Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sofia

Pages: [1] 2 3 ... 215
1
Ограничението от 30 км/ч се отнася за 80% от улиците в Амстердам, което пак е много сериозен дял. В София зоните 30 са с малък обхват и далеч не са на същия принцип. Тук просто бучваме едни знаци, в Амстердам препроектират улиците с мерки за успокояване на трафика, така че новото ограничение да се спазва. Ще отнеме години всички улици да бъдат адаптирани за по-ниска скорост, но ще се случи.

2
Спрян е от движение на 31.01.2023 г. След това е стоял известно време преди да бъде продаден и на 16.05.2024 г. е влязъл в България. Дали още същия ден е доставен в Стара Загора вече е друг въпрос.

3
Защото асоциацията-собственик е регистрирана във Варна.

4
Дошев и сие веднага да блокират Патриарха с искане да се демонтира контактната мрежа!

5
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?
Повдигането и свалянето става с въздушни възглавници в основата на токоприемниците. СОР-овете са оборудвани с такива.

6
При този габарит може да се направи споделена бус+велосипедна лента от 4.50 метра. Не е идеално решение, но е по-добре от нищо.

7
Електробуси / Re: Електроавтобуси
« on: 30.06.2024, 00:13:02 »
Иво, някои коли на 63 и 66 имат дневен пробег към 300 км. Електробусите дори при идеални условия трудно достигат такъв пробег, какво остава по планински път с големи наклони. През зимата, когато пробегът им намалее с 40%, вече е научна фантастика да се справят. При толкова линии в града, какъв е смисълът да се пускат електробуси точно по линиите с най-тежък профил?

8
Вторият чифт проводници в Прага са пълноценна контактна мрежа. Когато се прави само за усилване, допълнителните проводници не са контактни, а обикновени и вървят отстрани, а при трамваите често и по средата между двата контактни, и са свързани с контактните на всеки 20-50 метра.

Падовете на напрежение обаче са предимно по кабелните линии между ТИС и захранващите точки, а не в контактните проводници, които и сега са свързани в паралел за двете посоки поне в няколко точки на всеки сектор.
На тази схема са описани точно като усилващи. А и няма стрелки, така че да се ползват като пълноценна мрежа. Това нестандартно решение било поради трудности да се прокарат захранващи кабели под околовръстния път или по моста над него.

9
Изглежда проблемът идва от прикачения файл към моя пост 6278. Файлът се е качил, защото излиза в личния ми профил и мога да го отворя, но явно чупи страницата.

10
Вторият чифт проводници в Прага са пълноценна контактна мрежа.
На тази схема са показани точно като усилващи. А и няма стрелки, така че да се използват като пълноценна мрежа. Това нестандартно решение било поради трудности да прокарат фидери под пътното платно на околовръстния път или по моста над него.

11
Какво удвояване Ви гони!? За автоматично сваляне и закачане на токоснемателите не сте ли чували!?
Това в случая не е приложимо. Без двойна мрежа няма как бързите линии да изпреварват бавните на Полиграфическия, Яворов и Жендов. Освен ако в този участък 3, 4, 5, 11 не се движат на батерия, което не е много далновидно, a и нямаме толкова тролеи с автономен ход.

Уж бъдещето е електробуси, бяхме тръгнали натам, сега пък идеи и мечти за удвояване на някои участъци, хаосът е пълен...
Отделно това с напрежението,което казваш, няма никаква логика, защото секторите ще са същите, ТИСът ще е същият, а в един сектор вместо да са 3 или 4 тролея, тогава може и 10 да се съберат, което би било равно на падане на напрежението и гледане на сеир. 2 съседни мрежи, не означват 2 отделни сектора, а и дори и да са на 2 отделни сектора, не виждам как би се подобрило положението с напрежението в текущата мрежа с текущите линии.
Кой е казал, че бъдещето е само електробуси?
Ако се удвои мрежата, на практика ще се удвои сечението на контактните проводници (предполага се, че паралелните проводници ще са свързани помежду си). В Прага точно с тази цел са изградили двойна мрежа към летището. Вторият чифт контактни проводници не се използва за редовно движение, а като усилващи за увеличаване на общото сечение на мрежата.


12
310 и 74 минават под контактна мрежа в по-голямата част от маршрутите си, но за 604 не е така - контактна мрежа има по Списаревски между Ал. Бешков и Кр. Пастухов, по Цариградско между Изток и Орлов мост и по Св. Георги Софийски между Александровска и ВМА.  :rolleyes:
Може би са объркали 204 и 604. 204 се покрива значително повече от контактна мрежа, включително и двете крайни спирки и е логично да е сред първите електрифицирани.

