Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - AROS

Pages: [1] 2 3 ... 67
1
По смислено беше 310 да е до централна гара, но го отхвърлиха, това с обединението на тм 1 и 3 е абсурдно!

2
Автомобилите не са важни, могат да се пренасочат.
Тъй ли? Защото на Патриарха направиха една велоалея на мястото на спиращи само за малко и се вдигна вой до небесата…
По Графа съм чувал, че не може 1435, заради завоя към Алабин.
Там идеята е била отгоре да остане 1009 мм тм 2 до Хладилника, а отдолу от Строителния до Пирогов да има подпаважен 1435 мм тм 25 от Дружба до Княжево. Нали и М3 по едно време го планираха като такъв подпаважен трамвай.

3
Потребителят kiriltrainz18 в skyscrapercity е направил тази карта с годините на последния ремонт върху схемата от Википедия, информацията е полезна въпреки че оценките му за качеството на трасетата е малко субективно.

Легенда:
Тъмно-зелено - Трасе без никакви забележки
Светло зелено - Трасе с малки забележки (като малки пукнатини в асфалта)
Жълто - Трасе с дупки в алфалта и по-големи пукантини в асфалта или трасе нуждаещо се от извеждане на ос и ниво (може да се направят козметични ремонти)
Оранжево - Леко аварийно състояние
Червено - Средно аварийно състояние
Тъмно-червено - Тежко аварийно състояние
Черно - Закрито трасе


Хайдут Сидер е 1998.

4

Понеже съм забелязал, че номера изглеждат като производни на 3,5 и 6 дали някога оригиналните 3,5 и 6(сега селски) са били транспорт за Младостите?
3 пак си е бил до Пасарел, 5 до Долни Лозен, 6 до Герман. 13 е бил до Младост 1 - 213, 313, 413,     105 е бил Военна Академия - Младост 3 - 305,        106 е бил СУ - Младост 2 - 306. Когато 70-те се строят Люлин, Младост, Надежда, Кремиковци, Дружба, Красна поляна, след 104 е имало свободни номера за автобусите, затова са 105, 106 (107 на мястото на бившата осмица), 108, 109, 110, 111, 112, 114, 117, 118, 119, 120 и т.н. Имало е явно планове още 70-те 113 за вътрешноградска за Младост, а 115 и 116 сигурно за Люлин, Надежда, Дружба. 113 беше известно време в Младост, 115 Е в Люлин, а 125 в Надежда, 121 около гара Искър и Дружба, 122 и 123 83а ги пускат със симеоновкия лифт, 126 за Обеля 2.

5
1999г при ремонта на Христо Ботев тм 9 е до Дървеница, тм 2 до Журналист, а тм 19 до София Север и в тази връзка 413 се връща през тв.кула, а е открита линия 71 от Орлов мост по ГМ Димитров и навлиза директно в Студентски.


6
Отдавна необходими мерки за повишаване на пътната безопасност на кръстовището за достъп до Обеля 1 на Панчо Владигеров:
Явно са се отказали да удвояват Панчо Владигеров в Обеля, както е по ОУП със северозападно платно в посока Люлин от северозападната страна на червея.

7
И мен. Но Чавдарките бяха топ.
На 54А също бяха Чавдарки от Република. От зимата на 2001 пуснаха О302.

Два въпроса: до къде е бил 54А? И тук вече става въпрос за времето след закриването на Република нали и съответно 302-ките са вече към АП-1, нали?
След закриването на АП 4 Република 54а става 53, съвсем за кратко е по този маршрут, после става до Люлин 1, както е сега 309, после по бутат през Мангалия с 82 по Кукуш, после за сефте става индияновоз, като е удължен до Филиповци. 2013 го закриват й 309 поема неговия маршрут без излишното обикаляне по Кукуш.

