Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 754
1
Вчера един Ман с мустак 16ХХ на 110. Предпоследния ред двойка седалки изкъртени и хвърлени на пода най отзад на високото заедно двете с арматурата :D Тръбите за хващане при трета врата ги няма като изскубани  :D Не работи парното и шофьора се увил като за преход в планината. За пръв виждам такъв погром в МАН, не знам какво е станало.

Тези на гараж Дружба са като от друг свят продължават да са така чисти и поддържани.

2
Не знам дали е за тази тема, в сутрешния блок на БТВ хванах да дискутират една тема, за която неведвъж е ставало въпрос и тук. А именно, че цели региони остават без никакъв обществен транспорт, като отново репортажите бяха от Северна България. Населени места, които до неотдавна са имали транспорт до областния център по няколко пъти на ден, до близката гара последните месеци са оставени без абсолютно никакъв такъв и част от хората превърнати в крепостни. Това създавало много трудности и на малкото останали млади семейства по такива места. Засегнаха и проблема с това, че дори общините вече имали пари сами да финансират редовен транспорт, но нямали право заради някакви си глупости и изисквания, даже били готови да се обединяват и сами да си купуват автобуси да си организират транспорт.

Първия удар бил когато навлезнали частниците, вместо общинските/държавнти превозвачи, като тогава все пак останал някакъв приличен транспорт, но последните 2-3 години положението рязко се влошило и масово режат навсякъде и закриват. Сега става така че цели райони нямат нито транспорт, нито вода, нито магазини. Даже бедните 90-те не е било толкова зле по тези места.

И така, докато някъде се радват на комфорта на новите немски вагони с бели калъфки на плюшените седалки и ходят с маркови обувки по луксозните мокетчета вътре, другаде се трепят по пътищата с някакви невероятни кошници 3-та употреба защото няма друго

3
Нали уж щели да докарат още 7 двуетажни МАН а втора употреба. Не е много но може да закърпят положението за няколко години по някоя тежка линия за сметка на Конекто и ВМС. Остава проблема с липсата на персонал.

По второто, нямате си идея по фирмите колко много хора на средна възраст има с такава квалификация, които ако вдигнат заплатите и подобрят условията ще дойдат да работят тази работа.

4
Е нали вече имаме немски вагони, така че вече няма оправдание.
Разбира се,че ще има много желаещи да пътуват 20-25 часа в седящ вагон, как ли пък не се сетих. Също така ще има и много желаещи да нощуват в Букурещ/Крайова, след поредното закъснение с много часове на границата?
Директното прикачване на вагони вече започва да е отживелица, най-малкото при една ефективна железница (каквото БДЖ не е) е много по-лесно да спрат двата влака един до друг и да има 5 минути престой за прекачване, отколкото да се првят 30-минутни маневри и престои.
Виж в това има логика. Честно и аз като пътувам до Будапеща или Виена ми е по удобно да има 2 часа престой или прекачване в Крайова или Букурещ. Достатъчно човек да се разходи малко и да седне да яде. В момента така се получава.

20 часа са твърде много ако се смъкне до 13-14 може такъв директен вагон.

5
Този Чавдар В13-20 в Младост на 1- вата снимка го помня и откара чак до след 2000 та година. После беше син и го бяха преправили с 1 врата и туристически седалки.

6
В един кадър се вижда български вагон, който е прикачван към Дачията за Виена. Защо не и сега??? Да се осигури сигурна връзка с влак от България.
Защото така. Сякаш не знаеш какво представлява БДЖ, сякаш и не знаеш, че този вагон би бил полупразен.
Е нали вече имаме немски вагони, така че вече няма оправдание.

7
И въпреки всичката бедност във вагоните има бели калъфки на седалките и завеси, чисти са и в едно фирмено оцветяване. Архитектурата си е внушителна в Румъния и това някак впечатлява дори в голямата беднотия. Също и някак европейското мислене и европейския начин по който се случват нещата там, няма го това соц. мислене и манталитет като че ли.

8
Ако се теглят от Сименс или друг модерен локомотив няма да става така да мирише на феродо. Просто при старите спират с въздушните спирачки. Тука някъде беше коментарино че май старите могат да спират само по 2-3 вагона с реостат, нямам се идея или че имат проблеми с реостата.

9
В участъка между Централна гара и Лъвов мост няма условия за по-сериозно пешеходно движение - няма нищо интересно наоколо, има съмнителен контингент и в същото време е сериозно натоварен и затварянето му без да е готов пробивът Данаил Николаев ще натовари допълнително Ботев и Опълченска и ще създаде тежки задръствания. :rolleyes:
То пък щото по Витошка има някаква кой знае каква интересна архитектура. Даже тука може да се намери повече. Всичко е до реклама. Ако се направи и тука със заведенията, музей на транспорта в депо Клокотница и разни събития ще стане същата навалица в хубавите дни като по Витошка.

10
Това за частично пешеходна Мария Луиза от гарата според мен би било много добра идея за развитието на новия квартал който се строи зад гарата. И като цяло за развитието на целия район там, който ще се свърже пешеходно с центъра. Ще стане много привлекателен на фона на новите квартали около околовръстното.

11
Не мога да повярвам. 20-тина години след закупуването, най-после са пуснали през Шумен от Сименс Дезиротата и то по две линии Шумен-Горна Оряховица и Шумен-Комунари. И то ненадраскани.
...
Но рижската електричка за Варна още разваля пейзажа, време е и нея да подменят.
...
Докато по шуменската линия минават вече надраскани от германските вагони :help: Фолиото само за онези 4 вагона ли беше, защото в тази композиция се возИ министърът? И таблата им продължават да не работят, побългариха ги вече напълно, с по един залепен лист А4 :neznam:
...
До Варна през Горна Оряховица почти всички влакове са вече със салонни климатизирани вагони, или немските, или 63/44 та серии. Само сутрешния май остана със старите купейни за сега. Получава се много добро обслужване като цяло.

