Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Petko21

Pages: 1 [2] 3 4 ... 327
21
Вагон на пътническия влак Горна Оряховица-Шумен се запали на жп гарата в Шумен. Композицията от 4 вагона се е намирала на III коловоз, а сигнал за пожара е подаден снощи в 19,23 часа, съобщиха от пресцентъра на Областната дирекция на МВР.

Два екипа огнеборци са изпратени на място. Те заварили да гори втория вагон. Електричеството е спряно, композицията е заземена и пламъците били ликвидирани с помощта на 60 л вода и шест ръчни пожарогасителя.

Унищожени са 2 кв. м. подова настилка, отоплителна електрическа подова печка и една пътническа седалка. Спасени от опожаряване са останалите вагони. Предполагаема причина за възникване на пожара е повреда в електрическата отоплителна подова печка в купето, уточниха от полицията.

Няма пострадали при инцидента.

Пътническият влак е тръгнал от Горна Оряховица в 16,25 часа. По разписание е трябвало да пристигне в Шумен в 18,53 часа. Пушекът е бил забелязан, след като влакът е спрял на шуменската гара.

Източник: https://dnes.dir.bg/intsidenti/vagon-na-patnicheski-vlak-se-zapali-na-zhp-garata-v-shumen

22
Други градове / Re: Други градове
« on: 15.03.2025, 23:23:27 »
В Ракитово от понеделник започва експлоатация новия електробус IVECO eDaily. Ще се движи по следното разписание, което съм качил като прикачен файл.

А ето и малко информация, относно пуска:
Quote
Тръгва електробусът по линията Дорково — Велинград
С известно забавяне заради бюрократични подробности, така дългоочакваната транспортна линия, която ще обслужва пътници по трасето Велинград — Ракитово — Костандово — Дорково ще заработи от понеделник (17 март).
Припомняме, че община Ракитово спечели финансиране по процедура “Екологосъобразна мобилност” по Плана за възстановяване и устойчивост и закупи чисто нов електробус и зарядна станция към него.
След решение на ОбС, договор за отдаването под наем на електробуса бе сключен с фирма “Чепино автотранспорт”.
“Срокът на договора е една година, след която ще направим равносметка на качеството на услугата и пътникопотока по линията”, разясни тогава кметът Холянов и добави, че транспортната услуга е социално-ориентирана, като децата до 7-годишна възраст ще се возят безплатно, а тези до 14 години — с 50% намаление от цената на билетчето. Пенсионерите ще могат за ползват половин цена, но от карта за транспорта.
Редовната цена на билета е както следва:
Велинград — Ракитово — 1 лв.
Велинград — Костандово — 1.50 лв.
Велинград — Дорково — 2 лв.
Ракитово — Костандово — 0.50 лв.
Ракитово — Дорково — 1 лв.
Костандово — Дорково — 0.50 лв.
Електробусът е марка “Ивеко” с 22 пътнически места.
Маршрутното разписание можете да намерите във фронт — офиса на общината, районните кметства и спирките на автобуса.
Автобусът ще се движи от понеделник до петък.

23
Други градове / Re: Казанлък
« on: 03.03.2025, 11:10:31 »
Новите електробуси са пристигнали на 19-ти февруари в Казанлък. По информация на общината те ще обслужват междуселищните линии.  8 електробуса за община Казанлък и 4 за община Павел баня.
За съжаление хубави снимки на електробусите няма (прикачам няколкото снимки, които се намират в Интернет пространството), дано да има представяне и там да им направят хубави снимки.


24
Добра новина за новите електробуси.
Колко ТБ имате в движение?
До колкото ми каза един познат, в целия град е само един.
Дали е вярно? ;)
3 броя. И 3 броя уж в резерв.

25
Реално някой запознат, може ли да изброи европейските производители с модели, които имат възможност да участват в търга, за по-късите мотриси за 1009 mm междурелсие?

Аз самия се сещам за новия модел на хърватския производител Кончар, а именно приблизително 21 метровия ТМК 2400:


26
Дано са се сетили през това време да почистят чешмите и да извършат дезинфекция на цялото пространство около чешмите.

27
Други градове / Re: Велинград
« on: 01.02.2025, 09:46:31 »
Интересна придобивка. Мисля че е от модела IVECO eDaily. Дано на 14 февруари има повече снимки и информация.

28
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 21.01.2025, 22:06:47 »
Щом от СЕ знаят къде им се драскат трамваите, дано от местното РПУ на МВР, също да знаят за това и да хванат извършителите.

