Author Topic: ЕМВ 32/33-серия  (Read 92443 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #260 on: 02.05.2023, 19:41:26 »
Тази седмица всеки ден ще има такъв.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 367
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #261 on: 03.05.2023, 14:00:16 »
Тази седмица всеки ден ще има такъв.
На кой влак го пускат?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #262 on: 03.05.2023, 18:59:30 »
20171 СФ-ГО .14.35

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #263 on: 14.06.2024, 17:43:01 »
Мисля си за тия два броя 32-ри, които киснат - едната на Владимир Павлов, дето запушва единия вход на локомотивното депо, другата беше при вагоните, не знам там ли е още, до колкото сме обсждали, не бяха в толкова лошо състояние. Дали има шанс да ги дръпнат до ГО за освежаване и да се ползват още? Ще за супер и за Бургаско.

А Бургас-Варна не знам дали е имало с мотриса. Мисля, че това е само за бърз влак, а не знам дали са пускали мотриса на бърз влак там. Карнобат-Варна е пътнически и по-рано беше с 32-ра, тръгваща от един източен глух коловоз. 2005-та помня, че пътувахме до Варна с нея.
Тази в депото я няма от началото на февруари, другата доста по отдавна. Състоянието на първата беше плачевно тя бе 32. 109 / 110, впрочем и на другата, изнамерих една снимка на нея от миналата година, по която приблизително може да се определи поне външното състояние. За разлика обаче от тези в Горна Оряховица, там са направо нови, повечето, въпреки че там пък има доста разчленени. Иначе поне в ямболстата морга я няма, не се забелязва и по други скрападжийници, където ражат такива поне между София и Бургас.

Специално тази я доставят тук около периода когато разделя ''ПП'' от ''ТП'', за тези които не знаят. Идеята е била да бъде резарва, точно на локомотивите определени за ''ПП'', докато другата е била поначало само на пътническите влакове и отпада когато тази серия е заменена с вагонен състав и локомотив. Но така или иначе, никога не е използвана оттогава. 

Някъде в края на 80 -те и до началото на 90 -те се движи бърз влак Варна - Бургас точно с такива мотриси. Едната от тях, дали не беше 32.75 / 76 или 77 / 78 в средната й секция е монтиран бюфет, където са извадени четири седалки от едната и страна.   
« Last Edit: 14.06.2024, 17:47:46 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3764
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #264 on: 14.06.2024, 18:50:26 »
Други по - странни за 32ра локации не се сещам.
Навремето имаше два чифта пътнически влакове от Бургас до Варна - сутрин и след обед, като впоследствие следобедния чифт беше съкратен до.....Комунари, нощуваше там и се връщаше в Бургас на другата сутрин към 10 часа.Електрички съм виждал да обслужват ПВ Пловдив Карлово, както и Стара Загора - Тулово (или Дъбово не помня точно до коя от двете гари беше).Да не говорим за Пътническото движение в Бургаско - влакове до гара Българово и обратно на всеки два часа, два пъти на ден до Айтос, както и вечерен до Карнобат. Сутрин, обед и вечер за Чмбол, като обедния беше скачен с две мотриси, като едната се откачаше на Зимница и пътуваше до Сливен. Да не подмина и сегашния 30233, който както и сега правеше връзка на Зимница с БВ (тогава за Бургас), а сега за Варна. Сливен Зимница си беше с 32- ра серия и се движеше по начесто.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #265 on: 14.06.2024, 20:06:47 »
Специално тази я доставят тук около периода когато разделя ''ПП'' от ''ТП'', за тези които не знаят. Идеята е била да бъде резарва, точно на локомотивите определени за ''ПП'', докато другата е била поначало само на пътническите влакове и отпада когато тази серия е заменена с вагонен състав и локомотив. Но така или иначе, никога не е използвана оттогава.
32 109/110 беше софийска, но около 2006-2007 г работеше в Бургас, след което се прибра в София. За последно аз я закарах до Бургас на 22.08.2014 г и прибрах от там 32 119/120 на следващия ден. Работеше там няколко месеца преди да умре окончателно и от тогава стоеше в депото на мястото на снимката.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1926
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #266 on: 14.06.2024, 21:24:15 »
Тодораки, коя беше пак тази, дето ти я кара от София до Бургас, дето и аз бях в края на 2013г.? Беше супер да се мине целия път с електричка и да не се спира на даже възлови гари.  :D

