1
Идеи / Re: Оптимизация на трамвайните маршрути
« on: 12.11.2024, 15:57:51 »
По смислено беше 310 да е до централна гара, но го отхвърлиха, това с обединението на тм 1 и 3 е абсурдно!
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Там идеята е била отгоре да остане 1009 мм тм 2 до Хладилника, а отдолу от Строителния до Пирогов да има подпаважен 1435 мм тм 25 от Дружба до Княжево. Нали и М3 по едно време го планираха като такъв подпаважен трамвай.Автомобилите не са важни, могат да се пренасочат.Тъй ли? Защото на Патриарха направиха една велоалея на мястото на спиращи само за малко и се вдигна вой до небесата…
По Графа съм чувал, че не може 1435, заради завоя към Алабин.
Потребителят kiriltrainz18 в skyscrapercity е направил тази карта с годините на последния ремонт върху схемата от Википедия, информацията е полезна въпреки че оценките му за качеството на трасетата е малко субективно.Хайдут Сидер е 1998.
Легенда:
Тъмно-зелено - Трасе без никакви забележки
Светло зелено - Трасе с малки забележки (като малки пукнатини в асфалта)
Жълто - Трасе с дупки в алфалта и по-големи пукантини в асфалта или трасе нуждаещо се от извеждане на ос и ниво (може да се направят козметични ремонти)
Оранжево - Леко аварийно състояние
Червено - Средно аварийно състояние
Тъмно-червено - Тежко аварийно състояние
Черно - Закрито трасе
3 пак си е бил до Пасарел, 5 до Долни Лозен, 6 до Герман. 13 е бил до Младост 1 - 213, 313, 413, 105 е бил Военна Академия - Младост 3 - 305, 106 е бил СУ - Младост 2 - 306. Когато 70-те се строят Люлин, Младост, Надежда, Кремиковци, Дружба, Красна поляна, след 104 е имало свободни номера за автобусите, затова са 105, 106 (107 на мястото на бившата осмица), 108, 109, 110, 111, 112, 114, 117, 118, 119, 120 и т.н. Имало е явно планове още 70-те 113 за вътрешноградска за Младост, а 115 и 116 сигурно за Люлин, Надежда, Дружба. 113 беше известно време в Младост, 115 Е в Люлин, а 125 в Надежда, 121 около гара Искър и Дружба, 122 и 123 83а ги пускат със симеоновкия лифт, 126 за Обеля 2.
Понеже съм забелязал, че номера изглеждат като производни на 3,5 и 6 дали някога оригиналните 3,5 и 6(сега селски) са били транспорт за Младостите?
Отдавна необходими мерки за повишаване на пътната безопасност на кръстовището за достъп до Обеля 1 на Панчо Владигеров:Явно са се отказали да удвояват Панчо Владигеров в Обеля, както е по ОУП със северозападно платно в посока Люлин от северозападната страна на червея.
След закриването на АП 4 Република 54а става 53, съвсем за кратко е по този маршрут, после става до Люлин 1, както е сега 309, после по бутат през Мангалия с 82 по Кукуш, после за сефте става индияновоз, като е удължен до Филиповци. 2013 го закриват й 309 поема неговия маршрут без излишното обикаляне по Кукуш.И мен. Но Чавдарките бяха топ.
На 54А също бяха Чавдарки от Република. От зимата на 2001 пуснаха О302.
Два въпроса: до къде е бил 54А? И тук вече става въпрос за времето след закриването на Република нали и съответно 302-ките са вече към АП-1, нали?
В този период има малка промяна в маршрута на 75 и в североизтоизточния му край - от обръщало Стефан Караджа, първоначално след откриването на обръщалото там 1980-1981г до 1990г е по Теофил Ганев, Иван Шишман, Ангел Войвода и по Макгахан към мост Чавдар, на обратно - по Ангел Войвода - Гинци до крайна спирка. От средата на 1989г. е от обръщалото в Стефан Караджа , по Гинци, Лясковец и Шишман и по маршрута си, на обратно си е по стария си маршрут.
Това не се задържа дълго. През 1989 пускат тролей 3 до обръщалото, което се намира точно до окръжна болница. И преместват 75 към станция Гео Милев. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. завива по Владимир Заимов (сега Янко Сакъзов). после по Климент Готвалд (сега част от Евлоги Георгиев) до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Иван Димитров-Куклата и до станция Гео Милев.
