Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Tisho

Pages: [1] 2 3 ... 27
1
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 15.07.2024, 23:06:42 »
3322 - без спирачки.  :angry:

Днес пътувах с него и на няколко пъти не спря като хората. Това не беше и класическото "пеене" на накладките. Тук си имаше придрънкване, вибрация по цялата ос и още някакви допълнителни метри спирачен път.

2
3617 - с подути от влага плоскости вляво, между 1 и 2 врата.
За 5 години - толкова.  :help:

3
Автобуси / Re: MAN Lion's City CNG (7173, 7175)
« on: 04.07.2024, 23:03:18 »
Вписани са в лиценза на МТК. Излязоха ли на линия?

Хмм, не съм ги засичал по селските все още (конкретно 12 или 119).

4
А 76 дали не можеше да обръща около самото каре на Божан Ангелов и Самара. И без друго след кръстовището до Бизнес парка се дублира с 213 и там 213 и сам може да си го обслужва

Не може да обърне на Божан Ангелов, защото има паркинг пред блока, който е вечно пълен.
Самара е артерия, която не може да служи за обръщач.

Единствената причина, заради която 76 прави цялата тая обиколка при такава промяна, е че нещо трябва да се движи по Божан Ангелов, плюс че се губи връзката с пощата. В тази ситуация разумен вариант е да върти до Била, ако изобщо има някакво място вече.

За 304 очевидно пишещите тук нямат никакви наблюдения, към/от НИМ винаги е имало хора (най-вече заради 111), затова и не се прекъсва тази връзка.
В тая промяна най-прецакан е експресният 110, който тотални губи статуса си на експресен с тая безумна обиколка на Бояна. От спирката на подлеза на Манастирски Ливади до следващата на Икея се дават около 17-20 минути.

Приятелска забележка: Моля, спри да раздаваш квалификации наляво-надясно, включително и към колегите от форума и проявявай повече уважение към останалите - това първо!
Всеки има правото да изказва своето мнение, стига да е по темата.

Второ, няма как 76 да върти на Била, тъй като е тесен проход за блоковете нагоре до 472-ри. Да, за комшиите е важно да има автобус по Божан Ангелов, но същият, който обикаля Младост 2, може да бъде заменен от временно разкрита, къса и/или кръгова линия като 113 например, който да е довеждащ до Младост 1, Малинов, Дружба.
Че 76 не е експресна линия, ясно. Но тази обиколка ще увеличи пътуването с поне още 5 минути и само в Младост лутането ще е над 20 минути. За същото време метрото стига до центъра.
213 ще се окаже самолет през идният месец. А на живеещите на Александър Танев, особено около 465-ти блок и на трудноподвижните хич не им завиждам.

5
76 ще прави панорамна обиколка на Младост 4.  :)




"Впечатляваща" промяна!  :rolleyes:
От СОС явно са решили да направят нов вид Hop on - Hop off атракция, квартална при това. Сякаш ползващите ГТ не бързаме за някъде...

Какъв е смисълът 76 да обикаля толкова много и после да ходи чак до Г.Делчев?
По-смислено щеше да бъде да се разкрие 113 с променен маршрут и връзка с Младост 1, а 76 от спирка 2390 да завие директно за Малинов, без да минава покрай блоковете на Самара и Божан Ангелов (която е до мен). Така или иначе се мота за малко и в Младост 2 и там прави друга панорамна обиколка, докато поеме по Цариградско...  :help:

6
Тези дни редовно попадам на контрольорски хайки, около 8 часа в района на Младост.

И като цяло, проверките в района са зачестили в последно време, включително и през уикенда. Проверките на място (каквато имах в понеделник в 3149) допълнително бавят автобуса с някоя друга минута.

Не разбирам смисълът от засилен контрол по линии като 213, 305, 314, предвид, че повечето гратисчии шетат по други линии.
И най-много са в други периоди.

