Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - AR262BG

Pages: [1] 2
1
Само, че тук не разчитаме на чувства, а на факти.


  Само, че нали не мислиш, че някой на теб или на форума е длъжен да разпространява "факти" - нещо си в заблуда. На какво разчиташ също не ме интересува. Като човек към момента имащ нещо общо с метрото споделям мнение - свободен си да го приемеш или не под внимание.

2
  Не е редно да се категоризира цялото обещство или дадена гилдия с някакво качество. Ние/Те сме/са такива или онакива... .
Лично мнение е, че когато дойде момента ще се "узрее" за един състав за "музеен" или поне така ми се иска.

3

Това не отговаря на въпроса. Ако до три месеца след обявяване на победител не се намери финансиране поръчката може да бъде сторнирана, а след десет месеца се прекратява автоматично. Вече би трябвало да са минали два месеца, новината беше от юни.


  Няма как аз да ти дам 100% верен отговор, но имам чувството, че може да ми се довериш - най-вероятно София ще има още 8 Шкоди.

4

Има вероятност да се направи процедура за още 8 метровлака

За втората поръчка намери ли се финансиране? Защото последната информация беше че се пуска търг без осигурено финансиране.


  Предполагам ще се намери въпреки политическите "мерения на пишки" между партии, кметове, общински съвет и т.н.

5
Шкода са единственияТ явил се участник на новия търг за още 8 влака за 1ва, 2ра и 4та линия. Видно е, че те поетапно се превръщат в основен снабдител за "руските" линии, дано влаковете са им добри.



 :fan: :fan: :fan: Аха:


  Има голяма вероятност за новина по темата в близките дни или по-скоро надграждаща новина към тази тема.


Има вероятност да се направи процедура за още 8 метровлака

6
Шкода са единственияТ явил се участник на новия търг за още 8 влака за 1ва, 2ра и 4та линия. Видно е, че те поетапно се превръщат в основен снабдител за "руските" линии, дано влаковете са им добри.

Вероятно са добри, щом и Варшава са отказали Сименс и са закупили Шкода.

7
А34 е бил нарисуван днес и си е карал цял ден по М2 :help:

Ужас...

8
   Спомням си преди близо 20 години информацията, която излезе по вестниците за първата доставка в оранжево и зелено. Наблягаше се на всичко в тях, което не е руско. Журналистите твърдяха, че електродвигателите били чешки, компресорите за вратите холандски, възлите на съчленените вагони немски и т.н. Мисля, че следващите партиди до последната са с електрическа част на Хитачи.


   Да вярваш на журналисти пишещи за ЖП транспрот (или въобще технически теми) е като да вярваш на милиционер говорещ за ранният Италиански ренесанс от XV век.
   Всички 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич) са с тягови двигатели и тягови инвертори на Хитачи. Чистите двойки(плюс А30, А31 и А32) са с малко по-различна/ранна версия, но това изобщо не може да се забележи от пътниците. Компресорите осигуряват сгъстен въздух за спирачната система, въздушно вторично окачване и врати салон пътници. Компресорите са на Кнор бремзе ("Knorr-Bremse"), така наречените на жаргон "хармоники" са на Хюбнер ("Hübner"). Вратите на всички състави (с изключение на междувагонните врати) са на финландска фирма.


 Понятие като "ОР" - вероятно основен ремонт при нас не знам да съществува. След СР (Среден ремонт) предстои Капитален ремонт.

 Останалите в експлоатация 4 немодернизирани състава не вярвам да бъдат модернизирани, тъй като колкото и добре да бъде извършена тази модернизация ще се появи нова серия от 4 влака. Това е свързано с обучение на всички машинисти, складова база и обучение на ремонтен персонал. Без значение дали ще го прави Шкода или не - 4-те влака ще имат неизбежно разлики (дори хипотетично и да са минимални) спрямо новите 8+8.
 Личното ми мнение е да се запази един състав за празничен, ("музеен") като се боядиса в първоначалните му цветове. Останалите три след изтичане на експлоатационният им ресурс или да се продадат или бракуват.

9
Без осигурено финансиране как ще ги купите, отрязали са Метрополитен по ОПРР. По други програми ще има ли възможност, или ще се чака както винаги последният момент с артисалите пари.


 Не съм компетентен да ти отговоря. За сега са само слухове - времето ще покаже.

