Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 [2] 3 4 ... 777
21
При влаковете е малко по сложно, не може просто ей така да минат по друг път защото им е по удобно. Плащат се такси, синхронизира се, дава се трасе.

22
Да минават през Видин и Карансебеш, и без това наляха много пари за ДМ2. Не че и там няма мащабни ремонти, намалена скорост и пропускливост ама поне няма да се занимават с разни съмнителни държави.

23
Ако съвременните локомотиви са толкова мощни това пък повдига въпроса защо е толкова важно да няма големи наклони у нас и в Румъния и защо искат да ги избегнат. Остава само скоростта. То хубаво може да изтегли 16-17 вагона но с каква скорост? 15-20 км/час? По такъв баир? Отделно че може да се ползват 6 осно локомотиви за повече мощност или по 2 обикновени.

Възможни ли са високи скорости по линии с такива големи наклони по 30/1000. Примерно в Румъния ползват 6 осни локомотиви на влакове с 3-4-5 вагона по големи баири.

24
https://clubferoviar.ro/spanioli-turci-calea-ferata-craiova-caransebes/. Ще правят Крайова -Карансебеш което още повече ще увеличи шанса да имаме директни БВ до ЗЕ, особено като направят и Медковец -Видин.

Не знаех че по стандартна ж.п.линия има 30/1000 наклон, минавал съм няколко пъти оттам и не ми е правело впечатление.
Може би имат предвид кривите при село Poroina. Доколкото виждам, от около 310 метра над морското равнище, линията трябва да слезе до около 60. Като релеф е много подобно на изкачването при град Аксаково посока Добрич.
Да точно там, при гара Балота. Влака го изкачва много бавно с 20-30 км/час доста голям баир е, въпреки че като минавах оттам влака беше с 3, следващите пъти с 4 вагона. Представям си нощния влак от Будапеща който е с 8-10 вагона как го изкачва и с колко км/час. В статията си пише че се изкачва 305 метра с наклон над 30/1000. Локомотивите са като нашите 46 серия.

У нас при Владая и Вакарел имаме 20-25/1000 и смартфона като че ли с 4 вагона не се тормози много. Преди години почти винаги имаше помощна машина за Вакарел даже и на ПВ.

25
https://clubferoviar.ro/spanioli-turci-calea-ferata-craiova-caransebes/. Ще правят Крайова -Карансебеш което още повече ще увеличи шанса да имаме директни БВ до ЗЕ, особено като направят и Медковец -Видин.

Не знаех че по стандартна ж.п.линия има 30/1000 наклон, минавал съм няколко пъти оттам и не ми е правело впечатление.

26
А тази сигнализация между София и Пловдив която позволява влакове през няколко минути сега работи ли?

27
А тя и сегашната линия си има някаква модерна сигнализация София-Пловдив. На спирка Побит камък и на Стамболийски има цели сгради само с апаратура за сигнализация, а в Пловдив има табелка че още от някъде 2005-2006 има. Не съм им обръщал внимание до сега скоро се зачетох в тях.

28
По принцип съм съгласен, но тука ще то трябват и към София и Пловдив и пак ще трябва да се върти машината.

29
В добавка и че щеше да минава през населените места и да обслужва повече хора.

Сегашния вариант е добър за София -Пловдив защото ще може да се пуснат показно 2-3 влака които да го взимат за 50-55 минути и заради тях да закъснява всичко друго както е сега с 3601. Ама натоварените гари Костенец и Вакарел...Няма да се учудя ако стане голямо обществени недоволство и под натиск да оставят и старата линия и повечето ПВ да си минават по старата.

То ако трябва за всяко спиране на Вакарел и Костенец да се правят маневри пак ще се пътува 2.30 или ще трябва да пуснат отделно влакове само за тях.

Влакове с 180-200км/час и сега на теория може да се пуснат в отделни участъци, но законово няма какзаради системите за сигурност.

30
Ние откриваме нов обект в Пловдив и аз ходя често с влака. Отиване и връщане със Слънчев бряг или връщане с 1614. Общо 5 часа в път. В Пловдив ме взимат от гарата, в София от Искърско шосе до Младост съм буквално за 5 минути с метрото.

Въпреки времепътуването е 100 пъти по удобно от 4-5 часа шофиране. Тия 5 часа общо във влака мога да си гледам филм, да спя, да пиша във форума, да пия кафе. Удобството на влака е несравнимо пред 4 часа дневно шофиране което си е все едно си на работа. Особено сега както влаковете са главно с немски вагони и 63 та серия е много удобно.

Да не говорим че при 160 км/час чисто теоретично без спиране също може показно да пуснат 2-3 влака на ден, които от Искърско шосе до Пловдив да стигат за 50-55 Мин по новата линия.

