21
Железопътен транспорт / Re: Железопътна инфраструктура
« on: 04.11.2025, 00:25:04 »
При влаковете е малко по сложно, не може просто ей така да минат по друг път защото им е по удобно. Плащат се такси, синхронизира се, дава се трасе.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Да точно там, при гара Балота. Влака го изкачва много бавно с 20-30 км/час доста голям баир е, въпреки че като минавах оттам влака беше с 3, следващите пъти с 4 вагона. Представям си нощния влак от Будапеща който е с 8-10 вагона как го изкачва и с колко км/час. В статията си пише че се изкачва 305 метра с наклон над 30/1000. Локомотивите са като нашите 46 серия.https://clubferoviar.ro/spanioli-turci-calea-ferata-craiova-caransebes/. Ще правят Крайова -Карансебеш което още повече ще увеличи шанса да имаме директни БВ до ЗЕ, особено като направят и Медковец -Видин.Може би имат предвид кривите при село Poroina. Доколкото виждам, от около 310 метра над морското равнище, линията трябва да слезе до около 60. Като релеф е много подобно на изкачването при град Аксаково посока Добрич.
Не знаех че по стандартна ж.п.линия има 30/1000 наклон, минавал съм няколко пъти оттам и не ми е правело впечатление.