Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Kraxx

Pages: [1] 2 3 ... 28
1
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 07.02.2022, 12:53:06 »
Искам да ви запозная с една инициатива, която стартитаме, а именно фейсбук група за популяризиране на плановете за релсов транспорт в Пловдив, които ще бъдат заложени в новия ОУП:
https://www.facebook.com/groups/railtransport.plovdiv

Присъединете се, споделяйте, коментирайте. Важно е хората да знаят, че има такъв план, за да се заложат най-добрите параметри при проектирането на бъдещата мрежа :)

2
Това е извадка от ПУП на района. Кое точно те притеснява?

3
И още един аспект защо в Младост така се презастрои и е привлекателно и като цяло източните квартали - по-голямата част от държавата е от онази страна на града. Каквото и да си говорим хората искат да излязат бързо от града и да се насочат към родните си места. За съжаление на запад от Люлин са все малки населени места и единствената интересна посока и то предимно по сезонни причини е магистрала Струма. Тук идва и липсата на политика по управление на територията от страна на градската управа. Могат да се дадат стимули за изграждане на бизнес центрове в западния край на града, но никой не се наема. В очите на СО или поне политиката която се вижда градът свършва в МС Константин Величков и то компромисно след разширяването на платената зона за паркиране. До преди това свършваше на Опълченска. Западна София последната истинска градска инвестиция, която видя беше "пробивът" Царица Йоанна от Добринова скала и чак сега години по-късно "пробивът" Дертлиев. Все едни такива колосални инфраструктурни обекти, които да имат значително отражение върху развитието на града.

4
@Оззи, много зависи как ще се измени транспортът с пускането на Пробива Дертлиев. Това може и вероятно за добро или за лошо ще измести някои линии на ГТ, но също така ще задръсти допълнително тясната част на Петър Дертлиев от Индира Ганди към Царица Йоанна и се опасявам, че ще се загуби иначе положителният ефект от твоето предложение за линия.

Що се отнася до довеждащ тролей или по-точно до кръгова линия ще са нужни 2 линии - 67 и 76, съответно по и обратно на часовниковата стрелка, като довеждат вътрешността на квартала до МС Западен парк в този конкретен случай, но не и на прекалено голямо пешеходно отстояние от останалите МС (по-конкретно Сливница при кръстовището с Панчо Владигеров), а в последствие разбира се и новата метростанция на Добринова скала.

Много е трудно да се прецени кое разклонение би било полезно, удобно и рентабилно. За съжаление има значителни ограничения пред възможността да има метро под Панчо Владигеров като разклонение от МС Люлин и тези ограничения само ще се затягат с обявената продажба на ъгловия парцел на Царица Йоанна и Панчо Владигеров, но и с вече започналото строителство на нов блок до Търговски център Люлин, който е само първа фаса от значително застрояване предвидено в района.


5
Добре, да кажем, че трамвая беше удобна връзка - с какво точно правеше връзка? Само на Петте кьошета с тролеи и по-надолу с някои трамвайни линии. Сега тролея с цената на малко повече обикаляне ще прави нови връзки, даже по-удобни. Обаче... ако го завъртят през Одеон даже ще прави още по-добри връзки - с трамваите по Графа, директно с МД3 на МС Попа и старите връзки с тролеите на Петте кьошета - и то там ще ги прави даже по-добре защото няма нужда да се пресича. Само че това е само в едната посока, а в другата ги няма тези връзки. Единствения вариант е изобщо да не се удължава линията до Люлин, а просто да я завъртят на Петте кьошета обратно през тунела към Манастирски ливади. Така връзките ще могат да се ползват и в двете посоки. ТБ7 може да си остане така по-къс и съответно по-редовен, а мрежата по Нансен ще си остане да виси като паметник как СО харчат парите ни на вятъра.
Траамваят от Спартак специално правеше връзка с метрото, с автобусите на Канала, с тролейбусите и пак с метрото в тунела и чак тогава на 5-те кьошета с останалите тролейбуси. В същност, ако се замисли човек е важна свързваща линия, която нищо чудно, че се изпразваше в последните си спирки, защото всички, които са я ползвали за прекачване са осъществили връзките си. Освен това, ако не ме лъже паметта, лицето премиер отпусна едни 7 милиона лева на СО да си построи пробива на тунела (десния завой) и да си качи трамвая на Витошка, след като е слязал надолу. Значи, че дори правителството е помогнало, но нашата немощна и мразеща трамваите си община е решила самоволно да унищожи поредната милионна инвестиция в този вид транспорт и да лиши софиянци от връски, възможности и автономен транспорт, както го направи с трасето в Дървеница.