7
Тролейбусна линия 3 следва стъпките на тм.15, тм.19 и компания - от 8 коли в делник и 4 в празник, за лятото ще е на 4-4-4-1 и 2-2-2-1. Очевидно вече не е в синхрон с 1, понеже 1 остава на зимни разписания.

В другия край на София пък тб.2, тб.9 и а.204 са през 10 минути и имат синхрон в Борово с делничен интервал на обслужване там - през 3/4 минути
Драстично намаляне на колите на ТБ3. ТБ5 пък са изцяло коли на Искър от днес, а бяха 2 техни и 2 на Надежда в празник и 3 на 5 в делник.
Интересни промени.

Не са интересни, а тъжни.
ТБ3 ми е важен на мен. Ще трябва да си предвидя по-дълго времепътуване през летният сезон.  :(

И тъй като вчера уцелих 3621 на 213, да, разбирам, че София се "изпразва", когато ги няма студентите. Това не обуславя разреждането на всички линии, а временна оптимизация спрямо наличният персонал.
Дано ЦГМ успее да привлече повече нови шофьори в системата (ако ще от други градове и националности) и на есен с песен да имаме по-добри разписания за всички линии.

8
Какъв резервен то няма персонал за сегашните.

По-скоро трябва да се преправи транспортната схема, така че да се работи с по-малко хора. Метрото припокрива доста маршрути и при липса на персонал може да се оптимизират някои линии.

Не разбирам защо някои хора продължават да вярват, че оптимизацията на натоварените маршрути/линии минава през "разтоварване" на пътникопоток в метрото и като това да е достатъчно, само по себе си.
Метрото е ефективно и има високо КПД, но не винаги е такава ситуация и ще дам конкретни примери:

Придвижването от МС Х.Димитър до Орлов мост с ТБ3, стига да не е безумна тапа на бул. В.Левски, идваща от паметника в посока СУ и кръстовището с Цар Освободител и паветата е по-бързо, отколкото с метрото. Засичал съм го: 13 минути.
После на спирката на Орлов се прикачвам директно на 213 и си пътувам до Младост 4 без проблеми.

Ако сляза от същият тролей на МС Х.Димитър, с целта да стигна "по-бързо" с метрото до Орлов, имам:
около 1 минута, най-много 2 слизане до станцията с валидиране. После между 2 и 7 минути чакане на влака, пътникопотока да слезе, ватмана да отиде на другият край на мотрисата и влака да тръгне. Пътуването до Орлов е около 5-6 минути, не повече. После на Орлов качвам стълбите, минавам тунела, за да изляза от подлеза точно преди спирката, на входа на Борисовата от страна на "Старецът и морето". Това са минимум 4 минути, като дори не излизам на самата спирка, а пред нея след светофара и ми трябва около половин до 1, за да стигна таблото и да видя след колко минава 213 или 76.

Сами изчислете и преценете, кое от двете е по-бързо.  :bounce:
Жокер: никога не съм се разминавал със същият ТБ3 на Орлов мост, от който съм слязъл на Х.Димитър.

Друг пример: 213 и 76 са моята най-бърза връзка от Младост с центъра на града. За 305 ми трябват около 4-5 минутки вървене пеш. За 413 също долу-горе толкова.

Ами с 213 от моята спирка до Орлов мост като времепътуване делник е на кантар и понякога дори по-бързо, отколкото пеша до МС А.Т.Балан или МС Бизнес парк и пътуване с метрото. Долу-горе варира между 18 и 25 минути.
Автобусът е дори по-бърз понякога, заради обстоятелството, че от МБАЛ Св.Анна до Орлов мост спира само на Плиска и през цялото време се движи в обособена бус-лента.
Метрото спира на Г.М.Димитров, Жолио Кюри, Стадиона и СУ, стои по около минута на станциите за да събира пътници и това, съчетано с пешеходният преход от М1 и М4 до М3 може да отнеме повече време.

Естествено, в повечето случаи и особено за дълги разстояния и без прикачване, метрото е най-добрият и най-оптимален начин за придвижване в града. Тези примери ги давам, защото не съм съгласен с идеята да се съкращават автобуси и надземен транспорт без да се направи точен, прецизен, адекватен анализ на ситуацията с пътникопотока.