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #267 on: 14.06.2024, 21:26:47 »
Тодораки, коя беше пак тази, дето ти я кара от София до Бургас, дето и аз бях в края на 2013г.? Беше супер да се мине целия път с електричка и да не се спира на даже възлови гари.  :D
32 081/082.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #268 on: 07.09.2024, 22:46:18 »
Минаха повече ог 16 години от обещаното поетапно спиране от експлоатация на серия 32. Казаха го през 2008а, сега сме 2024. Кога незнам. По едно време ги намалиха до 5-6, обаче....
Между другото, тези са първите серийни с правоъгълната кабина. По това време за тях си ги правят с кабините като глобус, едва от 74та минават на правоъгълни. Дървените пейки 3+3 ги заменят с леко тапицирани, като Икарус, едва през 77а, но пак 3×3 и без облегалки за главата и подлакътници. Кенеф само в първия и последния вагон, при максимална дължина 12 вагона, дори в много случаи при ремонт въпросните кенефи са махнати. 80та година почват да ги правят с метални прозорци, вместо с дървени, 84та вече с луминисцентни лампи и рекуперативно-реостатна спирачка. При много влакове изгнилите дървени джамове ги сменят с тези от новия вид, като на 33та серия. Нея започват да я правят през 80та, за Югославия, след спирането на нашите 32 през 79та, в познатия ни вид, без никакви разлики до 90та, когато 6 бройки идват и у нас. Иначе от 100 бройки там, всичките са около Белград, без 6 в Подгорица и 4 в Скопие.
За СССР плътно до края пред 88а унгарските ДМВта Ганц ги правят с 3+2 дървени пейки, дори луминисцентните лампи ги сменят с крушки...
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15608
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #269 on: 07.09.2024, 23:35:06 »
Електричките не само не ги спират а вече обслужват някои влакове София - Враца, дори един влак София -Плевен. От една страна е добре защото събират повече хора и не стават мизерии като преди 2-3 вагона и правостоящи.

Обаче май им се вижда края с идването на новите Шкоди. Дано запазят една за атракционни пътувания интересни са.

А тези Ганцове за които говориш още се движат в Молдова в района на Кишинев дори си ги ремонтират там, а някои са модернизирани в Румъния.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14067
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #270 on: 08.09.2024, 01:40:56 »
Повечето са в отвратително състояние. Сигурен съм, че хората, свикнали да пътуват с Дезиро по дефилето, вече са се преориентирали към коли или автобуси/маршрутки.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #271 on: 08.09.2024, 03:09:35 »
Сега сигурно се оправдават с ремонта на гарата....Едно време, при строежа и, не е имало влакове между нея и съответно Захарната, гара Север, Подуене и Надежда. Пуснати са директни градски автобуси Шкода 706РТО, а между Подуене и Захарната се е ползвал трамвая тройката, не е имало и автобус.
« Last Edit: 08.09.2024, 18:58:23 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9124
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #272 on: 08.09.2024, 07:26:02 »
Рекуперативно-реостатно спиране са имали само вариантите за постоянно напрежение, тези за променливо са били винаги с чисто реостатно спиране освен прототипа ЭР29,  който не стига до серийно производство.  :rolleyes:
« Last Edit: 08.09.2024, 19:03:21 by V.Peichev »

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #273 on: 08.09.2024, 19:00:32 »
Иначе от 100 бройки там, всичките са около Белград, без 6 в Подгорица и 4 в Скопие.
И до ден днешен тези мотриси се движат по крайградските влакове на Белград. 30-40 години вършат работа на сърбите. Знам, че вече имат и нови мотриси и са си поръчали още. което означава, че скоро и там ще спре движението на старите електрички, но си струва да се отбележи колко много време са вършели работа.

Повечето са в отвратително състояние.
Вярно е. Поддръжката е много слаба, а почистване - не съм сигурен дали изобщо и как се прави.

Сигурен съм, че хората, свикнали да пътуват с Дезиро по дефилето, вече са се преориентирали към коли или автобуси/маршрутки.
Не само от дефилето. Като цяло е намалял пътникопотокът по всички влакове от северното направление. Имам познат, който работи в района на гара Север. Той ми е разказвал, че има огромна разлика между талпите хора (които се прекачват от един влак на друг), които е виждал през първите 2-3 седмици след началото на новата организация на движение и след това. Със сигурност по-малко хора пътуват с тези влакове заради лошата организация покрай ремонта на централна гара и цялостното отрицателно отношение на медии (и може би обществото като цяло) към БДЖ.

Преди години това явление генерираше много пътници за автобусните превозвачи. Сега не е така. вече печелившите са всички бизнеси, които се занимават с коли/горива. Масово хората сменят обществения транспорт с личната кола.

Едно време, при строежа и, не е имало влакове между нея и съответно Захарната, гара Север, Подуене и Надежда. Пуснати са директни градски автобуси Шкода 706РТО, а между Подуене и Захарната се е ползвал трамвая троъкота, не е имало и автобус.
Строежа на централна гара се е случвал на етапи като тогавашната власт се е опитвала максимално дълго да се работи без спиране на движението на влаковете. Започнали са в началото но 1971 година. Цялостното спиране на влаковото движение се случва в началото на 1974 година. Тогава за 7-8 месеца се построява огромна част от сегашния гаров комплекс (в днешно време за същия период сменят 2-3 коловоза).