Аз лично много се радвам от развитието на тролейбусния транспорт, но не одобрявам, че е с цената на трамвайния транспорт. Можеше да се направят много повече връзки, имаше много повче възможности за развитие на маршрутите от Спартак пред това да се прави линия толкова дълга, че да забравиш за къде си тръгнал, с толкова нелогични завои, че да те откаже, защото тролеят и при ляв завой от нансен към Патриарха ще си прави връзката с МД-3. Въобще маршрутната мрежа не се развива качествено. Има нужда от тролей от Младост към Сточна гара и от Дружба към 5-те кьошета, но решиха да зайарат тролей от Люлин 4 до Манастирски ливади, но предполагам, че скритата мисъл е така да пуснат по тази линия Солариси, защото люлинските линии се обслужват приоритетно от Икаруси и хората в квартала с прави негодуват...

6
Поради разположението на самата станция Красно Село Дойран не е толкова близо, защото станцията се пада под Житница и там има много ходене в тунелите, но определено е пешеходно достъпно. В допълнение и България е достатъчно близо и не пречи да се ходи до там. Истината е, че станция на Дойран щеше да е само забавител на движеноето, а не негояв спомагател. Двата тролея, които минават по Дойран имат достатъчно спирки, могат да се движат бързо, екологични са, с малък и с възможност за още по-малък интервал и с достатъчен капацитет и възможност за допълнителен при нужда. А ако в някакъв момент мног, много, много, ама нистина много се нуждаят от още преспокойно може да се направи линия от ВМА до Борово или Бъкстон, която да довозва. Възмобности има много, желание има малко. И тук дори не вкарвам потенциалът, който може да се намери в трамвайна линия по Каблешков...

7
Разни / Re: Ново строителство
« on: 24.03.2019, 23:40:12 »
И докато сме на темата за Г. М. Димитров и неговото натоварване:

Quote
Собственикът на "Софиямед" започва да строи 10 етажа жилища и 25 етажа офиси в кв. "Изток"

Върху 6.5 декара на терена на бившия автосервиз "Изток" ще бъдат застроени 73 хил. кв.м площ


Така ще изглежда първата жилищна сграда на д-р Михаил Тиков в София. За административната той предпочита да говори на по-късен етап, когато има визуализация

"Тинтява" е двупосочна, доскоро тиха софийска уличка, явно мислена да свърже жителите на най-източната част на квартал "Изток" с "Цариградско шосе". Излиза на локалното под булеварда малко преди кръговото на "Четвърти километър". В движението се влиза тромаво, поне на три стъпки. Първо се изчакват колите, идващи по локалното, после автомобилите, слизащи от булеварда. После пак чакате на кръговото пред сградата с офисите на VMWare. Привечер на изхода на "Тинтява" започнаха да стават тапи – особено, когато работещите в новите бизнес сгради в квартала, тръгват да се прибират по домовете си.

От седмици в самия край на ул. "Тинтява" откъм "Цариградско шосе" един багер разчиства последните остатъците на бившия "Автосервиз Изток". Там върху терен от 6.5 дка собственикът "Софиямед" и на още пет болници в страната - доктор Михаил Тиков, започва да строи. Ще се появят "10-етажна жилищна сграда и 25-етажна административна сграда", по информация от инвеститора.

Новият в квартала

Новата офис сграда ще е най-високата в района. От едната страна има предимно 4-етажни блокчета, но до самия булевард са построени и два тухлени от 10 етажа. Вдясно последните години се появиха редица нови сгради, но под 10 етажа.

Дружеството "Изток плаза инвест" на Михаил Тиков вече има строителни разрешения от главния архитект на София за 73 хил. кв.м разгъната застроена площ, от които 55.6 хил. кв.м над земята. Обектът е определен като "многофункционална сграда с офиси, хотел, жилища, ателиета, ресторанти, подземни гаражи и трафопост".

Разрешителното на етап I е за жилищна сграда с три входа и РЗП 20 656 кв.м (почти 30 хил. кв.м със сутерена) и e от края на ноември, а това за етап II – два корпуса с РЗП 34 908 кв.м (43 028 кв. м със сутерена), е от края на февруари. За сравнение - най-голямата жилищна сграда, получила разрешително в София за цялата минала година - Amaya Residence на "Билд инвест България", е с РЗП 36 369 кв.м, а най-голямата офис сграда - на Николай Вълканов на "Минстрой", е с 46 556 кв.м РЗП. Но заедно жилищата и офисите в новия проект са с рекордна площ.

