Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 759
1
Каквито мизерни седалки имат ex DBтата, такива и в Индия не са виждали. Случвало ми се е да пътувам прав, във влак съставен само от ex DBта, защото хубавите седалки са заети, а на другите не бих и стъпил. Бях пуснал жалба със снимков материал, но разбира се, резултат нямаше и дори отговор.
Аз с 32ра проблеми нямам, пътувам си с тях за кеф постоянно. Прозорците се отварят, седалките са кожени и съотвено не събират такава мръсотия, не се задушаваш от миризмата на феродо при продължително спускане, няма го постоянното досадно жужене от калотковите ex DB,ю, не се затормозяваш с отварянето на врати, просто пътуването е несравнимо по - добро от онези боклучави вагони. Има и 2 32ри с платнени седалки, които са в добро състояние и при тях също няма проблем.
Аз пък съм останал с доста добри впечатления от тези вагони. Има седалки една зад друга и не си преплиташ краката с хората отсреща като в купейните вагонни. Интериора им е доста приятен, не с раздути бели плоскости като в купейните. Отоплението им също е добре, прозорците са много по грамотно направени...не духа и не тече вътре като в другите и не трябва постоянно да ги подпираш с хартийки. В тези отношения 74 и 50 та серии са по зле.

2
Имах в предвид немските вагони. Предлагам не е проблем пак на групи по 19 да ги изпратят на ревизия в Германия.

За 74- та серия ясно макар че немските не са по нови, но модернизацията им е много добра и комфорта е несравнимо по високо ниво от 74- та серия.

3

Общо взето да очакваме за лятото да почнат да се появяват още от новите вагони.

Очакваме и солидно количество да спрат за ремонт. :D
По-точно казано на 28 второкласни вагона от "новите" им изтичат ревизиите през тази година и спират за ремонт, а поръчка за ремонт няма за сега. :crazy: :crazy:
http://bgvagoni.weebly.com/10571077108810801103-22-97.html
ОТ 74-та серия спират към 40бр. и от другите серии също не малко, така че, ако бдж не обяви веднага поръчка и до началото на лятото не започнат да изкарват ремонтирани вагони, ще останем без влакове :crazy:
не е задължително да се правят у нас. Може да минат ремонт/ревизия в Германия или в Румъния. И на двете места ги правят доста добре.

4
Въпроса е дали няма да се отрази пагубно на пътникопотока на 3 ката ако трябва човек да се прекачват по 2-3 пъти. Като добавиш и закъсненията от задръстванията по самоковско ще стане красота.

Имам в работата 2 ма Пасарелци ще ги попитам как биха приели такава идея.

5
И аз 2-3 пъти вместо МАН виждам разпадащо се ВМС на 3. Представям си в тия студове какъв е студ вътре, преди на 314 им замръзваха стъклата. Пак ще си загубят пътниците.

6
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 12.01.2025, 17:41:28 »
Е че то ако се води горски път имат ли право изобщо да пускат частни автомобили по него? Като не е за обществено ползване? То тогава би било най лесно да сложат бариерата и да я вдигат само за 66 и за горските.

Вариант 2 някой път оставят безконтролно в хубав слънчев ден всички с коли да се блокират горе в снега и казват" еми това е горски път нищо не можем да направим оправяйте се"  :D и ще се научат сами по трудния начин.

7
Не знам не са много наблизо и са с тъмни стъкла вътре нищо не се вижда. Като мина пак оттам ще пробвам да снимам в движение. Предлагам са като във видеото защото ясно се открояваха ръчните врати. Но като че ли бяха по малко от 19.

8
Видях от влака, в депото където държат немските вагони че са докарали такива и 1 ва класа, но като чели с ръчни врати. Същото оцветяване но ми се видяха доста по надраскани и мръсни.

Като тези? Не си спомням да бяха включени такива в предната поръчка, нова ли са обявявали?
Така изглеждаха да. Виждат се между София и Захарна фабрика от влака отдясно.

Ако са намерили още 19 е добре.

9
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 12.01.2025, 14:21:09 »
Тази забрана може би трябва да е от 9-20.00 почивните дни иначе няма оправия. Така таман ще се окаже повече натиск общината да изземе лифта и да го пусне. Може да мине за безстопанственост или като стратегически обект, със сигурност може да се измисли начин.


10
Видях от влака, в депото където държат немските вагони че са докарали такива и 1 ва класа, но като чели с ръчни врати. Същото оцветяване но ми се видяха доста по надраскани и мръсни.

11
Докато не се модернизират жп линиите от наша и румънска страна, такива международни влакове ще бъдат въздуховози. Със самолет е къде-къде по-бързо и удобно, че и евтино. Надявам се, че поне до Букурещ вече няма да виси 2-3 часа на Русе и Гюргево и да закъснява.
Последните години такива ентусиасти рязко започнаха да се увеличават. Понякога и аз пътувам в едната посока с влак до ЗЕ и виждам все повече и повече хора които правят така. Последния път през Видин и Крайова най ме учуди че имаше дори 2 ма които пътуваха чак до Франкфурт така. Странно но факт. През Букурещ пък на връщане други пътуваха от Прага до Истанбул така. Явно все пак има търсене. Не казвам че трябва да са директни влакове но определено може да се подобрят връзките.

