Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 756
41
Не мога да повярвам. 20-тина години след закупуването, най-после са пуснали през Шумен от Сименс Дезиротата и то по две линии Шумен-Горна Оряховица и Шумен-Комунари. И то ненадраскани.
...
Но рижската електричка за Варна още разваля пейзажа, време е и нея да подменят.
...
Докато по шуменската линия минават вече надраскани от германските вагони :help: Фолиото само за онези 4 вагона ли беше, защото в тази композиция се возИ министърът? И таблата им продължават да не работят, побългариха ги вече напълно, с по един залепен лист А4 :neznam:
...
До Варна през Горна Оряховица почти всички влакове са вече със салонни климатизирани вагони, или немските, или 63/44 та серии. Само сутрешния май остана със старите купейни за сега. Получава се много добро обслужване като цяло.

Иначе забелязах че на немските вагони също доста им миришат спирачките като на 74- та серия про дълго спускане, като например от Хумата до Червен бряг, от Гривица до Плевен. Толкова че 2-3 пъти един пътник взе да се разправя с персонала на влака че бил години професионален шофьор и не било нормално да е така и че щели да ги прецакат така.

42
Естествено че обществения транспорт ще остане. Ще се движат в обособени ленти. Силно се съмнявам да стане изцяло пешеходна, по скоро значително ще се редуцира мястото за автомобили и ще се направи нещо като линеен парк и голям предгаров площад, който ще се слее с площада на Лъвов мост. И без друго в момента е твърде широко и има много място, спирките на трамваите са лошо организирани и водят до конфликти и ритници по неспиращи шофьори на автомобили.( Бях описал преди време една такава ситуация)

43
Че какво толкова е проблем в 21- ви век да се произведе нископодов при 2- ра врата кош за Т6Б5? Съвкупност от заварени стандартни греди, профили, усилки и ламарини, който би следвало да може да се завари и сглоби във всеки вагонен или каросериен завод. Разбира се като се сметне правилно а не както дойде и след 2-3 години да почне да се къса и цепи.

44
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 28.10.2024, 08:59:10 »
И все пак мисля че инвестицията е добра. Дори във Варна в центъра вече хубав малък двустаен с морска панорама струва 200 000 евро, а само преди няколко години и на 50-60 000 се мръщеха. Дали не е зле такава инвестиция? Там ръстът е най голям, след това в София. Факт в центъра на София и Варна вече има цени като в хубав квартал на Виена и Прага.

Има и друго никой не знае какво ще се случва с панелните сгради, изпуснаха момента истински да ги обновят с проверка и заздравяване на връзките между панелите. За това дори и да намалява населението хората заменят стар апартамент с нов и за това има толкова голямо търсене. Ами очевидно хората имат пари и 300 000 лева не им е проблем да извадят. Неслучайно спестяванията на домакинствата са достигнали абсолютен рекорд.

45
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 27.10.2024, 07:50:46 »
И все пак в София си има много удобни локации за живеене. Окобено ако си до метростанция, имаш бърз транспорт и до центъра, до летището, до гарата което си е голямо удобство и изобщо не ти дреме за трафика. Каквото и да говорят големите панелни квартали като Младост, Люлин, Надежда са си много удобни и в повечето случаи има всичко на пешеходно разстояние от вкъщи. От новото строителтво напоследък също започнаха да се появяват много добри сгради, не са само боклуави с изчанчени форми като преди.

Като локация, аз лично съм свикнал на Младост въпреки че остава далеч от културния живот на центъра е доста удобно. Също е близо до Витоша и според мен е по-добър избор от Ман. Ли, Гърдова глава и тн. но това е въпрос на предпочитания. Ако е за Витоша с 314 се отива директно на Витоша, а в квартала има 2 парка и местност Въртопо за разходка.