10
   Тук ще разделя отговора на две части. Първата е (то е за цяла отделна тема, но трябва много време и ровене.)идеята за построяване и изпълнението на Депо "Обеля". Втората част е какво ще се направи най-вероятно за належащо увеличаване на вместимостта.
   Казано накратко (това което знам, без да претендирам за 100% достоверност) Депо "Обеля" е започнато по план и идея ("copy&paste") по готов съветски проект. В проекта влиза собствена топлоцентрала, пожарна и Бог знае още какво. Чувал съм, че всичко зад Депото до околовръстното е било предвидено за него. Зад така наречения корпус 1 и 2 (старото хале) е трябвало да има същото коловозно развитие и подобно по големина хале (на видеото от дрон се вижда оставеното празно място, сега се застроява от частен собственик). Ако човек види на живо или на кадрите на дрона халетата в дясно от изпитателния коловоз, на "Militzer & Münch", "TakeAway" и др.(индустриалните площи и халета на тази места /североизточно от депото/ са били на Метрото/предвидени за Депо "Обеля".) ще забалежи, че халетата са от същият тип като Корпус 1. През следващите годините (90-те) се осъзнава, че проекта към реалността е неприложим нито финансово, нито логистично. Метрото тръгва с клизма, а големите планове явно се загърбват и голяма част от имотите са разпродадени. Така голям държавен ресурс отива или на вятъра или по частни сметки. Отварям скоба тук - лично моето мнение (леко казано не съм привърженик на идеите на комунизма и полтически и икономически и социално) е, че през така наречения преход чисто държавнически трябваше част от индустрията да се реформира и изведе на конкуретни "релси" както направиха други държави от соц.лагера - Чехия, Полша, Унгария, Румъния...сега са светлинни години пред нас. Както и да е, пложението е такова каквото е.


  По втората част - разширението на Депо "Обеля" може да стане частично като разширение на вече съествуващи халета, което не би отнело много време и би "подслонило" новите 8 метровлака. Не е най-доброто решение, но в границите на сегашната реалност е едно от малкото осъществими.

11
А можеше и да пуснат предната поръчка с опция за доставка на допълнителни вагони при евентуално осигурено финансиране и сега просто щяха да активират опцията. Без излишни нови процедури и обжалвания.

  Съгласен съм, но това изразява лична позиция.
  Решенията относно такива процедури се взимат от ръководството на "Метрополитен" ЕАД София и предполагам Общински съвет. Може би грубо казано сега са осигурени нужните средства и затова се получава на парче.
  Относно коловозите в Депо "Обеля" - не може да ги смятате едно към едно. Някои от коловозите са единични и/или се пазят празни за случайни ремонти, които изискват разкачане и/или вдигане на подемници. На някои коловози има влакова мивка, канален струг и те са без канал(и не само те) - на коловозите без канал не може да се направи технически преглед при влизане в депо на състава, което означава вкарване на коловоз с канал и след това прегариране, което изисква време и маневри. Може би депо "Обеля" в някакъв период (преди пристигането на 8те нови състава) ще бъде разширено.
 Огромна тема е защо в изминалите години земята около сегашното депо е продадена, но не мисля че има особен смисъл да го коментираме.

12
Има вероятност да се направи процедура за още 8 метровлака

13
  Има голяма вероятност за новина по темата в близките дни или по-скоро надграждаща новина към тази тема.
И тя е!? Какъв е смисълът от този анонс, освен да трупаш мнения!? Ако има нещо го напиши (, когато му дойде времето)!

 Много си нетърпелив - изчакай и ще резбереш. Иначе, да - искам да трупам мнения.

14
А с ВОД осигурено ли е подходящо място за преминаване на пешеходци!? Изглежда, че не, а пречупената стрела е стърчала към тротоара, можеше да завлече оградата, можеше да се свлече и откоса на изкопа… Надпис поставен в нищото е измиване от отговорност, а не нещо друго. Масово у нас крановете по обектите функционират в нарушение и ако за автокрановете като лесно преместваеми това по-трудно ще се санкционира, нищо не се прави за кулокрановете - редовно стрелите им се оставят надвесени извън границите на имота, с товари и т.н.

  Жалко, че една част от специалистите по ЗБУТ, ДАМТН и подемни съоръжения са по форумите, а не на обектите и не си вършат на терен работата. :neznam: :neznam: :neznam:

15
  Има голяма вероятност за новина по темата в близките дни или по-скоро надграждаща новина към тази тема.

16
Изпълнението с релса (по-точно кух алуминиев профил) не е за енергоефективност, а за да се спести сложно окачване и опъване на проводниците в тунелите. Извън тунела е нормален проводник.
Намаляването на електрическите загуби, което все пак е факт, е на заден план.

  В станциите също е стандартен меден проводник използван за контактна мрежа(определен профил и сечение)/ - просто е захванат в алуминиев профил. Колеги ни показваха "резен" от това изпълнение. Алуминиев профил, който захваща накрая стандартен меден проводник за контактна мрежа.
 Впрочем проводника използван за контактна мрежа в железниците е доста твърд и само на големи метражи има подобна гъвкавост ако ви попадне 1-2 метра от него по-скоро ще ви прилича на медна шина с определен профил.

