Author Topic: Информация за метрото  (Read 256156 times)

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 767
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #980 on: 29.06.2021, 22:01:27 »
За станциите към Младост открих това. ПУП-овете са качени тук, само трябва да знаеш кой ти трябва.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1948
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #981 on: 07.09.2021, 13:29:33 »
Пункт за ваксинация в МС НДК


Offline n.806

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #982 on: 30.12.2021, 15:55:57 »
Здравейте, А1 е пуснат от Витоша до Летището.

Изпратено от моят Redmi Note 7 с помощта на Tapatalk


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15091
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #983 on: 30.12.2021, 16:19:27 »
Не му е първи път, преди всичко са до „Бизнес парк“ наистина, но от време на време се пускат и до летището.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15091
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 932
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #985 on: 26.01.2022, 21:42:33 »
Положението е трагикомично направо.... :help:

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #986 on: 27.01.2022, 01:19:02 »
Фандъкова: Метрото не може да си плати сметките за ток
Метрото бе построено с европейски и национални средства, сега ако може пак цяла България да плаща за метрото на София. Столичната община има огромен бюджет, близо 10 пъти по-голям от този на Пловдив. Да си оптимизират разходите и да плащат! Наглост е тази жена да обикаля и да мрънка, при положение, че Смолян остава на тъмно след 22:00, целият град, а в Ямбол са пред водна криза, защото водата се помпи с ток.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #987 on: 27.01.2022, 09:39:09 »
Фандъкова: Метрото не може да си плати сметките за ток
Метрото бе построено с европейски и национални средства, сега ако може пак цяла България да плаща за метрото на София. Столичната община има огромен бюджет, близо 10 пъти по-голям от този на Пловдив. Да си оптимизират разходите и да плащат! Наглост е тази жена да обикаля и да мрънка, при положение, че Смолян остава на тъмно след 22:00, целият град, а в Ямбол са пред водна криза, защото водата се помпи с ток.

Напълно съм съгласен. Защо се допуска кметът да оревава орталъка, защото сам не може да си направи стратегическото планиране? То е ясно че си тъп, ама има ли нужда да го рекламираш?

Сега е момента гражданите да попитат защо общината няма сключени дълготрайни договори за доставка на електричество, газ, дизел, бензин и др. Такива договори са обща практика по света - фиксирана цена на тока за година напред при цени на фючърси на големите стокови борси. Потреблението на такива суровини от града е предвидимо и може да се обуслови с потреблението в предишни години. Жалко е, че такива големи предприятия като Столична община, Топлофикация, Столичен Автотранспорт, Столичен Електротранспорт не са достатъчно грамотни за да хеджват своето потребление.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13789
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #988 on: 27.01.2022, 10:44:35 »
Да, това с фючърсите би било правилната стратегия на такива големи консуматори на ток. Отдавна минаха времената с евтин ток и помощи от държавата. И, в крайна сметка, има и други варианти за набавяне на средства за транспорта - повишаване на цената на билетите и/или данъците.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6081
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #989 on: 27.01.2022, 11:04:49 »
Не е толкова просто. Представете си след няколко години като тунелите почнат да остаряват и се налагат продължителни и скъпи ремонти, те ще струват десетки и стотици милиони. За сега метрото е все още сравнително ново, не му трябват големи капиталови разходи, но с прогресиращата възраст ще иска много пари за поддръжка, изключено е тези пари да идват само от Столична община, ще се наложи да се договори някаква схема за национално съфинансиране, така както се прави за други големи обекти с национално значение - автомагострали, жп тунели и други големи инфраструктурни обекти.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #990 on: 27.01.2022, 11:11:22 »
Не е толкова просто. Представете си след няколко години като тунелите почнат да остаряват и се налагат продължителни и скъпи ремонти, те ще струват десетки и стотици милиони. За сега метрото е все още сравнително ново, не му трябват големи капиталови разходи, но с прогресиращата възраст ще иска много пари за поддръжка, изключено е тези пари да идват само от Столична община, ще се наложи да се договори някаква схема за национално съфинансиране, така както се прави за други големи обекти с национално значение - автомагострали, жп тунели и други големи инфраструктурни обекти.

