И продължавам да твърдя че в София не се движат ежедневно по 2000 велосипеда ! Камо ли пък по Патриарха да са минали.
А и живея пред двупосочна велоалея по която ако на ден ако минат и три велосипеда е събитие.
Сигурно и по-малко са даже на ден в целия град, ако вземем това преброяване например от 2010 година което съм пуснал на предната страница се вижда че в София едва 1% от пътуванията са на велосипед. Не че е лошо да се увеличават, но на каква цена и по какъв начин? Има и друг момент - с каква цел са пътуванията. Докато пътуванията с градски транспорт и автомобил са предимно по работа, до учебното заведение или до болница или поликлиника, то 2/3 от пътуванията с велосипед са с развлекателна цел в свободното време според анкетираните. В такъв случай е резонно да се зададе въпроса дали може да им се даде 1/4 от ширината на централните булеварди в София.
Ето едно сериозно преброяване:
https://sofiaplan.bg/portfolio/bike_infra/Както се вижда, още през 2020/2021 г. във всеки от дните са преброени над 6500 велосипеда и ИЕПС. Също така, именно в почивните дни преброените са най-малко, което не подкрепя тезата, че пътуванията с велосипед са основно с развлекателна цел. Не че виждам нещо лошо и да бяха с такава цел. Все пак хората имат нужда от почивка и развлечение, за да не прегарят и да не се превръщат в социопати, с които нашето общество е пълно.
И, разбира се, очевидното заключение: "В южните части на града, както и в южните части на центъра, има значително по-голям обем велосипедно движение. Забелязва се директна зависимост между наличието на дълги и безопасни трасета и броя преминали велосипедисти."
Също така: "Важно е да се отбележи, че отсечката от първи градски ринг, свързваща четирите (най-натоварени) коридора - бул. Ген. Скобелев и бул. Патриарх Евтимий между Руски паметник и бул. Граф Игнатиев - е една от натоварените в града, въпреки липсата на каквато и да е велосипедна инфраструктура."
Явно омразата ти към Спаси София надделява над всички обективни аргументи.
Смятам, че една велоалея няма нужда от колчета, нито пластмасови, още по-малко метални за каквито никъде не съм пледирал.
В нормалните държави може да няма нужда от колчета. В София, без колчета велоалеята ще се превърне в паркинг. Както по Раковска и Дондуков редовно спират върху велоалеите, въпреки паркинг стоперите. Че даже и на бус лентите се наложи да започнат да слагат колчета, защото масово паркират в тях.