И това не се задържа дълго. В началото на 1990 удължават линията до комплекс Христо Смирненски. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. завива по Владимир Заимов (сега Янко Сакъзов). после по Климент Готвалд (сега част от Евлоги Георгиев) до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. Продължава направо по Шипченски проход. после по Чапаев (сега част от Шипченски проход). после по Иван Димитров-Куклата, покрай станция Гео Милев. после по улица Гео Милев. после по Слатинска река. и достига обръщало, на чието място днес се намира магазин Lidl. Сигурно на някого дядото е "имал" лозе там. Реституирали са го. И след няколко препродажби теренът е купен от Lidl.През 1990 г. заради големите реконструкции, свързани с разширението на бул. Ботевградско шосе, ПВ Подуене, удвояване на мост Чавдар и прокарване на тб трасе през Острово, отрязване на Макгахан към В.Вазов, 75 е прекаран от Ангел Войвода по Васил Кънчев и Владимир Вазов към мост Чавдар и в двете посоки. Във връзка с тази мащабна конструкция й 11 си сменя последната спирка и върти на обръщалото на сегашния Лидъл със 75.
В края на 1990 правят нова промяна в квартал Гео Милев. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Дондуков. после по Васил Левски. покрай паметника Левски. завива по Янко Сакъзов. после по Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет).
През лятото на 1991 удължават линията в другия й край. Вместо само до Стефан Караджа вече ходи до комплекс Металург (сега Левски Г, че може би Металург звучи твърде комунистическо). Обръщалото в комплекса се намира в най югозападния му край - в близост до жп линията. Там са блоковете с най-малки номера. От там линия 75 прави подробна обиколка на комплекса от запад на изток преди да продължи към центъра. Първо улица Могилите. после Георги Кюмюрджиев. после Климент Бояджиев. после Станислав Доспевски. после завива по Владимир Вазов към центъра. после Резбарска. после Васил Кънчев. после уличките на Стефан Караджа. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Дондуков. после по Васил Левски. покрай паметника Левски. завива по Янко Сакъзов. после по Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет).При първоначалното удължаване към Металург пак беше по Владимир Вазов и директно завиваше по Васил Кънчев и Резбарска и в двете посоки.
Има четири фактора, които водят до подозрението, че някъде към 1992г. 108 не съществува:108 е съществувал 1992 и 1993 защото с него пътувах от Свобода до Люлин 5 , където учих от 1 до 8 клас. Моста на Бакърената се строеше с костенурски темпове, чак есента на 1993 откриха едното платно и известно време докато направят новите връзки 83 и 108 обикаляха по стария маршрут тогава на 81 зад ОМЗ, после направиха първо 81 напряко през Връх Манчо, после 2000г с новото метро пуснаха 82 и известно време 108 беше със страхотния странен маршрут Връх Манчо, Кукуш, Орион, Луи Пастьор, Царица Йоанна, една част и сега е останала с обикалянето през Кукуш, предполагам заради закритите 112 и промяната на 81, а и заради стоковата бора несъществуваща на Връх Манчо. Тм 20 беше пуснат до Младешки Театър и тм 10 преди да го пренасочат до Хладилника въртеше до Надлез Надежда и Орландовци, тм 1 и 2 ги закриха, имаше за кратко тм 8 Хладилника - Журналист, преди това за да компенсират липсата на тм 1 и 16 до СТЗ и да не се дублира с 10 до Орландовци, са пратили за около 2 месеца тм 8 до СТЗ 1993. После тм 1 става до Обеля, тм 2 до Дървеница, а тм 10 до Хладилника, 3 до Орландовци, 4 закрит, открива се 21 и 22, старата 21 става 8.
1. Строи се моста при Бакърена фабрика.
2. На една от картите от този период линия 108 не фигурира.
3. При преброяването през 1992г., линия 108 не участва в преброяването, въпреки че няма пропуснати други градски линии.
4. Осмицата вместо до Орландовци е до СТЗ, евентуално с цел да покрие липсващата връзка, загубена от закриването на 108.
Някой с конкретни спомени по темата?