Author Topic: ЕМВ 32/33-серия  (Read 101160 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #280 on: 05.11.2024, 01:25:10 »
Намерих си някаква архаична екселска таблица със състояние на парка към 31.05.2017 където в експлоатация са както следва:
32015, 32029, 32037, 32069, 32075 и 32137.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #281 on: 05.11.2024, 01:57:01 »
Ми дайте тогава да съживим дрънкалаците София - 70 и България 1300/София - 100, Чавдарките 11Г5, Икарусите и т.н. То бива носталгия, ама...Това, че Дезирото, специално електрическото, излезе абсолютна притика, не е оправдание да се търкалят тия стари купчини желязо в 21ви век.
По рейс и по жена не се тича!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5952
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #282 on: 05.11.2024, 02:11:31 »
Чавдарки и Икаруси има няколко съживени. С трамваите е малко по-сложно, но дано и там има развитие някой ден.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1416
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #283 on: 05.11.2024, 19:05:57 »
Ми дайте тогава да съживим дрънкалаците София - 70 и България 1300/София - 100, Чавдарките 11Г5, Икарусите и т.н. То бива носталгия, ама...Това, че Дезирото, специално електрическото, излезе абсолютна притика, не е оправдание да се търкалят тия стари купчини желязо в 21ви век.
Оправдание е, щом няма друго и алтернативата е спиране на влакове.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 314
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #284 on: 06.11.2024, 21:22:53 »
Защо БДЖ не си кандидатства за покупка на нови влакове по европейските програми? А, да, не им пука колко пътници имат и колко са им приходите от билети.

Крайно време е да им сложат една добавка изчислена според приходите от билети.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11597
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #285 on: 06.11.2024, 22:06:34 »
За да се закупи нещо, особено по Оперативните програми на ЕС, трябва сериозен административен капацитет от страна на потенциалния бенефициент, покриване на нелеки изисквания относно процедурите, както и осигуряване на съфинансиране. БДЖ не отговаря на нито едно условие. Не че имат огромно желание, но в случая нямат и шанс. Неслучайно и ПВУто го врътнаха през МТИТС.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #286 on: 29.12.2024, 21:56:57 »
Положението става все по-плачевно. Не е толкова фатално че са на по 50 и кусур години. Но тази абсолютна свинщина е тотално безобразие... :Х

M1AEw&index=2&pp=gAQBiAQB

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1971
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #287 on: 30.12.2024, 11:01:38 »
Така и така не видяхме тоалетната, но разбрахме, че снимащият не различава мивка от тоалетна. Но и е прав за състоянието.

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
  • пендел
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #288 on: 23.01.2025, 16:27:38 »
Каква е съществената разлика между 32-ра и 33-та серия? В същия ред на мисли, защо 33-та е била бракувана преди 32-ра? Зачетох се в нета и видях, че те са произведени доста след 32-ра серия.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9373
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #289 on: 23.01.2025, 17:15:49 »
Има сериозни разлики в електрооборудването и спирачната система. Заради разликите в системата за управление ЕМВ 33 са много по-икономични и с по-голямо ускорение, но имат капризна и проблемна електроника. Доставени са само шест влака серия 33, тъй като производителят иска много по-висока цена за останалите от поръчаната партида след разпадането на СССР и това затруднява поддръжката и довежда до сравнително ранното им спиране от движение и бракуване - изискват специфични части, различни от ЕМВ 32, които са трудни за намиране и ЕМВ 33003/004 бързо стига до състояние гол кош на талиги. ЕМВ 32 са с по-просто и лесно за поддръжка управление, при това са доставени общо 79 бройки и е възможна поддръжката им в депата с частите от бракуваните евентуално продължително спрените. :)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5952
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #290 on: 23.01.2025, 18:20:26 »
Пейчев съчинява на кило.

33 попадат у нас заради югоембаргото. Вече се поръчани за Югославските железници и се произвеждат, но няма как да бъдат доставени там, затова ги взимаме ние. След нашите са произведени още две, които отиват в тогавашна Югославия.
Различават се по управлението (но това не ги прави по-икономични), по спирачната система, която е Оерликон и по вътрешното разпределение и броя врати и прозорци.
Понеже са само няколко и за тях няма части, а електронното им управление е капризно, са поддържани на доизживяване още отначало. 33 003/004 е работила едва 2-3 години.

Offline david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #291 on: 23.01.2025, 22:10:56 »
Били са и с луминисцентно осветление, което поне за мен е голяма разлика в цялостното усещане за един фен.
За спирчната система да попитам, каква е била разликата? Да не би да са били с дискови спирачки или е някаква друга разликата?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15745
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #292 on: 23.01.2025, 23:07:48 »
Последно се возих на такава 2014 та до Мездра. Горе долу тогава май ги спряха. По спомен също вагоните се закачаха като съвременните не с автосцепка  и бяха с гумените тръби между тях, а не да се блъскат метал в метал.

Талигите са различни, мисля че в салона имаха и седалки обърнати настрани. Бях наснимал една детаилно преди да ги спрат трябва да си изровя снимките.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
  • пендел
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #293 on: 24.01.2025, 17:10:41 »
Ще се радвам да видя, Иво, благодаря ти! Да, повечето са бракувани 2011-2012; 33 007/33 008 пък през 2016-та.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9373
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #294 on: 24.01.2025, 17:30:00 »
Доколкото знам има тленни останки от 33 007/008 в Асеново. Беше спряна последна през 2015г.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15745
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #295 on: 24.01.2025, 17:37:58 »
Ще се радвам да видя, Иво, благодаря ти! Да, повечето са бракувани 2011-2012; 33 007/33 008 пък през 2016-та.
Ок ще потърся на компютъра другата седмица.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15745
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #296 on: 30.01.2025, 14:34:41 »
Ще се радвам да видя, Иво, благодаря ти! Да, повечето са бракувани 2011-2012; 33 007/33 008 пък през 2016-та.
Най-после намерих снимките ето ги. Виждат се салон, талиги, отвън, луминисцентното осветление, гумените тръби между вагоните. Вижда се и че никъде няма прогнило като че ли още са били в доста добро състояние. Това е някъде 2013-та.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1119
  • пендел
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #297 on: 30.01.2025, 19:03:53 »
Мерси, Иво, това исках да видя. Сега забелязвам гумите между секциите!

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #298 on: 27.02.2025, 21:02:32 »
В движение са 32 029, 32 035 от около месец - отново.
32 037, 32 069, 32 075, 32 119, 32 127, 32 131, 32 137, 32 145.
32 015 умря ноември и го чака скрап, 32 125 е на ПР.

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #299 on: 28.02.2025, 13:24:05 »
Ми дайте тогава да съживим дрънкалаците София - 70 и България 1300/София - 100, Чавдарките 11Г5, Икарусите и т.н. То бива носталгия, ама...Това, че Дезирото, специално електрическото, излезе абсолютна притика, не е оправдание да се търкалят тия стари купчини желязо в 21ви век.
Ами, още 2004 се говори за тяхното махане.
2008 Симеон Ананиев дава заповед да бъдат извадени от експлоатация. 2012 след инцидента с 32 119 също уж щяха да ги махат. 2015 същите приказки.
И какво стана? 2017 върнаха 32 125 / според мен най-ставаща от тази серия.
2018 - 32 029, 32 035, 32 119. През 2019 се върна и 32 145, след като кисна няколко години.
2020 пък 32 127 възкръсна и за финал и 32 131 в края на 2021. Това е положението!
« Last Edit: 07.03.2025, 15:33:37 by difian »