Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Petko21

Pages: [1]
1
След като всяка година има изложение на техника и нови превозни средства на Международния панаир в града. Мисля, че ще е удобно да имаме и тема в която да пишем за возилата участващи в изложнието, да качваме информация и снимки тук.

Тази година от 14 до 17 септември се проведе Международен Технически Панаир. На него взеха участие, според сайта на Панаира два интересни участника:
  • Electric bus E-centro, на производителя: Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S. Turkyie - представен от Булавто АД България. Същия спечели златен медал на панаира.


  • Нископодов тролейбус “соло” модел  THC 12/TN\s 12, на производителя: SOR Libhavy LTD, Czech Republic - представен от СОР Либхави ООД. Интересно дали са използвали доставения в Сливен тролейбус, за участие в изложението. Не намерих снимки за съжаление.

През тази година за периода от 07 до 12 юни на изложение в Панаира взе участие:
  • Isuzu Citivolt 12 - електрически автобус на прозводителя: Anadolu Isuzu.


    .

    Дано темата да е интересна за всички, и занапред да коментираме участниците на международното изложение, със снимки и подробна информация.

2
Потърсих, но не успях да намеря отделна тема само за САЩ и неговия транспорт. Щом направих за големия Китай тема, е редно и за друга огромна държава да има тема, а именно САЩ. Колкото и да не е долюбван градския транспорт в Съединените щати има стабилно количество на всички видове градски и железопътен транспорт. Разбира се най-добре развити са метромрежите, но за тях си имаме вече тема в метро раздела или тук.

Редно е да споменем трамваите, които са били широко използвани през миналия век. Има страхотни попадения с интересни трамвайни мрежи и ще е хубаво да поговорим за тях в тази тема.
Днес в САЩ има действащи ~ 46 трамвайни мрежи + 1 в строеж в щата Пенсилвания.

Тролейбусния транспорт не е толкова широко развит в САЩ, но все пак днес присъства активно в 6 големи града.
Има също монорелс, фуникуляр и леки автоматични железници.

И не последно място по важност са железниците, за които може много да се пише.


И до създаването на темата стигнах, след като исках да споделя тази интересна информация:
Quote
Железопътна енергия

 Нестандартният проект на американската компания Advanced Rail Energy Storage (ARES) има за цел да използва влакови композиции като средство за съхранение на електроенергия. Принципът е много подобен на използвания в хидроенергетиката – в периоди на по-слабо потребление електроенергията, генерирана от други източници, ще се използа за изкачването на тежко натоварени вагони по стръмен склон. Когато нуждата от електроенергия нарастне, влаковете се спускат по склона, а генерираната по този начин енергия се влива в електропреносната мрежа. През април ARES получиха одобрение от властите в щата Невада за реализацията на проект от този тип на стойност 55 милиона долара. Строителната дейност ще започне през второто тримесечие на 2017 година. Смята се, че експлоатационният срок на системата може да достигне 40 години.

Прочети повече на: http://profit.bg/news/Tezi-tehnologii-shte-ni-pozvolyat-da-skladirame-el-energiya-za-zimata//nid-154486.html


3
Изтрити теми / Re: Т6М-700/М
« on: 04.11.2015, 22:34:18 »
В неделя преди обед се е случило при първата смяна, изпаднал е тампон на ТЕД и дрънчи. Е, за една седмица не са успели да го оправят, а е писано в сервизен дневник до колкото разбрах :crazy:
Две години по-късно, тампонът си липсва. Ей, няма да изгори тоя двигател, че да му сложат нов тампон, начи... :crazy:
Явно проблема тук не е в това че не желаят да му сложат тампон, а по-скоро е липсата на тампони. В крайна сметка всичко опира до финанси, а до колкото виждам нещата в Електротранспорта изобщо не са розови. Друг е въпроса... дали така трябва да се движат трамваи..? Не съм запознат с функционирането на тези машини, но предполагам че липсата на тази част, може да доведе до по-сериозни проблеми...

4
Изтрити теми / Re: ПТП и инциденти
« on: 01.10.2015, 21:11:12 »
Така де, СО, ЦГМ и Електротранспортта. Ние от форума колкото и да гледаме, само с гледането ще си останем.  :D

5
Сега предполагам, че някой ще излезе в защита на шофьора...  :laugh:

6
Изтрити теми / Re: Метродепа
« on: 18.08.2015, 21:53:14 »
Първо не се казва гаражно хале, второ недей да гадеш за неща които не разбираш, а още повече да даваш предложения за нещата от които си нямаш и представа. Хубаво е човек да е компетентен, ама не е хубаво да е компетентен по всички теми!  ;)

