Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 777
1
Ватманът да не е луд да мине през колата на НСО, нали утре ще остане без работа и ще го вкарат в лудницата и му заминава животът. Разбира се, че ще набие спирачки. А НСО си е ОПГ, държава в държавата.

В случая едва ли. Би станало твърде голям скандал пред толкова много свидетели и камери които недвусмислено ще докажат че ватмана е прав. Особено хората както са станали чувствителни на тези теми веднага ще скочат при разклатено правителство.По скоро може да уволнят водача от НСО за да тушират недоволството ако някой се претрепа заради него.

Таман за това говорим и сутринта имаше в сутрешния блок обяснение за подобна случка с кортеж край Пловдив, на влезнал в насрещното. Казаха че в определени случаи тези от кортежа си го отнасят като нищо . Само в много крайни случаи може да правят така, а в случая не е бил такъв.

И последно в ПС има указания че всеки трябва да се държи или да седне ако има място, тогава каквито и спирачки да се набият няма да има паднали. Ами ако утре е някое старо Конекто или БГ трамвай със слаби спирачки директно минава през нарушителя, те няма как да заковат така.

2
Също един 11ХХ вие много откъм двигателя.

3
В случая не сработи системата за потегляне с отворени врати, даже шофьора май не се усети че като тръгна едната врата беше отворена. Може и само на едната врата да не работи.

4
Един 11ХХ не запомних номера с повредени блокировки на вратите. Щеше замалко да стане беля с пътник който скочи в последния момент, даже май успя да повреди вратата съвсем като се издърпа за нея.

5
Това е интересен казус. Същото съм се чудил ако караш автобус претъпкан с хора и някой те засече с кола правилно ли е да набиваш спирачки или да минеш през него? Второто е по логично защото е по вероятно да има един пострадал, отколкото много и спирането да се омекоти. Но дали биха го оправдали че се го направил с цел да предотвратиш по голяма беля и наранявания на много хора? 18-20 тона пълен автобус не би трябвало да усети много ако помете един тон кола, ама ако набие рязко спирачки може много повече да пострадат. Може би варианта да го пометеш в този случай да е по правилен?

6
Мисля, че градският транспорт в София върви уверено към съдбата на БДЖ - пристан за социално слби групи. Междувременно ще се задушаваме от автомобили.

Би било голям парадокс ако стане така. Представям си социално слаби в новите лъскави влакове които чакат БДЖ по новата линия пътуващи със 160 км/час , а до тях богатите в разни ръждясали таратайки втора употреба блокирани в задръстване, катастрофи и търсещи половин час да паркират в кални градинки. Същото и в града социално слаби пътуват бързо в метрото и по бус лентите, а богатите в калта и таратайките и киснещи в задръстването.

7
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 10.11.2025, 13:17:12 »
ОФФ: Често казано заради бизнес зоните и многото работни места би било много хубаво и удобно ако крайна гара на влаковете от Северна България и откъм Петрич да е Искър, със спиране на Искърско шосе. Само че се съмнявам дали с тези ремонти може да се организира подобно нещо в момента без да се блокира всичко.

Иначе и сега от Искърско шосе някои си пътуват към Северна България и към Петрич но с прекачване, което посока север е доста неудобно. Ако картата за ГТ важеше и за влаковете до Горна  Баня и Искърско шосе също щяха да се ползват доста повече в рамките на града.

8
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 10.11.2025, 10:24:45 »
Аз отдавна съм писал че в Младост трябва схемата да се промени тотално с редовни къси линии само с МАН ове които довозват до метрото и зоните около Ринг Мол, бизнес парка и дъ мол където масово работят хората от квартала. Това са новите пътникопотоци и търсене. Отдавна хората се преориентираха и вече никой не ползва 111 до Люлин, 76 до Гоце Делчев, 213 и 305 до гарата. Има метро, ново бързи линии, даже от Младост вече ползват спирка Искърско шосе вместо ЦГ.

И тогава ще вземе да се окаже че и шофьори и автобуси има предостатъчно за качествено обслужване и без да се пускат къси и старо Конекто.

9
Втора употреба.

10
Е пак е нещо ново свежо, напредък. Когато стане ад по пътищата хората сами ще поискат да се възстанови обществения транспорт. Дано да приемат това за което говорят, нова схема обвързана с влаковете и довозване до най близката гара, и транспорт минимум 3 пъти на ден до всяко населено място в което живеят хора. Това много ще подобри свързаността и с прекачвания ще можеш да стигнеш от всяка до всяка точка на България без кола.

