Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 214
1
Спирка Божурище е в нищото и дори няма тротоар до нея. Не вярвам някога да е генерирала особен пътникопоток. Макар че има потенциал ако се развие градска железница, пуснат се довозващи автобуси до нея и ул. Божидара Евтимова се реконструира с тротоари и велоалеи, така че да може да се стигне от спирката до индустриалния парк и бул. Европа.

2
Други градове / Re: Враца
« on: 03.02.2024, 21:09:11 »
Защото те не са включени в "реконструкцията". Проектът включва единствено подмяна на тяговите трансформатори, монтаж на КРУ и подмяна на кабел 20 kV между двата ТИСа. Токоизправителите не са пипани, да не говорим за телеуправление или ремонт на сградите. Тук е техническата спецификация: https://app.eop.bg/today/256486
Изглежда това е поредният пародиен проект покрай градския транспорт на Враца. В сравнение с този проект, реконструкцията на ТИС Юнак е като от Швейцария.

3
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 07.01.2024, 19:53:52 »
2108 днес се е завърнал на линия. В отговор на въпроса по-горе, той е единственият модернизиран в движение.

4
Сериозно е, има решение на СОС #712/27.07.2023 г. Отпадането на спирките на кулата аз също го бях пропуснал, защото липсваше в първоначалния доклад внесен на транспортна комисия. Не е ясно кой точно го е предложил и с какви аргументи. Смятам и аз да пиша жалба.

5
А предходната спирка (Румънското) е на 2300 метра. Почти колкото 2 и половина метростанции...

6
Обособили са с колчета част от бус лентата на Васил Левски посока СУ. Започват малко преди кръстовището с Графа и стигат до спирката на Одеон. Нямаше ги такситата, които неизменно спираха там, но след спирката пак имаше спрял на аварийни.

7
Снимки / Re: Снимки (тролейбуси)
« on: 21.11.2023, 23:56:17 »
Важното е че се орева орталъка че някой е вандалствал по нея.
Искаш да кажеш, че актът на вандализъм срещу общинска собственост от страна на общински служител не е повод най-малкото за силно възмущение?!

8
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 18.11.2023, 11:47:50 »
Интересна статистика от BKV за надеждността на различните модели тролейбуси в автопарка им. Представителите на модела 280 дават по-малко откази от средното за предприятието. Въпреки преклонната си възраст от 33-35 години, при тях има по-малко от 3 отказа на 1000 км, в сравнение с 1,2-1,8 за чисто новите Солариси. От друга страна, Соларисите второ поколение дават над 6, а най-ненадеждни с голяма преднина са МАНовете с над 8 отказа на 1000 км. Нищо чудно, че последните от тях бяха бракувани тази година. Това ми напомня и на опита с нашите МАНове.

От друга страна, при Тролино III и IV са открити пукнатини в гредите над осите, което е наложило подсилване. На Тролино III това е извършено в завода в Полша, а на IV се прави на място в Будапеща.

В този ред на мисли, Сегед са взели под наем 6 Икаруса 280 от Будапеща. С тях ще закрепят положението, тъй като изпитвали сериозни затруднения да поддържат в движение Шкодите 15Тр и няколко от тях ще бъдат бракувани с изтичането на техническите им прегледи.

9
Все пак е сериозен сайт и за да го напишат, значи някой им е дал такава информация. Дано да са ги подвели и да не планират действително нещо такова.

10
Планира ли се бракуване на NAW след доставката на новите тролеи? В Československý Dopravák пишат, че новите изцяло ще заменят старите. Ако е така, това са много лоши новини.

11
Това съм 1,5 км кабели, няма да излезе хич евтино цялото начинание.
Е сега, нямало да бъде евтино и зарядната станция щяла да бъде на 100 метра преди терминала. Кой ги гледа тези неща? Все пак тези електробуси са прекрасни и в главите на хората, които вземат решенията, другото е без значение.
Иначе подстанцията добре, ами трафопост къде ще изградят? На мен ми се струва по-вероятно да са намерили начин да я захранят от някъде по-близо.