Също бих избрал и центъра, например доста перспективно ми се вижда новия комплекс който строят зад гарата. Идеална локация, на пеша разходка разстояние от топ центъра. В бъдеще целия район ще стане като около Виена Хауптбанхоф и сега може би е добре да се инвестира там.  Също има хубави нови блокчета в района около Лъвов мост, ул. Веслец, Стара Планина но там искат по над 3000 евро квадрата. Също добра инвестиция ново строителство в историческия център доста трудно се намира.

46
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 23.10.2024, 22:51:18 »
111 е това.

47
За тези Икаруси не знам, но 0 305- ците караха години с ламарина вместо стъкло на извитите задни прозорчета. Спомням си че имаше един който още 90 - те при една поледица друг автобус не можа да спре и чукна с огледалото леко задното извито стъкло и то стана на сол. Същия после 17-18 години до бракуването му някъде 2014-2015 та си седя с ламарина.

Разбира се че работниците не са виновни, просто обществения транспорт все е бил неглижиран в това отношение. Чак откакто дойдоха МАН овете взеха да ги гледат и поддръжат по европейски и поне по тях няма такива мизерии.

48
Под администрация предполагам че в случая трябва да има и технически грамотни хора които да се занимават да търсят доставчици на части, на гуми на всякакви консумативи за подвижния състав. Това изисква известни познания и връзки по фирмите, връзки с други транспортни дружества ( ето например трябва ти челно стъкло за Конекто да знаеш от къде да го намериш)  Не става да научиш някой от днес за утре, трябва да се интересува и познава нещата.

49
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 22.10.2024, 10:37:16 »
1110 като че ли вчера го видях на 111. Къси стари конекта продължавам да виждам не толкова рядко на 111 понеже минава под мен. Примерно 2-3 пъти в месеца. Даже скоро се возих на един такъв.

50
В моя блок 22 етажен ЕПК също са два асансьора малък и голям. Нанесох се 2012- та, работеха и 2- та но не бяха ремонтирани. По едно време големия се повреди, останахме само с малкия, но ставаха опашки и се чакаше много. Решихме един ден да съберем пари около пандемията, сменихме двигател, въжета, таблото всичко само кабината и вратите са стари. По спомен около 30000 лева успяхме да съберем. След това миналата година същото и с малкия и сега напрктика и двата са нови и безшумни.

Преди това съм живял в панел и ЕПК също но асансьора си е бил все от соца, 90- те за нищо не можеше да събереш пари.

51
Е тука за разлика от други линии поне има напредък и сега се пътува с повече от час по бързо въпреки всички спирания и ремонтни и даже има повече влакове от тогава. А само допреди 2 години бяха пуснали влак София -Варна за 6.45 Мин. или с 2 часа по бързо.

52
Нали уж сме били с рекорден бюджет средноевропейски стандарт в София, не е ли малко нагло да се иска помощ от държавата и да се прецакват бедните региони, които така и така бяха прецакани за сметка на София като пренасочиха пари за метрото?

Ми ще вдигнат смешно ниските данъци и такси и ще има пари. В нито една богата столица няма толкова ниски данъци за имоти, особено за 2- ти, никъде не е толкова евтино притежаването на кола. Няма как да са едни и същи когато заплатите бяха по 600-700 лева и сега когато са по 2000-2500. Това е абсурдно. То е добре за хората но зле за града.

53
А след като така и така се дава субсидия, тогава не може ли да привлекат и други превозвачи освен БДЖ? Ако ги устройства тези пари от субсидията и наистина имат хубав подвижен състав може да дойдат и доста повече пътници а каквото си изкарат отгоре си е печалба. Така едно че ако има интерес държавата ще плаща за качествена услуга, поне като подвижен състав, второ че който дойде ще има стимул да изкарва повече пари с реклама и разни екстри ще качи повече хора на влак.

54
Това пише, че е 2024г. строено, но на мен ми прилича на Бс-69-Сф, който е започнат някога и е завършен тази година. Аз лично не бих купил нещо, което няколко десетилетия е стояло в полуготов вид.

