Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - LG_

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 173
41
Относно цената на инфраструктурните обекти често се премълчават детайли. Сега, тази цена от 24,6 на км каква е? - със или без разходите за отчуждаване? Освен това какво значение има дали пътя е магистрала или не? Тука имаме много по-голям габарит на пътя, локални, множество съоръжения.
Относно вариантите на възела при СОП /бул. Европа - фаворитен ми е третия! Там главното направление по бул.Европа се "разкрачва" малко с цел да се слеят по-добре потоците на по-тясно място, което определено прави решението по-интересно.  Но някой направления ми се губят при този вариант, като това от ССТ -София Център, София Център-АМ Люлин!

42
Забелязвате ли, че след падналия сняг маркировката на повечето улици и булеварди се изми и сега те изглеждат доста по-добре!

43
Това което преди 3 месеца беше загатнато сега вече е факт - за Централната гара София са отделени 20 млн евро по ОП Транспорт за ТОЗИ програмен период, т.е до 2013. Това означава че сериозни рехабилитационни работи могат да започнат още догодина, а крайната дата за усвояване на евросредствата е 2015, 2 години след изтичането на програмния период.
Другият привилегирован проект е МД1 от Цариградско до Летището!

Източник

44
Според мен оптималното беше пенделното движение да стига до кръстовището на Патриарха и Витоша
Така е.  Щеше хем да е най-близо до метростанцията, хем до пешеходната част на Витоша.

Значи остават вариантите:
- официалният (ще потърся схемата): рампа пред 20 ОУ и преминаване по нея на двете посоки на трамвая - тук отдалечеността от кооперациите е спазена, но строежът на рампа изисква средства
- предложението на slavyBG: запазване на сегашиня и прекарване на втория коловоз пред 20 ОУ. Тук строеж на рампа не се налага, но оспорваното трасе пред прозорците на кооперациите остава. От другата страна е по-добро положението.

Аз лично не виждам особена разлика в това крайната спирка на един евентуален пенделен трамвай да е на подлеза на НДК или на кръстовището на Патриарха и Витоша!  Това са двата входа на метростанцията! Освен това не вярвам някой да се изсили да купува подобни мотриси в близките 5 години!

Метрото не е никаква алтернатива при това си качество на изпълнението.

Това са пълни глупости!

45
Че нали точно тунели се правят на места, където алтернативен "безтунелен" път пречи на фауната! Примери: ГКПП Илинден, тунелът Кресна!

46
Митничар се качва в тролейбус и казва на шофьора:
- Давам ти $5000 ако ме закараш до "Драгалевци".
- Как ще те карам бе, дотам няма тролейбусна линия!
- Абе ще ме караш, това са $5000 - казал митничаря.
Шофьорът се съгласил. Карал докъдето имало линия и за негов късмет видял един друг негов колега с "Камаз". Спрял той и отишъл при тоя с Камаза.
- Слушай, тоя дето го возя дава $5000 да го закарам до "Драгалевци" - ще ме теглиш и после ще делим парите.
Закарали митничаря до "Драгалевци" и шофьора пита митничаря:
- Абе, каква е тази огромна дупка пред къщата ти?
- А, вчера се прибирах с метрото.

Ти не прочете ли правилата като се регистрира във форума?

Митничар се качва в тролейбус и казва на шофьора:
- Давам ти $5000 ако ме закараш до "Драгалевци".
- Как ще те карам бе, дотам няма тролейбусна линия!
- Абе ще ме караш, това са $5000 - казал митничаря.
Шофьорът се съгасил. Карал докъдето имало линия и за негов късмет видял един друг негов колега с "Камаз". Спрял той и отишъл при тоя с Камаза.
- Слушай, тоя дето го возя дава $5000 да го закарам до "Драгалевци" - ще ме теглиш и после ще делим парите.
Закарали митничаря до "Драгалевци" и шофьора пита митничаря:
- Абе, каква е тази огромна дупка пред къщата ти?
- А, вчера се прибирах с метрото.

47
Не мога да не похваля конструктивната критика на Виктор! Браво за това и наистина да има повече сигнали!

48
Моите наблюдения са, че по-скоро булевардите са тези, които могат да се похвалят като "добре осветени" (без толкова значение дали са в центъра или в по-краен квартал.
Днес минавайки по Ботевградско шосе установих че всички стълбове и осветителни тела, по проекта за осветяване на входовете на града, са вече поставени. Наистина похвално начинание. Плюс е това че са поцинковани, но като минус не мога да не отбележа, че са с много малко напречно сечение и при сравнително голямата им височина всички са като прегърбени в посока булеварда. :angry: Пак са взели неадекватно от техническа гледна точка решение!  :hammer:

49
Защо разсъжденията относно това услугата да е разбираема и за чужденци да е проява на дупедавско мислене? Признак на цивилизованост е стремежът към повишаване на ползата във всеки един аспект от една транспортна услуга!

НЯМА ДА ИМА МЕТРОСТАНЦИЯ ДО ПЛИСКА - отклонението на МД-3 ще мине покрай залата, ако изобщо тръгне...

И пак ще пресече Цариградско шосе (ако изобщо тръгне разбира се)

Но въпреки това смятам че името на МС Цариградско шосе е добро решение в предвид и досегашната практика!

@putnik, не чухме твоето предложение!


50
Защо смяташ че в чужбина не се режат дървета/гори при изграждането на инфраструктурни проекти?

Иначе наистина има в какво да ги стигаме тези "на запад" - временна организация на движението по време на строителните дейности, грижа за зелените площи, чистотата и т.н.т.


51
Ми че хубаво! За нашите стандарти/представи добре изглежда! Само и зелените площи да пооправят че обикновено ги зарязват.