12
Интересно докъде ще пуснат 29 след закриването на автостанция Илиянци, до центъра на Илиянци? А можеше да направят интермодален терминал и да скъсят 26 и 27 до там, вместо да дублират на 100% трамвая.

13
2018-та г. пускането на НТ не оказа никакво влияние на оборота, който правех като такси... хем тогава бяха 4 линии...
Таксито те оставя на адреса, а автобуса - на спирката, от която се прибираш пеша посреднощ...
НТ е за фенове и стотинкаджии...
И за хора, които не искат да пълнят гушите на наглите бакшиши. Също така, доста низко да наричаш хората с по-скромни финансови възможности, които не могат да си позволят такси, "стотинкаджии". Но щом си бил шофьор на такси, не се изненадвам.

14
Електробуси / Re: Електроавтобуси
« on: 25.10.2023, 23:20:30 »
С куфари е друга работа, автобусите по 84/184 нямат достатъчно място за багаж. Евентуално би било добра идея да се демонтират няколко седалки и да се сложат рафтове за багаж вместо тях.
В Братислава новите тролеи за бъдещата линия до летището са оборудвани с рафтове за багаж.



15
В Мендоса на практика го закриха през февруари 2021, но чак сега демонтират мрежата. Жалко, това беше най-голямата от трите тролейбусни системи в Аржентина с 6 линии, последната от които е открита едва през 2005 г. За съжаление, покупката на старите Флаери от Ванкувър, които са били доста износени и не изкарват дълго и последвалият неудачен опит за собствено производство на тролейбуси, са довели до криза с подвижния състав и в крайна сметка закриване. На практика, новите китайски електрички са много по-малък брой и тролейбусните линии са или дадени на концесионери, или закрити.

Росарио, от друга страна, залагат на развитие на тролейбусния транспорт. Наскоро са удължили линия К с няколкостотин метра и са пуснали трети нов тролейбус, преоборудван от автобус. За съжаление, те пък са се вкарали с 12 руски боклуци Тролза Мегаполис, които първо късали греди на шасито, после батериите им прегрявали и се наложи временно спиране на линия Q, която над 50% се обслужва на батерия, а сега една от тролзите е изгоряла напълно.

В Кордоба има застой. Все още разчитат основно на ЗиУ-9 и 10, макар модернизирани и добре поддържани. Едно ЗиУ-9 наскоро е изгоряло напълно. Единственият нов подвижен състав са 5 Тролза Оптима и 2 Мегаполис. Трите тролейбусни линии се обслужват смесено с автобуси.

16
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 19.10.2023, 01:03:37 »
No luck unfortunately. It seems that the number sequence 300110110 is not the same for PK1433AH.

17
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 16.10.2023, 21:42:45 »
If you can give us one or a few VIN numbers of buses from the same model and model year, it may be possible to try a few variations of this VIN number with the last 4 digits from the RTA Government website. It's a long shot, but we may have luck and hit a match.

18
Една информативна снимка от Петте кьошета. За съжаление има доста тарикати, които продължават да карат по трамвайното трасе. Изглежда се изтеглят преди трамвайната фаза, но все пак, не им е там мястото. Дано скоро да видим изцяло обособено трасе по Христо Ботев.

19
Пуснаха ли 408? На сайта на общината още няма разписание.

20
Не знаех, че са махнали левия завой. Добре, защо тогава не возят до Банишора и да се прибират по Опълченска? За Шкодите не е проблем, а Икарусите могат приоритетно да ги пишат коли, които се изключват от Сточна гара/Гоце Делчев. Само ако се случи някой Икарус да се изключва от Люлин ще трябва да обиколи през Сточна гара, което ще е по-рядко отколкото тези ежедневни неефективни курсове сега. Или просто да сложат най-после мрежа в кръга на Лъвов мост и частичните курсове от Люлин да въртят там.

Pages: [1] 2 3 ... 214