Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 182
1
Стара София / Re: Стара София
« on: 28.03.2024, 14:57:17 »
На доста места по ключовите кръстовища имаше, но вече съм ги забравил. Сещам се за ъгъла на Малинов и Ляпчев в Младост 1.

2
Сигурен ли си, че такова преномериране на Републиките е съществувало? Досега никъде не съм попадал дори на намек за подобно нещо. Ето и небезизвестната снимка на 221 преди първото му пускана в движение, има и подобна на 222. Предните номера мисля, че са рисувани на ръка.
Това списание "Болгария" може ли да се намери някъде в по-добро качество?

3
Сигурен ли си, че такова преномериране на Републиките е съществувало? Досега никъде не съм попадал дори на намек за подобно нещо. Ето и небезизвестната снимка на 221 преди първото му пускана в движение, има и подобна на 222. Предните номера мисля, че са рисувани на ръка.
Това списание "Болгария" може ли да се намери някъде в по-добро качество?

4
1. Асеновград-Смолян през Соколовци и сега посреща основния товарен трафик за Западните Родопи. От Смолян до Рудозем пред Средногорци си е съвсем читав пътят, надявам се, че свлачището вече е поправено. Нататък не съм ходил до ГКПП, но на Гугъл карти си излиза съвсем читав планински път.
Посреща основния локален товарен трафик. Настилката е в добро състояние, но пътят е тесен и няма много места за изпреварване. Има нужда от поне още една лента като минимум. Асеновград няма околовръстен път, дори още от Пловдив като тръгнеш няма нормален път откъдето да минеш за Асеновград (околовръстното на Пловдив все още е доста тясно и натоварено и не е изградено от югоизточната част). Трябва да се построи околовръстен път на Чепеларе. Трябва да се довърши околовръстното на Смолян и трафикът да се изведе извън града. Трябва да се оправи срутището при разклона за Тикале (вече шеста година не се прави нищо по него, преминава се в една лента и се изчаква със светофар). Трябва да се направи и околовръстен път на Рудозем и да се изведе трафика извън града. Оттам до прохода Елидже пътят е прекрасен. Между Асеновград и минералната вода на Бачково заради тунелите не може да се движи нищо по-високо от 4 метра.

2. По проект гръцката отсечка трябва да се изпълни 7.5/10.5 метра с проектна скорост 60 км/ч.
Единственото ново нещо от гръцка страна е пътят между Елидже и Демерджик (Димарио). Цитираните отгоре параметри важат за него. В този участък от коронката насам почти не се строи. Голяма част от пътя е изграден (включително май и всичките тунели и повечето виадукти). Има и няколко активни свлачища по склоновете, които пречат на работата, но и “работливите“ гърци не са се забързали да правят нещо. Този район и без това от тяхна гледна точка трябва да е изолиран (особено откъм нас) поради идеологически и стратегически причини. След Димарио към Скеча (Ксанти) пътят е пълна трагедия - тесен габарит, остри завои, лоша настилка. Преди Шахин (Ехинос) се съединява и пътят от Златоград/Термес и до Скеча (Ксанти) вървят по общо трасе. Дори и да пуснат пътя от гръцка страна съм почти сигурен, че ще има забрана за тежкотоварен трафик (надали ще е до 2 тона като през Термес, по-скоро ще е до 3,5 тона като през Нимфея). Първоначално и Маказа/Нимфея беше планиран за всякакъв трафик, но от гръцка страна след прилично забавяне още с откриването на пункта забраниха товарния трафик заради влизането в Гюмюрджина (Комотини). След като изкараха трафика от града и свързаха пътя с магистрала Игнатия си измислиха друг претекст за кантар.

Не мога да си представя автобус да минава от Термес до границата, освен някой с размерите на Карсан. Пътят е ужасно тесен и колите се изчакват в последния участък, а и в сокаците от махалите на Термес.
Ти не можеш, но аз съм се разминавал с нормален туристически автобус на спускането малко след границата в посока един от многото Термеси (автобусът катереше към България). Тогава пътят беше чисто нов, канавките бяха по-широки и чисти (а не като сега всичко да е обрасло и пълно с камъни).

5
През Илинден/Ексохи няма ограничение за товарен трафик, както и през Кулата/Промахон и Ново село/Орменион. Забрана за преминаване над 3,5 тона има на Златоград/Термес, Маказа/Нимфеа и Славеево/Кипринос. Бъдещият пункт Рудозем/Ксанти е предвиден за движение и на тежкотоварни превозни средства, само че инфраструктурата от Асеновград до Рудозем и от Димарио до Ксанти не е предвидена за такъв трафик (особено интензивен, какъвто се очаква) и най-вероятно след откриването на пункта за движение (което май няма да се случи и тази година) ще минават само леки автомобили. През Златоград/Термес първоначално минаваха и автобуси, но скоро след това забраниха преминаването им. В последния участък от пътя между разклона за Кидарис и пункта има забрана за движение за ППС по-тежки от 2 т. и по-широки от 1,80 м.

6
Днес подлезът на СУ се мие с маркуч, дори се чисти мръсотията и драсканиците по стените.

7
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 05.02.2024, 12:16:50 »
С абсолютна сигуност помня жълти Икаруси по 304 навремето, но не помня точно кога.
3277 беше на 304. Обаче икарусът от снимката на Пирогов е с черна броня, а съветската партида бяха оригинално с бели брони. Този като нищо може да е от внесените в началото на 90-те.

