Author Topic: Тролейбусен транспорт (без София, Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора)  (Read 239585 times)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6927
    • View Profile
Аз ще добавя и Димитровград както виждам никой не го е споменал.На центъра са ги махнали остатъците от контактна мрежа но като ходих в началото на 2011 след моста над река марица в посока квартал Марийново стълбовете както и някои части по тях стояха наредени и накичени.Имам една снимка(малко е кофти зарада дъжда)но се вижда зад автобуса стълба.Трасето не съм си играл да го снимам.

Спомням си като ученик много се вълнувах от пускането на тролеи в Димитровград и следях как вървят нещата! Мисля, че беше 1989 год. най-рано предната да е било ама само за копането на дупките за стълбовете според мен! Бавно и мудно вървеше работата! Но стълбовете ги сложиха (червени както са и останалите към момента)! Аз така и не видях из града и около гв. Каменец жици! Само тези (незнам как секазват) подпори на стълбовете, които държат самата КМ! Дразнеше ме, че са супер разкривени наляво-надясно и на някои стълбове ги бяха пропуснали! И повече нищо не видях! Така да се каже може би им трябваха 6 месеца и щеше да има изградена КМ, а може и по-малко! Не мисля, че щеше да има някъде стрелки освен евентуално в депото! То беше планирано да замени линията на 2-ката като най-дълга, най-смислена и използвана и за ходене на работа до химкомбината!
Може би е за добе, че така стана! Ако имаше купени тролеи, които никой да не поддържа и да се разпада всичко 20-25 години щеше да ме боли повече!
АКо някой знае подробности за Димитровград моля да ги разкаже! За Димитровград-Хасково освен слухове и мечти не съм виждал нищо реално да е правено! То и КМ не беше изобщо изграждана по посока Хасково!

Ето тук открих следи за това.
« Last Edit: 17.10.2014, 15:10:30 by difian »
Украйна, победа!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Има останали няколко стълба по бул.Димитър Благоев( частта на изток от автогарата), до Неохим и в северната част на бул.Стефан Стамболов.
Къде е щяло да бъде депото?
« Last Edit: 17.10.2014, 15:28:03 by Magirus deutz »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6927
    • View Profile
Ми то трябваше да има КМ по линия да 2-ката! Аз никога не съм ползвал 2-ката след сегашния бул. Стефан Стамболов, но някъде по трасето е трябвало да бъде! Като се има предвид, че беше почти готово всичко и не са слагани други стълбове...

Имам сякаш спомени, че имаше стълбове по стария мост на Марица при бившия ПЕК!
Мисля, че тролей не беше все още докаран в Димитровград...

Лошото е, че доколкото познавам ситуацията в Димитровград градския транспорт не се използва много (може би по изключение заради надлеза на ЖП линиите сега да се е увеличило) и не виждам изобщо хабер да се изгради тролеен транспорт поради липса даже на общински такъв (не съм съвсем сигурен за последното на 100%)
« Last Edit: 17.10.2014, 16:07:14 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Аз ще добавя и Димитровград както виждам никой не го е споменал.На центъра са ги махнали остатъците от контактна мрежа но като ходих в началото на 2011 след моста над река марица в посока квартал Марийново стълбовете както и някои части по тях стояха наредени и накичени.Имам една снимка(малко е кофти зарада дъжда)но се вижда зад автобуса стълба.Трасето не съм си играл да го снимам.

Спомням си като ученик много се вълнувах от пускането на тролеи в Димитровград и следях как вървят нещата! Мисля, че беше 1989 год. най-рано предната да е било ама само за копането на дупките за стълбовете според мен! Бавно и мудно вървеше работата! Но стълбовете ги сложиха (червени както са и останалите към момента)! Аз така и не видях из града и около гв. Каменец жици! Само тези (незнам как секазват) подпори на стълбовете, които държат самата КМ! Дразнеше ме, че са супер разкривени наляво-надясно и на някои стълбове ги бяха пропуснали! И повече нищо не видях! Така да се каже може би им трябваха 6 месеца и щеше да има изградена КМ, а може и по-малко! Не мисля, че щеше да има някъде стрелки освен евентуално в депото! То беше планирано да замени линията на 2-ката като най-дълга, най-смислена и използвана и за ходене на работа до химкомбината!
Може би е за добе, че така стана! Ако имаше купени тролеи, които никой да не поддържа и да се разпада всичко 20-25 години щеше да ме боли повече!
АКо някой знае подробности за Димитровград моля да ги разкаже! За Димитровград-Хасково освен слухове и мечти не съм виждал нищо реално да е правено! То и КМ не беше изобщо изграждана по посока Хасково!

