9
« on: 15.01.2025, 17:04:18 »
Принципно може, въпреки, че ще бъде първия такъв случай. Но от там следва тежката история.
Първо съхранението. Единия вариант е да се наема площ в някое от депата, което вероятно ще струва немалко. Втория вариант е да се съхранява на частно място, но то първо трябва да е в близост до трамвайна линия, второ да се изгради инфраструктура - РП, стрелки, ККМ, като тяхната цена и последващата поддръжка трябва да се заплаща от собственика. Съществува вариант и съответния трамвай да бъде статичен експонат, но така се губи целия смисъл.
Второ - поддръжка, технически прегледи и т.н. Единственото място за такова нещо е в депата на СЕ, те единствени са и лицензирани за извършване на технически прегледи. Това също ще бъде солено удоволствие.
Трето - наем на инфраструктура и електричество за придвижването.
Четвърто - проверките от всички свирепи институцийки, които са с широко затворени очи за СЕ, но няма да е такава ситуацията и за частник.
На запад има такива случаи, но там обикновено са сдружения, които са в пряк контакт, с добри отношения и донякъде част от транспортните оператори. В Дрезден например, трамвайния музей е на сдружение. Тук община и транспортен оператор се държат като мащеха и гледат лошо на такава идея.