Станция в Христо Ботев е пълно безумие - не виждам как може да бъде опазена от индийци гратисчии и вандали.
79 е напълно достатъчен за катуна. 
Метростанция с полицаи на входовете със сигурност ще се опази достатъчно ефективно. При моето предложение, А 79 отпада от "Христо Ботев", метрото е достатъчно. Освен това, мисля, че по-правилният подход е редът да влиза в гетата (а и навсякъде), а не да ги заобикаля. Замитането на проблемите някъде встрани от погледа ни, не ги решава. Но да не се отклоняваме твърде от темата.
Резюмираният отговор на твоите опасения: 1. ще се опази с полиция, каквато има, ако не се лъжа, на всяка станция; 2. А 79 се скъсява и става СТИНД-Сточна гара с нормален интервал на движение или СТИНД - АС Изток по "Летоструй".
За транспортното обслужване на северните територии - Благун е прав, че конфигурацията на жп-трасетата е преобладаващо тангенциална, а не радиална, но ако линиите се рехабилитират за постигане на достатъчно висока скорост, те могат да се превърнат в основа за крайградския превоз там и да привлекат пътникопотоците към себе си. И със сигурност би било много по-екологично и евтино от залагането върху автотранспорта.