Иначе забелязах че на немските вагони също доста им миришат спирачките като на 74- та серия про дълго спускане, като например от Хумата до Червен бряг, от Гривица до Плевен. Толкова че 2-3 пъти един пътник взе да се разправя с персонала на влака че бил години професионален шофьор и не било нормално да е така и че щели да ги прецакат така.

12
Естествено че обществения транспорт ще остане. Ще се движат в обособени ленти. Силно се съмнявам да стане изцяло пешеходна, по скоро значително ще се редуцира мястото за автомобили и ще се направи нещо като линеен парк и голям предгаров площад, който ще се слее с площада на Лъвов мост. И без друго в момента е твърде широко и има много място, спирките на трамваите са лошо организирани и водят до конфликти и ритници по неспиращи шофьори на автомобили.( Бях описал преди време една такава ситуация)

13
Че какво толкова е проблем в 21- ви век да се произведе нископодов при 2- ра врата кош за Т6Б5? Съвкупност от заварени стандартни греди, профили, усилки и ламарини, който би следвало да може да се завари и сглоби във всеки вагонен или каросериен завод. Разбира се като се сметне правилно а не както дойде и след 2-3 години да почне да се къса и цепи.

14
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 28.10.2024, 08:59:10 »
И все пак мисля че инвестицията е добра. Дори във Варна в центъра вече хубав малък двустаен с морска панорама струва 200 000 евро, а само преди няколко години и на 50-60 000 се мръщеха. Дали не е зле такава инвестиция? Там ръстът е най голям, след това в София. Факт в центъра на София и Варна вече има цени като в хубав квартал на Виена и Прага.

Има и друго никой не знае какво ще се случва с панелните сгради, изпуснаха момента истински да ги обновят с проверка и заздравяване на връзките между панелите. За това дори и да намалява населението хората заменят стар апартамент с нов и за това има толкова голямо търсене. Ами очевидно хората имат пари и 300 000 лева не им е проблем да извадят. Неслучайно спестяванията на домакинствата са достигнали абсолютен рекорд.

15
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 27.10.2024, 07:50:46 »
И все пак в София си има много удобни локации за живеене. Окобено ако си до метростанция, имаш бърз транспорт и до центъра, до летището, до гарата което си е голямо удобство и изобщо не ти дреме за трафика. Каквото и да говорят големите панелни квартали като Младост, Люлин, Надежда са си много удобни и в повечето случаи има всичко на пешеходно разстояние от вкъщи. От новото строителтво напоследък също започнаха да се появяват много добри сгради, не са само боклуави с изчанчени форми като преди.

Като локация, аз лично съм свикнал на Младост въпреки че остава далеч от културния живот на центъра е доста удобно. Също е близо до Витоша и според мен е по-добър избор от Ман. Ли, Гърдова глава и тн. но това е въпрос на предпочитания. Ако е за Витоша с 314 се отива директно на Витоша, а в квартала има 2 парка и местност Въртопо за разходка.

Също бих избрал и центъра, например доста перспективно ми се вижда новия комплекс който строят зад гарата. Идеална локация, на пеша разходка разстояние от топ центъра. В бъдеще целия район ще стане като около Виена Хауптбанхоф и сега може би е добре да се инвестира там.  Също има хубави нови блокчета в района около Лъвов мост, ул. Веслец, Стара Планина но там искат по над 3000 евро квадрата. Също добра инвестиция ново строителство в историческия център доста трудно се намира.

16
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 23.10.2024, 22:51:18 »
111 е това.

17
За тези Икаруси не знам, но 0 305- ците караха години с ламарина вместо стъкло на извитите задни прозорчета. Спомням си че имаше един който още 90 - те при една поледица друг автобус не можа да спре и чукна с огледалото леко задното извито стъкло и то стана на сол. Същия после 17-18 години до бракуването му някъде 2014-2015 та си седя с ламарина.

Разбира се че работниците не са виновни, просто обществения транспорт все е бил неглижиран в това отношение. Чак откакто дойдоха МАН овете взеха да ги гледат и поддръжат по европейски и поне по тях няма такива мизерии.

18
Под администрация предполагам че в случая трябва да има и технически грамотни хора които да се занимават да търсят доставчици на части, на гуми на всякакви консумативи за подвижния състав. Това изисква известни познания и връзки по фирмите, връзки с други транспортни дружества ( ето например трябва ти челно стъкло за Конекто да знаеш от къде да го намериш)  Не става да научиш някой от днес за утре, трябва да се интересува и познава нещата.

19
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 22.10.2024, 10:37:16 »
1110 като че ли вчера го видях на 111. Къси стари конекта продължавам да виждам не толкова рядко на 111 понеже минава под мен. Примерно 2-3 пъти в месеца. Даже скоро се возих на един такъв.

20
В моя блок 22 етажен ЕПК също са два асансьора малък и голям. Нанесох се 2012- та, работеха и 2- та но не бяха ремонтирани. По едно време големия се повреди, останахме само с малкия, но ставаха опашки и се чакаше много. Решихме един ден да съберем пари около пандемията, сменихме двигател, въжета, таблото всичко само кабината и вратите са стари. По спомен около 30000 лева успяхме да съберем. След това миналата година същото и с малкия и сега напрктика и двата са нови и безшумни.

Преди това съм живял в панел и ЕПК също но асансьора си е бил все от соца, 90- те за нищо не можеше да събереш пари.

Pages: [1] 2 3 ... 754