Poll

Кой вариант за трасе по МД3 смятате, че трябва да се избере?

вариант 1
11 (15.3%)
вариант 2
3 (4.2%)
вариант 3
24 (33.3%)
вариант 4.а
12 (16.7%)
вариант 4.б
7 (9.7%)
нито един от изброените
15 (20.8%)

Total Members Voted: 72

Author Topic: Варианти за трасе на МД3  (Read 42905 times)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1236
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #100 on: 29.09.2011, 00:38:09 »
Не пропускайте факта, че според "спасителния план" за железниците ще бъде демонтирана напълно или частично гара Подуяне-Разпределителна. Според мен това има пряка връзка с планираното отклонение на МД3, както и приключилият наскоро демонтаж на околовръстната жп линия. Така че, вероятно замислят използването на жп ареала на Разпределителна. което е тъпо, защото така метрото няма да може да обслужва Редута и Слатина.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18328
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #101 on: 29.09.2011, 01:36:47 »
На демонтираните релси, най-вече от страната на Ботевградско е последното избрано място за местоположение на интермодалния терминал.


@Болерото: Слатинска си е главната улица на квартала и е достатъчно широка, четирилентова. Гео Милев е далеч по тясна и плътно застроена. Между блоковета място за изходи дал господ, блоковете не са до тротоара все... Но цялата тази работа ми напомня едно детско, което гледах като малък. В епизода в къщата на едни деца се почви изход на метростанция, стана навалица, графити, боклуци... Отидоха да питат кмета и от обшината им казаха, че са направили станцията при тях, защото просто защото е трябвало някъде да я сложат. Накрая май я преместиха в кабинета на кмета и гадостта се изсипа при него... Та и вие в момента чертаете по задание "да има", а не защото е необходимо и води до някаква ефективности или устойчивост. Иначе може и на естакада по Слатинска река, а тя минава баш пред спортната зала, която пък просто не може без метростанция до себе си...  :neznam: Правителствения център не знам кой все още дори го помни като проект. Беше мероприятие за чесане на крастата (брата архитект) и егото (брата премиер). Нито има крещяща нужда, нито има пари, нито конкурса доведе до смислени и уникални предложения. Показателният пример  е с копи-пейст проекта на Заха Хадид, предложен и в Истанбул.
« Last Edit: 29.09.2011, 01:44:36 by difian »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #102 on: 29.09.2011, 03:20:27 »
1) Слатинска си е главната улица на квартала и е достатъчно широка, четирилентова. Гео Милев е далеч по тясна и плътно застроена. Между блоковета място за изходи дал господ, блоковете не са до тротоара все...
2) Но цялата тази работа ми напомня едно детско, което гледах като малък. В епизода в къщата на едни деца се почви изход на метростанция, стана навалица, графити, боклуци... Отидоха да питат кмета и от обшината им казаха, че са направили станцията при тях, защото просто защото е трябвало някъде да я сложат. Накрая май я преместиха в кабинета на кмета и гадостта се изсипа при него...
3) Та и вие в момента чертаете по задание "да има", а не защото е необходимо и води до някаква ефективности или устойчивост.
4) Иначе може и на естакада по Слатинска река, а тя минава баш пред спортната зала, която пък просто не може без метростанция до себе си...  :neznam:
5) Правителствения център не знам кой все още дори го помни като проект. Беше мероприятие за чесане на крастата (брата архитект) и егото (брата премиер). Нито има крещяща нужда, нито има пари, нито конкурса доведе до смислени и уникални предложения. Показателният пример  е с копи-пейст проекта на Заха Хадид, предложен и в Истанбул.

1) Габарита е достатъчен, но тротоарите са теснички...
2) И аз помня някакво такова...
3) Предполагам откъде е най-вероятно да проектират трасе... не съм го конкретизирал. Но от общо трите варианта, този изглежда най-вероятен, защото позволява трасиране по улица, заместване на А11 с метрото и връзка с МД-1 в Г.М.Димитров...
4) Едва ли - много се измества в периферията...
5) Аз съм на мнение, че пред залата е редно да минава кръговата линия...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18328
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #103 on: 29.09.2011, 03:35:27 »
Има няколко широки места извън тротоарите където могат да се изградят подлези. Иначе и сега са достатъчни, че и да се паркира по тях!
Като цяло мнението ми е че си губите времето и форумно пространство за някакви линии и трасета, които са далечен блян. Надали някога ще докажат ефективност и нужда от изграждане, с реката исках да дам и моя принос в това абсурдно търсене на трасе.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #104 on: 29.09.2011, 14:04:01 »
според мен има смисъл от такова отклонение, но ако продължи към дружба и прави връзка с МД1.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #105 on: 30.09.2011, 12:36:53 »
Нужно ли е едно евентуално разклонение на МД3 към Слатина да минава директно покрай залата? Ако идвайки от Слатина, продължава директно към Дружба, примерно по бул. Цветан Лазаров, то станция на кръстовището на Шипченски и Асен Йорданов няма ли да е достатъчно близка да обслужва посетителите на Армеец Арена? Така освен тях, ще може да се продължи с трасето директно към Дружба, а не да се чудите накъде да го завъртите след спортната зала.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #106 on: 30.09.2011, 12:40:31 »
Нужно ли е едно евентуално разклонение на МД3 към Слатина да минава директно покрай залата? Ако идвайки от Слатина, продължава директно към Дружба, примерно по бул. Цветан Лазаров, то станция на кръстовището на Шипченски и Асен Йорданов няма ли да е достатъчно близка да обслужва посетителите на Армеец Арена? Така освен тях, ще може да се продължи с трасето директно към Дружба, а не да се чудите накъде да го завъртите след спортната зала.