"Изток плаза инвест" е собственост на "Булфарма", в която съдружници са д-р Михаил Тиков и двамата му синове, и на ДКЦ "Пълмед", което е на "Булфарма". Това дружество е компанията майка в групата, създадена от Михаил Тиков през 1997 г. като търговец на едро с лекарства, която притежава и верига аптеки в Пещера и Пазарджик. Сега то има над 20 дъщерни компании, сред които и строителната "Заводски строежи – ПС", Пазарджик.

На нивото на "Артекс"

"В момента сме в процес на избор на подизпълнител за строителството до кота нула", казва д-р Михаил Тиков. Задачата предвижда изграждане на паркинги на три подземни нива и включва около една четвърт от разрешената РЗП.

"Апартаментите ще са около 200, между 60 и 150 кв.м, но ще има и до 200 кв.м. "По качество строителството няма да отстъпва на това в сградата на "Артекс", която е в съседство на "Тинтява, а и цените ще са сходни", добавя той, като показва терена от балкона на последния етаж на болницата си "Софиямед", която е отсреща - на "Г.М.Димитров".

Посочената като модел сграда на "Артекс инженеринг" се нарича "Виделина", разположена е на "Тинтява 1А-3", построена е за година и половина и вече изцяло е разпродадена по информация на д-р Тиков и на сайта на архитектурно-строителната компания. Цените започваха от 1590 евро на кв. м без ДДС. Неговата сграда ще е своеобразно продължение на същата архитектурна линия.

Първо терен за 12 млн. лева

Теренът на "Виделина" също е част от този на бившия автосервиз "Изток", който впоследствие е разделен. "Артекс" купува частта към квартала, а външната с излаз на "Цариградско шосе" 28 става собственост на д-р Тиков в края на 2017 г. за 11.75 млн. лева. Преди кризата фондът за дялови инвестиции с гръцки капитали Global Finance обяви, че е купил терена на сервиза за 17 млн. евро. "Изток плаза инвест" всъщност придоби дружеството "Глобал София пропъртис", в която имотът е апортиран (по този начин се пестят такси по сделката). Оценката на въпросните 6 декара е била 2.4 млн. лв., но в отчета на придобитото дружество се виждат въпросните 11.75 млн. лева като финансови приходи.

Дебют с жилища в София

Дотук Тиков е построил шест болници – университетските болници "Софиямед", "Пълмед" в Пловдив и "Здраве" в Пазарджик и медицински комплекси в Бургас, Пещера и Велинград и е един от двамата големи инвеститори при частните болници. Притежава и седем поликлиники. В началото на април ще открие и новия ДКЦ "Софиямед 2" в Люлин. Там ще има около 100 лекарски кабинета, като в изграждането и оборудването (което включва и ядрено-магнитен резонанс) са вложени 4.5 млн. лева по негова информация. Строил е и жилищни кооперации в Пазарджик с общо над 150 апартамента. И все по-активно навлиза на пазара в София. През юли миналата година дружество на Михаил Тиков придоби недовършената сграда на ИПК "Родина" и терен от 56 декара до "Цариградско шосе" за 40 млн. лв. Това е и най-голямата сделка за строителен терен в София за последните три години.

Проектът "Тинтява" е дебют на Тиков на жилищния пазар в столицата и той има вълнения, най-вече свързани със срока на изпълнението. Очаква се жилищата да бъдат довършени най-късно за две години, но той определя бизнеса като труден заради недостига на работна ръка, покачването на цената на труда и на материалите. Тиков обяснява, че ще строят успоредно двете сгради до кота нула, и после ще се фокусират върху жилищата. Изграждането ще бъде финансирано със собствени средства и с кредити. За административната сграда предпочита да говори на по-късен етап, когато е готова и визуализацията й. Не изключва частични промени в предназначението й според това как ще се развие пазарът в София. Притесненията му са, че предлагането на офиси е огромно и според него изпреварва търсенето.

За сегашните жители на квартала притеснението е, че скупчването на 35 етажа нови хора на края на ул. "Тинтява" ще е проблем за трафика. Тиков уверява, че за да получи ПУП, предишният собственик на имота е представил съответния анализ за влиянието на строежите върху транспорта в района. "Освен това имаме директен излаз на "Цариградско шосе" (на локалното - бел. ред.), казва той.