За недостига на автобусни шофьори има друга тема и мисля, че трябва да се подсилят АП и служителите в тях, ако искаме да свалим хората от автомобилите.

9
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 12.06.2024, 22:50:12 »
Явно че в Дружба пак са го закъсали от към съчленени най-вече, за да са излезнали 3301 и 3304 в един ден. 3301 точно от началото на годината откакто излезе за последно не се беше появявал до днес, и разбира се завърши точно по същият начин - с аварийната. Изкара само до Подуяне от Младост, прибра се на самоход този път. Ако някой се интересува същият на вид си е, доста избелял. 3304 пък е пребоядисан цялостно. Разбира се от сутринта имаше и Конекта на 204 и 76, та напракита днес всяко едно Конекто беше излезнало на линия. Да видим дали след загубата на 3300, тези двата, 3301 и 3304, ще се появяват отново на линия.

Най-много за да закърпват липси, но предвид аварирането на 3301, не очаквам да станат също толкова редовни, колкото 3312, 3310, 3320 и др.
Предвид, че почти всички екземпляри от този модел са за спешен брак, допускам че до 2025 ще пристигне нова пратка автобуси, която да ги замести.

10
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 12.06.2024, 22:45:58 »
Метановите са "окей" въпреки че стабилно им реват двигателите, но дизеловите при спряло положение в задната част с тези вибрации са много далеч от приятни :) това в комплект с тъмните им стъкла, непрогледни след 22:00 и затъмняването и на стъклата в салона (между седалките и вратите) за мен ги прави и най-противните автобуси от гледна точка на салон от тези, които се движат към днешна дата.

Противни или не, важното е да вършат работа!
А ако са със здрави каросерии, здрави двигатели и рядко се чупят или отбиват за ремонт, още по-добре!

Всеки ден бих предпочел да пътувам с оранжев или бял Ютонг пред Конекто/Г/ЛФ/БМЦ Белде/БМЦ Процити!
Дори и хич да не съм фен на Китай или китайските стоки.

Тук много често се пропуска да се гледа на градският транспорт като на инструмент, а е важно в контекста на задачата, която трябва да изпълнява цялата верига от водача до диспечера и чистача в АП.

11
3151 - без реклама, от поне 10.06.
Изглежда добре.

12
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 06.06.2024, 00:40:30 »
На 5.06.
88 - 3314.
За тези, които ги интересува тази кола обикновено се обслужва от 3401 и по-конкретно курсът, който минава 8:11-13 сутринта делник на Александър Малинов, в района на бл.43 посока Зоопарка.

Забелязвам разместване в Дружба: 314 вече се обслужва предимно от газовите, бели Ютонги (365*-3670), относително по-малко от други.
На 14 онзи ден имаше BMC Procity 34** (обичайно има оранжеви Ютонги 36** и BMC Belde 37**/38**).

По ТМ12 видях, че се движат Инекони и по-малко зелени.

Има Конекта, които вече съвсем рядко ги засичам: 3304, 3313, 3316, 3317. 3322 само ми се е случвало по 413. 3309 отдавна не съм виждал. Някои от тези може би шетат повече по линии като 88 и 305?
3592 онзи ден беше на 404.

13
5.06.
204 - 3311, това дали е необичайно?  :rolleyes:

14
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 01.06.2024, 12:15:42 »
Quote
От 2025 г.: Безплатен градски транспорт за ученици и пенсионери във Варна

Варна става първият град в България, в който всички ученици, студенти, пенсионери и хора с увеждания ще пътуват безплатно в градския транспорт. Предложението на групата на ГЕРБ получи подкрепата на 31 общински съветници на днешното заседание на местния парламент. Нито един съветник не беше „против“, а 11 души гласуваха с „въздържал се“. Предвижда се безплатното пътуване за тези групи от хора да влезе в сила от 1 януари 2025 г.

