Author Topic: Спаси Метрото - Да подкрепим МД3 да бъде класическо метро  (Read 78610 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18292
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В кафяво са жилищни сгради, в червено- за обществено обслужване. Числото в тях показва броя на етажите, ако има М или Г, означава че има магазини или гаражи. 2М+4 примерно означава два етажа магазини и 4 жилищни етажа. В по-тъмно червено/кафяво са съществуващи сгради, в по-светло- новопредвидени. Големите числа на обществено-обслужващите сгради са за някаква легенда, където е описано конретното им предназначение, за което са планирани.
« Last Edit: 14.03.2012, 19:08:38 by difian »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
http://vane.blog.bg/novini/2012/05/31/po-relsi-okolo-sofiia.961637

Изпратиха ми това - който има възможност нека дойде, за да можем да използваме момента да наблегнем за пореден път върху важността на ефективното проектиране на градския релсов транспорт.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
http://www.facebook.com/events/318685958224395/



ГИИ "Спаси метрото" обявява формална среща на тема: "Предложения и идеи за включване в официално допитване на ГИИ "Спаси метрото" до държавните институции".

Срещата е неофициална, затова и не сме запазвали зали и т.н. Ще я направим като приятелски сбор. Събираме се на езерото Ариана и си намираме полянка, на която да се разположим и да поговорим.

Ще се радваме да ви видим там.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Какви в момента още цели стоят пред движението, поне отностно МД3? Не се ли приеха почти всички искания с леки разминавания в ОК, за които е малко вероятно тепърва да се промени нещо? Т.е. какво ще се обсъжда на тази среща? :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Какви в момента още цели стоят пред движението, поне отностно МД3? Не се ли приеха почти всички искания с леки разминавания в ОК, за които е малко вероятно тепърва да се промени нещо? Т.е. какво ще се обсъжда на тази среща? :)

Ще се обсъжда как да настояваме трасето, за което гласува Експертния съвет (нашето) да се разработи, а не това, което после мистериозно се появи в протокола...
Също така ще се обсъждат идеи за подобряване на градската среда в Овча купел при и след строежа на метрото.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
С най-голямо удоволствие бих дошъл на срещата, стига да се класирам навреме от яз. Искър. :)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Вчера минах покрай вече строящият се Музеен комплекс до Университета и се сетих за първоначалното разположение на станцията от МД3 - в градинката м/у СУ и НС и си казах колко по-удобно би било ако станцията е там и обслужва и музея!
Четейки другият форум вчера един друг потребител бе пратил писмо до Метрополитен с такова предложение - да се коригира трасето в частта СУ - бул. Мадрид, което аз също подкрепям.
МС при Военна акадения е напълно излишна и не би генерирала никакъв пътникопоток поради ред причини, пък и строителството и ще е трудно и скъпо.
За това според мен трябва да се изиска корекция в трасето на МД3 в две направления:
- участъка в Овча купел;
- участка от СУ до бул. Мадрид.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Вчера минах покрай вече строящият се Музеен комплекс до Университета и се сетих за първоначалното разположение на станцията от МД3 - в градинката м/у СУ и НС и си казах колко по-удобно би било ако станцията е там и обслужва и музея!
Четейки другият форум вчера един друг потребител бе пратил писмо до Метрополитен с такова предложение - да се коригира трасето в частта СУ - бул. Мадрид, което аз също подкрепям.
МС при Военна акадения е напълно излишна и не би генерирала никакъв пътникопоток поради ред причини, пък и строителството и ще е трудно и скъпо.
За това според мен трябва да се изиска корекция в трасето на МД3 в две направления:
- участъка в Овча купел;
- участка от СУ до бул. Мадрид.

Вече го писах там, но ще го напиша и тук:

Това е много добра идея, само че тази станция ще трябва да е в крива, която излиза от Васил Левски и влиза в градинката на Народната библиотека, като единия ѝ вестибюл ще се пада на Левски/Оборище, другия на Левски/Шипка, а трансферът ще трябва да се измисли с тунелен пробив пак в тунела на къртицата до Била и оттам ще трябва да се прокопае една шахта, в която да се разположи асансьора и ескалатори + стълби до Билата, които влизат в подлеза в дъното на Била. на мястото на супермаркета се оформя касата на метрото, слива се с касата на МД-1, неговите турникети се преместват така, че да образуват една обща арка с тези на МД-3 и зад тях се оформя коридора за връзката.

