Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - NickZach

Pages: [1] 2
1
Аз имам идея за пл. Св. Неделя с възможност за обръщане на три линии (една идваща от Стамболийски - в червено, една от Мария Луиза - в синьо, и една от Витошка - в зелено). Оранжевото е съществуващото трасе, по което ще се движат линиите, които само преминават през площада, жълтото са допълнителни връзки. Всички перони са с дължина 65 м, достатъчно да съберат две песи.

2
Освен видимостта на спирката на Вишнева и ненадежността на краставиците, какъв друг проблем има 12 да се удължи до Хладилника? Щом шиндлерите (май) се справят с Илиянско шосе, значи няма да имат голям проблем и с Баучер, а и в Лозенец най-после ще видят нископодови трамваи, освен това ще се увеличи пътникопотокът по 12.

3
Ъпдейт от МС 6 за последния ден преди затварянето на локалното.

Днес чертаха новите нерегулирани пешеходни пътеки на кръстовището с Моллов (снимка 1). Поставена е табела за временна спирка на ТБ 3 и 5 и Е 73 в посока Центъра (снимка 2), но липсваше знак Д23. Таблата в района вече са променени (снимка 3 - от МС Младост I, посока Младост 2).
На ул. Усмивка само ден след поставянето си един от пътните знаци вече е сменен (снимка 4) заради циментов пробив от улицата към паркинга на вх. В (снимка 5). Половината детска площадка на вх. Б е заградена с колчета за преминаване на автомобили, за да се стига до вх. А (снимка 6). Един от строителите каза, че още не са решили къде да е пробивът към паркинга на бл. 25 - дали откъм бл. 26, или откъм Grafix (едната от офис сградите на ъгъла на Йерусалим и Цариградско).
Поговорих си със собственичката на едното от магазинчетата на спирката. Накратко: уплашена е. От Метрополитен са ѝ казали, че много от малките магазинчета са фалирали покрай строежа на метрото под Ломско шосе, и че заради вибрациите от ТБМ може да има щети в магазина. Успокоили са я, че ако има оплаквания от нашия блок заради силния шум, ще работят само денем (т.е. няма да напредват с по 9 метра на ден). Също са казали, че за да може да минава 73 по наклона на ул. Митрополит Серафим Сливенски, е силно наложително улицата да се обработва веднага след като е завалял малко дъжд или сняг.
Излизайки от магазина, видях, че на спирката имаше 3 баби и 2 циганчета. Циганчетата се чудеха къде могат да продадат пластмасата от покривите на подлеза. Заедно с трите баби се качих в тролея, те веднага отидоха при шофьора и дочух следния разговор:
"Къде ще минава петицата?!"
"Няма да минава."
"А как ще ходим до Фантастико?!"
"73."
"Какво е 73?"
"Автобус."
"И къде ще ходи?"
"Йерусалим."
На бл. 6 се качиха още две баби със същите въпроси.
Общото в мнението на всички, с които говорих през последните няколко дена, е едно - "недомислена работа".

4
Новата организация на движение по локалното на Цариградско шосе, ул. Димитър Моллов и ул. Усмивка. От съседи, които са говорили със строителите, научих, че правят път за паркинга на бл. 25 през детската площадка на бл. 26 (опитах се да направя схема).

5
Из Facebook страницата на Център за градска мобилност:

Quote
📣Временна промяна в организацията на движение се въвежда от 6 януари заради строителството на метростанция 6 на локалното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ между ул. „Димитър Моллов“ и транспортния изход на McDonalds.
 ‼От 06.01.2024 г. до 05.07.2024 г.                 /включително/ се забранява влизането на пътни превозни средства по локалното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ между ул. „Димитър Моллов“ и транспортния изход на McDonalds.
🚎Скъсява се маршрутът на тролейбусна линия № 5: до „УМБАЛ Св. Анна“- ухо (крайна станция на тролейбусна линия № 3) както следва: от надлез „Надежда“ по действащия маршрут до кръстовището на локалното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ - ул. „Димитър Моллов“ и надясно по ул. „Димитър Моллов“ до крайната станция на тролейбусна линия № 3 двупосочно.
🚌Автобусна линия № 73 - маршрутът ще се удължи до ж.к. „Младост 2“:
👉в посока ж.к. „Младост“: от ж.к. „Овча купел 2“ до крайната спирка по действащия маршрут спирка с код 0662 „Ж.к. Младост 1“ на крайната станция „Ж.к. Младост 1“, където ще се извършва престой шест минути, от крайната станция надясно по ул. „Андрей Сахаров“ и по ул. „Свети Киприян“ по маршрута на тролейбусна линия № 5 до крайната станция в ж.к. „Младост 2“ двупосочно;
👉в посока ж.к. „Овча купел“: от ж.к. „Младост 2“ по маршрута на тролейбусна линия № 5 до спирка с код 0661 „Ж.к. Младост1“, продължава по действащия маршрут до кръстовище ул. „Йерусалим“ - ул. „Митрополит Серафим Сливенски“, наляво по ул. „Митрополит Серафим Сливенски“ до ул. „Д-р Стефан Чомаков“, наляво по ул. „Д-р Стефан Чомаков“ (през крайната станция на тролейбусни линии №№ 3 и 5), надясно по ул. „Димитър Моллов“ и наляво по локалното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ по маршрута до ж.к. „Овча купел 2“.
➡Тролейбусите от линия № 5 и автобусите от линия № 73 ще спират на всички съществуващи автобусни и тролейбусни спирки в променените участъци на маршрутите.
➡Спирка с код 1192 „УМБАЛ Св. Анна“ в посока център  се измества  на ул. „Димитър Моллов“, на 40.00 метра преди локалното платно на бул. „Цариградско шосе“.
‼🚌Автобусни линии №№ 84 и 184 ще имат променени маршрути:
✔в посока летище София: от ул. „Ген. Гурко“ по действащите маршрути до спирка „Хотел Плиска“, от спирката направо по централното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ до пътния възел с бул. „Александър Малинов“ и надясно по бул. „Христофор Колумб“, по действащите маршрути до летище София двупосочно.
‼🚌Нощна автобусна линия № Н1 ще се движи в посока ж.к. „Люлин 1,2“ от ж.к. „Младост 4“ по действащия маршрут до кръстовище бул. „Александър Малинов“ - бул. „Андрей Сахаров“, направо по бул. „Александър Малинов“, надясно по централното пътно платно на бул. „Цариградско шосе“ и от Площад на авиацията по действащия маршрут до ж.к. „Люлин 1,2“ двупосочно.

