Author Topic: Доставка на 40 нови 18м. тролейбуси с батерия.  (Read 4079 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Ако следите управляващите групи в социалните мрежи, ще видите, че част от тях точно с визуализация на Соларис с табели за 78 обявиха новината. И като цяло, комуникацията от типа "Ето така ще изглеждат новите...." още преди да е затворено подаването на документи не им правят добра услуга и по нищо не показват различен подход спрямо поръчките от последните 10-15 години. Видяхме го и за трамваи, мисля, че и за метросъстави.

Еми това е достатъчно основание после загубилият конкурса да го атакува в съда и да пропадне цялата работа, видяхме го точно с трамваите как стана. Така че можем да я пишем и тази поръчка у ряката.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3654
  • ČKD
    • View Profile
Да, поръчката за трамваите пропадна точно заради това че една страница във фейсбук публикува снимка на трамвай с табели 20. Ти наистина май само си правиш оборот на клавишите, ще ги изтъркаш...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Да, поръчката за трамваите пропадна точно заради това че една страница във фейсбук публикува снимка на трамвай с табели 20. Ти наистина май само си правиш оборот на клавишите, ще ги изтъркаш...

Не се прави на ущипан, martin4o и KillKill много точно написаха съмнителните моменти по тази нова поръчка. Да не мислиш че и конкуренцията и после съда също ще са толкова заспали и няма да ги видят тези неща? Докато се пускат непрозрачни поръчки със силно ограничаващи условия и се явяват само точно определени кандидати ще падат една по една и нови возила няма да има, това и на малките деца им стана ясно вече.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Колко производителя на батерийни тролейбуси има и Хесс ще седнат ли да жалят избора на Шкода и/или Соларис?!  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Ако Хесс дойдат и дадат някой ден оферта за поръчка в България то значи нещата са тръгнали в правилна посока. Нали всички това искаме - честни процедури и най-качествното на най-добра цена? Или искаме да продължава в същия дух и да се явява по един кандидат?

Offline mar7o00

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
Това изглежда малко бошлаф. Без инфраструктура и без места за автоматично свързване към ККМ се обезмисля. Единствения ефект ще бъде забавяне на експресни линии с безмислени спирания за присъединяване и отделяне от ККМ

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
    • View Profile
Ще има автоматично свързване, нали не си представяш, че е много сложен монтажа на "шапчиците".
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3654
  • ČKD
    • View Profile
Дори в Русе си монтираха...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Ако се монтират, то поне да не е така като в Русе, където трябва да спират специално преди спирката за да откачат и закачат. И това само защото не им се искаше да сложат един стълб допълнително.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Откачането/закачането трябва да се случва на спирка докато слизат и се качват пътници. Така ще се губи най-малко време.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Откачането/закачането трябва да се случва на спирка докато слизат и се качват пътници. Така ще се губи най-малко време.

Или на крайни спирки и встрани от други линии, тогава съвсем няма да се губи време. Например на Цариградско е неприложимо защото в бус лентата докато се закача и откача отзад ще чакат няколко други автобуса или тролейбуса. За да не се получават задръствания ще трябва да влизат плътно в джобовете, а както знаем българските тролейбусни шофьори имат сериозни проблеми да ползват джобовете по предназначение, обичат да спират далече от бордюрите.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Времето за закачане едва ли отнема повече от 5 секунди от установяването на превозното средство в пълен покой. Време, което на натоварени спирки като Орлов мост е недостатъчно за слизане и качване на пътниците. Откачането е възможно вероятно и в движение. Не съм сигурен...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
Времето за закачане едва ли отнема повече от 5 секунди от установяването на превозното средство в пълен покой.

За трениран шофьор - да. Но нашите ще им трябва време докато се научат.


Откачането е възможно вероятно и в движение. Не съм сигурен...

Може, но скоростта не трябва да е много висока - 10-15 км/ч максимум.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Откачането/закачането трябва да се случва на спирка докато слизат и се качват пътници. Така ще се губи най-малко време.

 ...
а както знаем българските тролейбусни шофьори имат сериозни проблеми да ползват джобовете по предназначение, обичат да спират далече от бордюрите.

"Карането" на тролей, е малко по-различно от това, което всичколозите в софийския/и не само/трафик виждат, докато не си джиткат с тилифончитътъ. Направо си е трудно обяснимо с всичките стрелки, изолатори и т.н. Движение несъобразено с пътната обстановка или по-скоро, въпреки нея :P Вие, как бихте карали, ако след всяко спиране е невъзможно тръгване? Влизаш в джоба на Левски Г, и отзад добре засилен ТИР ти се цели в прътите?! Найс, а?
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5301
    • View Profile
    • Email
Само от развитието на разговора в тая тема производителите на клавиатури ще забогатеят бая...
Не могли тролейбусните шофьори да нацелват шапчиците. Ама могат с Хигерите да нацелват зарядните станции. Мнооого интересно, много... :help:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
В Солинген се возих преди няколко години на тролей с автоматични токоснематели. Почти не се усещаше кога сваля и слага прътите. Така че, ако ККМ е изпълнена по правилата, няма да има никакъв проблем.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
В Солинген се возих преди няколко години на тролей с автоматични токоснематели. Почти не се усещаше кога сваля и слага прътите. Така че, ако ККМ е изпълнена по правилата, няма да има никакъв проблем.

Нашата по правилата ли е? Големи части от ККМ не е пипана от десетилетия и е на пределна възраст - хващачи, кабели, стрелки, влага се само санитарния минимум колкото да не спре движението. Ако нещо се повреди само се кърпи. И аз съм се возил на тролей в Швейцария и тролей в София и разликата в изпълнението на ККМ се усеща.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1238
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
В Римини отдавна карат хибриди. По старата линия 11 са ток/дизел и превключват на спирките. Контактната мрежа изглежда доста по-зле от софийската. На практика е положена по целия маршрут, но се ползва само в някои участъци. Не знам дали не работи изцяло, или просто е оплетена в клони и шофьорите я избягват. Не забелязах и специални съоръжения за закачане. Допускам, че шофьорите направляват прътите дистанционно, защото не слизат да дърпат въжета.
Имат и нова линия, наречена Metromare, където са на ток/батерия. Изобщо не съм усетил къде се закачат, а се откачат в движение.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7916
    • View Profile
    • Email
А каква е ситуацията в Русе? Там откачане и закачане по редовни линии ли е или само за включване и изключване?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7056
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
В Римини отдавна карат хибриди. По старата линия 11 са ток/дизел и превключват на спирките. Контактната мрежа изглежда доста по-зле от софийската. На практика е положена по целия маршрут, но се ползва само в някои участъци. Не знам дали не работи изцяло, или просто е оплетена в клони и шофьорите я избягват. Не забелязах и специални съоръжения за закачане. Допускам, че шофьорите направляват прътите дистанционно, защото не слизат да дърпат въжета.
Имат и нова линия, наречена Metromare, където са на ток/батерия. Изобщо не съм усетил къде се закачат, а се откачат в движение.
Тролейбусната мрежа работи изцяло. Просто в дадени участъци си карат на спуснати пръти.