17
Кран падна при изкопа на метрото, по чудо няма пострадали
Инцидентът е станал на булевард "Шипченски проход"


"Голям строителен кран падна върху строежа на столичното метрото в „Слатина“, видя фоторепортер на Dnes.bg.

Инцидентът се случи на булевард "Шипченски проход" в близост до комплекс "Червено знаме".

Като по чудо няма пострадали хора. Преминаващи коли в момента на падането също не е имало.

Установяват се причините за падането на строителната техника."



https://www.dnes.bg/sofia/2024/03/01/kran-padna-pri-izkopa-na-metroto-po-chudo-niama-postradali.599989


    Както почти винаги написаното от журналистите е на високо ниво. "Като по чудо няма пострадали хора и преминаващи коли"... в изкопа.
    Не случайно на повечето кранове има надпис "не преминавай под стрелата", случва се. Вчера ми излезна клип от турско пристанище с падащи кранове по него...май кораб ги беше "подкарал"

18
Всички пържат по такъв начин. Тия от Мытищи като тъпчат Хитачи оборудване да не мислите, че работят с релета и контактори като номерните?

Каквото си поръчаш, това ти доставят и ако решиш, че искаш нещо друго после, няма проблем - ще ти струва толкова и толкова. Ако не ти изнася, оправяй се.

Спомням си как НКЖИ си бяха поръчали софтуер за една гара без прелез, защото мислели, че докато стане гарата, прелезът ще е затворен, но не успяха да го затворят... и поискаха да им го добавят в софтуера. Изпълнителят, само за да ги откаже, им поиска близо милион евро. Отказаха се от прелеза много бързо и скоро след това го закриха.

А една фирма тук си купи едни локомотиви от Швейцария, но искаха да им се промени една настройка в устройство на 30-години... офертата от производителя беше по 50 000 CHF на локомотив. Представителя на продавача, който беше дошъл да проведе обучение откри как се прави настройката и ги направи всичките за 5 минути. Касаеше се за една 3-цифрена стойност, която се променя с един диагностичен софтуер, който беше предоставен заедно с локомотивите.

А една английска фирма искаше по 15 000 GBP на локомотив за закачане на един откачен проводник... нашите го откриха и сами си го закачиха естествено, но със софтуера не става така.

Така че не е нещо ново производителите да дерат кожи за елементарни неща. Просто сега нещата са така направени, че не можеш сам да си ги направиш.


  Нормално е да - ако всеки един се постави на мястото на производителя на дадено изделие е нормално да се равнява по цените в средата/бранша. Да не забравяме, че зад продуктите на горепосочените производители/и не само/ стоят цели отдели от инженери - проектанти, конструктори и екипи от специалисти в дадени области. Една платка чисто конструктивно може да струва няколко стотин лева, но с проектирането и заложения софтуер в чиповете и става хиляди. Ако европейската електроника и софтуер са скъпи е нормално китайци и руснаци и др. да се равняват по цените с тях или около тях.


*то е за друга тема, но за "Хитачи" - това е по желание от българската страна(за мен доста добро). От разговор с руснаци и попаднала литература знам, че в Русия 81-740.1/741.1 са с руски тягов инвертор и двигатели по лиценз на Алстом.
 

19
Контролен или сигнален ток на релсовата верига е токът, който обтича релсите и задейства пътното реле при свободен участък - същият ток се регистрира от приемната бобина, поставена пред първата колоос в шунтов режим на релсовата верига. Той може да е променлив с различни честоти, може да е постоянен (при автономна и променливотокова тяга), може да е кодиран с различни кодови последователности (при АЛСН, VZ) и т. н.
АЛС-АРС е система достатъчно проста, за да може с едно и също оборудване да работи в много режими с бързо и минимално преконфигуриране.

Преди няколко дни ми отне дори по-малко от 5 минути да сменя целия софтуер на една гарова централизация с по-нова версия, която се държи по друг начин и добавя нови функции. Вярно е, че техническото (по-рано релейно) помещение на компютърната централизация го наричаме "офис" докато работим в него, но не е същото.

Ако Метрополитен има изискване Шкода да закупи оборудването от Метрополитен или от трета страна, това не е особеност на системата АЛС-АРС, а на договорни взаимоотношения между страните.

И накрая, не е много културно (въпреки, че и аз го правя понякога и после съжалявам) да се влиза с рогата напред на ново място с послание "Аз знам всичко, а вие сте плебеи".


