Author Topic: ЕМВ 32/33-серия  (Read 101130 times)

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #300 on: 19.03.2025, 12:30:59 »
32 075 вчера е горял в Шумен. Една седалка е изгоряла, печка и няколко метра под. Няма пострадали. Късмет, че е в града.
Може би няма да я правят.
« Last Edit: 29.03.2025, 16:31:09 by Ikarus 2800442 »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7054
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #301 on: 21.03.2025, 23:24:20 »
Ми дайте тогава да съживим дрънкалаците София - 70 и България 1300/София - 100, Чавдарките 11Г5, Икарусите и т.н. То бива носталгия, ама...Това, че Дезирото, специално електрическото, излезе абсолютна притика, не е оправдание да се търкалят тия стари купчини желязо в 21ви век.
Ами, още 2004 се говори за тяхното махане.
2008 Симеон Ананиев дава заповед да бъдат извадени от експлоатация. 2012 след инцидента с 32 119 също уж щяха да ги махат. 2015 същите приказки.
И какво стана? 2017 върнаха 32 125 / според мен най-ставаща от тази серия.
2018 - 32 029, 32 035, 32 119. През 2019 се върна и 32 145, след като кисна няколко години.
2020 пък 32 127 възкръсна и за финал и 32 131 в края на 2021. Това е положението!
Аз пък се чудя, хубаво, ще ги използват още до идването на новия подвижен състав. Но до тогава, защо не ги освежат, боядисат, почистят, някаква минимална поддръжка, за да знаеш че се качваш във влак, а не в подвижен кашон, мръсен и отдавна чакащ брак?

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1118
  • пендел
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #302 on: 22.03.2025, 01:01:48 »
Онзи ден се возих в 32070 и беше мазало вътре. По принцип старото и мизерното във влаковете не ме впечатлява, даже си има и чар, но тази мотриса изби рибата. В средните секции не можеш да гледаш през прозореца, защото графитите отвън покриват всякаквата видимост. Седалките бяха със синята тапицерия (преди винаги съм попадал на зелената кожа), която буквално се люпеше от мръсотия. Когато мотрисата ускоряваше имаше много неприятно лашкане напред-назад. Най-скандалното нещо за мен беше миризмата в салона, която идваше от тоалетната. Братче, вътре смрадта биеше на септична яма :laugh:; очите ми се насълзиха, но не само от смях. Хората от форума знаят, че не обичам просто така да "соля", ама тук си заслужаваше да използвам редицата от изразни средства :crazy:

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #303 on: 24.03.2025, 17:12:28 »
32 069 в сравнение с 015, 029 и  137 е къде по-добре.
Според мен 125 най-става технически и като цяло - вървеше много активно и често по дълги маршрути и не беше толкова проблемна. 132 е що годе, ама е страшен фризер. 145 и тя не е лоша. 037 е легендарна, но не е вече толкова добре. 127...клати и скача гадно.
Онзи ден се возих в 035, не вози зле, но е доста мръсна.

« Last Edit: 24.03.2025, 17:23:23 by Ikarus 2800442 »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #304 on: 24.03.2025, 19:22:21 »
Ако щете вярвайте, но не толкова отдавна (2016 г ако не се лъжа) карах 32 035 в отлично за годините си състояние с чисти тоалетни, заредени с вода и сапун. В София вече пътуваха само Сименси.
32 от Горна Оряховица бяха образец за поддръжка на тези мотриси. Не е случайно, че само там останаха такива.
« Last Edit: 24.03.2025, 19:24:45 by bdz43r »

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #305 on: 24.03.2025, 21:22:54 »
Не може да се чака от 54-46 годишна техника да е топ.
Но машини като 125, 145 и 037 заслужават уважение. Поне 125 ще излезе скоро с нова боя.
132 се скапа в събота край Габрово, 119 се губи тези дни, 075 може би ще тръгнел след пожара.
015 няма да тръгне,  много е зле.
« Last Edit: 24.03.2025, 21:29:32 by Ikarus 2800442 »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #306 on: 24.03.2025, 21:32:06 »
Може разбира се. В Швейцария има 70-годишни локомотиви и 80-годишни вагони на редовна служба и са топ отвсякъде.
За 015 е жалко, защото е от първата доставка - работи вече 55 години.

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #307 on: 24.03.2025, 23:20:52 »
32 015 се возих 2 седмици преди да умре. Трагедия пълна.
Провиснал таван, пода на места пропаднал. Някои лампи бяха пред падане.
119 пък е пословична с падащите седалки, маси и пепелници и, че  е тромава.
« Last Edit: 24.03.2025, 23:22:37 by Ikarus 2800442 »

Offline david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #308 on: 24.03.2025, 23:49:27 »
Още фантазии ще пишеш ли? Някои ги пускали само на дълги влакове, че били по - добри, на друга и падали лампите постоянно и била не знам си каква... една и съща ЕМВ може да е различна при всяко качване, я защото днес ще и отказва реостатната спирачка, я защото бригадата я кара гадно и блъска и т.н. С 32 015 са ми едни от най - култвите возения, както и едни от най - незадоволяващите за един фен на 32.
Всички 32ри ходят навсякъде, няма такива неща като 32 125 да кара дълги влакове, а 32 029 да кара само ГО - ЧБ или каквото ти е в главата.

