Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 [2] 3 4 ... 756
21
 Ей в тоя случай двуетажните са по доброто решение ако няма съчленен  :D

22
Абе вас какво ви бърка дали шофьора се е отделил от пътниците или не? И как го е направил? Някой от вас сядал ли е да шофира автобус? Шофьора трябва да е отделен от пътническия салон на градски автобус достатъчно добре. Конструктивна глупост е шофьора да е отделен само с паянтова вратичка и пътниците да могат да се скупчват до предното стъкло (!!!!), за това са виновни инженерите-конструктори и купувачите на такива автобуси щото така са си ги поръчали. Поради тези причини се налага шофьорите собственоръчно да поправят инженерно-конструктивните тъпотии.
В Румъния където като манталитет са подобни на нас, айде една идея по добре всички нови автобуси ги поръчват с изцяло затворена стъклена кабина, заедно с първото крило на първа врата. Даже и отделен климат контрол в кабината. Много красиво и практично и удобно.

Иначе в нашия случай дори да е грозно по добре наистина шофьорите да си преграждат, с цел безопасност. Когато шофьора има сигурност и видимост и се чувства спокоен и обслужването е много по добро, и за мен като пътник е по комфортно като знам че съм в безопасност, а не някой да закрие видимостта и да стане беля. В тази връзка нямам против с нашия манталитет да си преграждат 1- ва врата с нещо леко да не седят хора там.

23
Според мен може като влезем в Шенген да удължат маршрута на регионалните влакове от Букурещ до Русе по ремонтираната линия. Тя наистина откакто я пуснаха се оказа доста успешна ако се добави и Русе ще се ползва още повече. Дезирото е идеално за такава линия. 1.40-2 часа съвсем приемливо времепътуване като за начало. С кола не е кой знае каква разлика от център до център.

Някъде се говореше че техен частник иска да обслужва с редовен крайградски влак Букурещ -Русе ще видим. Това би било доста силен маршрут като ни приемат в Шенген.
.

24
Ами да пуснат поръчка за нови електробуси или хибридни тролейбуси.

Е то пък все едно като са нови не може да има схеми и далавери, даже много по големи или че няма на къде къде по цивилизовани места по света. Въпроса е да се купи нещо с голям капацитет което да може да се ползва по много линии независимо дали е ново или втора употреба.

25
Ами да, ако по спешност вземем нещо втора употреба като нищо ще е по добре от това което се движи в момента.

Аз и не виждам да имаме избор. Единствените варианти са или поръчка за нови електрически за което се чака или от бюджета само да си купим нещо втора употреба. Второто не е срамно и се прави и по Европа.

26
А не може ли по спешност да направят като в Пловдив.  Да купят втора употреба някакви Ситарота докато дойдат нови автобуси да закърпят положението за 2-3 години. Там намериха бързо голямо количество прилични Мерцедеси втора употреба.

То като виждаме и какво ново се купува напоследък тия втора употреба надживяват новите.

27
Стори ми се че видях двуетажния Неоплан на гарата с пътници, най вероятно на 78. Да не би да са го пуснали пак?

28
Вчера един Ман с мустак 16ХХ на 110. Предпоследния ред двойка седалки изкъртени и хвърлени на пода най отзад на високото заедно двете с арматурата :D Тръбите за хващане при трета врата ги няма като изскубани  :D Не работи парното и шофьора се увил като за преход в планината. За пръв виждам такъв погром в МАН, не знам какво е станало.

Тези на гараж Дружба са като от друг свят продължават да са така чисти и поддържани.
Днес пак същия на 110/10 ката, оправили са реда седалки дето бяха счупени, оправили са парното и беше топло, още ги няма дръжките при 3- та врата обаче. Също и като че ли беше доста добре измит. Значи въпреки всичко все пак ги поддържат.

29
Още от 50 години има смесени вагони с купета и салон. Според мен най добрия вариант е точно това, салон вагон с 2-3 купета в края защото повечето предпочитат салон. Такива смесени вагони салон и купета има много в Румъния също.

Аз лично мисля че салонните са по удобни. Има повече простор, по хубава гледка без да ти пречат стени и рамки, не си натъпкан с още 5-6-7 човека на място 2 на 2. Също има повече място за краката без да се буташ с човека насреща и масичка. В купетата няма как. Като цяло салонните са по предпочитани въпреки че и купейните си имат фенове. На мен на старите ми харесва че може да се покажеш на прозореца в коридора.

30
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 13.11.2024, 16:39:15 »
Истината е, че е ужасно да се живее в голям град по принцип, но е още по-ужасно да нямаш какво да ядеш каквото в България предлага малкия град.
Трябва някакъв баланс - но е трудна работа.
Ей го сутринта прекарах 50 минути в 67 за курс, който трябва да е 20-25 минути. Ако живееше в центъра ще дъвчеш въздуха понякога. Също на места има супер грозни гледки.
Перник не е алтернатива и според мен.
Аз пък мисля че най удобно е да се живее в голям град, по възможност по централна локация на голям булевард и до метростанция. Имаш всякакви удобства може да минеш без  автомобил, изобщо не ти пука за трафика. Имаш всякакви магазини и услуги около теб. Неслучайно примерно апартамент на Орлов мост или на Данаил Николаев е по скъп, отколкото в предградията.

Също в голям град има и много повече движение и активност, място за разходка.  Много от нещата може да се вършат с ходене пеш.