С пълно единодушие съветниците одобриха предложението на кмета за намаляване на цените на абонаментните карти до съседните села и курортни комплекси. Пътуващите до петте села в общината – Тополи, Константиново, Казашко, Звездица и Каменар, както и до к.к. „Златни пясъци“, Аладжа манастир и местността Корабостроител /Крушките/ вече ще плащат по 40 лева месечно. Картата за 90 дни ще струва 110 лева, за 180 дни – 215 лева, а за 1 година – 420 лева.

Досега цените на картите варираха между 48 и 120 лева в зависимост от отдалечеността на населеното място. Пътуването с абонаментна карта излизаше доста по-скъпо от това с предплатена и за миналата година по някои дестинации, сред които и к.к. „Златни пясъци“, няма продаден нито един превозен документ за многократно пътуване.

Общината ще продължи да плаща на Агенция „Пътна инфраструктура“ за поддръжката на пътищата без винетки край Варна, решиха още съветниците. Седем участъка от републиканската пътна мрежа край града остават освободени от винетни такси, но общинската администрация превежда ежегодно средства на държавната агенция. Поддръжката на платната за движение на седемте варненски участъка струва близо 435 хил. лв. за една календарна година.

Moreto.net

Това са и добри и не толкова добри новини според мен.
1.Безплатният градски транспорт за тези групи е супер, ако идва от общинският бюджет.  :fan:
Ала е лява, социална (щях да кажа социалистическа) мярка от "десните" ГЕРБ - политически нонсенс и не е като дълги години да не можеха да направят нещо такова. Предизборен популизъм, както и друг път.
Лошото на този "безплатен" транспорт е, че зад него стоят големи разходи, а не съм убеден до колко ще съумее Община Варна да дотира дългосрочно/ефикасно. Или е сигнал за спад на потребление, което също е възможно и може би вероятно.

2.И пак и отново, София е с по-евтина целогодишна карта (365 лв) спрямо 420 лв във Варна.
Мисля, че има да се оправят в по-спешен порядък някои от възможностите за публичен транспорт до близките села, които са част от Община Аксаково. До Куманово вече не е толкова редовен транспорта, до Кантарджиево и Климентово е няколко пъти в седмицата. До Осеново, Орешак и много други, включително от другата страна край Игнатиево и околието също не е много цветно положението.

Тази ККМ още преди 2000г. при закриването на радиозавода, завод ЕЛПРОМ и всички около тях се обезмисля. Ако се мисли за разширяване има на къде, но първо няма да е лошо да се направи един основен ремонт по подобие на Плевен. :)

Не съм съвсем съгласен.
Замислете се, че ККМ може да се прокара по Република надолу и да мине под гетото и да свърже Девненският път чак до ЖП Гара/Кронщад.
Демонтирането на инфраструктурата за мен е стратегическа грешка, а винаги има как да е икономически изгодно. Сега както има МОЛ, освен голям паркинг - енергийно ефективен транспорт с нулеви емисии, който е и алтернативен на електробуса.
Но с навлизането на електробусите, очевидно тролеите ще останат встрани, както са си от години, впрочем.  :/

Има много варианти за ККМ в града, но всички се втурват към Варненчик или 148. Защо?
Варненчик е най-натоварената артерия и затова е хубаво, че тролеите са по Сливница.
Много по-разумно ми се струва маршрутът на 20 по Цар Освободител и Приморски чак до Кронщад да се електрифицира.
Първо, това е на път за Тролейна и депото.
Второ, Цар Освободител е широк булевард и го позволява и е много по-добре от "нови" проекти за градска железница и ще излезе по-евтино, използвайки и увеличавайки наличен ресурс. Ще има възможност за по-различна връзка между Владиславово, Аспарухово и Почивка с използването на наличната ККМ по 86.

83 имаше определена функция на спомагателна на 88, когато беше до Зона 51 и колелото до бюрото на ГТ. Отдавна, от поне 20 години тази линия е така, но се използва, особено от живеещите край ТИС Север и Възраждане.

