Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 759
61
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 10.12.2024, 10:43:29 »
Абстрахирайки се от начина по който са придобити всички тези автобуси, това изобщо не ме интересува,но като фен на марката МАН моето мнение че и този и Берлинските са много качествена изработка и са доста комфортни и изпипани в сравнение с това което се внася ново като дялано с теслата. С удоволствие бих ползвал Берлинския МАН пред кое да е БМС или китайски и мисля че комфорта е много по-висок за нормалния пътник. И място има къде да се седне, и мястото за правостоящи е нормално, и седалките са нормални, и климатика си е климатик а не пародия, и отоплението и всичко.

Изобщо не мога да разбера хора, които биха предпочели автобус с двойно по-малък капацитет и много по-нисък клас, пред такъв с 3-но повече седящи места и от много по-висок клас макар и с няколко години по-стар. Пак казвам, като човек ползващ услугата и фен на марката, без изобщо да се интересувам начина по който са купени/подарени тези автобуси и като ползвател не ми е и работа да ме интересува. Много по-голям проблем е харченето на данъците на всички европейци за купуването на малките електрически автобусчета, които са много по-непрактични. Тези поне можеш да ги пускаш по силните линии без проблем. Навсичко отгоре са и атрактивни за пътниците а в съвремието това и продава и привлича...

Питайте и някой който се занимава с дизелови двигатели, че тези големи дизели от това поколение са почти вечни, стига да си го направиш, ремонтираш и обслужваш като хората карат и по 2-3 милиона километра.

62

Quote
Не бих казал. При положение, че половин северна Гърция е била българска територия, връзките са ни много повече.

Била е, да но ми се струва че езика им е много по-чужд и различен, културата и като цяло са различни от нас. Също и Гърция е залязваща и намаляваща икономика, а Румъния е повишаваща се икономика и е добре да имаме повече връзки със силните, отколкото със западащите, а пък оттам ни е пътя и за западна Европа през Шенген.

Което разбира се не означава че не трябва да имаме влакове за Гърция. Дори напротив, доста популярна дестинация е за Българите лятото и 2-3 влака биха били много ползвани според мен. Като бяха пуснали влаковете за Солун с новите гръцки вагони по едно време бяха станали толкова силни и популярни че нямаше места за тях. Като цяло Гърция обаче много запада последно време и скоро ще са последни в ЕС във всичко. Щом дори в София и Букурещ започна да се пълни с млади работещи гърци е ясна работата, преди беше обратно.

63
Ама румънците поне са пуснали 2 влака за връзка с тях, и то сравнително добре се ползват въпреки всичко.

Че даже и ги рекламират. В Крайова има/имаше реклама от рода на  "Va invitam sa vizitati orasul Vidin cu trenurile CFR" както и в социалните мрежи и сайта.

А пък и ние сме доста по свързани с Румъния исторически и икономически, доста българи в Северна България говорят и езика и имат рода в Румъния. Гърция е малко чуждо за нас. Аз честно гръцкия език изобщо не го схващам даже, румънския си го говоря почти свободно.

64
1136-111
Този същия или друго конекто май се повреди на спирка блок 202 преди малко. Спря след спирката, загаси, поседя малко и по Малинов обърна към гаража бавно.

65
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 09.12.2024, 11:31:53 »
Да не говорим за по новите метанови. Все едно са дялани с теслата. Всичко скърца пука и се размества. Добре че почти ги разкараха от тежката 111 и пуснаха МАН и върнаха предишните Конекто ЛФ. конектото е много по добро и изпипано, даже като че ли вървят повече. Днес повечето които видях бяха Конекто и МАН.

66
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 09.12.2024, 10:45:41 »
Това е взето от пътеводителя на Витоша от 1951- ва мисля че беше. Имам го някъде вкъщи и там са описани много подобни проекти с данни от къде колко хора минават. Парадоксално въпреки режима и беднотията много обмислени работи, за разлика от сега само с два автобуса и нищо друго.

Поне половината са изпълнени, а другият парадокс е че преди изобщо в света да се заговори за екология и електрически транспорт масово, тука се предлага хората да се извозват почти само с електрически транспорт.

Тогава на Витоша е имало и бремзберги, които са били някакви теснопътни товари железници. Къде и кога не е ясно.

