1
Други градове / Re: Сливен
« on: 11.05.2025, 12:50:28 »
Предполагам и електробусите са претърпели поредно преномериране... А новите информационни табла на самите превозни средства, не са ги включвали още...

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
В Римини отдавна карат хибриди. По старата линия 11 са ток/дизел и превключват на спирките. Контактната мрежа изглежда доста по-зле от софийската. На практика е положена по целия маршрут, но се ползва само в някои участъци. Не знам дали не работи изцяло, или просто е оплетена в клони и шофьорите я избягват. Не забелязах и специални съоръжения за закачане. Допускам, че шофьорите направляват прътите дистанционно, защото не слизат да дърпат въжета.Тролейбусната мрежа работи изцяло. Просто в дадени участъци си карат на спуснати пръти.
Имат и нова линия, наречена Metromare, където са на ток/батерия. Изобщо не съм усетил къде се закачат, а се откачат в движение.
Аз пък се чудя, хубаво, ще ги използват още до идването на новия подвижен състав. Но до тогава, защо не ги освежат, боядисат, почистят, някаква минимална поддръжка, за да знаеш че се качваш във влак, а не в подвижен кашон, мръсен и отдавна чакащ брак?Ми дайте тогава да съживим дрънкалаците София - 70 и България 1300/София - 100, Чавдарките 11Г5, Икарусите и т.н. То бива носталгия, ама...Това, че Дезирото, специално електрическото, излезе абсолютна притика, не е оправдание да се търкалят тия стари купчини желязо в 21ви век.Ами, още 2004 се говори за тяхното махане.
2008 Симеон Ананиев дава заповед да бъдат извадени от експлоатация. 2012 след инцидента с 32 119 също уж щяха да ги махат. 2015 същите приказки.
И какво стана? 2017 върнаха 32 125 / според мен най-ставаща от тази серия.
2018 - 32 029, 32 035, 32 119. През 2019 се върна и 32 145, след като кисна няколко години.
2020 пък 32 127 възкръсна и за финал и 32 131 в края на 2021. Това е положението!
Тръгва електробусът по линията Дорково — Велинград
С известно забавяне заради бюрократични подробности, така дългоочакваната транспортна линия, която ще обслужва пътници по трасето Велинград — Ракитово — Костандово — Дорково ще заработи от понеделник (17 март).
Припомняме, че община Ракитово спечели финансиране по процедура “Екологосъобразна мобилност” по Плана за възстановяване и устойчивост и закупи чисто нов електробус и зарядна станция към него.
След решение на ОбС, договор за отдаването под наем на електробуса бе сключен с фирма “Чепино автотранспорт”.
“Срокът на договора е една година, след която ще направим равносметка на качеството на услугата и пътникопотока по линията”, разясни тогава кметът Холянов и добави, че транспортната услуга е социално-ориентирана, като децата до 7-годишна възраст ще се возят безплатно, а тези до 14 години — с 50% намаление от цената на билетчето. Пенсионерите ще могат за ползват половин цена, но от карта за транспорта.
Редовната цена на билета е както следва:
Велинград — Ракитово — 1 лв.
Велинград — Костандово — 1.50 лв.
Велинград — Дорково — 2 лв.
Ракитово — Костандово — 0.50 лв.
Ракитово — Дорково — 1 лв.
Костандово — Дорково — 0.50 лв.
Електробусът е марка “Ивеко” с 22 пътнически места.
Маршрутното разписание можете да намерите във фронт — офиса на общината, районните кметства и спирките на автобуса.
Автобусът ще се движи от понеделник до петък.
Колко ТБ имате в движение?3 броя. И 3 броя уж в резерв.
До колкото ми каза един познат, в целия град е само един.
Дали е вярно?