11
Ами няма персонал. Може би е била само една кола, изтеглена от някъде за това се е чакало 1 час.

12
Нормално, линията се дублира навсякъде с други. Още в началото предположих че няма да се ползва и е безсмислено при тази липса на хора и по добре за уикенда да бяха подсилили 102.

13
Попадна ми новина, че догодина в Кишинев щели да купят двойно съчленени тролейбуси от Швейцария.

14
Имам спомен че имаше и по 3 закачени от София примерно до Елин Пелин, там откачаха едната, втората примерно на Костенец, 3 Тата отива до Пловдив. Последено някъде 2014 та се возих на влак с 2 закачени до Бов. 2007- ма някъде до Дупница също помня по 2.

15
По спомен Дезиро са поне 50-60 броя общо у нас различните разновидности. Дизел, електрически с 3 и 4 секции. Все пак имай в предвид че тогава сме били с цели 3 милиона повече население, ненормално да трябват много повече влакове. Интервала особено по някои линии също е бил много по чест.

16
Идеи / Re: Е 73
« on: 05.11.2025, 13:23:00 »
За да стане някаква промяна в маршрута, трябва да има достатъчно силен обществен натиск, подкрепен и от общински съветници. Примерно някаква петиция на жителите на жк. Изток, че 73 трябва да спира на Студентски общежития. Или в Овча купел, че връзката с пазара Красно село е жизнено необходима.
За Младост-2 тогава върнаха 111 до Младост-1 и после 76 и 111 по обиколния маршрут, защото имаше организирана среща в читалище Бъднина и всички местни жители настояваха за това. Даже се чудя как закриха 306, тогава много си го пазеха и него, и да минава по Малинов специално.

Дългите линии се обезсмислиха донякъде заради метрото за това никой нищо не каза за 306, и никой не държи толкова на дългите линии, колкото на довозване до метрото и транспорт до Ринг мола и дъмол зоните където работят много хора от квартала. За това беше и зора за 111, не че някой го ползва до Люлин, основно пътникопотока е Малинов-Ринг Мол и около него където почти всички слизат. Изобщо схемата в Младост трябва тотално да се промени с къси редовни довозващи линии до метрото и бизнес зоните около квартала.

17
Идеи / Re: Е 73
« on: 05.11.2025, 10:15:48 »
Няма да е по бързо, защото на моста има бус лента. А пък и на кръговото има много транспорт докато в случая с Младост нямаше никакъв в стандартната 500 метра достъпност, колкото беше най близката спирка блок 458. Отделно че дори нямаше къде да се пресече освен да обикаляш през подлеза което удължаваше още повече от много гъсто населена зона с над 20 000 човека. Беше станал и парадокс 2 много населени зони да са разделени без да има почти километър къде да пресечеш и всеки прескачаше през оградите.

Съответно после сметнаха грешката и почти веднага я оправиха

18
Идеи / Re: Е 73
« on: 05.11.2025, 00:34:19 »
П.П. Само за жителите на 2-3 блока в Младост 2 се допуска две от най-редовните линии в София да въртят пируети около блоковете им за кеф...

Да, защото заради трафика оттам понякога е по бързо в час пик. Отделно не се покриваше критерия за транспортна достъпност като разстояние.

19
И доколко има смисъл от такава заместваща линия при все че навсякъде по маршрута има дублиращ транспорт който е и по бърз. И без друго няма персонал. Не е ли по добре просто да подсилят 102 за тоя два дни.

20
И отоплението им е само на ток, нямат канал за пара от вагон-отоплител или от дизелов локомотив с котел за отопление. Нямат и собствен генератор за ток. Всичко това изключва да са във влак с дизел. Освен ако се ползва вагон-генератор, каквито в България няма.
Към 2005та купиха настаро немски вагони за колела и за трудноподвижни пътници, но след няма и 3-4 години работа ги изпобракуваха. Имаше и 18метрови само за колела - също отдавна заминаха.
Съвременните дизелови локомотиви могат да ги отопляват, защото подават ток. Даже и 7- маците могат. По същия начин захранват и климатици. Предполагам това е била идеята и още тогава такива са били тенденциите, вместо с отопление с котел.

Но пък 74 та серия доколкото знам са предвидени за климатик и лесно може да се климатизират.

Pages: [1] 2 3 ... 777