Е с това съвсем не съм съгласен. Общината трябва да може да прави стратегическо планиране на това какво може да си позволи да поддържа и да носи отговорност за решенията си. Как така ще строят метро, или каквото и да било друго съоръжение, без да имат план как ще го поддържат след 30 години с ясни разчети за приходи и разходи? Те така строят тунелите под алпите и под Ламанша - имаме къртица и някакви пари и давай да дупчим земята, пък за поддръжка и ползи после ще му мислим....
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #991 on: 27.01.2022, 11:53:20 »
Не е толкова просто. Представете си след няколко години като тунелите почнат да остаряват и се налагат продължителни и скъпи ремонти, те ще струват десетки и стотици милиони. За сега метрото е все още сравнително ново, не му трябват големи капиталови разходи, но с прогресиращата възраст ще иска много пари за поддръжка, изключено е тези пари да идват само от Столична община, ще се наложи да се договори някаква схема за национално съфинансиране, така както се прави за други големи обекти с национално значение - автомагострали, жп тунели и други големи инфраструктурни обекти.
Дали метрото на Париж е обект от национално значение за Франция - НЕ. Нито метрото на Берлин или Рим. В тези държави има адекватно регионално развитие, в България явно искат да ни наблъскат зорлем в София, а останалите 108 000 кв.км територия да бъдат демографска пустиня.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1488
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #992 on: 27.01.2022, 12:39:47 »
Прочетохте ли статията или просто така си хейтите:
Quote
Метрото и електротранспорта в София няма да могат да платят пълния размер на декемврийските си сметки за ток, които излизат през този месец. Причината е ограничения в плащанията по Закона за публичните финанси заради липсата на държавен бюджет.
„Столична община има финансовата възможност да доплати нужните 1,5 млн. лв. от собствения си бюджет, но заради ограничението да харчи само 1/12 от бюджета си за предходната година, това не може да се случи“, заяви Йорданка Фандъкова.

Тоест, Общината има пари да си плати сметките, но има законова пречка, която ѝ забранява да извърши плащането. Когато няма приет държавен бюджет, общините са задължени да харчат месечно точно толкова, колкото са харчили предходната година. Като сметката за електроенергия на тези дружествна е три пъти по-висока от миналогодишната, няма как да се плати.
Не искам да ставам адвокат на Фандъкова, но и за мен цените на електроенергията са абсолютен геноцид. Кой е виновен не знам. За 30 години беззаконие, сигурно много хора.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6081
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #993 on: 27.01.2022, 13:12:07 »
Не е толкова просто. Представете си след няколко години като тунелите почнат да остаряват и се налагат продължителни и скъпи ремонти, те ще струват десетки и стотици милиони. За сега метрото е все още сравнително ново, не му трябват големи капиталови разходи, но с прогресиращата възраст ще иска много пари за поддръжка, изключено е тези пари да идват само от Столична община, ще се наложи да се договори някаква схема за национално съфинансиране, така както се прави за други големи обекти с национално значение - автомагострали, жп тунели и други големи инфраструктурни обекти.
Дали метрото на Париж е обект от национално значение за Франция - НЕ. Нито метрото на Берлин или Рим. В тези държави има адекватно регионално развитие, в България явно искат да ни наблъскат зорлем в София, а останалите 108 000 кв.км територия да бъдат демографска пустиня.

Ами ще се изнедадаш ако ти кажа че всички от теб изброени метросистеми получават пари от централния бюджет на страната по един или друг начин. Например в Берлин ти се струва, че парите за BVG са регионални - за година 50% от бюджета или към 290 милиона евро само за BVG, които идват от Берлинския сенат, но пък голяма част от тези пари там са дошли от федерални дотации по линията на т.н. Regionalisierungsmittel. Отделно за големи инвестиционни намерения има договор между федералното правителство и сената с бая дългото име Hauptstadtfinanzierungsvertrag, откъдето например се финансира строежа на новата част на линия 5. Да се строи и поддържа инфраструктурата на една столица коства много пари и няма начин столичния град в която и да е държава да ги осигури тези пари сама, така е навсякъде по света.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15091
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #994 on: 27.01.2022, 20:24:39 »
Не е толкова просто. Представете си след няколко години като тунелите почнат да остаряват и се налагат продължителни и скъпи ремонти, те ще струват десетки и стотици милиони. За сега метрото е все още сравнително ново, не му трябват големи капиталови разходи, но с прогресиращата възраст ще иска много пари за поддръжка, изключено е тези пари да идват само от Столична община, ще се наложи да се договори някаква схема за национално съфинансиране, така както се прави за други големи обекти с национално значение - автомагострали, жп тунели и други големи инфраструктурни обекти.