Има и друг вариант, който обаче е много по-недалновиден: от тунела на къртицата се пуска по миньорски метод тунел, перпендукулярен на метротунела. Галерията достига станцията от МД-1 и излиза на перона ѝ някъде в средата с два ескалатора и асансьора от страната на СУ се задълбочава, за да стигне втора, перпендулулярна галерия.

Но предвид, че от другата страна на станцията имат възможност за много по-лесен трансфер, не вярвам да се съгласят, за съжаление...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Да, ще е хубаво да има станция до музея, но не е ли много по-добре, ако станцията е до орлов мост? Все пак Орлов мост е едно от най-комуникативните места в София, а музея не е!
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Имайки предвид, че изходите на станцията ще бъдат в подлеза с траволаторите -  на практика Орлов мост и сега има връзка с метрото.
Но, разбира се те точно така ще мотивират новото трасе.
И с още нещо:
При преминаването му през парка е по-лесен заходът към Попа и се минава с по-малко отчуждения - а това пък е доста силен мотив.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Това ли е идеята?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Това ли е идеята?

Не, класическото трасе - Васил Левски, паметника Левски, Янко Сакъзов.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7079
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ами че то тогава станцията трябва да е чак от пресечката с Кракра на изток и ще трябва траволатор - поне двеста метра до музея.
Според мен трябва да се мисли за подземна спирка на евентуалния трамвай № 27, който трябва да обедини 5 с 22.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Това е някогашният вариант на МД3 като подземен трамвай, обединяващ ТМ5 и ТМ22 с 23 спирки.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Това ли е идеята?

Не, класическото трасе - Васил Левски, паметника Левски, Янко Сакъзов.
Момент, закачил съм генералната схема. Там трасето е под Е.Георгиев.

Кое е класическото трасе тогава? И как ще се осъществи завоят на В.Левски и Я.Сакъзов при него?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Момент, закачил съм генералната схема. Там трасето е под Е.Георгиев.

Кое е класическото трасе тогава? И как ще се осъществи завоят на В.Левски и Я.Сакъзов при него?

Класическото трасе беше под Васил Левски до Народната библиотека,. Оттам от преди Оборище влиза в крива под хотел Сердика и излиза на Янко Сакъзов някъде около Кракра.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16638
    • View Profile
    • Email
По-скоро с оглед поизправяне на трасето - под СУ, за да се избегне лявата дъга под В.Левски при Аксаков и после дългата дясна дъга към Сакъзов/парка Заимов.
За място на възлова станция е по-подходящ просторният подлез при СУ, отколкото значително по-скромният му събрат при Сан Стефано. Връзката с идеалния център, района на Народната библиотека, пам.Левски, Московска също е по-добра, тъй като вторият изход на МС излиза някъде в градинката на Народната библиотека.
Почитателите на сегашния проект акцентират на удобните връзки с наземния транспорт при Орлов мост. Това е хубаво, но все пак сериозен сегмент от зона Ц остава на повече от 700 метра достижимост до метромрежата, и то независимо от нейното по-нататъшно развитие.


Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Браво, много грамотно :)
Освен популяризиране по социални мрежи, с какво можем да помогнем?

Между другото не е зле да ъпдейтнете страницата "За каузата". Човек, дошъл на сайта, ще погледне първо там, а го чакат становища отпреди години, които са неактуални към днешна дата.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
http://spasimetroto.org/pismo-do-ec-otnosno-proektiraneto-na-treti-metrodiametur.html
Браво, но след като е предложено да се махне станцията на ВА защо не изискахте и трасето, което беше старо в частта СУ-Мадрид. Доста хора одобряват повече това трасе, а в случая това писмо отразява само и единствено вашите идеи за трасето! Коментирано е, че ако станцията е в градинката на СУ ще е по-достъпна до голяма част от широкият център - новият музей, Александър Невси, бул. Дондуков и т.н. Лично според мен трябваше и това да се засегне.
Аз подкрепям с две ръце трасето в Овча купел, защото така натъкмето трасе няма да е полезно за никого.
За частта Дойран - едва ли ще се съгласят.
Попа - не е болка за умиране ако няма тунел.
За Левски - нямам особенно мнение по въпроса.