Радвам се че си прочел и цитирал някакво описание или учебно пособие за системата АЛС-АРС - в това няма лошо, общо взето това, което съм написал аз си го написал/цитирал  в академичен стил. Разликата е, че това, което съм написал го изказвам със собствени думи - но това не е геройство, нормално е когато, човек го е работил/ го работи известно време. Това първо. Второ /същината на въпроса/ - системата АЛС-АРС има много режими грубо казано на реакции/в повечето случаи забранителни, примерно - реакция на системата при самопредвижване или неефективно спиране и т.н/, също така времена на превключване на честоти и доста други грубо казано технически логаритми. Всичко това ако предположим, че е новосъздадено трябва да работи едно към едно както съществуващата система АЛС-АРС. И виждаме/не защото аз го казвам/, че в един такъв обявен търг/процедура нито Сименс, нито Шкода се наемат да правят аналог работещ заедно с нашата система, а Шкода предпочита да закупи тази система на готово и само да я доуточни с нас като параметри и реакции. Не съм чел договора и нямам желание, но ти гарантирам, че няма такова условия участника спечелил търга да се задължава да закупи системата АЛС-АРС от "Х"/Знам от кого ще я закупят, може и да го пише някъде в нета, не зная, но не смятам да го казвам, тъй като не е редно./ Може да си пишеш колкото искаш, но това което ти казвам е факт - Шкода влизат на тези диаметри с тази система, не със софтуерни адаптации и т.н. Само се сетете, че фирма като Сименс изцяло изграждаща и пътна инфраструктура, упр. системи на влаковте(CBCT) и самите влакове имаща опит не с един такъв проект направиха не малко забавяне (не ми се проверява колко точно месеца). И това, което ти бях пратил като адрес, беше информация за това как във Варшава на М1(там където са експлоатирали съветските влакове)са модернизирали системата и са минали към броене на оси относно отчитането на заетостта на конкретните участъци.
   Вижте, казах ви, че нямам намерения да споря в някакъв форум(преди повече от 15 години може би във собствен форум с приятели съм го правил). Нямам нужда да си налагам мнението или да си меря пишката с някого - минала ми е тази възраст.Казвам си веднъж мнението - ако искате го приемете или не. Ако искате го изтрийте, но имайте предвид, че това, което ви казвам в голяма степен е така или ще се случи и то не защото аз съм много умен, знаещ или можещ, а защото съм го видял, правил и съм до някаква степен в кухнята на една част от тази сфера. Ако една стена е синя, а нас вас ви се иска тя да е червена, колкото и да и се сърдите и спорите - тя ще си остане синя, не червена, фактите са такива каквито са.
 

20
Да, има много варианти, но при днешните технологии, всичко това се решава със софтуерни адаптации, а физическият интерфейс остава същият - чрез контролния ток на релсовата верига. Производителят е в състояние да пригоди даден състав за един или друг режим на системата буквално за 5 минути.

В същото време в Шкода имат достатъчно опит с този тип АЛС-АРС, защото те са модернизирали пражките 81-717/714. Както казах, с нищо не сме уникални и неповторими.

Да не говорим, че за една фирма като Шкода не е никакъв проблем да проучи по най-разнообразни канали какви точно особености има АЛС-АРС в София още преди да подаде документите за участие в търга. Ако им потрябва, ще открият и ЕГН на бабите на проектантите още преди някой да е чул, че имат интерес към поръчката.


 Не знам за какъв контролен ток говориш - по релсовите вериги(ходовите релси) в завсисимост от заетостта на блок участиците, от пътните устройства се подава ток с различна честота(Hz) и стойност(А) - в зависимост от това каква честота с каква стойност на тока е подадена приемните бобини на метровлака приемат дадената честота, а след това филтри реагират на нея и т.н. по принципа на действие на системата АЛС-АРС. . Също така щом метровлак или друга техника навлезе в даден блок участък с първите си колооси се окъсяват двете ходови релси и тока протичащ по тях - така диспеч. централизация разбират в кой блок участък се намира влак или друга техника...много набързо и опростено казано.
  Има много неща по темата, които не са ти ясни, което е нормално защото не си работил нито със системата на влаковете нито със системата по трасето. Винаги ме е учудвало как хора говорят със самочувствие и увереност по теми и материя, която не познават. Аз не бих си позволил да изказвам такива уверени мнения по повод някоя от системите на корабите или камионите примерно. Приказките за "днешните технологии, софтуерни адаптации и 5-те минути" може би вършат работа в някой офис, но не и напрактика по темата за която говорим.
 Шкода ще закупи системата АРЛ-АРС и по този начин ще стъпи на нашите метродиаметри.

 Относно системата във Варшава може да прочетеш (няма баби, ЕГН-та и софтуерни адаптации):
https://www.frauscher.com/en/fields-of-application/references/Metro-Warsaw-Poland_re_1837

 Не съм тук за да споря с вас, тъй като имам не малко години опит в поддръжката и ремонта на тази техника - да споря с някой, който е виждал метровлак на снимка или на станцията е безпредметно.
 Казвам дадено нещо веднъж и няма да влизам в дълги спорове - вие преценете като любители на тази техника дали може нещо интересно да научите.

 

Pages: [1] 2