Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ivan krastev

Pages: [1] 2 3 ... 102
1

И аз да ви представя един репортаж за новата линия и мнението ми като цяло и за линията, и за станциите :)

https://travellerprofession.com/wp-admin/post.php?post=1190&action=edit

2
Васко, ти кога седна на новите пейки на МС Витоша, че разбра че са неудобни ми е интересно?

3
Идеята да се номерират изходите е много добра, но за да се номерират ще е хубаво да има и подобни карти на пероните и вестибюлите:



Снимката е от Московското метро и дава ясна представа къде е съответният изход, както и каква е пешеходната достъпност.

4
На Сердика 1 са сменили схемите и са сложи схема с изходите на Сердика 2 - може ли като правят нещо да го направят като хората? В Метрополитен какви хора работят не знам :blink:

5

Красиво българско решение с прикриване на информацията за МС Витоша... :crazy: Ужас!

В Рим на всички схеми по влаковете и станциите строящата се станция Ionio е по този начин от 3 години сигурно от както е пуснато разклонението на линия B, така че нека да се слагаме епитети кое е българско и кое не, като подобни примери са срещани и другаде!

6
Предколеден ъпдейт на схемата.

МД1 - Софийска Света гора - изходите направени посредата на перона
МД3 - В източната част трасето е направено подземно, освен Витиня, която е наземна. Променено отклонението за Слатина от след имагинерната станция Шипка.

Сложени нови фигурки за централни жп и автобусна гари.
Може при следващият ъпдейт малко да оправиш и станцията в Дружба 1 - с 2 вестибюла е не с един :)

7
От известно време не бях променял схемата спрямо новото строителство. Насладата е за вас, приемам коментари за неточности.
Станциите в Овча купел са 4 - подземни и 2 надземни, а в Левски има корекция на станциите - няколко от тях са под земята - 2, 4 и 5-та :)

8
Quote
Премиерът Бойко Борисов заедно с министър Ивайло Московски и кмета на София Йорданка Фандъкова инспектираха строителството на метрото

Министър-председателят Бойко Борисов заедно с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и кмета на Столична община Йорданка Фандъкова инспектираха строителните дейности за разширението на метрото в участъка от Младост 1 до Бизнес парка в Младост 4.

„Надявам се да получим одобрение на новата Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 – 2020 г. през първото тримесечие на 2015 г.“, каза министър Московски. По думите му повече от 700 млн. лв. от нея ще бъдат заделени за подземната железница, като ще бъде финансирано и трасето от МС „Джеймс Баучер“ до МС „Витоша“, което вече се изгражда.

.......






http://optransport.bg/page.php?c=67&d=1381#!prettyPhoto

9
От дневника на Б.Б.:






10
Открита процедура по ЗОП

Възложител:
"Метрополитен" ЕАД - София

Име:
Изготвяне на идеен проект за метродепо за трета метролиния oт Проекта за разширение на метрото в София

Описание:
Поръчката е за проектиране на метродепо за трета метролиния   във фаза:  Идеен проект.
Метродепото е необходимо за осигуряване  на престой, извършване на  ежедневни прегледи, почистване и ремонтна дейност на подвижния състав на  третата метролиния. Бъдещото метродепо ще бъде разположено в  съответствие с отредения след измененията на подробния устройствен план  терен в УПИ III, кв.2, местност "Славия", на обща площ 41,5 дка., като  бъде разделено според нуждите съответстващи на броя на метровагоните на  два етапа, съответно на 35,45 и 6,06 дка. Обслужваните подвижни състави  на първия етап ще бъдат  30 броя с дължина 60м±2м,  всеки от които  изцяло проходим и тегло на един празен влак 95 т. В краен етап дължината  на подвижния състав ще бъде 80 м., като на всеки от гаражните коловози  ще бъдат разположени по два влака. Комбинираното предназначение на  имота, като паркинг/гараж на автобуси за масовия градски транспорт от  една страна и преминаването на метротрасето на естакада от друга,  предполага и специфичното конструктивно решение на депото, а имено  разполагането му на височина от 5,0 до 6,0 метра от съществуващия терен с  цел осигуряване преминаването на автобусите. На това ниво ще бъде  изпълнено коловозното развитие на депото и изграждането на съотетните  халета според предназначението им. В откритата част извън коловозното  развитие да се ситуират по подходящ за площа начин административно  битова сграда с ТПС и гараж, като за това се използват разработените  идейни проекти при проектирането на депото в кв."Враждебна".
Идейния проект следва да обхваща следните части:
• Част "Геоложки и хидрогеоложки проучвания"
• Част "Геодезия с трасировачен план "
• Част ”Архитектура и конструкции”
• Част ”Технологична”
• Част ”Електрозахранване и ТПС” 
• Част ”Електрически инсталации НН, вътрешно и външно осветление"
• Част:Електрозахранване на контактната мрежа
• Част ”В и К”
• Част ”Отопление и вентилация”
• Част ”Релсов път"
• Част "Контактна мрежа”
• Част ”Слаботокови инсталации – пожароизвестяване, телефонизация,  радиооповестяване, видеонаблюдение, СОТ и часовникова инсталация”
• Част ”Пътни работи и вертикална планировка”
• Част: План за безопасност и здраве и пожарна безопасност
• Част: Енергийна ефективност
• Част: Реконструкция на съществуващата инж. инфраструктура. 
Обхвата на поръчката е подробно описан в Техническото задание за  проектиране, неразделна част от документацията.

