Author Topic: История на трамвайната мрежа  (Read 126967 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17742
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #320 on: 31.10.2023, 15:00:24 »
Ето я статията за случвалото се около гара Подуяне: http://trinmo.org/bg/planning-and-strategies/tram-archives/poduiane

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #321 on: 02.11.2023, 15:11:14 »
Прекрасен и много информативен материал. А има ли информация какво е наложило 1949 да се закрие трамвая по Ботевградско - тогава Орханийско шосе

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11127
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #322 on: 02.11.2023, 16:45:22 »
Бързият и много вероятен отговор е защото са пуснали тролей. Де факто през онези следвоенни години трамвайната мрежа расте и е възможно да са решили че клонът е неефективен в този си вид.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17742
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #323 on: 02.11.2023, 18:11:33 »
Не е баш по темата с трамваите и трябва да намерим време да споделим регулацията на Ботевградско и на Найчо Цанов - как се разширяват улиците и за сметка на какво след това. Застрояването по Ботевградско се променя, къщичките са заменени с настоящите блокове, улицата се разширява, няма място за трамвайно трасе, а такова с един коловоз не е подходящо за оперативно обслужване вече. Вероятно не е достигал и подвижен състав…

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #324 on: 02.11.2023, 18:43:45 »
Не е баш по темата с трамваите и трябва да намерим време да споделим регулацията на Ботевградско и на Найчо Цанов - как се разширяват улиците и за сметка на какво след това. Застрояването по Ботевградско се променя, къщичките са заменени с настоящите блокове, улицата се разширява, няма място за трамвайно трасе, а такова с един коловоз не е подходящо за оперативно обслужване вече. Вероятно не е достигал и подвижен състав…
Наистина ми е интересно и ако има как да се качи такава информация. Аз лично много се интересувам от района

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17742
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #325 on: 16.11.2023, 18:26:12 »
Ето я публикацията за трасето по Драган Цанков.

От кадастрални и устройствени планове успяхме да индентифицираме плановете за трамвайната мрежа покрай изграждането на тунела под Борисовата градина. Плановете за премахване на трасето през гората и Баучър са отразени и в тези за Черни връх, които ще се споделят нататък.

Следващата публикация ще е за продължението към Младост, като трасето до Малинов е ясно, макар че има един интересен детайл… След Малинов нататък вече е интересно - имало е варианти да е под Малинов и т.н. Появява се за кратко и трасе на трамвай под Ляпчев с подземни трасе и спирка…

Отделни публикации заслужават и ще получат трасето, което се отделя по Г. М. Димитров; планът за трамвай по Габровски до завоя в при Гара Пионер; Олимпийското селище, от което са реализирани само 5-6 сгради…


« Last Edit: 16.11.2023, 19:15:23 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6311
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #326 on: 16.11.2023, 19:29:52 »
Интересни са материалите, браво. Значи чета че още тогава е планирано трамваят да стига до Симеоновския лифт, това е нова информация.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17742
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #327 on: 16.11.2023, 20:05:57 »
Всичко е било покрай кандидатстването за зимна олимпиада. Интересно, че рампата от 1995 при Строителния още си е там по регулация - отворете iSofMap и вижте. Трасето до Симеоновския лифт е запазено като трасе в регулацията до началото на новия малоумен надлез…

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #328 on: 16.11.2023, 21:04:28 »
Изключително интересно. За Олимпийското селище ще ми е интересно да прочета.
А този тунел изход откъм Стадиона имал ли е?
Всичко е било покрай кандидатстването за зимна олимпиада. Интересно, че рампата от 1995 при Строителния още си е там по регулация - отворете iSofMap и вижте. Трасето до Симеоновския лифт е запазено като трасе в регулацията до началото на новия малоумен надлез…

Къде е тази рампа?