Единствената промяна във влаковото движение, която се случва по-рано е това, че голяма част от влаковете по пернишкото направление са пътували само от/до Захарна фабрика. Поради тази причина още в края на 1971 година е открита линия 103: централна гара - директно - гара Захарна фабрика.

Когато спират изцяло влаковото движение на централна гара в началото на 1974 - тогава пускат линии:
201: кв. Триъгълника (крайна/начална спирка в района на жп спирка Надежда) - централна гара - гара Подуяне
203: гара София Север - централна гара - гара Подуяне
А 103 го променят: гара Захарна фабрика - гара София север.

Така всички направления, при които има прекачвания са обслужени, от градския транспорт. Като направлението гара Подуяне - гара Захарна фабрика се е покривало от трамвай 3, което е било много умна идея, въпреки негативния тон, с който си го написал. С трамвай 3 е било по-бързо отколкото с евентуална временна автобусна линия. А по трамвайната линия са пуснали по-големи мотриси и са намалили интервалите на движение. Тогава маршрутът беше: гара Подуяне - паметника Левски - Дондуков - Халите - пазара Георги Кирков (сега - женски пазар) - после по Жданов (сега Пиротска) - после по Константин Величков и по днешния маршрут до Захарна фабрика.

Интересен факт е, че през цялото време движението на международните пътнически влакове от Турция за Сърбия е запазено през централна гара. Влаковете са минавали транзит през различни временни коловози през различните етапи на строителството. А като основна гара за град София по маршрутите на тези международни влакове е била Подуяне. Там са откачали/закачали българските вагони.

Също си струва да се отбележи, че на гарите Подуяне, София Север и Захарна фабрика е кипяла много натоварена маневрена дейност. Нищо общо с днешния график на движение. И пак са успявали да се спазват разписанието. В днешно време се наложи да намалят броя на влаковете, които са от/до София Север, защото първоначално не смогваха с маневрената дейност и първите десетина дни нямаше един влак навреме.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #274 on: 08.09.2024, 21:31:28 »
Минаха повече ог 16 години от обещаното поетапно спиране от експлоатация на серия 32. Казаха го през 2008а, сега сме 2024. Кога незнам. По едно време ги намалиха до 5-6, обаче...
Не давали срок обаче. Към 2007 г се движеха около 60, сега са 12, така че повечето са спрени и почти всички от тях - нарязани. 5-6 обаче никога не са били.
рекуперативно-реостатна спирачка.
Такива с рекуперативна няма. Даже повечето са изобщо без електрическа спирачка. Тези с буква "Т" в означението имат реостатна. Нашите 32 са базирани на ЭР9Т.
Иначе от 100 бройки там...
53.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9124
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #275 on: 08.09.2024, 21:36:55 »
Има влакове с рекуперативно-реостатна спирачка за постоянен ток - ЭР2Р.  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #276 on: 08.09.2024, 21:42:20 »
Постоянният ток е друга тема. Там чисто рекуперативна спирачка е невъзможна, но реостатно-рекуперативно спиране се постига сравнително просто, дори с тогавашните технологии... въпреки че рекуперативното спиране при променлив ток е исторически по-старо.
« Last Edit: 08.09.2024, 21:44:18 by bdz43r »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7455
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #277 on: 05.11.2024, 01:00:13 »
5-6 обаче никога не са били.
Бяха точно 6 някъде през 2015-2016 г., когато с тебе карахме ония за Добрич.
4 бяха за графика - 1 Цл-Гр, 1 Бо-Бк и две да им дават размените по 2 и 4 линия. Една се водеше резерва и една в ГПР/ПР.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6147
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #278 on: 05.11.2024, 01:11:03 »
Да, тогава само Габрово - Царева Ливада, Бойчиновци - Берковица и по един чифт Горна - Червен Бряг и Горна - Царева ливада бяха писани в служебната книжка със серия 32. Нито един друг влак. Но след това все повече се увеличават, завръщат се, та и досега. А по едно време бяха казали, че техните влакове в краен случай ще ги заменят с автобуси. Някой трябва да пусне една заповед да ги спрат и да врътне един зад врата на ГОлямото депо.
« Last Edit: 05.11.2024, 01:14:06 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #279 on: 05.11.2024, 01:21:46 »
Ти нали си от обратната страна за земята, какво ти пречат? Аз искам да съживят повече.
« Last Edit: 05.11.2024, 01:29:50 by bdz43r »