(Линк: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0f4CaSZbP28QWQxZ85mfsJ7Tb6msbei9gw8CArMuW5Pe466NkCEDFsE1STCNQSoSQl&id=100075738591406&paipv=0&eav=AfZwEdTPRkEmBmq9C7ZHmQmroFtoMBlVPPKoMsXQ_qB2PXlJlocDmk1uzcbEd9D1cGA&_rdr)

6
От двете страни на локалното между Димитър Моллов и Йерусалим има терени и се надявам да се направи байпас, както направиха до Александровска болница.
Не знам доколко ще се разшири Митрополит Серафим, при всички случаи трябва да е еднопосочна, а другата посока да е по главното платно на Цариградско. Освен за Е73, ще се ползва и от всички около бул. Йерусалим.

...

To май това е идеята, в посока Център да през Митрополит Серафим и Димитър Моллов, а в посока Младост през пробив на новия светофар към централното платно.
Иначе ще е трудно за байпас, тъй като освен станция ще се строи линеен пункт след нея, както и стартов котлован за къртицата.

Т.е. нещо такова?

7
Доколкото разбрах, единия изход на метростанцията ще бъде при бл.25. Останалите три? Изход откъм Хермес парка ще има ли? Мисля че източния край на станцията е почти при Малинов. Ако е така, добре покрива тази част на Младост.
Има и перспектива за трансферна станция на ИЕЦ, а може и към Самоковско и Горубляне.

Станцията е свързана със съществуващия подлез при спирката на Св. Анна, като има и два нови изхода - срещу бл. 25 и срещу McDonald's от страната на Полигона.
https://nag.sofia.bg/ServerFiles/Zoomify?url=esoft.portal%2FPUP%20ZA%20METRO%20SLATINA%202021%2F020_%D0%A7%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%B6%D0%B8_%D0%9F%D0%A3%D0%9F.zif

8
От вчера на паркинга пред бл. 26 (срещу OMV до спирката на Св. Анна).

9
Quote
Уважаеми приятели и партньори,

❗️Във връзка със строителството на метростанция №5 от второто разширение на Линия 3 на софийското метро с маршрут кв. “Гео Милев”, жк “Слатина”, София Тех Парк (зала “Арена София”), бул. “Цариградско шосе” и Окръжна болница с инвеститор „Метрополитен“ ЕАД, се въвежда временна организация на движението по улиците в района на София Тех Парк, както и промяна на достъпа с автомобили на територията на научно-технологичния парк.

⛔️ Затваря се за преминаване на автомобили входното локално платно на бул. „Асен Йорданов“ към София Тех Парк (след кръговото движение м. „4-и километър“), както и сегашният централен вход-изход „А“ на научно-технологичния парк.

🟢Достъпът до територията на Парка и етажния паркинг и в двете посоки ще се осъществява през изходното локално платно от бул. „Асен Йорданов“ и новоизграден пробив към ул. „Посланик Джеймс Пардю“, ул. „Ген. Йордан Венедиков“ и прилежащите вход-изходи на София Тех Парк – “B”, “C”, “D” и “E”.

🟢Запазва се автомобилният достъп през входа от бул. „Цариградско шосе“ към ул. „Йордан Венедиков“ и съответно вход-изходи “B”, “C”, “D” и “E”.

📌Очаква се промяната в организацията на движението да влезе в сила от 20.11.2023 г.