Edit: Google street view доказва, че поне до септември 2022г. блокът е в разкостено състояние - https://maps.app.goo.gl/Qu45KqN2mGNtPMtA6
То за това е и толкова евтино, отделно и локацията е лоша и не комуникативна. Ако са оправили заварките и са проверени може и да става. Иначе има далеч по лоши като дизайн и разпределения чисто нови сгради.

Честно казано обаче за тези пари може да си купиш чисто нов апартамент макар и по малък на много по добра локация в центъра на София - в новостроящия се комплекс зад гарата.https://kmv-bg.com/novi-proekti/zhilishten-kompleks-capitol-residence-ii/

Това си е подобно на едновремешното ЕПК и е топ локация с много транспорт в центъра.

55
В Стрелбище също има няколко такива:
https://www.google.com/maps/@42.6733924,23.3023787,3a,90y,111.88h,114.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1scqnBrVDdSPisP7YGL2IGuw!2e0!5s20220801T000000!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-24.504566548649123%26panoid%3DcqnBrVDdSPisP7YGL2IGuw%26yaw%3D111.87860036860901?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
И в Младост има и в експериментален. Това е ЕПК изпълнен по проекта на панелните, но масивно строителство. Опитали  са да избегнат проблемите на сглобяемата панелна конструкция същевременно да е нещо стандартно и евтино, но явно им е излизало по скъпо така и не са много такива сгради. Чувал съм на тези да им викат "корекомски блокове" и че са били за свободна продажба без ред и без дотации, предимно за работещи в чужбина българи по соца и е можело само с валута да ги купиш. Може би опит държавата да си набави така нужната тогава валута.

56
Защото го снимах преди да се кача, и преди да се качат хората иначе се заеха почти всички места горе без 1-2 реда седалки. Иначе като дойде имаше 15-тина човека горе може би. На ИЕЦ се качва още една такава тълпа хора. Долу има 2 площадки за правостоящи срещу 2-ра врата и пред нея. То само долу има повече седящи места от ВМС или китаец. Като цяло някои курсове на 3-ката имат доста стабилен пътникопоток особено ако мине преди 1-цата. Не знам дали са до края така, но от време навреме го засичам двуетажния на мола или на окръжна и доста се пълнят, поякога се качвам от любопитство до метрото. Определено много по-добре от стандартните единични автобуси в тези случаи. За някои линии все пак ще се окажат доста подходящи тези автобуси.

57
Много мънЕчко тва бе, по-късо от Т6М700.

58
Тези двуетажни автобуси много добре се пълнят в час пик на 3-ката. Добре че не е китайски автобус, защото хората ще пътуват по цял час прави. Много хубаво се ориентираха тези дето пътуват до Пасарел и Панчарево да се качат горе, а например тези от окръжна до метростанция Цариградско и бизнессградите там долу. И така автобуса се напълни почти на 100% седящи места почти без прави, което е много удобно. Не същия късмет имаха пътуващите с 5-цата, за тях старо претъпкано ВМС. Разликата между лъскавия климатизиран МАН и разпадащото се изгнило ВМС е ....

59
Нищо чудно, впредвид че по време на пандемията, 2022-ра например влак 3621 пътуваше София-Бургас за 5.45 минути и беше навреме, а днес пътува точно 1 час отгоре, 6.45 минути и закъснява.

Също и влак Слънчев Бряг някои дни пътува с половин час повече от други по разписание, а ако се съберат всички престои се събира още половин час, демек теоретично може да се вземе с цял час по-бързо.

60
ДМВ Дезиро са чудесни за такива линии, удобни и за трудноподвижни и майки с детски колички и точно за пътникопоток до към 100 човека. Нищо чудно дори да е по-евтино отколкото да се поддържа и контактна мрежа, но за съжаление от 25 само няколко се движат. Ако и 25-те по някакво чудо ги приведат в движение могат да поемат почти всички такива едновагонни-двувагонни влакове и разклонения, че дори да сгъстят сериозно обслужването.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 756