Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - qwerty95

Pages: [1] 2 3 ... 99
1
Точно ще да е ъгълът на Графа и Раковска и най-вероятно трамваят не е по 10 и не е София 70. Там винаги имаше жени, продаващи цветя. Виждам, че светофарът е още на фасадата. Горе-долу по това време, като започнаха промените, премахнаха всички общински съоражения, като светофари, контактна мрежа и т.н. от фасадите, тъй като започнаха да приватизират сградите и не можеше да има общински неща закачени по тях.

2
София-Перник е имал повече вагони от София-Бургас днес...

3
А, добре че качи снимката от високо, тамън, ето така е направил Космонавтът и се е установил пред стрелката. Нещо такова. Точно ето такива неща са ми безкрайно интересни за трамваите и трасетата.




4
Исках да коментирам за Ориент-експреса, дано не са го надраскали гамените на някоя гара.

А не трябваше ли да е с парен локомотив?

5
Мисля, че въпросът от начало беше къде е сниман Космонавта от по-предишния пост със снимки, но по погрешка се отговори къде е снимана снимката в следващия снимков пост. От там недоразумението. Снимката с Космонавта е от Мария Луиза, а последната сигурно е от Хотел Юнион Палас снимана.

6
Правилно ли да разбирам, че обръщат посоката на ул. Шипка?

7
Ами крайно време е, но не с номера на спирки. Например пл. Македония от двете му страни, на Алабин може да е пл. Македония, а от другата страна - бул. Македония. Руски паметник за тролеите може да е Руски паметник север и Руски паметник - юг. Европейски съюз задължително трябва да се прекръсти Хемус, както 100% от хората казват на тая станция и без това. Витоша трябва да се прекръсти обратно на Хладилника. Ако наистина трябва да е както хората казват на местото, то тогава и спирките на Графа и бул. Патриарх Евтимий трябва да се прекръстят на Попа. Горе на Джеймс Баучер трябва да е Кръста после Рума, Кошарите. Гарибалди трябва да е Колоните. Централна хара трябва да е Централна гара на Мария Луиза и Централна гара на Христо Ботев. За други вие предложете.

8
А, ясно, значи това е задният край на коловоза при буфера, за това не са лъскави релсите. Впрочем червените светлини на влака показват, че това в случая е задният му край.  ;)

9
Като знам задръстванията лятно време в тази посока, влак или трамвай от Бургас през кварталите, Морската градина, Солниците, летището, селището Сарафово, Поморие, сумати застроени курорти между тях, винпроми, пързалки, Равда, Несебър, Сл. Бряг, Св. Влас, Елена, сума ти спирки на повечето места, ще са толкова сполучливи, че даже и повечето от годината да няма много пътникопоток (където много ме съмнява да няма работещи, пътуващи целогодишно), пак ще е напълни хазната си така, че да излезе сметката целогодишно. Аз знам има работещи хора примерно на Сл. Бряг целогодишно без пропуск. Мъжете им ги карат до автобусите в 6 ч. сутринта. Та тая линия ли няма да излезе на сметка? Имам активни наблюдения през поне последните 15-16 години и съм абсолютно убеден, че не само такава железница ще е супер успешна, ами е и крайно належаща, а на всичкото отгоре предвид малоумното застрояване, нуждата даже се и засилва. А безмозъчните даже пуснаха работен влак през 2007г. (аз го видях) да събере останалите релси между Бургас и Поморие. Отиде влакът то Поморие от Бургас с 55-та серия да демонтира линията. Аз толкова се радвах, като го видях, мислех си, че отново възстановяват и ще пускат линията, а то било обратното. И какво стана? Лятно време пътуване от Айтос до Сл. Бряг 1 час, после през Сл. Бряг от където и да минем до Св. Влас - още 1 час. ФРАШ от коли и автобуси. И тук даже и не споменавам мината Черно море, Каблешково, Лъка и сума ти села наоколо, където хората вече генерации работят по курортите и в Бургас целогодишно. Даже би имало пътникопоток за 2 релсови линии, едната плътно до морето и курортите, другата през селата малко в страни. Ама поне една обща да се направи, сигурен съм, няма да има празни места.