Е с това съвсем не съм съгласен. Общината трябва да може да прави стратегическо планиране на това какво може да си позволи да поддържа и да носи отговорност за решенията си. Как така ще строят метро, или каквото и да било друго съоръжение, без да имат план как ще го поддържат след 30 години с ясни разчети за приходи и разходи? Те така строят тунелите под алпите и под Ламанша - имаме къртица и някакви пари и давай да дупчим земята, пък за поддръжка и ползи после ще му мислим....
Не е по темата, но понеже поде въпроса. Предполагам ръстът на печалбите на ЦГМ покрай пандемията е значителен. И да ЦГМ е отделно предприятие, но тогава защо Столична община го е устроила така, че да се стига до подобни парадокси. Безумието е пълно. Искам да кажа, че ако ЦГМ беше устроено по-различно Столична община можеше пряко да управлява печалбите му и да решава в какво да ги инвестира.
« Last Edit: 27.01.2022, 20:41:28 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 259
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Re: Информация за метрото
« Reply #995 on: 28.01.2022, 07:33:34 »
Честита годишнина на Софийското метро.

Ето как отбелязват събитието Транмашхолдинг.

https://m.facebook.com/transmashholding/photos/a.2151931005042797/3183622738540280/?type=3&source=48


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15091
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Информация за метрото
« Reply #997 on: 14.02.2022, 15:38:23 »
Нека уточним. Транспортните оператори, включително и метрото, не могат да си платят сметките за ток и горива, пандемичните мерки все още не са приключили, пътникопотокът е намален, определени общини не могат да си плащат сметките и гасят уличното осветление през нощта, хората също се задъхват с плащането на сметките си и осигуряването на прехраната си, теглят се заеми, за които няма стратегия за изплащане и въпреки това се заявяват инвестиции в метро, което би могло да почака поне пандемията да отмине. Извинявам се за политизирането, но смятам, че е напълно основателно. Не съм против метрото, но подхождането към сегашната ситуация, която е драстично по-различна от тази, която беше преди две-три години, е изключително неподходяща стратегия.
« Last Edit: 14.02.2022, 17:03:12 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8508
    • View Profile
Re: Информация за метрото
« Reply #998 on: 14.02.2022, 16:37:01 »
Като цяло в София метрото покрива основните пътникопотоци и е уместно да се мисли за развитие на обособени скоростни трамваи, градска железница и т.н.  :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6995
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Информация за метрото
« Reply #999 on: 14.02.2022, 16:41:49 »
Нека уточним. Транспортните оператори, включително и метрото, не могат да си платят сметките за ток и горива, пандемичните мерки все още не са приключили, пътникопотокът е намален, определени общини не могат да си плащат сметките и гасят уличното осветление през нощта, хората също се задъхват с плащането на сметките си и осигуряването на прехраната си, теглят се заеми, за които няма стратегия за изплащане и въпреки това се заявяват инвестиции в метро, което би могло да почака поне пандемията да отмине. Извинявам се за политизирането, но смятам, че е напълно основателно. Не съм против метрото, но подхождането към сегашната ситуация, която е драстично различна от тази, която беше преди две-три години е изключително неподходяща стратегия.
Точно политизирането на големи проекти като метрото е нещо ужасно. Защото по същата причина, големи инфраструктурни обекти в цялата страна са още на етап чертеж или добри намерения. И ако не беше политиканстването, преди много години още щяхме да имаме този диаметър. Няма лошо да се дадат средства за метрото, също не е лошо да се отпуснат средства и за проблемите, които ти си описал. Но едното, да не отменя другото.