Другият бъдещ голям в квартала


Ситуацията с новите проекти в квартала обещава трудности за движението на 4-и километър

Прекият изглед от балкона на "Софиямед" към сградата на "Артекс" всъщност е препречен от няколко сгради в керемиден цвят. Това е Casa Viva, един от ранните жилищни комплекси затворен тип, пуснат в експлоатация още през 2008 г. Включва 90 апартамента, 55 гаража и паркоместа, плувен басейн и ресторант, денонощна охрана и пр. Строителното разрешително е дадено през 2005 г. от тогавашния главен архитект Стефан Янев на 11 физически лица и на инвеститора "Агора – Ин". В онези години комплексът е новост и се радва на голям интерес. Сградата на Casa Viva изглежда като строена "в нищото" и по обявите за продажба и наеми сега адресът е - 40 м от улица "Любен Русев" 6. Любопитното е, че на цифровия кадастър iSofMap и в момента теренът на комплекса е описан като "за инфраструктурни цели".

От балкона се вижда и голям подготвен за застрояване терен в зоната между "Г. М. Димитров" и "Любен Русев". През декември 2018 г. Столичният общински съвет одобри подробен устройствен план в местността, който включва жилищна сграда с 68 апартамента, осеметажен хотел със 140 двойни стаи, офиси и хипермаркет на този имот. Най-високата част ще е висока 61 метра, или 20 етажа. Магазинът по предварителна информация ще е Kaufland и ще има подземен паркинг с 265 места. За жилищата, офисите и хотела се предвиждат четири нива паркинги за 196 коли. ПУП-ът е придвижен от дружеството "Есте пропъртис", чиито крайни собственици са братята Кирил и Георги Домусчиеви, и от дружеството със специална инвестиционна цел "Недвижими имоти София", което е свързано с групата на "Химимпорт".

Промяната на устройствения план на терена е минала през общинския съвет едва от втори опит. Първият път докладът е бил оттеглен, за да се изработи транспортно проучване, което да покаже как ще повлияе новото мащабно застрояване на трафика в района. То е платено от инвеститорите и очаквано е установило, че улиците в района не са натоварени до проектния си капацитет и има място за още коли. Срещу разрешаването на новото застрояване заради трафика, който ще генерира, са се обявили от психоболницата "Св. Наум", собственикът на офис сградата, в която е VMware - "Бернард изток тауър", живеещите в близката кооперация "Балкан", както и дружеството на Тиков, но негативните им становища не са взети предвид.
https://www.capital.bg/biznes/imoti/2019/03/22/3407808_sobstvenikut_na_sofiiamed_zapochva_10_etaja_jilishta_i/

8
Разни / Re: Ново строителство
« on: 15.03.2019, 22:05:14 »
На това място до първата спирка на 69 се строи нещо много мегаломанско. Още е на основи, а вече са вдигнали три крана по 8-9 етажа. Целият пейзаж е напълно променен.
С риск да бъда заклеймен ще си позволя да дам линк към другия форум с подробностите за двата проекта, които ще се реализират на терена и да споделя, че в същност по-мегаломанското още не е почнало да се строи :)
https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=2128856

9
Какво ще помогне S-ка там при ремонт на Баучер? Това не е триъгълник както на ул. Кораб планина, обръщане няма как да се направи.
С s-ката става на триъгълник  :angel:

10
Аз мисля, че сложиха s-ката, когато се говореше, че на Баучер ще му се прави ремонт. Ремонт така и не се случи, но s-ката остана и вероятно ще седи докато някой ден наистина въпросният ремонт се осъществи.

11
След очаквания ремонт на Графа как ще се подобрят експлоатационните условия? Ще може ли и има ли смисъл да се повиши скоростта? И в същност как ще е организирано движението по време на ремонта?

12
След като ще стига до Славя направо до Бъкстон да го пуснат. Поне да се правят всички връзки. Така или иначе сега с ремонта на трамвайното трасе се очаква отново траверсите да са предвидени за трирелсови. Поне в този малък участък директно да ги правят и да има интермодалност по всички показатели. Единият светофар ще го преживея.

13
Преминаването на съчленени автобуси по бул. Македония би било доста трудно, а и няма читаво място за обръщане освен кръгово по Ботев и Скобелев. Заместваща линия до Руски Паметник изглежда най-доброто решение. :rolleyes:
Бих казал, че не е невъзможно автобус, пък бил той и съчленен да върти на Възраждане.
Мен ми е по-интересно в крайна сметка стана ли ясно дали колелото Бъкстон е част от ремонта на линията, защото от публикациите не се разбира категорично?

