Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wiNt

Pages: [1] 2 3 ... 81
1
Ако 150 хил. за една зарядна ел. станция ви се виждат много, то тези за водород ще ви се видят космически. Там числата са поне 7 цифрени. Същите страдат и от същите проблеми като с батериите - с времето деградира количеството, което може да се 'зареди'. Да не говорим с тези стотици барове налягане какво става при евентуален силен удар, макар че за момента такива случаи май няма. Самия водород също е много скъп за производство.

2
Това с "богатия" град е като цяло глупост, тъй като бюджетирането на общините в България е централизирано. От 2 млрд. лева бюджет на София, по-голямата част отиват за издръжка на училища, болници, ГТ и т.н. От останалите голяма част се прехвърлят от предишна година, заради неизпълнение на проектите от капиталовата програма и така стават тези колосални цифри. Реалността е малко по-друга.

Иначе БДЖ получи едни стотици милиони да си купи влакове по разни програми и успя да си купи едно голямо нищо.

3
Аз лично много харесвам тези автобуси, но е факт, че едвам се качват на Цариградско от Дружба - повозете се на 88 или 204 и ще видите. Днес уцелих 3146, през цялото возене се чуваше само бученето на печката при трета врата, но цялостно и моите впечатления са, че в повечето случаи са винаги топли.
Там и с колата се качвам едвам, и причината е в състоянието на пътната настилка, а не в мощността.
Приликите с Хюлиез могат да са само плод на развинтено въображение.

4
Буря в чаша вода. Проектът за СОП беше ясен отдавна, едни хора от Княжево казаха, че не искат и евентуално се чакаше да отпадне пряката връзка СОП (посока Люлин) - Княжево. Вместо това се почнаха разни полит ПР-и как ще строят тунели с машината на метрото и един небезизвестен бивш премиер черта решения на на лист А4 докато си яде тортата Сахер. Диков и той не пропусна да се изклепа по темата.

В крайна сметка при положение, че беше "решено" (не знам дали официално, или само за пред медиите) преди вече 5-6 години нещо, докато не се реши нещо ново, би следвало да си е старото.

5
На 9035 още тук му беше сдал климатика.

Безспорен факт е, че бяха като космически кораби като се появиха. Да не забравяме, че до тогава се движеха "рязани" Икаруси, да не говорим за барутниците О305, някои от които, по ирония на съдбата, надживяха и концесията на Карат дори.

6
...
Съдейки по климата там и затворения прозорец на предпоследната снимка, излиза че даже в Африка им работят климатиците. Нещо, което тук отне 7 от 10те години на концесията да се случи и то със съмнителна успеваемост.
Снимката с табелите за гараж е един път. Поздравления на изнамерилите снимките. :fan:

7
Смолянските езера със сигурност работеше 2019 лятото. Спомням си го как огласяше цялата гора - беше много шумен. След това мисля 2019-20 г. зимата за сезона беше вече спрян и така не тръгна повече.

8
На Контрера и новата му приятелка Ваня аргументите се изменят през няколко месеца, с цел прокарване на някое лобистко решение. Нищо ново. Аз се учудвам как успя този да влезе в СОС въобще.

Стотици хиляди за двуетажни каруци на 20 години са оправдани, но стотици хиляди, за да могат хората да се приберат след развлечение или недай боже след работа - ужасно много. Каквото и да плямпат тези два паразита, в крайна сметка всичко опира до това как ГЕРБ ще гласуват в СОС.

Впрочем за последната гениална идея на същата шайка - онзи ден изброих двама човека в най-новия селски експрес А3 по новото му трасе. Но това не са пари на вятъра.

9
Въпросната рекуперация не работи ли и при нормално натискане на спирачка? Мисълта ми е, защо ти е да правиш това сложно движение, ако и иначе резултата е същия, ако правилно разсъждавам.

10
Експеримент от снощи - заради обичайния дефицит на таксита на НГ, реших да проверя нощния рейс. Каченото разписание на N4 в сайта показваше, че има само 2 рейса - в 00 и нещо и в 04 и нещо. Така и не разбрах защо. Виртуалните табла обаче си показваха, че автобус ще има и реших да се доверя. Наистина дойде - пълен.
При качване си извадих портмонето, шофьорът ме погледна и каза "няма смисъл, те вече слязоха". Не, че имам против ЦГМ да ми подарят превоз по повод празника, но ме навява на мъслта, че това се прави, за да изкарат после някоя статистика как даже на НГ никой не го е ползвал.

И един ред с благодарност към всички служители на МГТ, които снощи са развозили хиляди празнуващи, вместо да са със семействата и приятелите си. :fan:

11
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 26.12.2024, 15:30:24 »
Някой има ли наблюдения всъщност Симеоновския лифт колко се ползваше зимата? Последно съм се качвал на него преди 5+ години и сякаш нямаше много хора. Повечето се качват с коли до Лалето.