10
... и като гледам релсите под него как не са лъскави, май не се е движило нищо там отдавна, т.е. от когато е снимката, то е седяло вече там дълго време ли?

11
И милиция, милиция, Министре, за да ходи след стюарда и да го пази да си извършва задълженията по контрола.

Също и адекватна организация в бистрата. А не в бистрото в следобедния влак Бургас-София (който е почти празен), но от Бургас до Айтос, където пътуването е малко над 20 минути и бистрото е абсолютно празно, да няма поне трима от персонала (кондуктор, началник влак, продавачката в бистрото) да се изредят и да дойдат да ни кажат, че е разрешено пътуване в бистрото само по един час.

12
Отново супер безценни снимки от София 100!

Интересно Космонавтът по 9 на снимка 3 как завива, за да стигне до там? Отсам изглежда става 3-коловозно трасе, но не мога да разбера най-отвъдният коловоз е този, по който Космонавтът се е озовал там? Щото по това време 9 в вървял по Витошка-Георги Димитров и има логика точно от тази посока да е завил натам, а не от Ботев. Но някак си не ми изглежда геометрията на отвъдния коловоз да прави такава чупка, че Космонавтът вече да се е изправил след завоя там където е. Има още една снимка в раздела на Чавдарите, но на тази се вижда по-добре.

13
Разни / Re: Спомени...
« on: 31.05.2025, 15:47:07 »
Къде е била тая гара Семинарията? Да не би на Пионер да са казвали така, преди да прекръстят Семинарията на Дворец на Пионерите?

14
Отново изключително ценни снимки и много се радвам за София 100, че се завърна.

Космонавтът трябва да е по 15, гледам в Тринмото само 15 е въртял там по това време. Много рядък кадър!

15
Властта хвана последния влак и подписа договор за нови 35 електрически мотриси.

https://news.bg/politics/vlastta-hvana-posledniya-vlak-i-podpisa-dogovor-za-novi-35-elektricheski-motrisi.html

16
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 17.04.2025, 00:28:24 »
СОД значеше Сигнално-охранителна дейност, само там се казваха официално така. Като им забраниха да имат такава дейност в СДВРто, много от служителите, включително и мой приятел се принудиха да се пенсионират. Частниците се водиха СОТ, визирай Сигнално-охранителна техника, както се казва и до днес. За Астрите, и ние сме имали таква, нашата беше комби и на всичкото отгоре дизел, определено една от най-сполучливите коли. Имам сега и Фронтера, изключителен боклук, нищо, че страшно ме кефи да я карам постоянно, много е маниашка, и ако че е същия двигател, дето го има и за Астра и то от същите години, все едно нищо общо няма с Астрата.

17
Други градове / Re: Други градове
« on: 13.04.2025, 03:25:13 »
За Айтос това е много интересно. Като бях малък, там имаше две линии (1 и 2) с Чавдарки, поне едната ходеше до гарата. Тази линия функционираше поне до преди 20 години, когато беше закрита. От тогава не е имало градски транспорт там. Би било добре да го възобновят.

18
Дали си е мислил ватманът какъв късмет ще има - да го снимат точно когато дерайлира?

Нямаше ли някакво правило, че през входяща стрелка скоростта да е до 5-6 км/ч?

19
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.03.2025, 18:21:21 »
Няма значение, че е друга община. Платен ли е данъкът за цялата година, важи във всички общини. Ако не е платен за цялата година, ами за половината, естествено трябва да се плати в новата после. Разбира се, че ще се опитат пак да го вземат от двамата собственици за годината на продажбата, ако мине номерът. КАТ съобщава на общините, но общините нямат директна връзка едни с други за тая работа и си звънят по телефоните за проверки.

20
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 27.03.2025, 10:47:18 »
Трябва, но ако старият собственик вече ги е платил за тая година в неговата си община, новата община като нищо ще си ги поиска пак и от новия собственик. Така че задължителна проверка. Направи си копие на квитанцията да им покажеш, те ще проверят в съответната община и няма да ти искат да плащаш за тая година.

Pages: [1] 2 3 ... 99