Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - mihailo

Pages: [1] 2 3 ... 260
1
Някой ми беше казвал че в трамваите има електромер, и се плаща ако има икономия на ел. енергия.
Не знам колко и дали е вярно.
Единствено Песите имат някаква статистика, но нито се следи, нито се записва. Не е вярно това, което са ти казали.

2
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 13.02.2025, 08:57:13 »
Винаги съм се питал за какво е тази кръгла конзора с козирка под страничното огледало от страната на вратите.
Опит за отопление на кабината с обдухване на стъклата против изпотяване...

3
Ти се опитваш да се заяждаш безпочвено, или се опитваш да се заяждаш безпочвено? Не умеем да четем докрай, или просто обичаме да четем избирателно, с цел да изпълним един от двата варианта в първия въпрос?
СЕТ са против пускането на дълги трамваи, поради състоянието на РП по Баучер, за 10та линия и Стамболийски. Песа няма да си позволят да пуснат и на тези разбити участъци. Шиндлери и Инекони в момента няма достатъчно свободни, защото покриват други линии. Достатъчно чешки трамваи също няма, за да бъдат скачени в състави.
Отделно от този аргумент, СЕТ имат и друг, сравнително резонен аргумент, против смесено обслужване с различен ПС. В случай, че аварира дълъг и тежък трамвай, не е напълно сигурно, че чешки трамвай ще се справи да го избута, без да има проблеми.
РП в гората също е за основен ремонт впрочем, тъй като има много изсипвания, скъсани и пропаднали релси в кривите и т.н.

4
Има контактна мрежа, вероятно за тролейбуси.

5
Кой казва такова нещо? Нови трамваи си трябват, откъдето и да го погледнем. Българските трябва да изчезнат час по-скоро, тях няма с какво да заменим в момента. Отделно се говори за разширение на трамвайната мрежа, сгъстяване на интервали, това с какво ще го направим? Отделен е въпросът, че е безумно да се поръчват толкова къси трамваи.

6
Има такава вероятност. Ако на мястото има полицай, спре пешеходеца, вземе му лични данни и т.н. Та... какъв е шансът според теб?

7
Има се предвид нощно движение на метрото, само делник. Генерално тая идея е пълна тъпня, а чедото на българо-кубинската народна дружба е за... рев, че автобусите по нощните линии били празни и излизало скъпо, но ще пускаме метро, което е с пъти по-голям капацитет и по-скъпо на километър пробег :help:

8
Ъгловата сграда вляво въобще не прилича на пл. Възраждане, има издадени тераси. Едното ми предположение е снимката да е пак на пл. Възраждане, но с поглед към Западен парк, другото място може би да е Граф Игнатиев/Васил Левски?

9
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 15.01.2025, 17:04:18 »
Принципно може, въпреки, че ще бъде първия такъв случай. Но от там следва тежката история.
Първо съхранението. Единия вариант е да се наема площ в някое от депата, което вероятно ще струва немалко. Втория вариант е да се съхранява на частно място, но то първо трябва да е в близост до трамвайна линия, второ да се изгради инфраструктура - РП, стрелки, ККМ, като тяхната цена и последващата поддръжка трябва да се заплаща от собственика. Съществува вариант и съответния трамвай да бъде статичен експонат, но така се губи целия смисъл.
Второ - поддръжка, технически прегледи и т.н. Единственото място за такова нещо е в депата на СЕ, те единствени са и лицензирани за извършване на технически прегледи. Това също ще бъде солено удоволствие.
Трето - наем на инфраструктура и електричество за придвижването.
Четвърто - проверките от всички свирепи институцийки, които са с широко затворени очи за СЕ, но няма да е такава ситуацията и за частник.
На запад има такива случаи, но там обикновено са сдружения, които са в пряк контакт, с добри отношения и донякъде част от транспортните оператори. В Дрезден например, трамвайния музей е на сдружение. Тук община и транспортен оператор се държат като мащеха и гледат лошо на такава идея.

10
Е нали са против нормалното междурелсие, не искат гости в кабините? :help:
Аз пък мисля, че най-добрия вариант е да се мине на монорейл, ама не отдолу или висящ отгоре, а да минава през средата на ПС, звучи ми най-яко :crazy:

11
Всъщност точно това, че тяговото оборудване се качва на покрива, изисква и неговата подмяна. Сегашното е по-тежко и по-обемно, което пречи на това да се качи на покрива.