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2348
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #329 on: 29.02.2024, 10:53:23 »
Здравейте, съфорумци. Токущо забелязах нещо в едно клипче, което ми направи впечатление. Пробвах с търсачката в тази тема да потърся бул. Овча Купел, но нищо не намира, затова пускам този пост. Имате ли информация кога е станало претрасиране на коловозите по въпросния булевард и откъде докъде е станало претрасирането? На ето това стрийт вю ясно се вижда как старите релси продължават направо, а леко вдясно (от нашата гледна точка) има стар стоманен стълб, на който се е крепяла ККМ. Дължината на сервитута от лявата страна на булеварда не ми изглежда голяма, защото ето тази сграда, визуално я датирам доволно отпреди 10. Ноември, а тя пречи двата коловоза да продължат спокойно нататък.
« Last Edit: 29.02.2024, 10:56:02 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17742
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #330 on: 29.02.2024, 12:48:15 »
Свършвало е точно там. В празния имот е било обръщалото, даже май релси имаше все още или покрай строителството на метрото изчезнаха…

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #331 on: 29.02.2024, 15:14:53 »
А кога е направено продължението с пресичане на булеварда? И да попитам някой виждал ли е новите схеми в НАГ за този булевард - сякаш искат трамвая да бъде изместен в средата

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7014
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #332 on: 29.02.2024, 15:38:51 »
В сайта trinmo.org има информация, че това е бившето трамвайно обръщало "Овча Купел", което е функционирало от 1970-а до 1985-а година. Вероятно обръщалото е премахнато като направено продължението на линията с пресичането на булеварда.
http://www.trinmo.org/bg/infrastructure/tram-loops
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17742
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #333 on: 29.02.2024, 20:17:10 »
А кога е направено продължението с пресичане на булеварда? И да попитам някой виждал ли е новите схеми в НАГ за този булевард - сякаш искат трамвая да бъде изместен в средата
Не е нужно да се гледа в НАГ - повече от ясно си личи при депото, как трамваят е изграден по средата на общия габарит, а за автомобилите е реализирано само западното платно на Мушанов. Като я имаше и пасарелката, още по-ясно си личеше…

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11127
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #334 on: 29.02.2024, 21:06:26 »
Това така и няма да се реализира. Жилищните блокове североизточно от Добротич не си дават паркинга.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #335 on: 29.02.2024, 21:10:31 »
А някой знае ли дали се придвижда удължаване на 1435 мм трасето след Красна поляна до обръщалото до стадион Славия 

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11127
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #336 on: 29.02.2024, 21:30:02 »
Едва ли. Има нездрави мераци и съществуващите да ги махат.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #337 on: 29.02.2024, 21:41:51 »
А някой знае ли дали се придвижда удължаване на 1435 мм трасето след Красна поляна до обръщалото до стадион Славия
време е всичко да променят на 1009 мм и да е консистентно и просто... особено с бъдещия южен трамвай са нужни много връзки със само един стандарт...

И без това се взеха толкова много песи, че има и за 20/22

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17742
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #338 on: 29.02.2024, 21:58:54 »
Чак за 20 и 22 няма да стигнат, но от Песа произвеждат и нормалнорелсови… Но проблемът с наличието на две междурелсия си е за решаване определено…

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5752
    • View Profile
    • Email
Re: История на трамвайната мрежа
« Reply #339 on: 01.03.2024, 05:22:49 »
Това да конвертират вече изградени  1435мм трасета в теснорелсови са пълни фантасмагории и нечии мокри сънища - нормалнорелсовата дължина е по-малка, но въпреки това вече е значителна. Значи, че ще струва страшно много пари и ще отнеме години ровене, в това число и из центъра. Така че тези глупости ги забравете. Конкретно за Красна поляна идеята им беше трамваят да стигне до Овча Купел - 2, дори почнаха да копаят обръщало, но някои там ревнаха и веднага спряха строежа. Сега трасето го зае метрото. Ако някъде нещо трябва да се променя, то е към Захарната да стане нормално, за да се свърши с циганиите с тройката - 20 да поеме тази линия, да си стане като едно време, когато тройката беше фраш. Защо го направиха тясно да ги питам. Но надали ще е скоро, след като има една камара други трасета за ремонт.....Иначе навремето това с нормалното междурелсие го измислиха, защото метрото беше до кривата круша (нямало пари), отделно тогава никой не произвеждаше произволно дълги модулни трамваи....
По рейс и по жена не се тича!