Ако 604 се превърне в такъв тип тролей, означава да спира на всяка спирка по Цариградско, заради обикновените тролеи или да се добави по още една контактна мрежа в посока, което е абсурд...
И кое му е абсурдното? Съвсем логично е даже. 76, 204 и 280 също са перспективни за електрификация. Удвояване на контактната мрежа по Цариградско ще позволи да изпреварват бавните линии и ще намали падовете на напрежение при наличие на няколко тролейбуса в един участък.

13
Въобще цялата фиксация върху каски и жилетки има единствена цел да прехвърли отговорността за безопасността от властите и водачите на МПС върху уязвимите участници в движението. Апропо, в Нидерландия никой не носи каскa и имат най-ниския брой смъртни случаи на 1 млрд. изминати километра с колело.

14
Тези тролейбуси още преди 2-3 години са направили 1 млн. километра. A и тази година ще започнат да пристигат новите lighTram 19 DC и 25 DC, които би трябвало да заменят хесовете от 2007-2008 г.

15
От БНР цитират НКЖИ, според които причината за закъсненията е софтуерен проблем с компютърната централизация за управлението на стрелките на Централната гара, не спиране на тока.

16
Транспортът по света / Re: Канада
« on: 28.05.2024, 09:46:10 »
Също така Транслинк Ванкувър са обявили търг за доставка на 107 единични тролейбуса с батерии плюс още 201 единични и 203 съчленени като опция. Ако използват цялата опция тролейбусният им парк би се удвоил (сега имат 262 тролейбуса). Соларис вече заявиха, че имат намерение да стъпят на канадския пазар, така че те вероятно ще участват. Ню Флаер са под въпрос, но предвид голямата поръчка може и от тяхна страна да има интерес.

17
Perfect is the enemy of good. София има нужда от велоалеи днес. Ако чакаме съвършения проект, няма да имаме велоалеи още десетилетия. Никъде велоалеите не са ги правили перфектни от самото начало. Започва се с лесни, евтини и компромисни решения и с времето се подобряват.

18
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 22.05.2024, 09:18:25 »
Все пак тези по 72 изкараха цялата концесия до 2016-та, а част от тях работеха и след това в Несебър (или някъде другаде по морето). Не знам дали още са в движение.
Не са работили никога в Несебър, само им взеха регистрационните номера.

19
Имаш ли предложение как да се направи безопасна велоалея от Скобелев до Графа по Васил Левски? Защото нито през тунела, нито отгоре виждам как би могло да стане.

20
И продължавам да твърдя че в София не се движат ежедневно по 2000 велосипеда ! Камо ли пък по Патриарха да са минали.
А и живея пред двупосочна велоалея по която ако на ден ако минат и три велосипеда е събитие.

Сигурно и по-малко са даже на ден в целия град, ако вземем това преброяване например от 2010 година което съм пуснал на предната страница се вижда че в София едва 1% от пътуванията са на велосипед. Не че е лошо да се увеличават, но на каква цена и по какъв начин? Има и друг момент - с каква цел са пътуванията. Докато пътуванията с градски транспорт и автомобил са предимно по работа, до учебното заведение или до болница или поликлиника, то 2/3 от пътуванията с велосипед са с развлекателна цел в свободното време според анкетираните. В такъв случай е резонно да се зададе въпроса дали може да им се даде 1/4 от ширината на централните булеварди в София.
Ето едно сериозно преброяване: https://sofiaplan.bg/portfolio/bike_infra/

Както се вижда, още през 2020/2021 г. във всеки от дните са преброени над 6500 велосипеда и ИЕПС. Също така, именно в почивните дни преброените са най-малко, което не подкрепя тезата, че пътуванията с велосипед са основно с развлекателна цел. Не че виждам нещо лошо и да бяха с такава цел. Все пак хората имат нужда от почивка и развлечение, за да не прегарят и да не се превръщат в социопати, с които нашето общество е пълно.

И, разбира се, очевидното заключение: "В южните части на града, както и в южните части на центъра, има значително по-голям обем велосипедно движение. Забелязва се директна зависимост между наличието на дълги и безопасни трасета и броя преминали велосипедисти."

Също така: "Важно е да се отбележи, че отсечката от първи градски ринг, свързваща четирите (най-натоварени) коридора - бул. Ген. Скобелев и бул. Патриарх Евтимий между Руски паметник и бул. Граф Игнатиев - е една от натоварените в града, въпреки липсата на каквато и да е велосипедна инфраструктура."

Явно омразата ти към Спаси София надделява над всички обективни аргументи.

Смятам, че една велоалея няма нужда от колчета, нито пластмасови, още по-малко метални за каквито никъде не съм пледирал.
В нормалните държави може да няма нужда от колчета. В София, без колчета велоалеята ще се превърне в паркинг. Както по Раковска и Дондуков редовно спират върху велоалеите, въпреки паркинг стоперите. Че даже и на бус лентите се наложи да започнат да слагат колчета, защото масово паркират в тях.

Pages: [1] 2 3 ... 215