловители ще пречистват повърхностните води от трасето в района Алдомировското блато.

Третият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента /от км 32+447 до км 48+61/, с дължина 16 км, ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.
Това е от сайта на АПИ

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9953
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #16 on: 25.06.2019, 12:53:09 »
По-добре че все пак го почнаха. Ще се изтърпи неудобството в името на светлото бъдеще.  ;)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14313
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #17 on: 25.06.2019, 21:09:52 »
Кой е този стар път? Да не е пътят с паваж, който върви успоредно на новия сегашен път и ж.п. линията? Не знам доколко има нужда от магистрала точно там, не съм виждал никога задръствания. Има къде къде по належащи места. Освен това около Драгоман теренът е доста труден. От Сръбска страна са изградили голяма част от магистралата, освен участъка през Сичевачката клисура, най-живописния участък от пътя с много тунели през скалите. Обаче пък на тях ж.п.линията им е под всякаква критика, ако до Калотина се пътува 50-60 минути от наша страна,  същото растояние от Калотина до Ниш се пътува почти 3 часа! Дано да оправят и ж.п.линията и да пуснат повече транспорт, че сега е много рехаво и повечето си пътуват с колите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9953
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #18 on: 25.06.2019, 21:22:38 »
Същият път е, да. Иначе не е като да няма нужда от магистрала. Това е важен международен коридор и неслучайно се финансира от ЕС в най-трудната част между Калотина и Драгоман.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Европа
« Reply #19 on: 25.06.2019, 21:37:38 »
1. Кой е този стар път? Да не е пътят с паваж, който върви успоредно на новия сегашен път и ж.п. линията?

2. Не знам доколко има нужда от магистрала точно там, не съм виждал никога задръствания. Има къде къде по належащи места. Освен това около Драгоман теренът е доста труден.

3. От Сръбска страна са изградили голяма част от магистралата, освен участъка през Сичевачката клисура, най-живописния участък от пътя с много тунели през скалите.

4. Обаче пък на тях ж.п.линията им е под всякаква критика, ако до Калотина се пътува 50-60 минути от наша страна,  същото растояние от Калотина до Ниш се пътува почти 3 часа! Дано да оправят и ж.п.линията и да пуснат повече транспорт, че сега е много рехаво и повечето си пътуват с колите.

1. Да, същият път е. В равното криво ляво ще закърпи положението, но в клисурата към Калотина ще е доста проблемно.

2. Ами като не си виждал, иди през уикенда с А54 към Метро-запад и ще видиш.

3. Сърбите са почти готови с отсечката Ниш-българска граница. До няколко седмици последната отсечка тунел Банцарево-Црвена река ще бъде пусната с едно платно и Сичевачката клисура ще остане в спомените ни. Най-вероятно тол-кабинките при Ниш ще отпаднат и ще се плаща за цялата отсечка Белград-Цариброд (предполагам, че около двойно на сегашната такса Белград-Ниш, за да си избият заемите за скъпото планинско строителство).

4. С влак до Сърбия не пътуват даже лудите фенове на железниците, а най-вече контрабандистите на цигари. След като Белград-Суботица - 180 км в най-равното, част от международните коридори до Солун и Истанбул, се пътува за 5 часа, прави сметка кога ще ѝ дойде времето на отсечката източно от Ниш.
« Last Edit: 25.06.2019, 21:41:36 by blagun »