14
А колко хора работят от никое време или до никое време там? Летището и гарата задължително трябва да са свързани 25 часа в денонощието, 367 дни в годината. Винаги има трансфери и работещи на точно тези две точки и не е редно един модерен, уж, град да не осигурява подобен транспорт. Също така е важно тази линия да осъщестява и възможност за трансфер към останалите нощни линии. Вече има ранни полети, които искат да си в 4 на летището, има си постоянно натоварване. Свърши тая работа с кой ползва. Градът вече не спи от 23 до 6

15
Електробуси / Re: Електроавтобуси
« on: 03.02.2018, 15:36:27 »
Няколко мои снимки от Ютонга, който беше на проби в София.
Общо взето вероятно става дума за същия модел

16
И докато сме на темата - паркингът на централна гара също ли е предаден на ЦГМ или само вече разработеният паркинг на Баучер? И какъв е статусът на Цариградско шосе и на Бели Дунав?

17
Не може да се реже половината от един от най-големите софийски квартали, в името на обслужване до летището. По-скоро за летището трябва да се мисли в насока това да се пусне метрото през нощта на някакви разумни интервали - може би 45 мин и да прави връзка с нощните автобуси някъде - около СУ или Сердика. Така могат да се преосмислят и част от линиите.

Но ако си свалим розовите очила, просто трябва да се измисли отделна линия до летището, по подобие на тази предложена от Спаси София.
Проблемът идва от това, че последния полет на Т1 е в 2 посред нощ. Как ще стигнеш до метрото, ако приемем твоят вариант? Някак не е ефективно  :angel:
Дружба 2 не е чак толкова голям, нищо че самата Дружба 2 се състои от 5 части. За сравнение, някои люлинци като слязат от нощния рейс ще трябва да прекосяват 1-2 микрорайона за да се приберат. Защо и живущите в Дружба 2 да не походят малко?

Метрото до Летището през нощта е излишен лукс. Това би означавало цяла една линия поне до Сливница.
По-скоро трябва да се мисли за денонощен рейс до Летището или А84 да стане такъв като за целта трябва да обикаля и двата терминала.
За протокола - Дружба 2 са 4 микрорайона  :crazy:

18
Разни / Re: Ново строителство
« on: 03.02.2018, 14:45:34 »
Преди време тука с вас спорехме относно идеята да се извършват ремонтни работи по трамвайното трасе през нощта, за да може по-бързо да се възстановят редовните маршрути на трамваите. Ставаше дума за Цар Борис ІІІ където на няколко пъти разтягаха ремонт, който може да бъде направен за 2 дена, го разтягаха по 6-7 дни. А през това време хората буквално припадаха по заместващите рейсове. Аз казах, че за такива важни обекти може да се позволи денонощна работа, за да може да се спестят мъките на хиляди граждани. И вие тука всичките скочихте, че така не може. Законите не позволяват и не било редно.

Днеска чух по новините как на тоя огромния строеж в Младост (на мястото на Аско Деница) си строят денонощно. дори и направили проверка от институции и нямало нарушения на закона.

Значи когато са засегнати хиляди обикновени граждани - не може. Но ако става дума за интересите на важните хора - няма проблеми.
Прави разлика между технологично непрекъсваеми процеси като налива не плочи и в случая шлицови стени и това да се поставят релси. Има много сериозни различия между технологиите. Трамвайните трасета нямат непрекъсваеми елементи, които да не могат да се изграждат на етапи, докато при леенето на стени и плочи не можеш да налееш бетонна колона до средата и да продължиш на следващия ден. Затова ДНСК казва, че няма нарушение. В случая е спазване на технологията, а не прищявка, че искат да си работят ей така за кефа от нощния труд.

19
Оптимист! Иска му се да му оставят наследство.
Ти не разбра ли, че тия двамата ще живеят вечно и че правят най-доброто за София.
Никой няма да може да направи това, което те са направили и ще продължават да правят.
Това, че няма да се ремонтира трасето по Стамболийски в обозримо бъдеще или че се затриват едни проекти само и само, за да останат други знакови, че да можем да се хвалим пред чужденците е само една малка частица от загрижеността към града и обитателите му.

20
Транспорт за София:

Във връзка с констатираното голямо натоварване на линия №66 от 14.01.2017 г. се добавя още един автобус към досега движещите се по линията. Маршрутът, както и началните и крайните часове остават непроменени.
Припомняме, че в момента се изготвя цялостен план за транспортен достъп с обществен транспорт до ПП "Витоша", който включва както анализ на настоящата ситуация, така и нови предложения, включващи по-удобен достъп до планината.

Pages: [1] 2 3 ... 28