Тази снимка май не е публикувана тук. Може би е снимана някъде по бул. Стамболийски.
=AZUAoHsChHtutX2ua8On-bvd0ZBYCYnweY6BCKAEEMMh6diBosabBPj2rotAsmgHt4XQ4IwpTrgYsQ24fJCXkPp925lVYPay5NM5kC0o34DWhh-DBjdltOo2bCiQmmqIJP9cT6PpsG5MlZGXc0tbbyfhalMBjjZgnp1Ti_Lbphzx1_9pz3f_zULJ_s6y2BoAHLY&tn=-UC*F]Източник
Пускана е отдавна, но в много по-добро качество. А мястото на снимката в момента изобщо не изглежда така. Това са последните метри от Ботев след Струга към Мария Луиза отпреди да го изкривят заради гаровия площад. В Стара София има много хубава статия на тази тема.

9
Това е някъде тук

10
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.12.2023, 17:36:55 »
А май даже от 1967 когато строят Кубадиновата кула (Министерство на транспорта), че снимката прилича да е правена оттам.

11
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 07.12.2023, 17:10:41 »
Цирк Буш гостува в София на 22 април 1960 г. Зелената Шкода РО Сф 69 67 е с инвентарен номер 57. Отзад наистина се вижда закачено ремарке. Линията е 1, ІІ направление (ако правилно се разчита табелката на предното стъкло).

12
Много хубави снимки с доста полезни цветни детайли от това време. Правени са някъде през април 1960, на всякъде има пропагандни материали за 1 май.
Високата сграда на магазин София е готова някъде през втората половина на 1961 или началото на 1962.

13
Много високо идва удара за лека кола.

14
Знае ли се защо е тази дъъълга промяна?
Quote
Временно се променя маршрутът на автобуси №№ 85 и 285
Във връзка с изграждане на канализация по ул. „Уошбърн“ се въвежда промяна в организацията на движене.
....

15
Официалната статистика казва - средната скорост на метрото в София е 39 км/ч (но Метрополитен обича да послъгва, както ги бяхме хванали наскоро с разминаване на данните между официалниия брой пътници и броя на валидиранията). Това не е малко и е далеч от пешеходна скорост, за сравнение най-бързото метро в Германия, това в Хамбург дава като средна скорост 35,1 км/ч в мрежата си, това в Мюнхен 34,7 км/ч, берлинското едва 31,7 км/ч
Статистиката е наука, която се използва за манипулиране на даден резултат в една или друга полза. Средната скорост е малко като яденето на свинско със зеле - простолюдието е на зеле, висшата класа е на свинско, но средно всички ядат свинско със зеле. Нощно време може и да се кара, но през деня масово се влачат. Ако си се возил когато пуснаха метрото (някъде допреди да пуснат втората линия) може да сравниш как се караше тогава и как сега.

16
Един град може да има много коли и същевременно да има и добре организиран и редовен транспорт (и бърз).
Обаче интервалите от разписанията от 1956 са малко подвеждащи. Капацитетът на превозните средства е бил в пъти по-малък от сега. Тогава е имало работеща промишленост, работило се е на три смени, събота е бил работен ден до ранния следобед. Сутрешният пик е започвал още от 5:30, до 8:00 всичко е било по работните си места. Сега почти няма промишленост (или ако има се ползва ведомствен транспорт или никакъв), чиновниците започват работа в 8:00-9:00 и сутрешният пик би трябвало да се измести доста по-късно. Коментирали сме го много пъти - не може градският транспорт да е най-редовен в 5:30 сутринта и всичките коли да са на линия (и да возят вятъра), а в най-натовареното време сутрин между 8:00 и 9:00 да се падат големите почивки и интервалите да стават големи. Не може автобусите да се прибират още в 8:30-9:00 и да остават само редовните коли на убийствените интервали. Не може метрото да е спасението за всички транспортни проблеми и същевременно да е на такива големи интервали делник (особено през събота и неделя), а скоростите на движение да си остават малко по-бързи от пешеходни. Използва се изолирано автономно трасе, има и подсигуряваща електроника и нищо не пречи (освен Братоев) скоростите да са двойно по-високи.

17
Нищо, сега като се покажат и профилите отдолу и започнат да режат гумите на колите ще стане още по-интересно.
Аз нали ви казах, че след "ремонта" на ремонта циганите, които чоплиха преди това паветата, до обяд дежуряха пак там и хвърляха по няколко колички пясък дневно по платното, беше станало като пустиня, прахоляк се носеше из целия център. От две седмици ги няма и фугите се отвориха.
Може да затворят целия участък за още 5 месеца или направо да го направят пешеходен, за по-лесно. Тъкмо няма да им се налага да се мъчат отново. И без това не могат да редят паветата, поне да не ги съсипват като ги режат.

18
След може би стотици катастрофи най-накрая са обозначили грамотно свършването в нищото на Северната тангента при разклона за Мрамор/Обеля. Още на километър-два преди възела с околовръстното има големи жълти табели за ремонтна дейност (даже май както си трябва - на два километра първата), сложили са и бетонни заграждения за стеснение в една лента (както правят при смяна на платната по магистралите при временно движение), има множество знаци от двете страни на платното и вече няма начин някой да пропусне края на пътя. Е, двата огромни кратера при прехода между платната не са ги пипали. Появила се е и маркировка, има и нови табели по цялата тангента. Ще видим как ще е като паднат мъглите, че миналата година нощно време изобщо не беше ясно къде и по какво се движиш. Половината осветление по пътните възли продължава да не свети, ама това май никога няма да го оправят. Настилката също е започнала да се поразбива там където са икономисали от основата.

19
Внимавайте много ако карате или вървите по жълтите павета в участъка пред Народното събрание (истинското). След ремонта на ремонта на ремонта на ремонта през ден се изсипва пясък, за да не се разместят паветата от трафика, няма никакво сцепление и е опасно както при спиране, така и при потегляне. Пясък има и по пешеходната зона пред паметника на Цар Освободител.

Pages: [1] 2 3 ... 182