Вчера минах покрай вече строящият се Музеен комплекс до Университета и се сетих за първоначалното разположение на станцията от МД3 - в градинката м/у СУ и НС и си казах колко по-удобно би било ако станцията е там и обслужва и музея!
Четейки другият форум вчера един друг потребител бе пратил писмо до Метрополитен с такова предложение - да се коригира трасето в частта СУ - бул. Мадрид, което аз също подкрепям.
МС при Военна акадения е напълно излишна и не би генерирала никакъв пътникопоток поради ред причини, пък и строителството и ще е трудно и скъпо.
За това според мен трябва да се изиска корекция в трасето на МД3 в две направления:
- участъка в Овча купел;
- участка от СУ до бул. Мадрид.
Вече го писах там, но ще го напиша и тук:
Това е много добра идея, само че тази станция ще трябва да е в крива, която излиза от Васил Левски и влиза в градинката на Народната библиотека, като единия ѝ вестибюл ще се пада на Левски/Оборище, другия на Левски/Шипка, а трансферът ще трябва да се измисли с тунелен пробив пак в тунела на къртицата до Била и оттам ще трябва да се прокопае една шахта, в която да се разположи асансьора и ескалатори + стълби до Билата, които влизат в подлеза в дъното на Била. на мястото на супермаркета се оформя касата на метрото, слива се с касата на МД-1, неговите турникети се преместват така, че да образуват една обща арка с тези на МД-3 и зад тях се оформя коридора за връзката.
Има и друг вариант, който обаче е много по-недалновиден: от тунела на къртицата се пуска по миньорски метод тунел, перпендукулярен на метротунела. Галерията достига станцията от МД-1 и излиза на перона ѝ някъде в средата с два ескалатора и асансьора от страната на СУ се задълбочава, за да стигне втора, перпендулулярна галерия.
Но предвид, че от другата страна на станцията имат възможност за много по-лесен трансфер, не вярвам да се съгласят, за съжаление...