29
Не съм много наясно с ПУП-ове и реализацията им, но в сайта на НАГ са качили, влязла в сила комуникационно транспортна схема на кръстовището на бул. Пейо Яворов и ул. Стоян Михайловски / бул. Симеоновско шосе на ниво терен. И на схемата е визуализирано кръгово кръстовище под мостовото съоръжение, като никъде не се вижда в тази схема да е предвидено трасе за бъдещия трамвай към Студентски град. Като ако тази схема се реализира, това значи, че връзката Семинария - трасе към Студентски град завинаги ще бъде отрязана. Преди когато се изграждаше кръстовището на две нива, говорихме тук именно за вариантите за наземно и подземно преминаване на това кръстовище само на трамвая. И добре помня, че подземния вариант беше изключително скъп и почти невъзможен за изграждане днес в тази действителност. Прилагам скрийншот на проекта, като прикачен файл.

Ако не се отваря страницата тук :arrow:: ЦЪК, може да намерите в сайта на в следния ред сайт на НАГ>Устройствени планове>Подробни устройствени планове>От търсачката избирате: "Район Лозенец">И избирате "Кръстовища по бул. "Пейо Яворов". Обособена позиция 1 - Кръстовище на булевардите "Пейо Яворов" и "Стоян Михайловски"".

30
Операторите добавиха секция, в която може да се следи кога са минали основно почистване превозните средства, би трябвало МТК и Метрополитен също да имат такава секция на сайтовете си. Добре ще е да се подават жалби, ако се возите на уж почистени, а да не са всъщност.

http://www.elektrotransportsf.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=129&lang=bg

http://cloud.sofiabus.bg/index.php/s/v1zz8gMewb0hYU7
Това добре, но къде е бутона или секцията за сигнали? Щеше да е хубаво в тази секция, освен тази информация да има текст, че при забелязани нередности, пишете ни... еди къде си.

31
Други градове / Re: Асеновград
« on: 06.01.2025, 23:00:40 »
Електробусите за Асеновград са произведени, според статията от 03.12.2024 по-долу. Има и прикачени снимки. Интересното е че се забелязват няколко разцветки на електробусите, които най-вероятно са за различните градове в България. Прикачвам всичките снимки, пък скоро трябва електробусите да са тук и ще разберем кой град с кои електробуси, ще се сдобие. 

Новите електрически автобуси, които община Асеновград ще закупи по проект, вече са произведени. Очаква се да пристигнат напролет. Това стана ясно от посещение на зам.-кмета инж. Петър Петров в Китай. Визитата бе осъществена по покана на фирмата изпълнител и със съдействието на производителя на автобусите. Инж. Петров посети предприятието, в което са произведени електрическите превозни средства. „В завода работят около 30 000 души. Производителят съобщи, че автобусите за Асеновград вече са готови. Разгледахме ги, изключително модерни са, със съвременно оборудване и доста екстри както за пътуващите, така и за шофьорите. Много силно впечатление ми направи дисциплинираното поведение на работниците във фабриката. Дълго време наблюдавахме производствения процес. Всеки един служител си върши спокойно възложените му задачи, без да се отклонява, като около работното му място е чисто и подредено. Може би, това допринася за силно развитите икономика и туризъм и уредената инфраструктура в градовете. Китайците са гостоприемни и добронамерени към своите гости. Наред със служебните ангажименти, нямаше как да пропуснем да опитаме от местната кухня и да се запознаем с китайските обичаи“, разказа зам.-кметът на Асеновград Петър Петров.

Градът, в който се произвеждат електрическите автобуси, се нарича Джънджоу – той е административен център на централната провинция Хънан. Реализирането на проекта е част от мерките на Общинска администрация - Асеновград за подобряване качеството на въздуха и опазване на околната среда. Припомняме, че същият се осъществява съвместно с община Садово, като там ще бъдат изградени велоалеи. Асеновград ще се сдобие със 7 бр. електрически автобуса. Всички ще бъдат нископодови и оборудвани с рампи - така, че да са достъпни за хора в напреднала възраст, трудно подвижни лица и родители с детски колички. В 5 от автобусите ще има общо 56 места (без това, на шофьора), от които 21 – седящи и 35 – за правостоящи. В другите два общият брой на местата (без шофьорското) ще е 73, от които 28 – седящи и 45 – правостоящи. Автобусите ще са оборудвани съгласно европейските изисквания. Ще разполагат с обособено място за детски колички и за такива, за трудно подвижни хора. Превозните средства (кабината за водача и пътническият салон) ще са напълно климатизирани. Климатичната система, освен охлаждане, ще има и функция отопление. Ще е налична средна двойна врата, оборудвана с платформа за качване и сваляне на детски и инвалидни колички. Автобусите ще са снабдени със система за информация в реално време. Наименованието на проекта е „Внедряване на екомобилност в община Асеновград и изграждане на велоалеи на територията на община Садово“, финансиран по Националния план за възстановяване и устойчивост.
https://www.asenovgrad.bg/bg/novini/elektricheskite-avtobusi-za-asenovgrad-sa-gotovi/