Трасето на ТМ20 е идеално за отделна линия.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #107 on: 30.09.2011, 17:34:21 »
Аз лично виждам ТМ20 като усъвършенстван трамвай. Метротрам може би, който да прави връзка с МД1 в Дружба. Смятам, чи ТМ5 и ТМ22 могат да се обединят в един метротрамвай, а МД3 да се строи от Овча купел до Вл.Вазов и кв.Левски. Така хем на живеещите в Княжево, Павлово и на Ботевградско няма да им е обидно че са останали без модерен бърз транспорт, хем ще има разнообразие на скоростен транспорт в София (защото засега имаме само метро, и евентуално леко метро за МД3). Трасето на скоростен трамвай от Княжево до Ботевградско го виждам обособено, без да се покрива с МД3, за да обхване скоростен транспорт повече райони в София.
ТМ7 също става за скоростен трамвай, само че се чудя с кой друг ТМ може да се обедини. Може би с ТМ20?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #108 on: 30.09.2011, 17:37:33 »
Добре! Решихме го - Метротрам 1 - Борово - Дружба и Метротрам 2 - Княжево - Враждебна. Харесва ми! Браво!  :fan:
Ех, ако къртицата беше общинска... :taz:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #109 on: 30.09.2011, 17:47:05 »
Супер! Остава само да се предложат варианти за трасета на двата скоростни трамвая в централната част на София, хем да бъдат с по-голям пътникопоток, хем да не повтарят маршрута на метрото.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #110 on: 30.09.2011, 23:08:23 »
Нали знаете, че обичам да мажа по картите, та ето ви някакви изходни трасета. Боя се обаче, че дебата не е в провилния раздел. Позволих си да удължа трасето на трамвая от Борово до Никола Петков - мисля, че такова решение е обсъждано
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #111 on: 30.09.2011, 23:16:51 »
Много ти благодаря за маршрута! Добре изглежда! Сега ще пусна нова тема в раздела за идеи :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #112 on: 02.10.2011, 12:02:02 »
http://sofia-agk.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=12&func=view&id=947&catid=11&limit=6&limitstart=12#1025

арх. Пламен Петров е пуснал своето предложение, което е почти идентично с нашия Вариант №1...

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 525
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #113 on: 02.10.2011, 16:43:11 »
според мен предложените разклонения са най- коментираните от нас, като са горе- долу безалтернативни и само се дънят във 2 важни детайла:
-разклонението през подуене и слатина очевидно не трябва да свършва в средата на цариградско заради 1 едничка зала, ами да си продължи и да прави предлаганата вече от мен връзка с МД1 в Дружба.
-мястото на разделянето на линиите в южната част е избрано лошо- така се налага на отиващите към Овча Купел да се отклоняват чак до бул. България. След като е логично да има такова отклонение, то нека двата клона се разделят по- рано както си е в другото предложение на Спаси метрото и на метропроект- т.е. клона за Овча Купел да не се отклонява изобщо към бул. България.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #114 on: 03.10.2011, 21:06:49 »
Според Вас възможна ли е крива с радиус 300 метра от ул. Кюстендил към улица Дойран. От Ст. Тошев (прод. на Дойран) към Каблешков може, но там въртях, суках не успях да прокарам, а там са все високи сгради. Една къща не е останала.

EDIT: Така като меря крива с повече от 170 метра радиус не се вписва, без да застъпи някоя кооперацийка.
« Last Edit: 03.10.2011, 21:16:36 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #115 on: 03.10.2011, 21:21:17 »
Предвид, че ще се изпълнява с къртица... може и да успеят да я подпъхнат някак си под сградите без да причинят слягания и да скалъпят кривата.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1531
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #116 on: 03.10.2011, 21:26:44 »
Не е хич добре:
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #117 on: 03.10.2011, 22:00:32 »
Перфектно е - две тангирани и една пресечна - къртицата може да се справи с това. По МД-2 имам е същото положение - 2 тангирани (до Козлодуй), 1 пресечена (Св. Неделя).

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #118 on: 04.10.2011, 09:33:40 »
Всъщност варианта от Кюстендил да минава нагоре по Дойран е страхотен - няма да се затваря Борис, за да се правят станции, минава през центъра на Красно село по улици с не толкова голям трафик, а и позволява сравнително прилични криви - и на Дойран при реката, и на Стефан Тошев при пазара (там пък е още по-лесно да се впише)
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 977
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #119 on: 04.10.2011, 11:48:11 »
Всички варианти за метро "по", "над" или "под" каналите на Перловска река са си безумия. Само на картинка изглеждат толкова лесно да се прекара там метро. При вариантите на чехите те са надземни, което ще си бъде истински ад за живеещите до метрото.