🔹Повече информация: https://sofiatech.bg/news/promyana-v-organizacziyata-na-dvizhenieto-i-dostapa-s-avtomobili-na-teritoriyata-na-sofiya-teh-park/

От Инстаграм пост на София Тех парк.

10
Прокопаването ще е с тунелопробивна машина и ще започне от Окръжна болница към Военна академия. Петицата ще се съкрати до Св. Анна, заради което и удължиха 73 - трябва транспорт по Йерусалим. Не знам как обаче ще минава от Младост посока Овча купел...

12
Здравейте, днес се появи багер и камиони и започна да копае близо до станцията на Полигона / The Mall. Предните дни, по-точно на 9 - 11.09, там имаше и сонда, която преди беше и на други места около южното локално на Цариградско шосе. Означава ли това, че скоро ще започне строителството? Според мен би трябвало пьрво да предупредят собствениците на автомобили да ги преместят от паркинга, а и да обявят как точно ще се движи 73, за да минава по Йерусалим. Прикачвам снимки на сондата и багера.

13
Здравейте, преди из форума съм попадал на ограниченията на скоростите по първите два диаметъра, но те са от 2012 г. Може ли някъде да се намери по-актуална версия? Благодаря предварително!

Също, от половин година влаковете между Младост I и Мусагеница се движат с 20 - 30 км/ч, това заради новите строежи там ли е?

14
„Сливница“, „Люлин“, „Западен парк“, „Вардар“, „Константин Величков“, „Сердика“, „Г. М. Димитров“, „Младост I“, „Интер Експо Център - Цариградско шосе“, има още една станция от десетте, която не сме изяснили.

Пропуснахте "Опълченска". Станаха десет.

15
Нали не очакваш, че това би било публична информация в днешно време, че да не намира просто така?

Имах предвид по-скоро дали някой ги има запазени от времето, когато са били публични. В темите за разширение на метрото от "Сердика" до "Младост I" и от "Младост I" до "Цариградско шосе" видях, че имаше линкове към проекти в https://www.sofia-agk.com/. Успяха да се отворят с Wayback Machine, но снимките не бяха налични.

16
Здравейте,
Не знам дали това е подходящата тема за въпроса ми, но все пак ще го задам тук. Могат ли някъде да се намерят пълни чертежи на тунелите и метростанциите и точни данни за радиуси на криви, широчини на тунели и т.н.? Опитах се да прегледам стари сайтове от другите теми за разширенията на I метродиаметър с Wayback machine, но не бяха архивирани. Засега разполагам с чертежите на III метродиаметър от сайта на "Спаси София", както и стар ОУП на София от 2009 г.

17
Не знам дали това е новост, но покривните панели в един от "Русич"-ите са сменени. Влакът изглежда много по-чисто. Не видях номера на състава, но беше някой от А27, А28 или А29.

18
Здравейте,
Искам да ви благодаря за отзивите относно моето мнение за бъдещото развитие на софийското метро. Бих искал да отбележа, че схемата, която съм изготвил, е доста далекоперспективна - може би до около 2100 г. На база на направените коментари смятам да я "update-вам" така, че да се получи възможно най-добре. Мащабът в момента е 1:30 000.

Направих няколко редакции:
1) В краищата на линиите са добавени номерата им. Смятам да ги уголемя, тъй като сега са четими само с увеличение. Мисля си дали да не ги добавя и на възловите станции. Кръговата линия е номерирана като М8, но тъй като реално няма начало или край, не съм я надписал.
2) Преместих метростанция "Обзор" (последна за М6) в центъра на Горна баня с цел по-добро обслужване на квартала.
3) Преместих метростанция "Левски Г" (предпоследна за М3) под бул. Владимир Вазов, за да може да обслужва и ж.к. Левски В, тъй като с предишното си местоположение почти не го засягаше.

П. П.: В бъдеще ще редактирам схемата според коментарите ви, но в момента разработвам план за бъдещо развитие на трамвайния транспорт, след което смятам да се заема с тролейбусния.

19
Здравейте,
Ето една драсканица и от мен :laugh:. Представлява геометрични форми от PowerPoint, нахвърляни върху стар ОУП (Общ устройствен план) на София от 2009. Мащабът беше 1:10 000, но понеже не можа да се копира в Paint, за да го запазя, го намалих на 1:20 000. Спазени са изискванията за минимална хоризонтална крива от 300 м. Смятам да разработя подобни и за трамвайния и тролейбусния транспорт, както и по-подробна за метрото и да ги кача в съответните теми.

Весели празници!

20
По-бавно ще ти е да се качиш на метрото и да слезнеш до Орлов мост, отколкото да се качиш на автобус по Цариградско до Орлов мост.

Като живеещ в района съм съгласен, че с метрото би отнело повече време. Пък и с автобус е 8 минути - дори и метрото да е по-бързо, няма да е с много. А 1 - 2 минути реално не са от значение.

Pages: [1] 2