И последно което ми прави впечатление е че пътникопотока е много странен все едно ден с ден няма еднакви. Някои дни влака е препълнен има и правостоящи, някои дни сме по 10-15 човека във вагон. През седмицата става въпрос само. Преди няколко дена в 1614 бяхме 5-6 човека в последния вагон, седмица преди това беше 100% пълен даже до септември имаше и някой прави. Дали влака се използва за дневни миграции не знам, по скоро за хора които пътуват 1-2-3 пъти в седмицата ама чак всички ден...

31
Що за класация. Естествено че в Германия ще пътуват най много хора защото са най много като население, а у нас на такава територия са най малко. Отделно у нас най силните направления са в ремонт. Да видим резултата като ги пуснат и новите влакове също.

32
Също се сещам и за Пловдив -квартал Прослав. В час пик с ГТ е половин час, с влака е 3-4 минути. Огромна разлика и също има голям потенциал

33
Преди няколко дни в Пловдив ми направи впечатление, в час пик вечерта тръгва ПВ за Чирпан от едно ДМВ Дезиро, който доста се напълни и с правостоящ. Повечето видимо млади работещи и ученици. Не знам, но ми се струва че даже имаше повече хора за там, отколкото за София.

Ето нещо което е удобно и си струва да се развива за което говорихме. Пловдив София като нищо ще има по малко ежедневно пътуващи, защото и двата града са големи, отколкото Чирпан Пловдив защото хората от там и селата ще идват всеки ден до Пловдив на работа, училище, на разходка. Особено с тактови интервали от 30 Мин.

София -Пловдив на всеки час като има възможност и пътуване 1.20-1.30 ще е супер. Ако щете вярвайте но дори ми се е случило да видя много по пълен влак София -Лакатник, отколкото София -Бургас или Варна.


34
За интервала и аз съм го мислел... какъв ли би бил ефекта ако пробно от утре пуснат на всеки половин час влакове София - Пловдив например? Дори при сегашното времепътуване. Дали ще дойдат още много пътуващи, знаейки че винаги има транспорт или ще пътуват полупразни и само ще изхарчат пари от бюджета. Може би е хубаво да се пробва нещо такова с една рекламна кампания да се види какво ще стане.

София Враца също би имало успех там 1.30 е възможно без спиране ,вместо разни ПВ които са празни в половината маршрут.

35
Мисълта ми беше, че не винаги трябва да имаш милионни градове за да имаш редовен ж.п. транспорт и пътникопоток. По повод това че нямаме население. И да не са чак бедна, но не са и като Швейцария.

36
Унгария е съвсем друга бира, те имат много добра гъстота на ж.п мрежата, можеш почти навсякъде по всяко време на денонощието да стигнеш с влак и довозване. Но там е лесно предимно равно, на по малка територия от нас доста повече население и по добре разпределено.

37
Добър пример за малка държава, с труден терен и малко население, но същевременно с хубави влакове и доста редовно движение и добра гъстота е Словения. Отделно имат и директен влак до Виена, въпреки че изобщо нямат големи градове. Не знам как го постигат но явно в някои случаи може да има стабилен пътникопоток в такава съвсем малка държава без нито един голям мегаполис. И хем май са по бедни от нас https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Railway_map_of_Slovenia.png

38
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 28.10.2025, 17:37:36 »
Не е вярно това за големината на града, по скоро зависи колко пътникопоток има и как е построена компактната градска част. В Лозана има метро а в 150 000 население, в Португалия по спомен също имаше градове с по 200 000 и метро. Има немалко градове в Европа с население около 300 000 и метросистеми.

Брага Португалия също има метро и е към 150 000

39
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 28.10.2025, 16:25:53 »
Автобусите горе долу стават, но няма нито бус ленти, нито някаква система за таксуване нито виртуални табла, читав сайт нищо. За град с такива размери ако няма метро или трамвай е хубаво да има поне напълно обособени бус ленти и бързи линии по основните направления, а не автобусите да седят в задръстването с всички. Трябва да има вариант за бързо и точно придвижване ако ще и с автобуси да е.

40
По скоро бъдещето ще е пътуване през Румъния. Там говорят, че почват да правят Крайова -Карансебеш което е доста сложно, Карансебеш -Арад е почти готово, ние ще правим към Видин. Така до Виена ще останат само 2 по бавни участъка, Курило - Мездра и Голенци- Крайова. Ще стане да има нощен влак.

Нямам си идея колко е товарния трафик през ДМ 2 доста пари наляха там а за сега има едва един ПВ на денонощие с 10-20 пътника но на мен ми харесва че с него мога да правя връзка за Будапеща и Виена. Дано да има раздвижване и там.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 777