Ето тук открих следи за това.
Изгледът от къде е, защото не мога да се ориентирам.
Стълбовете за КМ по абсолютно целия маршрут на 2 ли са поставяни - дори до кв.Черноконьово?
« Last Edit: 18.10.2014, 14:36:03 by Magirus deutz »

Offline lopik

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 164
    • View Profile

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6927
    • View Profile
Да от кв. Марийно е изгледа, но не съм сигурен дали са слагани до Черноконево, но сякаш да( без да съм сигурен)! Аз по принцип в Черноконево я съм ходил някога - я не съм!
Надявам се някой, който е бил вътре в нещата по онова време да разкаже!

Сега като пресече АМ "Марица" пътя за Хасково смятам, че биха могли да се разберат двете общини Х и Дг за тролейбусна връзка помежду им! Но ще има много противници, защото линиите са раздробени между мн. игарачи (частни)! Иначе не смятам, че точно сегашния кмет може да го осъществи....
Украйна, победа!

Offline nasko84

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1112
    • View Profile
Няма да е рентабилно.
Първоначалната инвестиция би била много голяма, а приходът малък. Вероятно не си заслужава.

Изпробват се електробуси в София, имат автономен пробег от 20 км с едно зареждане и ако се окажат удачни нужната им инфраструктура ще са 2 зарядни станции.  Два електробуса ще са достатъчни за покриване на интервал от 30 минути.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6927
    • View Profile
Няма да е рентабилно.
Първоначалната инвестиция би била много голяма, а приходът малък. Вероятно не си заслужава.

Изпробват се електробуси в София, имат автономен пробег от 20 км с едно зареждане и ако се окажат удачни нужната им инфраструктура ще са 2 зарядни станции.  Два електробуса ще са достатъчни за покриване на интервал от 30 минути.

Няма да е рентабилно, ако парите са от бюджетите - а ако са от европрограми - примерно регионално развитие или околна среда?!
В България не се използват изобщо възможностите за еврофинансиране с малки изключения (Общата поръчка на Бургас, Варна, Стара Загора и Плевен)!
А има ли смисъл тогава от обществената пералня в Димитровград дето е с евро средства?!!
Европрограмите са единствения инструмент при който впрягаш бюрократщина (общините имат в излишък такава) и получаваш нещо полезно! Точно тролеите са рентабилни - използва се десетки години нещо, което спестява текущи разходи! Не пречи да се използва и електричество от ВЕИ паркове, което да намали допълнително себестойността! Докато нефтен кладенец няма да изкопат, а и да изкопаят няма да имат рафинерия, а и да имат пак трябва да пращат акциз на държавата!
Всичко опира до мързела на чиновниците! Когато литър нафта излиза по 2.50 всякакъв електротранспорт е ефективен!

Причината да се правят разни неща е, защото са полезни без ползата да идва точно веднага! Ако не беше така, нямаше да се ползват тролеи и трамваи никъде!
За 17 км трасе колко гориво се изразходва? Имай предвид, че в големите градове за 1 лв. се покрива едно трасе което е съизмеримо с това и въпреки, че има повече пътници то има лимит да е градски билет! Тука го няма този лимит! При влаковете как се правят десетки километри трасета и е рентабилно! Важното е, да се гледа в дълбочина и да се мисли за хората! Линията Димитровград-Хасково от години е била като градска линия, на цена по-висока от градската - което я прави переспективна!
« Last Edit: 20.10.2014, 10:29:16 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6927
    • View Profile
Унищожиха тролеите във Велико Търново