32
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 05.01.2025, 21:57:34 »
Ако искат, могат да го превърнат в музеен. Реално има още мотриси от които да се вземат и седалки, и оборудване и всичко необходимо да стане един готов за движение музеен експонат. А от събратята му, които гният на плаца и чакат да изтече амортизацията след пишман модернизацията им в Трамкар, могат да направят 1-2 работни мотриси.

33
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 11.12.2024, 18:41:20 »
Бяха от оригиналния 503. Приличаха на оригиналните седалки на Юлие
Да, аз за ново произведения 503 говорех, не за последното му синьо жълто боядисване. Дълги години изкара 503 с тях, и точно за това ми беше въпроса.

34
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 11.12.2024, 17:47:09 »
Всъщност оригиналните седалки на новия 503, поръчкови ли бяха? Или са заимствани от други превозни средства? Защото ако не друго, бяха изключително удобни в сравнение с всички останали седалки по това време.

35
Дано, защото заради некадърността на ръководството на СЕ, страдат всички граждани на София, най-вече служителите на дружеството.

36
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 16.11.2024, 21:56:48 »
С всички крайни трамвайни спирки на град София с 1009 mm междурелсие или само за линиите на Банишора?

37
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 16.11.2024, 21:56:09 »
То това ниво все едно го определят служителите, а не ръководния състав на дружествата. :rolleyes:

38
Ами да пуснат поръчка за нови електробуси или хибридни тролейбуси.

39
Доколкото си спомням, след поредната смъртоносна катастрофа мигащата светлина беше махната заради рейсърите, които ускоряват, за да минат преди червеното.
A сега на ден стават много по тежки катастрофи именно, заради минаване на червено след бързия жълт сигнал. 
Мигащата зелена светлина, беше нещо изключително полезно за град като София и за съвестните водачи. Понеже нещо полезно се въведе, веднага го премахнаха. Безрасъдните водачи, за тях ако искат и бариери да се сложат, пак няма да има ефект и ще има преминаващи на забранителен сигнал.
Предпочитам да се върнат таймерите, по-полезни са. За щастие останаха на някои светофари.
Таймерите не са ефективни, защото повечето от Светофарите работят на ръчен режим през деня. Да не говорим, че преди да ги премахнат много от тях показваха грешна или неточна информация.

40
Изтрити теми / Re: Хигиената в МГТ
« on: 01.10.2024, 15:20:42 »
С ракия и лични прахосмукачки: Как почистват трамваите в София?

Трамваите в София се почистват на ръка, с ракия и лични домашни прахосмукачки. Това показва инспекция на заместник-кмета по транспорта на Столичната община Илиян Павлов, който е посетил трамвайното депо "Банишора" заедно с Борис Бонев, общински съветник от групата на "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет и негови колеги общински съветници.
Бонев е публикувал и видео от инспекцията в профила си във Facebook.
На въпрос на Павлов как почиства трамваите, служителка отговаря: "С ракия, стъклата стават уникални, лично съм си я донесла".
Тя допълва, че седалките в превозното средство чисти с прахосмукачка, която също си носи от вкъщи.
По договор обаче седалките трябва да се перат, подчертава заместник-кметът, цитиран от БТА.
От проверката на заместник-кмета и общинските съветници става ясно, че трамваите не се почистват надлежно и редовно, въпреки че бюджетът за целта възлиза на 700 хил. лв. годишно.
Илиян Павлов ще настоява договорите да се спазват и поне два пъти месечно превозните средства да се почистват основно, за което той ще следи с постоянни проверки във всички депа в града.

Източник и клип към статията: https://www.dnes.bg/sofia/2024/10/01/s-rakiia-i-lichni-prahosmukachki-kak-pochistvat-tramvaite-v-sofiia.621956
https://www.facebook.com/reel/533658402603409/?ref=embed_video

Pages: 1 [2] 3 4 ... 327