Добре, да кажем, че трамвая беше удобна връзка - с какво точно правеше връзка? Само на Петте кьошета с тролеи и по-надолу с някои трамвайни линии. Сега тролея с цената на малко повече обикаляне ще прави нови връзки, даже по-удобни. Обаче... ако го завъртят през Одеон даже ще прави още по-добри връзки - с трамваите по Графа, директно с МД3 на МС Попа и старите връзки с тролеите на Петте кьошета - и то там ще ги прави даже по-добре защото няма нужда да се пресича. Само че това е само в едната посока, а в другата ги няма тези връзки. Единствения вариант е изобщо да не се удължава линията до Люлин, а просто да я завъртят на Петте кьошета обратно през тунела към Манастирски ливади. Така връзките ще могат да се ползват и в двете посоки. ТБ7 може да си остане така по-къс и съответно по-редовен, а мрежата по Нансен ще си остане да виси като паметник как СО харчат парите ни на вятъра.
Траамваят от Спартак специално правеше връзка с метрото, с автобусите на Канала, с тролейбусите и пак с метрото в тунела и чак тогава на 5-те кьошета с останалите тролейбуси. В същност, ако се замисли човек е важна свързваща линия, която нищо чудно, че се изпразваше в последните си спирки, защото всички, които са я ползвали за прекачване са осъществили връзките си. Освен това, ако не ме лъже паметта, лицето премиер отпусна едни 7 милиона лева на СО да си построи пробива на тунела (десния завой) и да си качи трамвая на Витошка, след като е слязал надолу. Значи, че дори правителството е помогнало, но нашата немощна и мразеща трамваите си община е решила самоволно да унищожи поредната милионна инвестиция в този вид транспорт и да лиши софиянци от връски, възможности и автономен транспорт, както го направи с трасето в Дървеница.
Аз лично много се радвам от развитието на тролейбусния транспорт, но не одобрявам, че е с цената на трамвайния транспорт. Можеше да се направят много повече връзки, имаше много повче възможности за развитие на маршрутите от Спартак пред това да се прави линия толкова дълга, че да забравиш за къде си тръгнал, с толкова нелогични завои, че да те откаже, защото тролеят и при ляв завой от нансен към Патриарха ще си прави връзката с МД-3. Въобще маршрутната мрежа не се развива качествено. Има нужда от тролей от Младост към Сточна гара и от Дружба към 5-те кьошета, но решиха да зайарат тролей от Люлин 4 до Манастирски ливади, но предполагам, че скритата мисъл е така да пуснат по тази линия Солариси, защото люлинските линии се обслужват приоритетно от Икаруси и хората в квартала с прави негодуват...