Няма да е рентабилно.
Първоначалната инвестиция би била много голяма, а приходът малък. Вероятно не си заслужава.
Изпробват се електробуси в София, имат автономен пробег от 20 км с едно зареждане и ако се окажат удачни нужната им инфраструктура ще са 2 зарядни станции. Два електробуса ще са достатъчни за покриване на интервал от 30 минути.
Няма да е рентабилно, ако парите са от бюджетите - а ако са от европрограми - примерно регионално развитие или околна среда?!
В България не се използват изобщо възможностите за еврофинансиране с малки изключения (Общата поръчка на Бургас, Варна, Стара Загора и Плевен)!
А има ли смисъл тогава от обществената пералня в Димитровград дето е с евро средства?!!
Европрограмите са единствения инструмент при който впрягаш бюрократщина (общините имат в излишък такава) и получаваш нещо полезно! Точно тролеите са рентабилни - използва се десетки години нещо, което спестява текущи разходи! Не пречи да се използва и електричество от ВЕИ паркове, което да намали допълнително себестойността! Докато нефтен кладенец няма да изкопат, а и да изкопаят няма да имат рафинерия, а и да имат пак трябва да пращат акциз на държавата!
Всичко опира до мързела на чиновниците! Когато литър нафта излиза по 2.50 всякакъв електротранспорт е ефективен!
Причината да се правят разни неща е, защото са полезни без ползата да идва точно веднага! Ако не беше така, нямаше да се ползват тролеи и трамваи никъде!
За 17 км трасе колко гориво се изразходва? Имай предвид, че в големите градове за 1 лв. се покрива едно трасе което е съизмеримо с това и въпреки, че има повече пътници то има лимит да е градски билет! Тука го няма този лимит! При влаковете как се правят десетки километри трасета и е рентабилно! Важното е, да се гледа в дълбочина и да се мисли за хората! Линията Димитровград-Хасково от години е била като градска линия, на цена по-висока от градската - което я прави переспективна!