7
Транспортът по света / PESA
« on: 30.06.2015, 02:44:57 »
Реших че ще е хубаво да има тема и на този производител на трамваи и да качваме информация тук.
Ще започна с най-новото произведение на завода, а именно новия трамвай за Краков, модел - Krakowiak. Той беше представен днес и в града трябва да бъдат доставени още 35 мотриси. Трамвая е с дължина 43 метра и може да превозва около 300 пътника. Трамвая е оборудван с климатик, модерна мониторингова система за управление на мотрисата, обновена информационна система, видеонаблюдение, рампа за инвалиди, билетни автомати за таксуване с монети и кредитни/дебитни Pey-pass карти, USB - жакове в салона за зареждане на телефони/таблети и преносими у-ва., място за багаж и велосипеди.
Новия модел ще поеме едни от най-популярните линии в Краков, а именно 50 и 4. Като новите возила ще заменят изцяло обслужването на тези две линии. Договора за новите мотриси е подписан миналата година на 03 юли. Проекта за закупуването на трамваите е финансиран от ОП Околна среда и сумата на трамваите излиза в следния вид: 291 240 000 zl ~ 135 822 955 лв платена от държавата и 171 831 600 zl ~ 80 135 567 лв от Кохезионния фонд на ЕС.

Оригиналния текст:
Quote
Krakowiak” - najdłuższy w Polsce tramwaj jest już w Krakowie
Zgodnie z zapowiedziami w niedzielę rano, 28 czerwca do zajezdni tramwajowej Podgórze dotarł pierwszy z 36 nowych, najdłuższych w Polsce tramwajów, wyprodukowany przez bydgoską fabrykę PESA Bydgoszcz SA. Pojazd na czas transportu został podzielony na dwie części i podróżował na dwóch specjalnych naczepach samochodowych.
- Obecnie trawa łączenie wagonu i przygotowanie go do pierwszych, testowych przejazdów po krakowskich torowiskach. Będą one jednym z elementów badań, jakie musi przejść każdy nowy typ tramwaju. Jednocześnie będą trwać szkolenia motorniczych i mechaników. Dopiero po zakończeniu szkoleń i pozytywnym wyniku badań tramwaj zacznie wozić pasażerów – informuje Rafał Świerczyński, Prezes Zarządu MPK SA w Krakowie.
Nowy niskopodłogowy tramwaj został przygotowany specjalnie dla Krakowa. Jest długi na prawie 43 metry i będzie mógł jednorazowo przewieźć ok. 300 pasażerów. Posiada klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej monitoring oraz dwa automaty biletowe, w których za bilet zapłacimy monetami i kartą płatniczą. Tramwaj został także wyposażony w specjalną platformę, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach.
- Wiem, że mieszkańcy z niecierpliwością czekali na ten tramwaj. Tym bardziej cieszę się, że już wkrótce zacznie on wozić pasażerów na najpopularniejszych w Krakowie liniach nr 50 i 4, zastępując stare, wysłużone wagony z wysoką podłogą – powiedział Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa.
Nie tylko długość decyduje o tym, że jest to wyjątkowy i jedyny tego rodzaju tramwaj w Polsce. Dla pasażerów w środku wagonu zostały przygotowane miejsca na bagaż oraz specjalne miejsce, gdzie dzięki zamontowanym portom USB i gniazdkom elektrycznym będą mogli doładować swoje telefony i inne urządzenia mobilne.
W tramwaju specjalne miejsce zostało także przygotowane dla rowerzystów, którym zabrakło sił lub pogoda nie pozwoliła na kontynuowanie jazdy jednośladem. Wsiadając do nowego wagonu będę mieć do dyspozycji kilka poręczy, dzięki którym będą mogli bezpiecznie i komfortowo przewieźć rower.
- Bardzo nam zależało, aby tramwaj dotarł do Krakowa w czerwcu i aby jak najszybciej mógł służyć mieszkańcom. Cały czas trwają intensywne prace nad przygotowywaniem kolejnych pojazdów, które w najbliższych tygodniach będą dostarczane do Krakowa – zapewniał Tomasz Zaboklicki, Prezes Zarządu PESA Bydgoszcz SA.
Przypomnijmy, że MPK SA podpisało z firmą PESA Bydgoszcz SA umowę na dostawę 36 fabrycznie nowych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych o nazwie „Krakowiak” 3 lipca 2014 roku. Podpisanie umowy było możliwe dzięki decyzji Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które 10 czerwca przesunęło z listy rezerwowej na listę podstawową Projektów Indywidualnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, przygotowany przez MPK SA w Krakowie projekt. Przetarg na dostawę nowych tramwajów został rozstrzygnięty pod koniec 2013 roku. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło przedsiębiorstwo PESA Bydgoszcz SA. Oferta tej firmy spełniła wszystkie wymagania określone w specyfikacji i uzyskała najwyższą liczbę punktów.
Wartość kontraktu z firmą PESA to 291 240 000 zł netto. Przewidywane dofinansowanie do 36 wagonów z Funduszu Spójności to 171 831 600 zł.

И най-интересната част снимките:































Няколко снимки от доставката:









Информацията и снимките са взети от FB на Превозвача в Краков.
Надявам се темата да е интересна за вас и да я допълване с нова и интересна информация.

8
Изтрити теми / ре
« on: 01.04.2014, 18:43:40 »
дел

10
Ами не, изисква ми паролата и пощата ти. Качи ги без да влизаш в пощата си.

11
Страхотни рисунки!  :fan:

Pages: [1]