12
Те в този район много линии разкриха.
Сега се говори, че от април ще пускат и Ал.Невски-гр.Сливница-с.Гургулят-пантеон Майка България с двуетажни автобуси на 120 мин.
Абе то само по себе си няма лошо, много хубаво е да има излетни линии хората да ходят насам-натам почивките. В темата за излетните линии още преди 10-12 години сме искали мрежата и маршрутите им да се развиват. Но все пак това трябва да е атракция на друга цена. Бих дал 10 лева да отида на разходка до някое готино място около София с двуетажния МАН.

Проблема е че това се прави в момент в който няма ресурс за основни градски линии като 73, 78, 111 и подобни които не се дублират с метро, проблема е че тия излетни ли или ги правят социални като обикновените. А това са по бутикови услуги за забавление. Във Виена се возихме на излетна линия с двуетажен автобус на цена от 36 Евро! на човек. Разходка из града и едно място на 15- Тина километра извън града. Също и ти обясняват на 2-3 езика. Това е начинът, не субсидирано да се возят маргинали без пари.

Сега нелоши идеи са обречени на постоянна критика и провал заради лошо и социално изпълнение. Ето докато в 43 се возят 10 човека в двуетажния МАН, в 3 ката 60-70 се тъпчат в разпадащо се БМС прави по завоите. Това е неправилно използван ресурс, вместо 5 те двуетажни да са на 3, 78, ако ще дори 76.

13
например RegioJet.Все си мисля че пътуването. до мездра може да се прави за 12-13 часа през Видин
Глупости. Стига празни мечти. Времепътуване според сегашните скорости- До Видин 5 часа, до Крайова 3 часа  :help:, оттам до Будапеща, не знам дали румънците са премахнали граничния престой, но е 13 часа и половина. Оптимистично може и да стане за около 19.5 часа. Никой сериозен жп оператор няма да дойде да пуска толкова дълъг влак, който няма почти никой да ползва, защото всички са със самолета/автпбуса/колата, които са много по-бързи. Да не говорим, че е по-добре да има прекачване в Крайова, за да не стават подобни ситуации-заради закъснения в България румънските пътници да бъдат прецакани, или обратното.

Така е, само че ти смяташ времепътуването с 50 спирания и сума престои. До Видин със спиране само във Враца и Бойчиновци са преко сили 4 часа, до Крайова има близо 30 спирания и престои. Без тях е преко сили малко над 2 часа, и като тегли човек чертата то ще се окаже че времето с влак ще е 2 часа над автобуса. Ама едно е 14-15 часа в автобус, друго е 16-17 часа във влак в купе с баня и тоалетна.

Все пак говорим за международен експрес не за ПВ който обслужва селата в три държави, та не знам защо мислите че трябва да спира навсякъде. Достатъчно е 2 почивки по 20 Мин. Да се разтъпче човек

14
А дали наистина нямаше пътници или за по-евтино хората правеха тарикатлъци. Вместо международен билет вземат до Видин, оттам си купят от кондуктора пак вътрешно съобщение и тн. Няма да се учудя.

15
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 08.01.2025, 23:12:03 »
И още преди 50 години неволно май са измислили нископодовия автобус. Как ли не са се сетили по този и другите да ги правят без стъпала с нисък под, а почти 20 години след това.

Изглежда този Ман е бил много сложна конструкция за онези времена, с нисък под, и при задния мост също. Много модерно решение за времето си, добре са го измислили.

16
Няма ли опция да се направят по два прототипа, да се види как ще се държат и тогава да се модернизират останалите 36?
Срокът за изпълнение на договора е 5 години. Достатъчно за изработка и тестване на прототип преди активна работа по останалите бройки.

Няма и дума за прототипи в обществената поръчка. Няма проблем да ни направят, но за тях трябва да си платим колкото за 40 готови трамвая.
Разбира се че ще има прототип, никой няма да допусне нещо в движение без да се тества стабилно известно време. Същото беше и с 2401 по не година беше само той тестваха го навсякъде и с тежести и с пътници и чак като се оказа успешен направиха и останалите.

17
Браво щом са успели да ги разкарат ( почти) от 111. По добре Конекто от тях въпреки че са по стари.

18
Гадните ВМС съвсем изчезнаха от 111, вчера не видях нито едно. А днес дори на х9 има МАН, на 111 МАН, китайски и Конекто от Младост до Драгалевци не видях ВМС.

19
Не се ли има в предвид че се обслужва от ученици, стажанти и студенти например? Уж само от млади нахъсани хора.

20
На Ман а са по различни имат лъвче отзад. Би трябвало да се продават като резервна част при положение че в половин Европа им такива Ман ове.

Pages: [1] 2 3 ... 759