8
44 в Банкя, мисля го откриха края на 1980-те, след големия отрязък на линий, заради отделяне на общините от Столична на Божурска, Годечка, Сливнишка, Брезнишка, Костинбродска, Свогенска, Елинпелинска, Самоковска, Драгоманска,  (отрязък на извънградските линий от 34 до 49 и т.н. към 1986г.) и когато пуснаха 43 Магазин Витоша - станция Банкя, преди това на стари карти са били 43 с маршрути: 44 - ст. Банкя - Иваняне; 44 - ст.Банкя - Градоман; 44 - станция Банкя - Михайлово; 44 -ст.Банкя - Клисура; имаше и до средата на 90-те 44 - станция Банкя - Вердикал. После пуснаха 47,48 и 49. 99та пуснаха тм 19 гара Север - Петко Папедов, 14 - надлез Надежда - Журналист - Хладилника, тм 4 -закрит, тм 12 - скъсен от Хладилника до Журналист, тм 3 - до Съд.палата. Тб 10 тръгна от Надл. Надежда до ст.гара, а 7 - през Лъвов мост до ст.гара, 28.01.98 открито М1 Сливница - К. Величков, 17.9.99 - удължено до Опълченска, тм 20 и 22 към края на 99та - удължени до МС Опълченска.

9


Това не се задържа дълго. През 1989 пускат тролей 3 до обръщалото, което се намира точно до окръжна болница. И преместват 75 към станция Гео Милев. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. завива по Владимир Заимов (сега Янко Сакъзов). после по Климент Готвалд (сега част от Евлоги Георгиев) до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Иван Димитров-Куклата и до станция Гео Милев.
В този период има малка промяна в маршрута на 75 и в североизтоизточния му край - от обръщало Стефан Караджа, първоначално след откриването на обръщалото там 1980-1981г до 1990г е по Теофил Ганев, Иван Шишман, Ангел Войвода и по Макгахан към мост Чавдар, на обратно - по Ангел Войвода - Гинци до крайна спирка. От средата на 1989г. е от обръщалото в Стефан Караджа , по Гинци, Лясковец и Шишман и по маршрута си, на обратно си е по стария си маршрут.



И това не се задържа дълго. В началото на 1990 удължават линията до комплекс Христо Смирненски. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. завива по Владимир Заимов (сега Янко Сакъзов). после по Климент Готвалд (сега част от Евлоги Георгиев) до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. Продължава направо по Шипченски проход. после по Чапаев (сега част от Шипченски проход). после по Иван Димитров-Куклата, покрай станция Гео Милев. после по улица Гео Милев. после по Слатинска река. и достига обръщало, на чието място днес се намира магазин Lidl. Сигурно на някого дядото е "имал" лозе там. Реституирали са го. И след няколко препродажби теренът е купен от Lidl.

В края на 1990 правят нова промяна в квартал Гео Милев. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Дондуков. после по Васил Левски. покрай паметника Левски. завива по Янко Сакъзов. после по Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет).
През 1990 г. заради големите реконструкции, свързани с разширението на бул. Ботевградско шосе, ПВ Подуене, удвояване на мост Чавдар и прокарване на тб трасе през Острово, отрязване на Макгахан към В.Вазов, 75 е прекаран от Ангел Войвода по Васил Кънчев и Владимир Вазов към мост Чавдар и в двете посоки. Във връзка с тази мащабна конструкция й 11 си сменя последната спирка и върти на обръщалото на сегашния Лидъл със 75.





През лятото на 1991 удължават линията в другия й край. Вместо само до Стефан Караджа вече ходи до комплекс Металург (сега Левски Г, че може би Металург звучи твърде комунистическо). Обръщалото в комплекса се намира в най югозападния му край - в близост до жп линията. Там са блоковете с най-малки номера. От там линия 75 прави подробна обиколка на комплекса от запад на изток преди да продължи към центъра. Първо улица Могилите. после Георги Кюмюрджиев. после Климент Бояджиев. после Станислав Доспевски. после завива по Владимир Вазов към центъра. после Резбарска. после Васил Кънчев. после уличките на Стефан Караджа. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Дондуков. после по Васил Левски. покрай паметника Левски. завива по Янко Сакъзов. после по Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет).
При първоначалното удължаване към Металург пак беше по Владимир Вазов и   директно завиваше по Васил Кънчев и Резбарска и в двете посоки.






11
С идея, че се говори за продължение на трети ринг -от бул. Тодор Каблешков на запад от авт. Овча Купел като бул.Западна тангента - бул П. Дертлиев, бул. Адам Мицкевич - кръгово на Ломско и продължение до Рожен нов, близо до Требич, в ОУП виждам е заложено по това трасе до кръстовището с бул. Индира Ганди,  и по него до тм трасе на тм 8 - скоростния трамвай, а й по ОУП по П. Владигеров също има заложено тм трасе, предлагам след Хикс време да се изгради ринговия трамвай с нормално междурелсие тм 28 с маршрут Обеля 2 - бул. П.Владигеров, - бул. Западна Дъга - бул.Т.Каблешков - ул. Филип Кутев - бул. Г.М. Димитров - бул. Климент Охридски (дървенишко трасе) - бул Ляпчев - бул. Универсиада (неизграден) - по трасето на тм 23 по бул. Копенхаген до неизползваното обръщало на гара Искър. С ранг на тм 5, 7, 22 и 27 - високоскоростен.

