Author Topic: Развитие на трамвайния транспорт  (Read 672 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Именно роля на общината е да ги натиска за наличие на инфраструктура

Това не е ролята на общината, а това е основно нейно задължение вменено и по закон. Не може да се издават разрешения за строеж ако няма в проекта достатъчно паркоместа, съразмерна с броя на апартаментите улична мрежа, канализация, обслужващи обществени сгради в близост, ако противоречи на ОУП и т.н.. Ако са издавани разрешения за строеж в нарушение на закона трябва да се проверят кой ги е дал, защо и в крайна сметка сградите да бъдат премахнати ако са строени против правилата. Но нашите институции спят дълбоко и чакат да минат сроковете за обжалване и за всяка наказателна отговорност да и мине давността.
« Last Edit: 31.05.2025, 23:46:12 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Паркоместата ги скалъпват в проекта по заобиколни начини, като двукатно паркиране с подемници, които никога не се случват, а и собствениците масово се отказват доброволно от паркоместата си, ако трябва да ги плащат допълнително и после паркират на улицата.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1142
    • View Profile
Вижте, има обективни предимства и недостатъци на трамвайния транспорт, конкретно в София. И абсолютно обективно съм изброил минусите, без изсмукани от пръстите аргументи и без да раздавам квалификации на други хора.

- Защото когато трамваят блъсне някого на пътя, какво аджеба е значението кой е виновен? Инцидент има ли - има. С нерелсово ПС инцидентът е по-малко вероятен поради по-късия спирачен път. И да - трамвайни линии и спирки по средата на булеварда и през пешеходни зони Е опасно и наистина не виждам смислен аргумент в друга посока.
- Когато трамваят дерайлира, релсите му били виновни, еди какво си му било виновно. Какво е значението - пак опира до спецификата на такъв тип ПС и съответната обслужваща го инфраструктура и разходите по нея.
- Струвало много по-малко трамвайният транспорт от всеки друг - в някой френски град да, но тук.... спорно, необосновано, недоказуемо и необективно твърдение, по-нагоре съм обяснил защо така мисля. Не твърдя, че съм прав!
- Да не забравяме, че всеки град има своята строга специфика и "индивидуалност" - това, че другаде се строи, не значи, че тук можем да плеснем трамвайни трасета, където ни скимне. Преди да се построи трамвайно трасе, трябва да има сериозна икономическа обосновка, геоложки изследвания на терена, съвместимост с градската среда, интеграция с друг вид транспорт и т.н.
- Животът на съвременния трамвай някой знае ли колко години е - има ли някой пророчески способности?
Или да търкаляме още 30 години старата скрап?
И така нататък, и прочие... нямам намерение да чета всичко назад....
Няма да продължавам с тази тема, просто вмъкнах малко за цвят една гледна точка, различна от строго-трамвайно-фенската.   :)
Надявам се не съм оскърбил никого   :laugh:



Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1423
    • View Profile
Колко случаи годишно в София има на трамваи, блъснали пешеходци, и колко на автомобили, блъснали се в… нещо? Ама никой не е тръгнал да реве за шумните опасни коли, които трябва да бъдат спрени. Колко инцидента има на Графа, понеже трамвай е блъснал пешеходец?
За икономическата обосновка- ами никой не твърди противното. Но няма смисъл да закриваш съществуваща инфраструктура, освен ако наистина се използва от едноцифрен брой пътници.
Това и това са в експлоатация вече повече от 30 години.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Аз нещата ги виждам съвсем просто - живал съм на Стамболийски, софиите са ми виели и дрънчали под прозорците от ранни зори до късна доба, поради което мразя трамваите, но понеже вече няма дрънчащи софии, си смуча от пръстите други не много състоятелни причини колко лоши са трамваите.
Това е по-скоро религиозен въпрос и никакви аргументи не могат да го променят.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Аз нещата ги виждам съвсем просто - живал съм на Стамболийски, софиите са ми виели и дрънчали под прозорците от ранни зори до късна доба, поради което мразя трамваите, но понеже вече няма дрънчащи софии, си смуча от пръстите други не много състоятелни причини колко лоши са трамваите.
Това е по-скоро религиозен въпрос и никакви аргументи не могат да го променят.

Аргументът му е прост - той знае че каквито и напъни да се случат у нас трасето по Стамболийски никога няма да достигне онези нива на шум каквито са по линия 1 в Париж или 30-годишен Дюваг в Манхайм и затова е против да се наливат обществени ресурси в нещо, което не се докарва до нормален вид и никога няма да се докара, знае и за десетилетната борба на хората при "временното" трасе при НДК, които въпреки съдебните решения продължават да ги тормозят, и съответно предлага лесното решение - премахване. Има и такива решения, болезнени и крайни, но като не се заделят достатъчно средства за да се експлоатира мрежата в зададени по закон параметри те остават единствените възможни.

Offline klutsohor

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 518
    • View Profile
За Скобелев бях чел, че имало проект да се покрие част от подлеза за да се преправят релсите в две посоки, но не знам защо още не е реализирано. Другия вариант е байпас по Патриарх Евтимий и Витоша. Или ако един ден решат отклонението на метрото да бъде вместо по Дойран, по бул. България, защото ще минава в средата, то тогава ще се загуби смисъл от ТМ7 и ще остане само трасето до Иван Вазов, което е по-слабо натоварено.

