1
Пловдив / Re: Автобуси
« Last post by lud_pi4 on Yesterday at 23:04:24 »10-ка няма как да дойде от 2-ро РПУ, 5159 мисля, че е на 6 5156 мисля е резрва и е навсякъде.
Вчера един от 12 метровите манове модел А37 сигурно е 51 серията трябва да е бил на 15, защото го видях отдалече идваше от 2ро РПУ и го видях да завива от Васил Априлов към бул. Свобода (посока прелеза)Възможно е да е бил 5156 или 5159, понеже те отсъстват от 1 от доста време насам. Но може и да си видял 10-ка, защото в гараж Тракия има два Мана 5148 и 6114.
3634 - тежко вандализиран отвътре; стената под джама на задното сепаре е счупена и външната плоскост "изтръгната"За това става дума: снимка от Фейсбук.
Общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Симеон Ставрев изказва съмнения за нередности в условията по две обществени поръчки на "Столичен електротранспорт" за 18 нови трамвая и 35 тролея за общо 143.6 млн. лв. Според него условията по двете процедури са ограничаващи и вероятно ще помогнат на производителите на сегашния подвижен състав на "Столичен електротранспорт" да спечелят и тези поръчки.
Ставрев споделя притесненията си за честността на двете поръчки и евентуалните последствия от поставените условия с публикация във "Фейсбук", информация за която беше оповестена и от пресцентъра на "Да, България". По думите му ограничаващите условия намаляват конкуренцията и могат да доведат до закупуване на по-скъп подвижен състав с по-лошо качество. "Ръководството на "Столичен електротранспорт" ЕАД е организирало тези обществени поръчки. Това ръководство е назначено от икономическото мнозинство на общинските съветници от ГЕРБ, БСП, ИТН, ВМРО и отцепници от Възраждане без конкурс и конкуренция", коментира той.
Симеон Ставрев определя като ограничаващи конкуренцията условия поставените изисквания за дължината на превозните средства, твърде конкретно описаните врати, разположението на климатиците, изискването за минимална мощност и др. "Късите тролеи Škoda 26Tr Solaris, които и в момента притежава "Столичен електротранспорт" ЕАД, отговарят на всички изисквания. Аналогично, трамваите Pesa Swing, които и сега возят софиянци, също отговарят на всички изисквания на другата обществена поръчка", изтъква той.
Ставрев посочва и конкретните проблеми, които вижда в условията за поръчката за тролеите за 45.5 млн. лв.:
Вратите са твърде конкретно описани - трябва да се отварят навътре, не може да са от тези модели, при които се плъзгат настрани отвън.
Компресорът на климатичната системата да бъде разположен на покрива елиминира модели, при които той може да е отзад.
Условието пресен въздух да прониква през горната част на страничните прозорци и отворите на климатичната система ограничава производители, чиито модели вкарват чист въздух по друг начин.
Изискването за височина на прага до 360 мм може да отстрани модели, които не отговарят точно на това измерение, дори и ако те предлагат други предимства по отношение на комфорт или достъпност.
Изискването за автономно придвижване от 15 км. без ток по жиците при някои производители е по-малко - 10-12 км. пробег, а нуждата от автономност в София обикновено е за кратки участъци с ремонти.
Изискването за дължина до 12 метра може да елиминира модели, които са малко по-дълги, но могат да превозват повече пътници.
Системата за диагностика на тяговата система трябва да има възможност за свързване с лаптоп със специален софтуер (съвместим с Windows), което елиминира производители, които могат да предоставят данните през други операционни системи.
Според общинския съветник в процедурата за трамваите за 98.1 млн. лв. са ограничаващи следните условия:
Изискването за минимална дължина на трамвая от 28 метра може да ограничи конкуренцията, като елиминира по-къси модели, дори и ако те отговарят на други технически характеристики и предлагат адекватен капацитет.
Участникът следва през последните три години да е доставил идентичен или сходен подвижен състав. Участници, доставили по-дълги от 28 метра трамваи, не могат да бъдат допуснати, въпреки че могат спокойно да произведат и по-къси състави.
Изискването за минимална мощност от 400 kW може да бъде ограничаващо, тъй като някои по-икономични и компактни модели трамваи имат по-ниска мощност, която би била достатъчна за градските условия в София.
Условието вратите да са изцяло остъклени елиминира модели трамваи, които има метален обков в най-долната си част.
Припомняме, че през юни кметът Васил Терзиев и ПП-ДБ-Спаси София обявиха програма за закупуване на 500 нови трамваи, тролеи и автобуси на стойност 1 млрд. лв. до 2030 г. От БСП и ВМРО обявиха подкрепата си за програмата, но се възмутиха от прибързаното й и еднолично обявяване от Терзиев и ПП-ДБ-Спаси София. От ГЕРБ също подкрепиха програмата, като зададоха обаче въпроса от къде ще дойдат нужните средства.
В началото на октомври от "Спаси София" алармираха за нередности при почистването на трамваите в депо "Банишора".
През миналата седмица пък Ставрев предупреди, че "Столичен автотранспорт" ЕАД ще даде комисионна в размер до 1 236 320 евро на частна компания по обществена поръчка за закупуване на газ за автобусите за 2025 г. на стойност 40 млн. лв., въпреки че дружеството има необходимия лиценз и може да купува газ без посредник.