Струва ми се че от това поколение от 20-те и 30- те е имало много ерудирани и мислещи хора, вече 70- те 80- те края на соца като излизат от пазара на труда всичко започва да се скапва.

67
Лъже ли ме паметта или едно време също не се движеше събота и неделя? Като цяло наистина при тази криза за персонал може да се спести от някои линии за сметка на довозване до метростанция или обединение на някои линии в една.

68
Като гледам шофьорите колко навлечени работят ясно колко работи. В Конекто ЛФ на 111 примерно са доста топли по наблюдения както и МАН в Дружба. Ясно е че при шофьора е отделено, ама не мога да си представя в тия масово отворени кабини ако не работят в салона как изобщо ще е топло при шофьора.
Двуетажните също са много топли ама те нали скоро дойдоха и сигурно още са им добре обслужени климатици и парно. Догодина може би ще са като всеки друг автобус.

69
Ясно е че по дългите направления, София - Варна, Бургас, Русе, Видин е хубаво да има поне по един чифт влакове които не спират почти никъде за да се привлекат директните пътници които плащат най много.

Факт също че само преди 2 години влак 3621 пътуваше 5.30 сега пътува 7 часа. Това също не е нормално.

Решението може би е просто да пуснат и двата влака. И експрес и бърз/регионален. Честно казано като знам по по малките гари какъв континент се качва, и какъв е от по големите съм склонен да подкрепя варианта със спиране само в областните градове. Особено сега с немските вагони. Другото си е за ПВ.

70
Разни / Re: Топло
« on: 30.11.2024, 22:31:26 »
И при мен от вчера няма нито парно нито топла вода. В половин източна София е така.

Може би не всеки има място за бойлер, и до колко ще издържи мрежата ако в по студен ден всеки пусне бойлер и климатик ако спре ТЕЦ а.

71
Ето го и официалното съобщение, явно са им приели доклада.

Quote from: Транспорт за София
🚉 Трансферът между влакове и автобуси при Централна гара София става по-удобен
🚌 Автобусите от линии 78, 85, 213, 285, 305, 404 и 413 вече ще влизат в локалното платно на бул. Мария Луиза и ще спират пред централния вход на гарата. Така се спестяват над 120 метра ходене, а пътниците ще чакат на сянка и на сухо под козирката на сградата. Местата за паркиране и такси-стоянките се запазват.
‍🚸 С ремонта на бул. Мария Луиза догодина се предвижда още да се изградят пешеходни пресичания при кръстовището с бул. Христо Ботев, така че да не се налага пренасянето на тежък багаж през подлеза, а велоалеята слиза на пътното платно и освобождава тротоара.
❗️ Промяната ще влезе в сила в следващите месеци след изпълняване на необходимите дейности по въвеждането на новата организация - нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и др.

И малко резонни питания и роптане на недоволни софиянци под съобщението:

Quote
Пълна малоумщина, ама от най-пълните. Там тренират и деца. Такситата къде ги пращаме - на булеварда ли да чакат? А заместващите влакове автобуси, които тръгват пред гарата - на втори челен коловоз ли ги пращате? ...

Quote
Колко човека дневно ползват влак, и колко метро? С тази идея на 2000 души ще им е по-удобно за сметка на 50000 души, които за да се прекачат от автобус на метро или обратно, ще бичат 200 метра през мизерията в подлеза. Некадърници

Quote
1. Локалното е тясно и автобуси и таксита ще правят страхотно задръстване. Какво ще стане ако пристигнат едновременно три или четири автобуса? 2. Пристигащите не ползват само градски транспорт и таксита! На нас ни се налага да посрещаме близки с багаж и няма къде да спрем да ги качим , а сега изобщо няма да може. 3. Подлеза е неохраняван , пълен с клошари и наркомани. Няма осветление и камери! По ъглите е ползван за тоалетна. Вечер има нападения над хора и полицията го знае много добре. 4. Някой измисля тъпотия след тъпотия и това се обявява като " по-удобно"... Ясно е обаче за кого е по -удобно...

Quote
Много ще ми е интересно да видя съчленен автобус как влиза там. Да не говорим че и сега става мармалад като се наредят 5/6 автобуса за влизане в автогарата.

