Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 ... 754 755 [756] 757 758 759
15101
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 26.04.2006, 15:55:57 »
Ето и оригинален салон на единичен Мерцедес О 305,без следи от шофьорски преграждения,и даже всички бутони са си намястото.

http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632816635553906250.jpg

15102
Точно така, има си няколко ученически автобусни линии, единият е 105, обаче незнам какви са маршрутите.

Кажете нещо за автобус 73А,какъв беше маршрута.Мой колеги от университета,които учат по-отдавана нещо споменаваха,че преди е въртял някъде около него или до съседното 151-во СОУ под околовръстното обаче пък не виждам къде там ще върти автобус.Ако познавате района около НБУ наистина няма къде да върти,има нещо като обръщало на бул.Монтевидео,там където свършва ул.Боряна обаче е много тясно и автобус трудно ще завърти там.

15103
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 25.04.2006, 22:22:46 »
Quote from: difian
Бил е тръгнал към 'Aвторемонт' Дупница,но с инерцията е стигнал само до там. 
И аз така си помислих обаче къде е аварийната,която трябва да го тегли до там?
И защо ще го остави насред пътя?

А я си представете че тролейбуса се е откачил,и шофьора на аварийната не е забелязAл,отива в Дупница и гледа тролейбуса го няма     
След което шофьора на аварийната отива да го търси някъде по пътя,но го намира в Благоевград например,а тролейбуса е стигнал дотам по инерция,и без това повечето път там е надолу,и се е включил към тяхната контактна мрежа,която не функционира.
Е това е невъзможно разбира се но все пак ще ми е интересно да разбера защо беше оставен насред пътя.

15104
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 25.04.2006, 19:36:33 »
Хахахаа хора няма да повярвате днес видях тролейбус с инв.номер 1513 насред международният път Е 79 преди село Владая,оставен сам-самичък,какво ли е правел там???

15105
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 24.04.2006, 12:52:09 »
Ще помоля някои ако има снимка на Мерцедес О 305 Г с инв.номер 367 или пък 321 или 327 след ремонт,да я качи във форума,за да видят всички какво му се вика висококачествен ОР.Въпросните автобуси са минали ОР в завода КЕНТА гр.Омуртаг.
С нетърпение чакам да видя,Хюлиез с инв.номер 3695,скоро трябва да се върне от ОР от Омуртаг,а после и 3666,3695,още по-после пък ще видим и ремонтирания 3669.

15106
Я кажете нещо за ученическите автобусни линии на Земляне.Виждам ги от време на време,преди няколко дни видях А105 на Красно Село,беше единично Конекто,също беше от ученическите линии.Но обикновено се обслужват от автобуси О 305 и О 302 Т,по рядко от Чавдар или Икарус,виждал съм ги и из Овча Купел.

15107
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 22.04.2006, 20:02:22 »
Quote from: conecto
Хайде някой ако има снимки на всички видове мерцедеси в София да качи.
Ето снимки правени от мен

Хюлиез О 305 Г
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632547270038906250.JPG
пак Хюлиез О 305 Г от другия тип
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632707700585312500.JPG
Мерцедес О 305 Г
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632547278050781250.JPG
Мерцедес О 305
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632547279332812500.JPG
Мерцедес Конекто Г
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632630204282343750.JPG
Салон на Хюлиез О 305 Г,ремонтиран в Дупница
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632719265243750000.JPG
Салон на Хюлиез О 305 Г-оригинален
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632750268033906250.JPG
Салон на Мерцедес О 305 Г,ремонтиран в Интерсервиз
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632750265827812500.JPG

И новичкият 3656,един от най-добрите авотбуси в София
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632813314698593750.jpg