53
В интерес на статистиката в близките десетилетия населението дори на София ще понамалее в тон с това на цялата страна, така че урбанизиране на терените около Герман и Панчарево за които Благун спомена едва ли ще се случи в нашия живот. Освен ако икономиката ни не пришпори и да се юрнат чуждоземни емигранти. Така че и дубльор на МД1 по Цариградско до там едва ли ще се случи някога!

54
При дъжд със страничен вятър сигурно няма да остане напълно сухо, но това не е болка за умиране. Дали правилно виждам, че материалът от който е направена конструкцията, е неръждавейка?

55
Ще стигне дължината на перона от 103 м. ли имаш в предвид, че нещо не разбрах?

56
Хубава е Лъвово моста и на мен ще ми е една от любимите, но тази при ЦУМ мисля че ще е по-красива:


57
Е защо трябва отново да се връщаме на въпроса "скоростен трамвай или метровлакове", с изявления като "аз мисля", "на мен ми се струва", "доколкото разбрах" и прочие, като той вече е ясен - Братоев каза че автоматика ще има, следователно няма да е трамвай!

58
И аз мисля че по-оптимално е метродиаметрите (без значение кой от всички) да са отворени за удължаване. Само че с тези 103 м дължина на пероните едва ли капацитетът на МД1 ще стигне за поемане на трафик на урбанизирана територия на Герман и Лозен в бъдеще. За там си мисля че ще е по-удачен нов МД който да минава под Цариградско да речем (след 50 години примерно)!

59
Вече сме коментирали, че станциите със странични перони излизат по-евтини за строителство от една страна, от друга при островен перон имаме допълнителни  криви за заобикалянето му, които износват ребордите.

Префгледай и специалната тема относно въпросите за пероните:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=500.0

60
Quote
Тротоарите изчезват, рисунъкът се подчинява на духа на мястото
Проектът запазва всички индивиди от ценни дървесни видове и възстановява нарушения вече ритъм на характерните за този булевард улични дървета

Автор: Строителство Градът



Улиците „Хан Аспарух”, „Неофит Рилски”, „Петър Парчевич”, „Уилям Гладстон”, „Солунска” и „Иван Н. Денкоглу” разделят пешеходната зона на 7 отделни участъка със собствен характерен облик, но свързани в единна пространствено-функционална структура.

Тази седмица експертен съвет ще обсъди разработките на двата екипа на пешеходната зона по бул. "Витоша" - "Булархарт" ЕООД с управител проф. д-р арх. Тодор Булев и Общинско предприятие "Софпроект - ОГП" с екип инж. Петър Терзиев, ланд.арх. Мария Грозева, доц.д-р ланд.арх. Емил Галев, инж. Ангел Янев и инж. Маньо Манев, възложени от Дирекция "Архитектура и градоустройство". След решението на съвета ще има и обществено обсъждане.
Първият общински експертен съвет по устройство на територията, в рамките на който беше разгледано и архитектурно-благоустройственото оформление на пешеходната зона с подземен паркинг, се проведе на 30 септември 2011 г.
След съвета бе даден срок от 1 месец екипите да продължат работата си, като отстранят съответните забележки и прецизират проектите си.
Разработките на двата колектива представляват предпроектни проучвания за изграждане на бул. "Витоша" като пешеходна зона.

Територията, която е предмет на настоящата разработка, обхваща около 18 500 кв.м в участъка на бул. "Витоша", разположен в отсечката от ул. "Алабин" до бул. "Патриарх Евтимий" с дължина около 670 м. Проектът е разработен на ниво концепция, която изгражда нова визия на централното градско ядро. Главната му цел е да се разработи идея и техническо решение за реконструкция и обновяване на уличното пространство с цел развитието на нови и много силни рекреационни функции на целия район и свързаната с него инфраструктура. Изчезват тротоарите, а рисунъкът на настилките се подчинява композиционно и смислово на архитектурната рамка и на специфичния дух на мястото. Проектът предвижда улиците "Хан Аспарух" и "Неофит Рилски" да са с ограничен режим на преминаване. За решаване проблемите на паркирането се предвижда подземен паркинг на две нива. Рампите за вход и изход са ситуирани на ул. "Солунска" и на бул. "Витоша" – пред Съдебната палата.

Рисунъкът на настилки, зелени площи, цветни фигури, водни площи и фонтани
целят решаването на комуникационните проблеми и се явяват и обвързващ елемент между архитектурните обеми, възникнали в различни исторически периоди.
Обединяващ елемент в архитектурния облик на пешеходната зона е настилката, изпълнена от разнообразни по цвят и фрактура материали. Нейният рисунък е подчинен на еднометров модул и е разработен в единен ритъм с редуването на тъмни и светли материали. Напречните улици към бул. "Витоша", които носят спомена от старата улична схема на града, се търсят с павирана средна част и маркиране на тротоари в равния плочник.
Проектът запазва всички индивиди от ценни дървесни видове и възстановява нарушения вече ритъм на характерните за този булевард улични дървета, като освен това предвижда една съвсем нова обемно-пространствената композиция на пешеходната зона посредством внасяне на нови декоративни дървесни и храстови растения, както и многогодишни цветя на подходящи места.
В проекта е отделено особено внима­ние на нощното осветление. Осветителните тела ще бъдат енергоспестяващи, а част от освети­телните стълбове ще бъдат оборудвани с реф­лектори. Допълнително маркировъчно осветление, вкомпонирано в плочника, ще подчертава ритъма в настилката и основните посоки на движение. Ком­позиционните и смисловите акценти в зоната ще изпъкват чрез характерно ху­дожествено осветление.

Изглежда много добре, аз съм доволен от представената идея! Не се казва нищо за подземните гаражи, които обещаваха! Но се споменава че проекта е само за повърхностнотъо оформление!

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 173