Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 221273 times)

Offline bonbon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2006
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #920 on: 01.06.2014, 21:54:22 »
ДЕПО

- ХАЛЕ за дребни ремонти и престой на 30 метровлака, с площ 31 725м2.
- ХАЛЕ за заводски ремонти, с площ 5 060м2;
- Административна сграда на четири етажа с лекарски кабинети, стаи за почивка на машинистите и т.н.



ЕСТАКАДА ДЕПО – МС 1

Дължината на метроучастъка е 381 м. От тях, наземният участък е 89 м, а надземният – естакада е 292 м. .

Трасето и нивелетата на първият участък, са съобразени с територията през която преминава метрото – над ул. „Източна тангента” и над бул. „Ботевградско шосе”. Трасето осигурява ситуиране на Метростанция ІІІ-1 в напосредствена близост до крайната спирка на трамвай № 22. Нивелетата осигурява светлите габарити над автомобилните платна на булевардите. Конструкцията на естакадата е стоманобетонова. Стандартният отвор е 24,0 м. Местата на колоните са съобразени със съществуващите пътни платна на двата булеварда и прилежажият им траспортен възел на две нива. Фундаментите, колоните и ригелите са монолитни. Горната конструкция е от 6 бр. предварително напрегнати 2Т греди, монтирани на еластомерни лагери.



Метростанция III-1

Това е първата станция от метродиаметъра. Ситуирана е северно от бул. "Ботевградско шосе" в близост до Източната тангента и до трамвайното ухо на трамвай № 22. Станцията е над земята. Височината от терена до релсовия път е 8,90м. Конструкцията е стоманобетонна – фундаментна скара, стени и колони, горна конструкция. Пероните са покрити с остъклена конструкция. Дължина на метростанцията – 102м. Широчина – 14,60м.

Много е интересно, че се повтаря ситуацията от Обеля, с един широк и един тесен перон.



Естакада МС 1 – МС 2

Дължината на метроучастъка е 972м. изцяло на естакада. Част от нея преминава по новопроектирана улица, западно от ул. "Източна тангента" в кв. "Левски – В". Другата част е разположена над южния тротоар на бул. "Вл. Вазов".

Конструкцията на естакадата е стоманобетонова. Стандартният отвор е 24м. Местата на колоните са съобразени със съществуващите пътни платна на улиците, които пресича. Фундаментите, колоните и ригелите са монолитни. Горната конструкция е от 6 бр. предварително напрегнати 2Т греди, монтирани на еластомерни лагери.




Метростанция III-2

Разположена е на бул. "Вл. Вазов" при кръстовището с ул. "Поп Груйо". Станцията е на конструкция над земята. Височината от терена до релсовия път е 6,80м. Конструкцията е стоманобетонна – фундаментна скара, стени и колони, горна конструкция. Пероните са покрити с остъклена конструкция.

Дължина на метростанцията – 102м. Широчина – 15,10м.

Проектирана е стоманена пасарелка над бул. "Вл. Вазов" за осигуряване на пешеходната връзка на станцията със северния тротоар на булеварда.



Метростанция III-7

Намира се под коритото на река "Перловска" на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" при кръстовището с ул. "Шипка".

Проектът включва: ситуиране на станцията в план и по нива, нивелета (дълбочини), архитектура, конструкции, комуникационни решения за входове и изходи за пътниците, технология на изпълнение - без спиране на движението и при наличието на р. "Перловска".

Дължина на метростанцията – 117,5м. Широчина – 20,70м.

Дълбочина на изкопа – 21,10м под улицата ( 17м. под кюнето на реката ). Технология на изпълнение: открита; Изкоп - укрепен с шлицови стени и анкери. "Миланска плоча" изпълнявана на два етапа по дължина. Кюнето на реката се прехвърля във временно корито.





Метростанция III-13

Ситуирана е изцяло под коритото на р. "Боянска" на ул. "Кюстендил" при кръстовището с ул. "Дойран" в ж.к. "Белите брези"

Проектите включват: ситуиране на станцията в план и по нива, нивелета (дълбочини), архитектура, конструкции, архитектурни решения с входове и изходи за пътниците, технология на изпълнение без спиране на движението и при наличието на р. "Боянска".

Дължина на метростанцията – 110,8м. Широчина – 21,10м.

Дълбочина на изкопа – 19,40м. под улицата ( 17,10м. под кюнето на реката ).

Технология на изпълнение: открита; Изкоп - укрепен с шлицови стени и анкери. "Миланска плоча" изпълнявана на два етапа по дължина. Кюнето на реката се прехвърля във временно корито. Строителството се изпълнява без спиране на движението.





Източник: http://www.rikat.bg

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #921 on: 22.10.2015, 17:20:25 »
Не знам това дали не е качено вече във форума."СПАСИ МЕТРОТО" ПРЕДСТАВИ ИНТЕРАКТИВНА КАРТА ЗА ТРЕТИ МЕТРОДИАМЕТЪР http://spasimetroto.org/%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B5