15108
Разни / Re: Снимки
« on: 18.04.2006, 20:16:38 »
Quote from: ozzy
По принцип икарусите в Бургас са доста по-стари от софийските, а и като му гледам прозорците, едва ли е от по-новите!
А вратите им са някаква измислена модификация, взети са от старите съчленени чавдарки,доколкото си спомням
Тук не съм съгласен.Тези Икаруси са доставака от 1989-90год.Вратите са от новият тип-въртящи се и няма как да са взети от Чавдар В 14-20,защото при Чавдара вратите са плоски а при Икарусите са извити.Освен това тези Икаруси отвътре са с луминисцентно осветление,седалките са като в тролейбусите Икарус в София,имат дори и предпазители на пантографите на вратите(нещо задължително,което при турските автобуси липсва,Конекто Г,О345 Г,ВМС и др.),надписите отвътре са на руски.Но част от тях бяха собственост на Бургаския нефтохимически комбинат,след приватизацията му,се завели дело и са си ги взели.В повечето даже пишеше "Автобусът е закупен от колектива на "Нефтохим""Та незнам за какво са им на нефтохима,след като те си имат туристически Икаруси. А въпросните градски Икаруси може да ги видите като пътувате с влака,седят на една площадка в комбината.Сега май се движат 2 такива-този който съм снимал с рекламата на Райфайзенбанк,има и още един,без реклама в оригиналния си цвят,а иначе специално за Бургас от този модел със новият тип врати мисля че са били общо 6.

15109
Quote from: difian
Днес към дванайсет часа видях нещо странно, за което искам да попитам дали някой знае какво е станало.Тролейбус 2702 по девятката беше спрял на завоя в началото на Раковска след тунела при НДК.Даже и предницата не се беше вмъкнала в улицата между двете колони с паркирали коли.Не беше ударен или аварирал.Шофьорът говореше по радиостанцията си.Не бях стигнал и до Френската,когато тролеят ме застигна.Докато извървя цялата Раковска до нас го видях и в обратна посока.Сега докато пиша се замислих дали не е имал проблем с взимането на завоя?На мен не ми направи впечатление, че не може да завие, но най-вероятно е било това.Оттук ми идва и друг въпрос-тролейте имат ли заден ход?
Да тролейбусите имат заден ход.
Наистина странно какво се е случило.Днес и аз се натъкнах на нещо странно.Значи като пътувах с А111,видях на Бъкстон един тролейбус,който спрял така,че запречваше половината булевард,но странно беше,че рамаркето беше завило в обратна посока на завоя,а зад него имаше още един тролейбус.Интересно какво ли се е случило.

15110
Разни / Re: Снимки
« on: 17.04.2006, 21:30:21 »
Ето една прясна снимка от вчера(16.04.2006год.)от Бургас.Това е Икарус от по-новите с новия тип врати,на бул.Иван Вазов.Съжалявам ако качеството не е много добро,обаче много бързо се движеше  



15111
Напротив и в Холандия се произвеждат автобуси-това са Den Oudsten.
автобуси се произвеждат също така в Румъния,мисля че са РОМАН,в Македония също правят много добри автобуси марка Санос,можете да видите и в България такива предимно луксозни междуградски.

15112
Метродиаметър 1 / Re: Архив МД-1
« on: 13.04.2006, 16:13:10 »
Quote from: difian
Искам да попитам нещо за металните ленти отгоре вляво.Същите ги има в нашето метро.Те за какво са?
 Дано да сте разбрали какво точно питам.
Ако питаш за тези на тавана на депото,това са релси от които метровлаковете се захранват с ток за да могат да се придвижват в депата.Би трябвало на релсите да има закачени колички със висящ кабел,където да ги включват.