За да си обясня, това което става с икономиката на България (за себе си) и като събирах информация стигнах (за себе си) до извода, че точния термин, с който се обясняват унищожените предприятия от преди 90-та година (включително и такива, които са приватизирани и после унищожени) е "индуцирана икономика". Т.е.  някой, някога, накъде (напр. София) е мисли, смятал и ти е решил, дощъл, построил едно предприятие в града/селото. То е работило, каквото работило станало 90-те години и понеже нямамало кой да мисли в София повече за него и понеже в тамошния град или село пък никой не е израстнал интелектуално изобщо за да мисли по въпроса или пък е имало такъв, ное избягал - и хоп предприятието се смазва и унищожава. То просто е било "кацнало" в местната икономика незаслужено.
Тролеите като чета статията са същата работа за много градове! Някой в София ги е харесвал, някой е отишъл (строителни войски) ги е направил в града с безплатен труд и от тогава след като са ги пуснали никой нищичко не е направил за тях! Докато някой вожд (местен) който знае, че на запад им трябват черни и цветни метали за да правят нещо си там и като си е карал сутрин колата не ги е съзрял над улицата, по която кара!...
Украйна, победа!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
"Според кмета Даниел Панов още преди 12 г. част от трасето на тролеите е спряна, а токоизправните станции са разграбени. Мрежата е крайно амортизирана и е невъзможно да се използва повторно – дори под напрежение от нея са откраднати елементи, така че щяло да се мисли по оперативните програми да се купуват електробуси (т.е. автобуси на акумулаторни батерии)."

Откога на тъпото сержантче в месния Терем, му чува главата от контактна мрежа и какъвто и да било транспорт?

Истината е, че ще гледат да се домогнат до парата от скрап. Жалко е, че такъв труд на толкова много хора ще отиде по дяволите.
Тази държава от това страда, от хора като Панов, дребни душици, дошли на власт с единственната цел да грабят и мамят.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Каква е историята около тролейбусите в Шумен? Била е изградена КМ, имало е доставени ЗиУ - та, но защо накрая  Шумен няма тролейбуси?
« Last Edit: 26.10.2014, 20:08:14 by Magirus deutz »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7079
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Контактната мрежа е била изградена на 100 %. Поради запълнен капацитет и на двата големи завода по социализма в СИВ - произвеждащи Шкода и ЗиУ, доставките се забавят. Договаря се доставка от ЗиУ-та като в града стигат само 2 броя. В началото на 90-те града не случва на нормален кмет (то и сега е горе-долу така) и неговият екип не пожелават да потърсят възможност да внесат втора ръка от някъде тролейбуси, както прави Пазарджик например. Двете ЗиУ са консервирани и остават без навъртян нито един километър в гараж на закрито осем години. През 96-97 г. са продадени в Плевен, където получават инвентарни номера 196 и 197.
Контактната мрежа в Шумен е демонтирана от настоящият кмет на града Красимир Костов от БСП! Същото направи и неговия партиен колега Костадин Паскалев в Благоевград.
Повече информация има по-назад в настоящата тема. Има и снимки. Ето от Шумен:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
В Благоевград имало ли е изградено депо? Ситуацията идентична ли е била с тази в Шумен?
« Last Edit: 27.10.2014, 13:18:03 by difian »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Депо не е изграждано, имало е изградена мрежа - повече за нереализираната система на Благоевград има в това мнение с извадка от пресата от 1994 година: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=660.msg100026205#msg100026205

И две статии, които са цитирани и в горния линк, но все пак давам линк - обърнете внимание как 1 мнение се променя кардинално само за 3 години - от "нова концесия" до " няма бъдеще, тъй като машините и съоръженията за него са морално и технологично остарели". Освен Паскалев, вина в Благоевград има и Лазар Причкапов.