12
Разни / Re: Спомени...
« on: 21.03.2024, 22:24:34 »
Незнам, едно време на Несебър 1994 г след световното 14 - 24 август бях на море като малък в един тогава хотел Динамик, висока кула и често въртяха парчетата Think about the way, The rhythm of the night, United, No communication, No good, The return of inocense, 7 seconds... и често по сергиите най големият хит беше касетката Най големите на лято 94, последвана от още 15 издания и едно новогодишно издание Най големите на 1994/95. Други нашумяли тогава компилации бяха Dance chart, Party People, DJ Hits.

13
Ако сте забелязали допреди 10 години 110 kV  далекопровод идващ от Перник към Горна баня/ бул.България/резиденция Бояна/подстанция Симеоново/ТЕЦ Изток Дружба/ Подстанция Казичене, до Черния кос беше на стари единични далекопроводи и от там към Горна Баня на двойни, само половината ожицени. Имало е стара просека и друга траектория на този далекопровод до някъде средата на 70те години - от Черния кос през Княжежо, Бояна, под княжевския лифт https://maps.app.goo.gl/1JgBW1xAwi1ESnPC7, пак е имало отклонение до бул.България https://maps.app.goo.gl/i3scj2iRjhhhnPjw5. Допреди 30 години имаше остатък от това старо трасе на старото кръстовище на бул.Черни връх и СОП. Този далекопровод е имал подстанция на ВЕЦ Симеоново и от там е тръгвал двойния далекопровод до подстанция Рила https://maps.app.goo.gl/1RLz9HyHih5WkHDX7. Сега подстанцията на ВЕЦ Симеоново съществува https://maps.app.goo.gl/i7aigkexiGiHja5g7. Нататък старото трасе на далекопровода, който сега минава по южната дъга на СОП е минавало през студентски град на юг от зимния дворец и където е щяло да е плавателния канал между Младост 1 и 2 https://maps.app.goo.gl/DB7tTYvqu7ZaCS1W8. После е продължавал през просеката, където е трябвало да е продължението на бул. Копенхаген с трамвай 23 https://maps.app.goo.gl/wydxLhitaFZMoWZo7. След това е имал подстанция на ТЕЦ Изток, където и сега в сегашната просека върви от там https://maps.app.goo.gl/Ji4vjmCicuD6MmFQA. Продължава до подстанция Казичене https://maps.app.goo.gl/sWMQjDS5kETSVkdz6. Започва от подстанция Перник https://maps.app.goo.gl/LVbSNjAUZ9z4gQkg7. Преди Горна баня има подстанция на Даскалово https://maps.app.goo.gl/H4esKYBVkNxgRNHu7. Явява се част от ринговите 110 kV електропроводи на София. През 70те години има масова реконструкция и нови, най вече 110 kV далекопроводи. Ето й далекопровода преди модернизацията му в старата си й сегашната от 60те просека https://maps.app.goo.gl/Gcsqew9qmroBgDsv8 и след реконструкцията му през 2019 https://maps.app.goo.gl/KEpD9JVRy4rAZ6Bj7.

14
Има четири фактора, които водят до подозрението, че някъде към 1992г. 108 не съществува:
1. Строи се моста при Бакърена фабрика.
2. На една от картите от този период линия 108 не фигурира.
3. При преброяването през 1992г., линия 108 не участва в преброяването, въпреки че няма пропуснати други градски линии.
4. Осмицата вместо до Орландовци е до СТЗ, евентуално с цел да покрие липсващата връзка, загубена от закриването на 108.