15113
Quote from: Dragon
Мога да се съглася че като устройство може би са най-добри, но не и като моментно състояние. Яко са раздрънкани и се трошат най-редовно. Почти няма ден в койот да не се налага Земляне да ги покрива. Имат екстри но в повечето случаи не работят, а там където работят - не се използват. Така че от съвременните автобуси в София най-добре са О345 във всичките му модификации. А по мое мнение дори О305 и О302 са в по-добро състояние от Den Oudsten.
Значи тези автобуси са много здрави,това че са раздрънкани всъщност дрънчат пластмасовите плоскости вътре.Това дрънчене се получава от по твърдото окачване.Поради конструкцията на автобусите със супернисък под,имат по-твърдо окачване.И Мерцедес Цитаро да пуснат по 73 или по 59 по паважа пак толкова ще дрънчи и друса,но това не го прави по-малко здрав нали?
А за поддръжката мога да предположа,че поради сложната конструкция на тези автобуси,самата поддържка е много скъпа както и частите,може от Еридантранс да нямат достатъчно средства да ги поддържат в изрядно състояние.Задният мост има много сложна конструкция,поради това че подът е нисък а нали въртящият момент от двигателя трябва да се предава и на двете задни колела.Интересно ще е да се намери негова схема,незнам как точно става задвижването,но мисля че е със сложна система от карданни валове.
Този тип нископодов дизайн,предполага коренно различен тип окачване,а именно ниско разположена виртуална ос,с малък дефериенциал,изнесен силно встрани и редуктори в главините на колелата  Този тип дизайн в повечето случаи изисква поддръжка на постоянна дистанция между шасито и виртуалната ос,което пък до голяма степен ограничава възможностите за филтриране на вибрациите с относително голяма амплитуда и ниска честота.Дистанцията се поддържа чрез промяна на налягането във въздушните възглавници,което автоматично прави окачването по твърдо при по-голямо натоварване на автобуса.



Ето го и 5015 пред НБУ снимката е от 06.04.2006 год.

15114
Quote from: blagun
През миналата пролет бяхме на екскурзия с фирмата. Бяхме настанени в един хотел в Монтекатини около Флоренция. Правеше впечатления множеството знаци със задраскани цигари по фоайетата. На пръв поглед - нищо особено, нашенец не можеш да уплашиш с някакви си стикерчета. Но изненадата за пушачите предстоеше. Във всяко помещение - стая, коридор или баня имаше димен детектор и секунди след запалването на цигара се задействаше сирена, която огласяше целия хотел, а "провинилата" се стая светваше на табло на рецепцията.
Такива детектори за дим наслагаха и в университета ми (в НБУ) и наистина има ефект,веднага хваща,като някой запали цигара.

Аз така и не разбрах на шофьорите кога им е позволено да пушат нали имаше нещо до 2 или 3 спирки преди последната?

15115
Тук е продължението на темата за нископодовите автобуси.
Така значи първо поздрави за Драгон за снимките на 5020  
Значи да добавя някои неща за 5020-платформата за инвалиди е при 1-ва врата си работи,и при необходимост може да се използва,затова няма и следа от преграждения при този автобус,и няма и дръжка посредата на 1-ва врата.Платфорамата се спуска изцяло от бутон на таблото на шофьора(не се накланя само а пада изцяло)и след като се качи количка на нея се вдига пак от бутона.Товароносимостта на платформата е 350 кг.
Вратите в действителност са си ел.врати,отварят се с електродвигателчета,и при част от другите Ден Оудстен са така.А иначе при останалите автобуси са пневматични,с цилиндърчета за сгъстен въздух.
Бордовият компютър е точно за въвеждане на маршрута на ел.таблата,за да се изписват спирките на ел.таблата отвътре също трябва да се въведат в бордовият компютър.
Моделът не е съвсем същият като 5002,доколкото разбрах е с 2 год.по нов,има и други разлики,ще се поинтересувам по-подробно с какво точно се различава и като разбера ще ви информирам.

Иначе освен различните седалки и различното им разположение 2-ра врата е преместена с един прозорец по-напред от другят модел,двигателят е с различно разположение и е ДАФ-при другите е МАН,конструкцията на каросерията също е по-различна,отзад прозорците са малко по-големи и др.
А при другият модел няма платформа за инвалиди(автобуса се спуска пневматично),конструкцията на джантите също е различна,а климатикът е изнесен на покрива.
Като цяло може да се каже,че автобусите Ден Оудстен са най-добри от съвременните автобуси в София.