Нова концесия за тролейбусния транспорт поиска кметът на Благоевград - статия на Econ.bg от 2005 година

Разпродават съоръженията за тролейбусния транспорт в Благоевград - статия на Дарик от 2008 година


« Last Edit: 26.10.2014, 23:20:30 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Депо не е изграждано, имало е изградена мрежа - повече за нереализираната система на Благоевград има в това мнение с извадка от пресата от 1994 година: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=660.msg100026205#msg100026205

И две статии, които са цитирани и в горния линк, но все пак давам линк - обърнете внимание как 1 мнение се променя кардинално само за 3 години - от "нова концесия" до " няма бъдеще, тъй като машините и съоръженията за него са морално и технологично остарели". Освен Паскалев, вина в Благоевград има и Лазар Причкапов.

Нова концесия за тролейбусния транспорт поиска кметът на Благоевград - статия на Econ.bg от 2005 година

Разпродават съоръженията за тролейбусния транспорт в Благоевград - статия на Дарик от 2008 година
Изводът: У нас всичко се прави, без всякаква мисъл за бъдещето, единствената цел е да се напълнят джобовете на няколко души. :angry: Прекалено хубаво, за да стане истина, особено на фона на закриващите се в някои градове тролейбусни системи.
« Last Edit: 27.10.2014, 00:49:39 by Magirus deutz »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Още по-груб е случаят с град Видин. Там дори е имало датата за официално отркиване на тролейбусния транспорт, което така и не се случва.  :/

Разказвана ми е подробно историята на проекта за тролейбусен транспорт във Видин. Ще я споделя подробно тук, тези дни като имам малко повече време да я напиша!
vasko - оригиналът! :)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6927
    • View Profile
Депо не е изграждано, имало е изградена мрежа - повече за нереализираната система на Благоевград има в това мнение с извадка от пресата от 1994 година: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=660.msg100026205#msg100026205

И две статии, които са цитирани и в горния линк, но все пак давам линк - обърнете внимание как 1 мнение се променя кардинално само за 3 години - от "нова концесия" до " няма бъдеще, тъй като машините и съоръженията за него са морално и технологично остарели". Освен Паскалев, вина в Благоевград има и Лазар Причкапов.

Нова концесия за тролейбусния транспорт поиска кметът на Благоевград - статия на Econ.bg от 2005 година

Разпродават съоръженията за тролейбусния транспорт в Благоевград - статия на Дарик от 2008 година
Изводът: У нас всичко се прави, без всякаква мисъл за бъдещето, единствената цел е да се напълнят джобовете на няколко души. :angry: Прекалено хубаво, за да стане истина, особено на фона на закриващите се в някои градове тролейбусни системи.

Този доклад го има на страницата на Министерство на транспорта и преди около седмица или десет дни съм публикувал линк към него във варненския форум.  Прелистих го отгоре-отгоре - малко е писан като от ученик в техникум, но изглежда написан с чиста душа и сърце без предубеждение, което за тази държава е най-важното! Благодарение на този доклад са отпуснати средствата по ОП "Околна среда" за тролеите във Плевен, Варна, Бургас и Стара Загора.  За другите градове - правят се, че не са го чували и виждали.

Ето го доклада - да не затруднявам хората, които нямат време:
https://www.mtitc.government.bg/upload/docs/Doklad_Trolleys_final_AD.pdf
« Last Edit: 27.10.2014, 10:10:36 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3227
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Още по-груб е случаят с град Видин. Там дори е имало датата за официално отркиване на тролейбусния транспорт, което така и не се случва.  :/

Разказвана ми е подробно историята на проекта за тролейбусен транспорт във Видин. Ще я споделя подробно тук, тези дни като имам малко повече време да я напиша!
Какво се е случило във Видин? Защо въпреки определената дата за откриване тролейбусния транспорт не е открит?

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Още по-груб е случаят с град Видин. Там дори е имало датата за официално отркиване на тролейбусния транспорт, което така и не се случва.  :/

Разказвана ми е подробно историята на проекта за тролейбусен транспорт във Видин. Ще я споделя подробно тук, тези дни като имам малко повече време да я напиша!
Какво се е случило във Видин? Защо въпреки определената дата за откриване тролейбусния транспорт не е открит?
:arrow: Видин  :)

Извинявам се за забавянето.  Бях забравил, че съм обещал да разкажа каквото знам.
vasko - оригиналът! :)