Линии като 81, 87, 84 отдавна са си загубили смисъла, тъй като съответната промишленост я няма.
81 до колелото на Нептун би имало смисъл като къса алтернатива, пак - спомагателна на 82 и със съществуваща ККМ и инфраструктура.

Истината, както казах и по-рано, е че просто няма желание и е пълно с мърлячи в управлението на този транспорт.  :angry:
Хората си закупиха електромобили и с навлизането на електробусите, при това масово, е по-вероятно да се инсталират станции.

И вероятно дори за едната му атракция един тролей няма да оставят и съответната инфраструктура след години.  :angry: :angry: :angry:
Бракуването на всички 14тр и 15тр без нито един музеен експонат е потресаващо и в разрез с това, което правят чехите, а и в други градове.

А Плевен е добър пример, който се опитва да отсрами градове като Пловдив, Бургас, а и други, които тотално линчуваха този транспорт...

15
Разписанието за утрешната кръгова ретро атракционна линия по случай 1-ви юни, Денят на детето.

 :fan: :fan: :fan:

Похвална е инициативността на Сдружение ГТИ.
Много се радвам, че се организират повече и повече такива мероприятия. На 18-ти също за "Нощ на музеите" беше много добра идея отново да се включи 305-цата!

16
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 20.05.2024, 23:19:25 »
Не е изключена и вероятността тролеите впоследствие да бъдат премахнати и заменени с електробуси, но да не забравяме, че е Варна, не Европа.

Иначе не е лошо да има съчленени тролеи, тъй като солотата са тесни и като са пълни(често) е доста некомфортно.

За съжаление, според мен има доста индикации, че ще разкарат тролеите във Варна в близките години и поетапно ще ги заменят с електробуси.
Линия 86 можеше да я възстановят - не го направиха.
Можеше да купят съчленени тролейбуси - не го направиха. Верно е и, че пътникопотока не е толкова силен, колкото преди.
Всичко това е противоположно на ефективността на линиите.
Могат да оправят ККМ между Сливница и Варненчик покрай Радиозавода както едно време.
Могат да доизградят ККМ по Цар Освободител или да я продължат по Приморски до ЖП Гара и Кронщад.
Могат да увеличат броят линии и коли....

..., но не искат!
И вероятно този транспорт във Варна, за съжаление, ще потъне в небитието.  :(

17
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 20.05.2024, 23:04:38 »
Все пак бяха на 16 години, когато ги докараха. Не може да се очаква да са кой знае какво. А пък и не покриваха изискванията за концесията, но това е друг въпрос. Но явно с БМЦ-тата по 73 е било доста зле положението, щом им се наложи да ги купят и то за да закърпят положението за има-няма една година.

Те бяха пълна трагедия тези БМЦ - най-лошият модел, в който съм пътувал някога. :help:
8001, 8002, 8006 и компания си се разпадаха още на втората или третата година, разлепяха прозорци в движение по паветата на Гоце Делчев, Житница, Боряна, Монтевидео и Любляна. Беше истински тормоз 2010-2013 година да се пътува с тях.
БМЦ на МТК по 30 и 90 бяха една идея по-добри.

18
7073 - отвратителна возия.  :angry:
Отзаде друса, все едно е спукал възглавница. Ужасна каручка.
Точно преди втора врата вдясно има спукана плоскост.
Като уцели дупка, цялата каросерия се криви.  :angry: :help:

19
Автобус 3606 прибран с аварийна сутринта на 9-и май.

Същият миналата седмица беше скъсал ремък на Орлов мост.
Не помня дата, но да е било на 15 или 16 май, беше на 213.

20
Зачестяват случаите на Yutong по 213 в последно време, особено в час пик.  :help:
Днешният беше 3627.
Миналата седмица също имаше един, който се беше счупил на Орлов мост.

От друга страна, не беше супер пого. Очаквах да е доста по-зле.

Pages: [1] 2 3 ... 27