15116
Интересно че някои бивши социалистически държави започват да павят автобуси с нисък под далеч преди някои западни страни,и то без в соц.държавите да е имало такива изисквания.Сега се сетих за един пример-автобусите Лиаз 677.Произвежда се от 1962-год.в гр.Ликоно-Дулево,някъде до Москва.Подът при най-задната врата е нисък.
До съвсем скоро в Пловдив имаше такъв автобус,движеше се по линия 37,като салон беше доста добре,много меко возеше,но беше много слаб и тромав.Интересно ми беше,че му двигателят беше разположен на страни,до шофьора.   Предната част на салона с двигателят и мястото на шофьора бяха изцяло преградени и шофьора нямаше никакъв достъп до салона.А двигателят капака на двигателя беше тапициран със светла кожа.Интересното е че този автобус се произвежда без почти никакви изменения до към.......2003-та

Ето и снимки на въпросният автобус Лиаз 667
http://www.liaz-677.ru/foto/1992.jpg
http://www.liaz-677.ru/foto/9365.jpg
http://www.liaz-677.ru/foto/1994.jpg
На тази снимка се вижда ниският под при 2-ра врата
http://www.liaz-677.ru/foto/110305-5.jpg
А тук се вижда как е преградена предната част
http://www.liaz-677.ru/foto/110305-4.jpg
И мястото на водача
http://www.liaz-677.ru/foto/01213.jpe

И още нещо интересно което се сетих-Ха познайте сега какъв е двигателя на въпросният автобус
Подсказвам-не е дизелов.

15117
Quote from: Repcho
много хубави модели, искам и аз, някой да знае дали се продават някъде в БГ. Аз имам макет на О345Г-много е хубав и детайлен ама не свети
Такъв макет можеш да си направиш сам не етолкова трудно.Аз направих на Хюлиез О 305 Г.Само трябва да вземеш точни данни и да го изчислиш в някакъв мащаб.

15118
Quote from: difian
А аз пак искам да попитам за онзи бяло-черен автобус с емблема на МАН отпред по 72 с дизаайна на Ден Оутсен.Двигателят ли е МАН или от Ман са използвали каросерии Ден Оутсен?
Двигателите на Ден Оудстен В 96 с МАН вероятно да това отпред са сложили емблемата на МАН.Другия модел Ден Оудстен В 90 е с двигател ДАФ.Например при Икарусите освен Икарус пише и РАБА Д10.

А пък при МАН-овете,които се движат по А280 например пак пише МАН,но каросерията е турска,произведена в гр.Анкара,шасито пък е унгарско,ходовата част,окачване също е унгарско,даже не съм сигурен дали двигателят наистина е МАН.

15119
Quote from: difian
Хайде някой да направи снимки!
Като ми се отдаде възможност ще го снимам.Може след лекции да отида до Княжево,от НБУ до Княжево са ми около 15 мин.с А111+ТМ5,но незнам дали ще го видя може да трябва да го чакам един час.Вчера като се возих на него имах невероятен късмет.Първо защото на отиване към НБУ видях че автобуса го нямаше в Земляне.Учудването ми беше голямо защото там си седеше поне от 1 година,горе-долу оттогава не е излизал на линия.Веднага се досетих че може би е по А59 и след лекции реших да отида до Княжево и точно когато пристигнах 5020 таман пристигаше на спирката.
Иначе моделът е Den Oudsten В 90,като 5001-5004,обаче този е малко по-различен,мисля че е по нов модел.
Имам снимки на 5003,но вие сигурно сте ги виждали и друг път съм ги публикувал
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632686389997968750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632686911177656250.JPG
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o632686910927968750.JPG
Въпросният 5003 от скоро не се движи и е паркиран в Земляне.

Ама я дайте по-добре да направим тема за автобусите Den Oudsten или като цяло за нископодовите автобуси,и да прехвърлим там дискусията,има още много какво да се каже,че да не се омешват темите.Какво ще кажете?

15120
Разни / Re: Снимки
« on: 04.04.2006, 21:31:32 »
Quote from: difian
0345 Ивкони ги използва само до Банкя.Интересно защо не са имали BMC?
Пускат ги О 345 и по 74 обаче по-рядко.Също така понякога пускат ВМС до гр.Банкя.
Ако снимката на Веско е от днес това май е 6001 днес,докато чаках А 73 в Гоце Делчев мина такъв О 345 по 74.

Pages: 1 ... 754 755 [756] 757 758 759