12
...
За първата част си прав. Обаче едва ли има друг развит град в света, където да се пътува от А до Б по-бързо с автобус от колкото с метро. Това се получава поради кофти инфраструктура - примерно мостовете на М1/М4, както и заради кофти планиране - такива фльонги, каквито прави М4, лъчът Слатина и бъдещият към Студентски, вероятно могат да залегнат в учебниците като антипримери. В твоята теза за скоростта има противоречие - ако с автобуса е по-бързо няма как да возиш 700 човека на влака, щото всеки ще се качи на автобуса.

Специално за МС Дружба имам ярки спомени как като пуснаха метрото и автобуса се празнеше почти изцяло там. Така 2-3 месеца, после хората видяха каква е Марата и почнаха да слизат по 2-3ма. Това горното обезсмисля и т.нар. довозващ транспорт изцяло.

Въобще в София се случва нещо странно - автобусите стават малко или много по-бързи, а метрото става все по-бавно. :crazy:

13
Затова сега имаме М4 от Терминал 2 до Орлов мост - 23 минути срещу 184 за 24 минути. Има и други такива примери.
Нека помогна:

МС Дружба - Орлов мост 14 мин. с автобус, срещу 17 с метро.
МС Цариградско - Орлов мост 12 мин. със СЕЛСКИ автобус, срещу 15 с метро.

Предстои да видим и още примери при следващия абсурд със слатинската линия, недай боже и откровено малоумния планиран лъч до Студентски град, който завива обратно към центъра. После излизат едни статистики как в Прага със сходно метро возят три пъти повече хора и се чудим и се маем.

14
Точно това ми е идеята, че ако е бил едноседалков, а сега са закачени двуседалкови (вижда се на снимките в първия пост), които приличат на тези от Романски, най-вероятно са от него и са монтирани в последствие с атракционна цел.

15
...
Романският не е Poma. Точно на Fives-Lille-Cail е. Това беше и официалната причина за спирането му на времето - че е рядък и респективно няма части. За партньорство с Интрансмаш за конкретния лифт няма информация.

В този сайт има доста любопитно инфо за лифтовете в България.

За стария лифт на Ситняково в интернет няма никаква информация, ако някой по-възрастен помни ще е много интересно да сподели. Единственото, което открих, е че е бил едноседалков, което предполага, че седалките наистина са от Романския.

16
...
Не съм защитник никому, но София в момента е в цугцванг (както и цялата държава). Конкретно за маркировката на много места тази есен се появи там, където в моите съзнателни спомени никога не е имало. Да, не е навсякъде. За ГТ - как да реформираш линии, като имаш хронична липса на водачи, а за да има водачи трябват пари за заплати и ремонти, които ги няма. За мен реална оценка ще може да се направи по това време догодина, за това лято "обещават" доста инфраструктура и инвестиции в ГТ, но поживём - увидим.
За пасивността в комуникацията съм съгласен.

17
Нощно метро има в много малко градове в Европа - Лондон и Виена (уикенд) например, като и в двата града има изградена сериозна метромрежа, която води до повечето места в града. В София въобще не е така. В Ню Йорк колегата отгоре го е обяснил как работи.

На Метрополитен се плаща почти 22 лв./км пробег. Летището - Сердика е около 15 км с метрото, или около 660 лв. двупосочен курс и това само до центъра. Сами си направете сметка дали хората от същите три полета, които ще се качат в 2 през нощта от Летището могат да оправдаят този разход и дали ако всеки от тях си хване даже поединично такси, няма да е по-евтино. Паспортен контрол на летището за ЕС няма от 7 месеца, и особено рано сутрин няма нужда да ходиш 2 часа по-рано.

Може да се мисли за метро до 2 часа сутринта например в петък и събота, и пак не е оправдано да ходи до летището, може да обръща на Искърско шосе, ако има такава възможност. С риск да се потретя, много ми е интересно ако човек живее в Люлин 5 например, дали ще се вози 35 мин. с влака и после ще ходи 1 км пеша с куфарите или просто ще си хване някой да го прибере.

18
Такива ги разтягате тук, че човек ще си каже че кацат по 10 самолета в минута през нощта. За справка снощи са кацнали 3 самолета в диапазона в който няма влакове по метрото и са излетели 0. Не знам кой мазохист ще се качи в 2 часа през нощта след n часа полет на рейс и ще го прекачва евентуално някъде, че да стигне до където и да е. Такситата поскъпнаха, но не много.

19
... и се дави при намаляване на скоростта, освен това окачването тропа една идея повече от на другите и отоплението е заминало - освен, че е студено, и там е едно виене...
Да не би да се визира звука от турбината при отпускане на газта? Нещо не мога да си представя как се дави двигател при намаляне. "Виещия" звук вероятно е ретардера на скоростна кутия Voith, с каквато са оборудвани МАН, който издава специфичен звук - чува се на клипчето след 0:20.
Не, че са цвете за мирисане, на много от дружбенските МАН моторите са им доста шумни, но горното звучи леко невероятно.
Тролей със скорости няма. Въобще електрическо ПС, с изключение на уникалната "иновация" на Порше Тайкан с 2 скорости, не знам да има.

20
Снощи (9 декември) на Цариградско подминах Лион на 604, пълен с пътници. Не успях да запомня номера. Нямаше ли някакъв проблем около Пирогов за дълги по тази линия?

Pages: [1] 2 3 ... 81