Олег, примерно какво му е удобното дето си купил тая къща в Симеоново че да седиш 50 Мин. в задръстване ли? За това удобство ли си налял един чувал с пари? За тия пари щеше да вземеш апартамент в центъра, или широк център ама ти си знаеш, лично според мен е много по удобно.

31
Вчера един Ман с мустак 16ХХ на 110. Предпоследния ред двойка седалки изкъртени и хвърлени на пода най отзад на високото заедно двете с арматурата :D Тръбите за хващане при трета врата ги няма като изскубани  :D Не работи парното и шофьора се увил като за преход в планината. За пръв виждам такъв погром в МАН, не знам какво е станало.

Тези на гараж Дружба са като от друг свят продължават да са така чисти и поддържани.

32
Не знам дали е за тази тема, в сутрешния блок на БТВ хванах да дискутират една тема, за която неведвъж е ставало въпрос и тук. А именно, че цели региони остават без никакъв обществен транспорт, като отново репортажите бяха от Северна България. Населени места, които до неотдавна са имали транспорт до областния център по няколко пъти на ден, до близката гара последните месеци са оставени без абсолютно никакъв такъв и част от хората превърнати в крепостни. Това създавало много трудности и на малкото останали млади семейства по такива места. Засегнаха и проблема с това, че дори общините вече имали пари сами да финансират редовен транспорт, но нямали право заради някакви си глупости и изисквания, даже били готови да се обединяват и сами да си купуват автобуси да си организират транспорт.

Първия удар бил когато навлезнали частниците, вместо общинските/държавнти превозвачи, като тогава все пак останал някакъв приличен транспорт, но последните 2-3 години положението рязко се влошило и масово режат навсякъде и закриват. Сега става така че цели райони нямат нито транспорт, нито вода, нито магазини. Даже бедните 90-те не е било толкова зле по тези места.

И така, докато някъде се радват на комфорта на новите немски вагони с бели калъфки на плюшените седалки и ходят с маркови обувки по луксозните мокетчета вътре, другаде се трепят по пътищата с някакви невероятни кошници 3-та употреба защото няма друго

33
Нали уж щели да докарат още 7 двуетажни МАН а втора употреба. Не е много но може да закърпят положението за няколко години по някоя тежка линия за сметка на Конекто и ВМС. Остава проблема с липсата на персонал.

По второто, нямате си идея по фирмите колко много хора на средна възраст има с такава квалификация, които ако вдигнат заплатите и подобрят условията ще дойдат да работят тази работа.

34
Е нали вече имаме немски вагони, така че вече няма оправдание.
Разбира се,че ще има много желаещи да пътуват 20-25 часа в седящ вагон, как ли пък не се сетих. Също така ще има и много желаещи да нощуват в Букурещ/Крайова, след поредното закъснение с много часове на границата?
Директното прикачване на вагони вече започва да е отживелица, най-малкото при една ефективна железница (каквото БДЖ не е) е много по-лесно да спрат двата влака един до друг и да има 5 минути престой за прекачване, отколкото да се првят 30-минутни маневри и престои.
Виж в това има логика. Честно и аз като пътувам до Будапеща или Виена ми е по удобно да има 2 часа престой или прекачване в Крайова или Букурещ. Достатъчно човек да се разходи малко и да седне да яде. В момента така се получава.

20 часа са твърде много ако се смъкне до 13-14 може такъв директен вагон.

35
Този Чавдар В13-20 в Младост на 1- вата снимка го помня и откара чак до след 2000 та година. После беше син и го бяха преправили с 1 врата и туристически седалки.

36
В един кадър се вижда български вагон, който е прикачван към Дачията за Виена. Защо не и сега??? Да се осигури сигурна връзка с влак от България.
Защото така. Сякаш не знаеш какво представлява БДЖ, сякаш и не знаеш, че този вагон би бил полупразен.
Е нали вече имаме немски вагони, така че вече няма оправдание.

37
И въпреки всичката бедност във вагоните има бели калъфки на седалките и завеси, чисти са и в едно фирмено оцветяване. Архитектурата си е внушителна в Румъния и това някак впечатлява дори в голямата беднотия. Също и някак европейското мислене и европейския начин по който се случват нещата там, няма го това соц. мислене и манталитет като че ли.

38
Ако се теглят от Сименс или друг модерен локомотив няма да става така да мирише на феродо. Просто при старите спират с въздушните спирачки. Тука някъде беше коментарино че май старите могат да спират само по 2-3 вагона с реостат, нямам се идея или че имат проблеми с реостата.

39
В участъка между Централна гара и Лъвов мост няма условия за по-сериозно пешеходно движение - няма нищо интересно наоколо, има съмнителен контингент и в същото време е сериозно натоварен и затварянето му без да е готов пробивът Данаил Николаев ще натовари допълнително Ботев и Опълченска и ще създаде тежки задръствания. :rolleyes:
То пък щото по Витошка има някаква кой знае каква интересна архитектура. Даже тука може да се намери повече. Всичко е до реклама. Ако се направи и тука със заведенията, музей на транспорта в депо Клокотница и разни събития ще стане същата навалица в хубавите дни като по Витошка.

40
Това за частично пешеходна Мария Луиза от гарата според мен би било много добра идея за развитието на новия квартал който се строи зад гарата. И като цяло за развитието на целия район там, който ще се свърже пешеходно с центъра. Ще стане много привлекателен на фона на новите квартали около околовръстното.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 756