Quote
Невероятно сега всеки който се прекачва от метрото на автобус, ще трябва да мине през смърдящият на пикоч подлез на гарата, пълен с всякакви отрепки.

Quote
А какво разстояние ще изминат пътниците от Централната автогара до спирката? Те са повече от пътниците на БДЖ.

Има още много такива. Нито една похвала.
Те тия дето са доволни не седят да пишат глупости във ФБ групите а си гледат живота и семействата. Със сигурност много повече ще са доволните. Трябва някой да е идиот да предпочете да чака по дъжда, в жегата или под снега вместо в климатизирана чакалня или под козирката. Да не говорим за удобството от автобуса направо да влезеш в чакалнята и във влака.

То и сега някои като слизат от влака и има много време до рейса чакат вътре и после притичват до спирката като наближи време.

И последно тази идея сте я предлагали още откакто съществува форума, а самата идея я е имало откакто е строена гарата. Аз даже мисля че трябва цялото пространство отпред да се оправи.

72
В някои не работи в ремаркето, ама там поне е топло от двигателя. Не знам обаче като не работи отзад дали отпред изобщо може да сгрее добре.

73
Ако е добре поддържана техника защо не? На мен честно казано такива са ми много по комфортни от бусчета преправяни на автобус. Да не говорим за хора с двигателни проблеми.

Та като нищо в тази връзка и това Ивеко да е по комфортно от 60-70 процента от това което се движи у нас. Явно и веднага се е продало, честито на новия купувач.

74
Че то се обслужват линии с къде къде по големи кочини на по милион километра без особени екстри, та защо да не извършват превози с автобус на 300 000 км. всички екстри и луксозно обзаведен?

Състоянието и километрите са важни.

75
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 27.11.2024, 10:56:05 »
Тея старите двигатели на МАН са вечни, нищо чудно ако му се налеят течности и се почисти двигателя и радиатора да запали от раз. Ако и гредите му са здрави ще стане много хубав автобус. Това верно ще е добра атракция за линиите с двуетажни.

Проблем може да са скоростите. Автоматик отпреди 50 години. В Берлин си ги ползват още за обиколки на града.

Хубава машина като цяло, 90 те много им се радвахме на 111 и чакахме да ни се падне такъв. Помня как тихо им се отваряха вратите и как хубаво уплътняваха, и много хубаво мъркаше двигателя.

76
Хубав е автобуса но който го купи не знам за какво ще го ползва. Твърде луксозен е за линии на разстояние до 100-200 км. и твърде стар за дълги дестинации.

77
Това е доста добро и комфортно, не знам само с това въздушно охлаждане в големите жеги и с климатик дали няма да има ядове.

78
Ами просто като няма персонал и интервалите са големи тази схема с прекачванията не работи. Като чакаш един път 15-20 Мин. втори път пак и то повечето време отива в чакане. Ясно е че не е това начина но аз за момента не виждам друг начин да привлечеш клиенти. Без персонал нищо не става. Така е малко по метода " с един куршум два заека" Хем се осигурява бърз превоз на хората с големи нормални автобуси и се отказват от колите хем още една бърза линия по най натоварената част на Цариградско.

Друго че София не е чак такъв голям град по площ че да е проблем това. Че то от кръговото до Орлов мост наистина автобуса го взима за 5 минути колкото и до Гео Милев. Същото е и със северните линии до Лъвов мост, че то и там е 6-7 минути ама върши отлична работа. Да беше половин час разбирам ама

79
Може точно това да е била целта, обръщане на посоката на движение. Има изисквания през какъв интервал това да може да става.

80
Сагата не е завършила съвсем - международният влак все още обикаля през Виделе дори през зимата, когато се движи ДМВ Дезиро.  :rolleyes:
Това не знам дали не е с друга цел. Че има хора, които на Виделе се прекачват за Будапеща и Виена или за Тимишоара и Арад или обратното и когато влака е с локомотив и вагони нали уж не може по другата линия. То не че има и кой знае каква разлика в момента около 20Мин.

Аз все си мисля че като влезем в Шенген ще удържат маршрута на крайградските влакове по новата линия до Русе както се говореше преди. И ще стане доста силна линия.

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 759