Стойност, без да се включва ДДС
360 000 BGN

Продължителност на поръчката или краен срок за изпълнение
Продължителност в месеци
8

Краен срок за получаване на оферти или заявления за участие:
16/12/2014 12:00

11
Преди 2 месеца някъде се смени ръководството на метрото в Баку и първото нещо което направи новото е да отмени избора на вагоните 81-760(А) което от своя страна според мен ще забави пускането на линия 3, която ще е с 2 станции за сега - 2 са почти говотови - при Автогарата и една за връзка със зелената линия, като оюе 2 са в строеж.
Днес се появи информация, че Alstom ще произведе влаковете за новата им линия, а с течение на времето юе смени и старите номерни по другите 2 линии.

Quote
http://www.railwaygazette.com/news/t...comotives.html

Alstom and Baku Metro have signed a ‘memorandum of mutual co-operation’ to develop modern metro cars for use on new lines and the gradual replacement of the existing fleet. A final agreement is to be signed within two months

12
Браво за репортажа  :fan:
Като цяло се вижда напредъка по трасето! Много ми хареса снимките от МС 21  :fan:
Не знам, но много внушителни са снимките към Летището - трасето на метрото, самото Летище и лекият сумрак, които настава ....

13
В Пекин на надземните станции PSD са около 1.5 м., а на подземните станции са от пода до тавана.
Аз лично продължавам да не вярвам на тези твърдения и докато не видя няма да повярвам.

14
Но е интересно да се види с какво ще оправдаят изграждане на разклонение първо към Слатина, вместо по Владимир Вазов.
Основно ще се мотивират, че към Слатина ще има по-голям пътникопоток, за да може да го докарат до Арена Армеец и до Мол-а на Цариградско.

15
От последното пасажче за раклонението в посока Слатина си мисля, че когато е готов проекта за този участък може да изпревари и някой от другите участъци по МД3 - Левски или Овча купел. Пише, че ще направят сравнение кое е по-натоварено, което ме навежда на мисълта, че може това раклонение да изпревари другите 2 надземни отсечки.

16
Ако трябва да съм честен Московскара разцветка ми харесва много.
Баку имат доста амбициозни планове за метромрежата си, модерни станции с PSD и т.н., но според мен ще си останат без тези стъклени врати по пероните, защото и те си струват пари. Прави ми впечетление, че много градове, които искаха да слагат такива врати се отказват - в Москва на Лесопарковсакя искаха да слагат, но се отказаха май, в Прага по линия D имаше такива планове, но според последните данни са се отказали.

17
МС "Александър Малинов" е много оригинална с това представяне на гора по стените на перона. Аз се надявам да използват различни материали и да се получи добре на живо. Има малко елементи тип "Бели Дунав" по тавана, но ще се преживее някак си! Като цяло идеята е много добра и това ще ми е май една от любимите станции :)
МС  „Акад. Александър Теодоров - Балан“ - идеята за градска среда е много добра, но се надявам на живо да стане по-добре, защото сега някак си рендера ми е постен. Сега името на станцията и оформлението много се разминават, но може идеята да се свърже чрез някакъв барелев тип "Константин Величков". Все пак и "К. Велчиков" няма нощо в оформлението и свързано с името. Ретро пейките и лампите не се връзват някак си и тук може би е хубаво да са в стил градска среда - малко по-разчупени и модернистични.
МС "Бизнес парк" - много семпло и много изчистено е. Типична бизнес станция - тези елементи по стените ми напомнят на диаграмите в excell на някой доклади, което е интересно. И тук се надявам да използват хубави материали и да постигнат добър резултат.

18
Лично на мен много ми харесват станциите най-вече МС "Искърско шосе"! С тези геометрични форми и комбнацията от цветове се е получило добре и си мисля, че на живо нещата ще са още по-добре!
МС "Дружба" някак си бледнее спрямо проеките, които видяхме на т.нар. конкурс за оформлението. Но сега когато го няма това оранжево станцията някак си по ми се нрави. В статията пише, че ще има и пано на езерото в Дружба с водни лилии, което ще е интересно.
МС "Софийска Света гора" - малко по-лъскава "Мусагеница" ми изглежда, но ще е в пъти по-добре от "Ломско шосе"!
МС "Аерогара" - хубава е станцията и то много. Много ми харесва вестибюла с тази фигура на жена - може би символизира София. Само тези саксии с дървета не знам дали лятото няма да е много задушно там и да се развъждат мухички, но като цяло замисъла е много добър!

19
Страничните платформи по-бързо се строят......
Еднакво се строят - все пак копеш изкоп - отнема ти еднакво време. Правиш пълнеж в изкопа - пак еднакво време, само че за страничките правиш всичко по 2 - 2 х стълби, 2 х перони и т.н. и не знам дали е по-бързо, но не и е чак толкова евтино колкото го изкарват! Просто така им е по-лесно и не им се занимава, а и каквато е практиката в Метрополитен всичко се прави за да имат те някакъв интерес - когато се окаже че имат интерес от островни перони и ще могат да си завъртят далаверата ще почнат да правят такива станции и ще тръбят как това е най-доброто решение!

20
Реално погледнато ще се копае преди станцията и нищо непречи да се разделят тунелите и да е с островен перон, но лично и на мен вече ми писна от тия безумни идеи на Братоев и компания! Едно нещо да вземат на направят като хората - пстровният перон не е чак толкова скъп какво се правят и те на ..... както и да е - надеждата е един ден да им дойде акъла, ама дано да не е късно за това!

Pages: [1] 2 3 ... 102