12
Коментирано е много пъти, в много теми, в общи линии на всеки две седмици. Аргументът за вместимост до голяма степен е отпаднал, и тенденцията е да отпадне напълно. Стандартната, масово възприета ширина за старите типове трамваи е 2500мм за нормалнорелсови и 2250мм за теснорелсови. В последните 10ина години се възприема осреднена ширина 2300мм и за двете междурелсия, естествено със своите изключения. Съответно капацитетът се увеличава с удължаване на мотрисите, не тяхното разширяване. Отделно аргументът за стабилност не е особено верен. Достатъчно примери има за мотриси с широки кошове и тесни междурелсия и обратно, давал съм ги многократно.

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 07.01.2025, 16:25:45 »
 Кръстовището на Витоша и Пенчо Славейков. Вижда се и контактна мрежа.

14
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 03.01.2025, 15:36:23 »
Генерално 2034 кара пясък там, където обръщат линиите на Красна поляна. 802 кара там, където обръщат линиите на Банишора. Изключение прави МС Витоша, където ходи 2034. Нормален пясък и 802 и 2034 товарят от сеялката в депо Банишора. Кварцовият пясък пък се доставя в Биг Бегове директно в Красна поляна.

15
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 14.12.2024, 21:05:53 »
Оригиналните 503 и 504, както и в последствие никога неизползваните им нормалнорелсови братчета, никога не са били с електронно управление. Управлението им е било реостатно контакторно като на всички произведени в България трамваи (с изключение на модернизацията на 4027), с тази разлика, че вместо стандартния апарат с ръкохватка, са били с релейно-контакторна логика за превключване на тяговите и спирачните позиции. Направено е така, защото по някакъв начин е трябвало с един прибор за управление да се командват и двата трамвая. Смъртната присъда на този проект е подписана още с подбора на релетата. От нямане на какви нормални релета да се сложат, са подбрани телефонни. Те, съответно, са се оказали крайно неподходящи.
Дизайнът е на инж. Г. Гушмаков, с меките седалки, разположени по двойки една срещу друга, отоплителните тела за всяка двойка седалки, матовите черни дръжки и бяла ламперия.
В последствие от предниците им е направен 503, от задниците им е направен 909 - първия нископодов български трамвай.

16
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-M/B4D-M (1435мм)
« on: 13.12.2024, 12:51:25 »
Снегорин, пръскачка за обезтревяване на обособени трасета, вероятно агрегат за заваряване на РП.

17
От вече почти една година главното осветление от едната страна на бул. Македония не работи. Работи ниското алейно такова, но не и основното, високо горе. За това са пращани сигнали многократно, но те там си остават. Отделно лампите са брутално тъпо подбрани, и светят само на себе си. Като за капак, преди около половин година се появиха прожектори на двата прелеза, които на теория трябва да осветяват прелезите, но на практика светят в очите на ватманите, и съответно заслепяват много гадно, и ватманите спират тотално да виждат какво се случва на тези прелези. :help:

18
Ми в Прага явно човешкия живот не струва нищо, щом водачите се оневиняват автоматично, а труповете се изгребват по най-бързия начин и движението се освобождава. И единственото, което напомня за труповете, е една статистика върху един трамвай. Но тук трябва да оградим всичко, като за овце, да мигаме, да светкаме, да махаме, да дрънчим, да въртим по едно кречетало в ръка и в другата ръка по един мегафон да викаме "ПАЙ СЕЕЕЕ, МИНААААААМ"... д@били...

19
За коментара на фафан има доста определения, почти всички от тях са диагнози от учебник по клинична психиатрия. Интересно как "нагласената за Шкода" поръчка излезе наласена за Песа...

20
На фона на развиващата се, не бих го нарекъл дискусия, тук, и като заклет пацифист бих предложил да отпаднат регулациите за оръжия, пък да изкараме гранатометите и да се довършим. Аз принципно нямам нищо против колоездачите, ама да си стоят вкъщи, да не ми се навират в лицето, нали... можем да ги забраним тотално. Също така може да забраним малките деца, щото някой родител може да вземе да си изпусне детето. Също така можем да забраним и бабичките, щото ходят с бастуни и пресичат бавно. Пречат, нали, на геврекчиите. Какво можем да забраним още? Дайте идеи, че тия досега не са достатъчно нелепи.
КОНТРОЛ. Липсва контрол, и без контрол следващия път пилот на доставки хепи може да набие бебе в количка, докато майката налага автобусен шофьор, докато пък автобусния шофьор млати пилотът, нали...

Pages: [1] 2 3 ... 260