Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 292
1
По принцип това е нормалното влизане в станиця или поне беше и трябва да бъде.

2
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 17.02.2025, 22:42:53 »
Няма никакъв въпрос. Съпротивленията не са на покрива, значи са под пода и вече 15 години работят очевидно без проблеми с охлаждането. Това не е тролейбус ЗИУ.
Рекуперацията няма отношение към темата.

3
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 17.02.2025, 17:26:25 »
Ако зависеше от Пейчев, щяха задължително да са на покрива, но понеже той не е контролирал проектирането им, са ги сложили другаде. Предполагам под пода, където място има в изобилие.

4
Свободата на словото означава, че всеки е свободен да си направи форум, сайт или друго подобно свободно достъпно място и да пише там каквото си иска, незабранено от закона.
Свобода на словото НЕ е безнаказано писане на обидни, провокативни, очевидно неверни или вредни неща в съществуващи форуми, сайтове, фейсбук и т. н. Всяка подобна организация може да ограничава правата на един или повече потребители по свое усмотрение и по свои критерии.

5
В Чехия при тестове.

6
Сега да, не споря, и причините разликата да е толкова голяма е качеството на услугата.
Абе каква услуга те гони, аз ти обяснявам, че общо всички пътуващи с всички услуги са нищо и половина. С влак, кола, автобус, самолет, велосипед взети заедно не могат дори да доближат само пътуващите с влак между Виена и Залцбург и между Прага и Дрезден по сегашната линия.
Колко души според теб ще пътуват от София до Солун с влак?
Колкото между Париж и Мюнхен по неговата логика.

7
По тия отсечки и сега скоростите им са трицифрени и то в смисъл 160-200 км/ч.
Не е вярно. Между Прага и Дрезден линията криволичи по долината на Лабе/Елба и скорости над 100 са рядкост.
Не можеш да правиш сравнение на пътникопотока при първо качество на услугата и при трето.
Аз не сравнявам пътникопотока с влак...
Пътникопотокът между София и Солун с всички видове транспорт взети заедно е в пъти по-малък от този само с влак между Виена и Залцбург или ако щеш дори между Прага и Берлин по все още бавната линия.

8
Именно.
Там в момента има 20 пъти повече трафик и от най-фантастичните прогнози за София - Солун и те тепърва говорят за нови линии. Едната статия е от преди 4 години, другата от преди 2. По нито една от двете няма дори идея кога ще се започне същинската работа. В най-добрия случай ще ги построят след 20-30 години. Тогава пътуващите между София и Солун няма да са и 1/5 от тези между Германия и Чехия сега.

9
На никой не му пука колко време за губене има населението.
Нови линии се строят когато трафикът по дадено направление е много голям, а алтернативите са с нисък капацитет, висока цена или висок риск. Строят се за толкова висока скорост, колкото да привлекат повечето масови пътници. Никой не строи линия за 200-250, ако пътниците ще се качат на влак по нея и при 160.

И като ще даваме примери, между Прага и Виена влаковете се движат със 160 и никой няма намерение да ги пуска с повече в обозримо бъдеще, защото няма смисъл - и сега са претъпкани.

10
8-10 часа лашкане в неклиматизирани вагони
Раздели го на две, сложи климатик и ще си много по-близо до влаковете за Солун от преди 20 години.
10 часа беше до Атина със спален вагон.

11
Ако до Солун се стига за 4-5 часа, и 10 влака дневно няма да са достатъчни, особено лятото.
Три влака с по три вагона с празни места. Вече е играно и то когато още нямаше магистрала и се чакаше на опашка на границата.
Правият тунел няма да се случи, пък за 10 години няма и проект да има изготвен. Избери си нещо по-реалистично.

Никой не строи линия за 250 км/ч, защото иска да ходи бързо на море лятото... целта на такива линии е да бъдат алтернатива на други видове транспорт и то ако има икономиченска обосновка. По това направление такава няма, няма и да има.

12
С railjet най-често. Да, към края на тунела се движи с 230 км/ч, което е под 250, но влиза в тунела със 140.

Иначе, проектирането на нови линии се подчинява не на примери от далечни страни, а на местната икономическа и транспортна ситуация. Австрийците построиха линия за 250 км/ч (по която не се вижат с толкова), защото е част от едно от най-натоварените направления в Европа. Пътуващите между София и Благоевград/Солун/Скопие едва ли могат да напълнят повече то 2-3 влака, че да им строим такава линия. Слабото движение по магистралата е достатъчно красноречиво.

Аз предпочитам да доживея линия за 130-160, отоклкото да умра с мечти за 250.

13
Да сравняваме Виена - Залцбург със София - Перник ли значеше това?!
Линия за 250 км/ч между София и Перник няма да има или поне не в близките 50 години и не е необходима. Хубаво е да мечтаем, ама целта е да има и нещо на живо и то няма как да е 10-километров тунел под Владая.

А австрийците в тунела на излизане от Виена не пътуват с 250 км/ч. Минавал съм поне 10 пъти през въпросния тунел.

14
Виждал съм и нарисуван с четка...
Ясно, че сигурно е легална процедура, но така можеш да пишеш номера на каквито си искаш коли и е почти сигурно, че службите, които разчистват изоставени коли в София, няма да тръгнат да проверяват в Нидерландия дали има платени данъци и застраховки и няма да отнесат колата. Така можеш да ползваш улиците като безплатен паркинг за таралясници без номера.

15
В Обеля по улиците има няколко коли с подобни бутафорни намера, уж стари нидерландски - отпечатани на самозалепваща хартия и лепнати на пластмасова табела.
Предполагам близката автокъща ги е паркирала там и така си ги запазва да не ги вдигнат като изоставени.

16
От другата страна е летище "Враждебна" - военна зона със забранен достъп.
Цялото летище се казваше "Враждебна", а сега никое летище не се казва така.

17
Проблемът вече не е толкова, че не може да се краде, а че за да върви един проект, дори с крадене, трябват кадърни хора, които да го движат. Те обаче прогресивно намаляват за сметка на уредени не много кадърни чиновници на скътани длъжности, които не искат да носят отговорност и не смеят да решат нищо.
Зад всеки един напредващ проект стоят 3-4 човека, които го бутат напред и десетки, които го дърпат назад.
Това включва и по-ниските нива в йерархията. Имаме двама колеги, които взимат поне 2 пъти повече пари от мен, но почти открито саботират цялата дейност, упорито отказвайки да правят елементарни неща, а други, които се правят за половин час, ги правят цяла седмица или направо отказват въобще да работят, защото го нямало в длъжностната им характеристика. Затова пък не пропускат да си пишат два часа извънреден труд за нещо, което са направили за 5 минути, половин час след края на работния ден, през който са си били вкъщи и не са работили нищо.

18
Нали целта е да има повече място? Това изключва малки трамваи.
Решението е просто - камери на вратите и няма нужда от видимост, ако ще последната врата да е още на Журналист. Песа си ги имат фабрично. Ако предприятието не може да се справи да ги поддържа, това е вътрешен проблем, много по-сериозен от дълготрайността на стационарните огледала.

Другото е "Няма спирка - няма проблем".

19
Колкото просто, толкова и тъпо.

20
По отношение на Перник и ежедневното пътуване до София, трасето през Волуяк не е вариант, защото половината пътници остават встрани от него.
Нова линия през Волуяк се разглежда като транзитен коридор и не отменя подновяване на тази през Владая. По нея и в момента има голям резерв по план и профил и може да се организира тактов график с влакове през 20 мин и времепътуване 30 мин, което е предостатъчно и напълно реалистично в обозримо бъдеще.

Pages: [1] 2 3 ... 292