Във Варна ще има пътникопоток за трамваи по линиите 148 и 409, проблем би бил единствено наклона на трасето по ул. Вяра и въобще посоката за Владиславово. За Пловдив не виждам никакви пречки да има трамваи- липса на тролейбусна мрежа, широки булеварди за автономни трасета, равен град.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
То не е само трамвайното трасе - трябва и депо, ремонтна база, ватмани. Нещата не са толкова прости ако всичко се изгражда от нулата.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Ако бяха включили част от тези дейности в ИПГВР, вместо Песи и Шкоди на кило, сега можеше да е друго.
20 млн за трасето до Дървеница от първия план отидоха в канала, 8 млн за реконструкция на тунела под НДК ги паркираха на Черни връх. И още, и още...
« Last Edit: 01.06.2025, 18:55:59 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline klutsohor

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 518
    • View Profile
Ето нещо интересно от Пловдив, част от интервю на кмет със задна дата:

"Аз лично не съм привърженик на тролейбусния транспорт. Според мен по-доброто решение са трамваите. Ще препоръчам в новия Общ устройствен план ОУП на Пловдив да се планира трамвайно шосе. Алтернативен транспорт на автобусите трябва да е трамваят, а не тролеят. Добър вариант е."

Източник: https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Vie-popitahte-kmeta-vreme-e-za-otgovorite-Chast-5-Trolei-sankcii-za-nepravilno-parkirane-sinya-zona-816779

Има и други статии свързани с темата за трамваи в Пловдив, като такъв транспорт вече е включен в ПИРО 2021-2027 г. и явно идеята е в напреднала фаза.

Източник: https://bnr.bg/horizont/post/101793036
« Last Edit: 01.06.2025, 21:18:18 by klutsohor »

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16715
    • View Profile
    • Email
Май е добре да си направим една тема за релсов транспорт във Варна и да си изместим дискусията там. :)
Имате си такава тема и се нарича "Метро във Варна".

Може и в раздел Пловдив да се създаде тема за релсов транспорт и настоящата тема да се разпадне. То и бездруго освен Пловдив и Варна е безсмислено да обсъждаме друг град.
« Last Edit: 02.06.2025, 15:56:49 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Принципно и за Бургас може би има смисъл от диаметър Изгрев-Меден рудник в съчетание с градска железница до Долно Езерово.  :rolleyes:

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16715
    • View Profile
    • Email
Принципно и за Бургас може би има смисъл от диаметър Изгрев-Меден рудник в съчетание с градска железница до Долно Езерово.  :rolleyes:
Като искат, бургазлии да си отворят тема. В Русе също имаше някаква партенка за градска железница до Дунавмост и Безмитната зона. Нещата са чисто локални.

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
За Бургас докъде стигна онази идея за влака до летището.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16715
    • View Profile
    • Email
За Бургас докъде стигна онази идея за влака до летището.
Не виждам някакъв смисъл от толкова сериозна инвестиция за едно маломерно и сезонно летище. Ако автобусната линия изнемогва, да я подсилят. То по-добре да направят жп линия до Слънчака.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
    • View Profile
Линия до Слънчев бряг също ще има малък пътникопоток между октомври и април. До Долно Езерово има съществуваща ЖП линия и по нея могат да се движат мотриси на градска железница. Принципно може би има смисъл и от трамвайна линия Меден рудник - Изгрев с връзка с ЖП линията.  :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
До Влас трябва да има трамвай, който обслужва всички курорти до там. Без всичкия персонал и осигулителни инсталации необходими при железницата...

Offline radk0_99

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Именно един железопътен превоз до Слънчев бряг или Влас ще е много идейно, който да свързва гарата и летището с курортите. Това ще е много жизнена линия. А ако искат може да е активно използвана сезонно - април-октомври, а през другото време да се движи влак/трамвай по на рядко. Един вид лятно-зимно разписание

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1977
    • View Profile
    • Email
Като знам задръстванията лятно време в тази посока, влак или трамвай от Бургас през кварталите, Морската градина, Солниците, летището, селището Сарафово, Поморие, сумати застроени курорти между тях, винпроми, пързалки, Равда, Несебър, Сл. Бряг, Св. Влас, Елена, сума ти спирки на повечето места, ще са толкова сполучливи, че даже и повечето от годината да няма много пътникопоток (където много ме съмнява да няма работещи, пътуващи целогодишно), пак ще е напълни хазната си така, че да излезе сметката целогодишно. Аз знам има работещи хора примерно на Сл. Бряг целогодишно без пропуск. Мъжете им ги карат до автобусите в 6 ч. сутринта. Та тая линия ли няма да излезе на сметка? Имам активни наблюдения през поне последните 15-16 години и съм абсолютно убеден, че не само такава железница ще е супер успешна, ами е и крайно належаща, а на всичкото отгоре предвид малоумното застрояване, нуждата даже се и засилва. А безмозъчните даже пуснаха работен влак през 2007г. (аз го видях) да събере останалите релси между Бургас и Поморие. Отиде влакът то Поморие от Бургас с 55-та серия да демонтира линията. Аз толкова се радвах, като го видях, мислех си, че отново възстановяват и ще пускат линията, а то било обратното. И какво стана? Лятно време пътуване от Айтос до Сл. Бряг 1 час, после през Сл. Бряг от където и да минем до Св. Влас - още 1 час. ФРАШ от коли и автобуси. И тук даже и не споменавам мината Черно море, Каблешково, Лъка и сума ти села наоколо, където хората вече генерации работят по курортите и в Бургас целогодишно. Даже би имало пътникопоток за 2 релсови линии, едната плътно до морето и курортите, другата през селата малко в страни. Ама поне една обща да се направи, сигурен съм, няма да има празни места.