Някой с конкретни спомени по темата?
108 е съществувал 1992 и 1993 защото с него пътувах от Свобода до Люлин 5 , където учих от 1 до 8 клас. Моста на Бакърената се строеше с костенурски темпове, чак есента на 1993 откриха едното платно и известно време докато направят новите връзки 83 и 108 обикаляха по стария маршрут тогава на 81 зад ОМЗ, после направиха първо 81 напряко през Връх Манчо, после 2000г  с новото метро пуснаха 82 и известно време 108 беше със страхотния странен маршрут Връх Манчо, Кукуш, Орион, Луи Пастьор, Царица Йоанна, една част и сега е останала с обикалянето през Кукуш, предполагам заради закритите 112 и промяната на 81, а и заради стоковата бора несъществуваща на Връх Манчо. Тм 20 беше пуснат до Младешки Театър и тм 10 преди да го пренасочат до Хладилника въртеше до Надлез Надежда и Орландовци, тм 1 и 2 ги закриха, имаше за кратко тм 8 Хладилника - Журналист, преди това за да компенсират липсата на тм 1 и 16 до СТЗ и да не се дублира с 10 до Орландовци, са пратили за около 2 месеца тм 8 до СТЗ 1993. После тм 1 става до Обеля, тм 2 до Дървеница, а тм 10 до Хладилника, 3 до Орландовци, 4 закрит, открива се 21 и 22, старата 21 става 8.

15
А нещо ще се организира ли преди това с возене с Мерцедеса  305G ? Ако да аз ще присъствам и на това мероприятие.

18
Дойде време за 2023. Откриха нови линии У1 и У2 с маршрути, съответно Балканкар - 32 СУ и Люлин 5 - 18 СУ. Преномерираха 505, 109 и 110, съответно на Х50, Х09, Х10, маршрутите им са същите, на Х50 и авт.3 се движи двуетажен автобус. Откриват мини електробуси 801, 802, 803, 804 и 805 с маршрути, съответно Гоце Делчев - метростанция Красно Село, 53 ОУ - Метрост. Горна баня, Метрост. Горна баня - В.З. Люлин, Метрост. Горна баня  - кв Карпузица, Метрост. Витоша - Студ.град. Пуснаха декември отново нощните линии N1, N2, N3, N4. 107 отново е с маршрут Бояна - Карпузица. След ремонта на тунела тм 8 е възстановен Люлин - Съдебна палата, а а8тм е закрит. Е73 е удължен до колело Посолствата в Младост 1.Тм 4,5 и 11 след ремонта до Княжево са възстановени старите им маршрути до Н.Петков и Княжево, а а5тм е закрит. По едно време имаше освен 59 и друга помощна линия в Княжево във връзка с метрото и се обикаляше през Карпузица. 306, 45 и 122 са закрити за неопределено време. При снеговалеж няколко дена тм 10 беше до пл.Журналист и имаше а10тм през ноември. Август при ремонт тм 11 и 12 бяха до гара Север. Имаше и кратък ремонт по Стамболийски и тм 8 беше до Западен Парк, а тм 10 до Захарна Фабрика. Бул.Вазов едното платно пропадна и тб1, 3 и авт.78, 90 бяха с променени маршрути през Тодорини кукли. А 30, 31 бяха с променени маршрути до Обеля 1 заради ремонт на Ломско шосе, имаше и вътрешно квартална линия 19 в кв Обеля. По едно време 42 беше до Банкя и имаше миниелектробус Банкя - Михайлово заради ремонти. Има и промяна в маршрутите на 64, 66, 68 и 98 в Драгалевци заради ремонти. А20 обикаляше известно време през Бенковски и Световрачене.

19
В Света Троица има едно малко долепено блокче с подобни външни коридори, близо до кръстовището с бул.Сливница, където май месец загинаха двама младоженци и после имаше протести. То е май по различно от тези кремиковските.https://maps.app.goo.gl/xKBin9rK9Vs5GkkUA. https://maps.app.goo.gl/EXu6hhsucmzseZnK6. Има  и едно също различно от тези в Банкя, вероятно строено преди 9 септември 1944 . https://maps.app.goo.gl/pfz87ZP1zyFkcPkPA. https://maps.app.goo.gl/YFdRLNiyG76He33a8

20
това трябва да е мястото https://goo.gl/maps/QVQwwBRzKVTUVJt16. Тогава далекопроводът е минавал напряко в дефилето където сега е следата на А1. Остатък е ел.стълб, който е поемал едната половина на двойния 220 кв далекопровод Алеко-Казичене https://goo.gl/maps/ubF7yLWkjkvPNr688.

Pages: [1] 2 3 ... 67