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #309 on: 25.03.2025, 10:17:40 »
32 015 е една от най-големите морги от 32 серия. Вместо да спориш,  малко се поинтересувай на какво дередже е тая мотриса. Защото личи, че ги гледаш само по фацата.  Аааа, и между другото, всеки божи ден знам коя мотриса къде е. Така, че ти говориш глупостите.
По Варна най-често ходи 132, Карнобат 119 и 132 ходеха най-често. Шумен и Горна в момента 137, 127 и 035. По сф от известно време е 029 и 145. Тук не казвам, че само там ходят, а къде са най-често. 015 беше миналото лято доста по Монтана и Сф, както по Варна се задържа доста.

И още нещо! Не е гордост, нито те прави някакъв топ фен да хвалиш скрап на която тавана е провиснал, отдолу е трагедия с мръднала рама, моторите са трагедия, компресори, проблеми ежедневни с кабелите. Личи и, че въобще не се интересуваш и не следиш. Защото именно 125 е една от най-читавите 32ки, докато любимата ти 015 все нещо ставаше и накрая се разпадна.  Пък и + това, 125 не скачаше, нито клатеше толкова, нито имише ужасни вибрации, за разлика от повечето. 015 возеше прилично, но...отдавна е умрял кон. 
Просто се чудя на тези, които чуят ли някой да каже нещо лошо за 32 серия и скача все едно...дето се разпада вътре.
Която е читава е читава. Но са малко.
Реално в 125, 127  и 145 още има някакъв хляб в тях. 132 горе-долу, ама бързо пропадна.  037 от дъртите най-става, ама не е това, което беше преди.
« Last Edit: 13.04.2025, 13:31:48 by Ikarus 2800442 »

Offline david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 520
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #310 on: 13.04.2025, 19:33:09 »
Още 10 пъти си редактирай мнението, да ти се посмеем още  :D
Хората, които ги ремонтират цял живот едва ли са толкова наясно като теб с текущото им състояние, затова най  - добре направо започвай работа в ГОлямото депо и ги стягай.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #311 on: 13.04.2025, 22:35:08 »
32 в момента са в състоянието, в което бяха софийските 32 към края на масовата им експлоатация около София.

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #312 on: 21.04.2025, 13:14:44 »
Още 10 пъти си редактирай мнението, да ти се посмеем още  :D
Хората, които ги ремонтират цял живот едва ли са толкова наясно като теб с текущото им състояние, затова най  - добре направо започвай работа в ГОлямото депо и ги стягай.
За 3 седмици това ли измисли? Хаха.
 
Влюбен в клозети като 015 - дето се разпадна и онова чудо, наречено 119, което още 80-те е горяла. Плюс, че през 2012 остана без спирачки +, че в последните години не един път се е палила. Обичай си тия гробници и не ме обаждай, че са хубави, точно пък ти.
Хубави са 125, 145 и 127, горе-долу 132, 075, 037, 035 и 069.

32 в момента са в състоянието, в което бяха софийските 32 към края на масовата им експлоатация около София.
До 2027 все ще ги има, пък после...каквото стане. Вървят на магия, почти всички. Като изключим няколко броя.


« Last Edit: 29.04.2025, 16:37:31 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #313 on: 21.04.2025, 13:37:50 »
Просто са попаднали в грешната железница. В Шивейцария сега бракуват 70-годишни локомотиви и 80 годишни вагони, които изглеждат като нови.
А и депо ГО отдавна не е каквото беше по отношение на поддръжката. Работил съм с горнооряховски 32 още преди да дойдат сименсите и бяха отлични - чисти, заредени с вода, сапун и тоалетна хартия, всичко им работи и нищо не им се разваля. Тогава в София имаше такива, които се движеха с липсващи редуктори и компресори.

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #314 on: 21.04.2025, 14:01:50 »
 8)
Просто са попаднали в грешната железница. В Шивейцария сега бракуват 70-годишни локомотиви и 80 годишни вагони, които изглеждат като нови.
А и депо ГО отдавна не е каквото беше по отношение на поддръжката. Работил съм с горнооряховски 32 още преди да дойдат сименсите и бяха отлични - чисти, заредени с вода, сапун и тоалетна хартия, всичко им работи и нищо не им се разваля. Тогава в София имаше такива, които се движеха с липсващи редуктори и компресори.
Вярно е.  Преди бяха доста по-чисти. 015 и 029 преди бяха добри. Но...сега са мъка.
Поддръжка 0, това е.
Пък щом за някои само фацата им е фактор и някакви си детски спомени за конкретни мотриси, нещата са ясни.

Ако щете вярвайте, но не толкова отдавна (2016 г ако не се лъжа) карах 32 035 в отлично за годините си състояние с чисти тоалетни, заредени с вода и сапун. В София вече пътуваха само Сименси.
32 от Горна Оряховица бяха образец за поддръжка на тези мотриси. Не е случайно, че само там останаха такива.
32 035 не е лоша за годините си, да. Но си й тежат годините вече. Пак е по-добре от 029 и 015 и 119 и 138.

« Last Edit: 29.04.2025, 16:35:06 by difian »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #315 on: 21.04.2025, 21:49:51 »
И от ГО ли избягаха хората?
The Grand Tour

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #316 on: 21.04.2025, 21:58:32 »
И от ГО ли избягаха хората?
От „хубавите“ условия на труд и заплати. Не от вчера има липса на кадри.
« Last Edit: 29.04.2025, 16:37:07 by difian »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7500
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #317 on: 22.04.2025, 08:37:17 »
И от ГО ли избягаха хората?
Kъм момента това е черната дупка в БДЖ - и откъм експлоатация и откъм ремонт. Нещо като Пловдив или Мездра преди 10-15 години.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ikarus 2800442

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #318 on: 26.04.2025, 17:25:49 »
Снимка на 32 015, няколко седмици преди да умре.