Author Topic: Автобуси, двигатели, мощности  (Read 51836 times)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 963
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #180 on: 18.07.2017, 23:28:09 »
Quote
Вертикално разположените мотори са с по- малка трудоемкост при ремонт, защото обслужващият остава прав (не му се налага да се навежда)
Всъшност не,
Quote
както и че някои дейности могат да се извършват направо от салона.
и това не
Не мога да се сетя за никакви предимства на вертикалния мотор. Освен, че може да е същия като за разни камиони.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #181 on: 18.07.2017, 23:45:56 »
Във ФБ ми излезнаха някакви снимки на новия МАН, има и от салона. Тъпото е че няма кабина, по същия начин е като на нашите МАН-ове отпред а не е стъклено. Отделно стъклото на шофьора е цяло неотваряемо и ако трябва да махне на някой да даде сигнал да го изпревали насъбрала се колона например то няма как.

Интересни са целите стъклени врати, плъзгащи се назад, вместо познаните двойни, интересно решение. Информационна система с дисплей в салона май също няма като в нашите, на снимкте не се вижда добре. Но като цяло дизнайна е много красив, въпреки тези няколко недостатъка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3525
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #182 on: 19.07.2017, 03:04:59 »
 Нали се сещаш, че кабина, информационна система, кафемашина за пътниците и даже балдахини ако бъдат поръчани ще ги има. Отделно отваряема част напрозореца на водача няма как да няма. Всички снимки на новия модел са само компютърни графики. Реалният модел ще има известни разлики.  ;)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5197
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #183 on: 19.07.2017, 11:33:25 »
... и ако трябва да махне на някой да даде сигнал да го изпревали насъбрала се колона например то няма как.
Нарича се мигач...

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4144
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #184 on: 07.01.2023, 19:23:54 »
Опитах да съвместя информация за двигатели и предавателни кутии за всички модели в ГТ, според данни от форума, най-вече  постове на Stierlitz; документи от общ. поръчки и брошури на производителите.

МоделДвигателКутия
MAN Lions city CNG 2019E2876 LUH07 228kW (310hp) Euro6Voith D854.6 SENSOTOP (Diwa 6) 4-gears
MAN Lions city CNG 2014E2876 LUH07 228kW (310hp) Euro6Voith D864.5 (Diwa 5)4-gears
BMC Procity CNGCummins ISL G 320 239kW (320hp) Euro6ZF 6AP 1400B Ecolife 6-gears
Yutong ZK6126HGA CNGCummins ISL G 320 239kW (320hp) Euro6Voith D854.6 SENSOTOP (Diwa 6) 4-gears
Yutong ZK6126HGACummins ISB 6.7 210kW (280hp) Euro6Voith D854.6 SENSOTOP (Diwa 6) 4-gears
MB IntouroOM936 220kw (299hp) Euro5Mercedes-Benz GO 110? 6-gears manual
MB Conecto LFOM926LA 210kW (280hP) EEVVoith D864.3 (Diwa 3E) 4-gears
MB O345 G ConectoOM457hLA 220kW (299hp) Euro3Voith D864.3 (Diwa 3E) 4-gears
MB O345 S ConectoOM457hLA 185kW (250hp)Voith D863.3 ANS (Diwa 3) 3-gears
MAN SG262D2866LUH22 191kw (260hp) Euro1Voith 854.3 4-gears
BMC 220SLFCummins ISBe 220-30 162kW (217hp) Euro3ZF 4HP 502C Ecomat 4-gears

Утре ще добавя и по-старите автобуси, които вече са в историята. Може би и частните.
MAN SL232D0826LOH07 169kwZF S6-85 6-gears manual
MAN SL200
MAN SD200
D2566MUH 141kW (192hp)Voith D851.3 3-gears
Чавдар 141D2865 LUH05 198kW (270hp) Euro1Voith D863.3 3-gears
Tedom C12GTedom City210 220kW (299hp) Euro5Voith D864.5 ANS (Diwa 5) 4-gears
MB O302TOM421 V6 159kw (216hp)ZF S6-90 6-gears manual
MB O305OM407h 147kw (200hp)MB W3D080R 3-gears
MB O305GOM407h 147kw (200hp)
OM407hA 177kW (240hp)
MB W3D080R 3-gears
MB O345OM447hLA 184kw (250hp) Euro2ZF Ecomat 4HP 4-gears
MB O345GOM447hLA 220kw (299hp) Euro2ZF Ecomat 4HP 4-gears
Ikarus 280оригинално Raba D2156 HM6U 141kw (192hp)
заменен с Raba D10 Euro1
ZF S6-90 6-gears manual или
Voith Diwa 3-gears
BMC 250SLFCummins ISBe4 250B 184kW (247hp) Euro4ZF 6HP 504C Ecomat 6-gears
Guleryuz Cobra GD272LFD0836LOH55 206kW (280hp) Euro4ZF 6HP 504C Ecomat 6-gears
« Last Edit: 28.01.2023, 10:01:50 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17713
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #185 on: 07.01.2023, 21:42:16 »
Благодаря ти за труда!

Все пак имам и едно предложение. За удобство, а и за прегледност, може и да се приравнят мерните единици. Някъде са киловати, другаде са коне, и на скоростните кутии да се напише с колко скорости реално са. Лично аз не ги ползвам ежедневно и не мога на ум да си ги пресметна, не че не мога да проверя из нета, но както писах, ще е по-удобно да го има готово тук…

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11108
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #186 on: 07.01.2023, 22:08:10 »
Може даже да се редактира първото мнение на темата за прегледност. Иначе браво на Митака за труда.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 966
  • пендел
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #187 on: 09.01.2023, 23:37:39 »
D2866LUH22 е двигателят на SG262. Това агрегат на МАН ли е?

Едит: Има ли автобуси на МАН (в това число и автобуси извън подвижния състав на Автотранспорта), които използват двигатели на други производители?
« Last Edit: 09.01.2023, 23:39:18 by TRIZUBECA »

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 414
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #188 on: 10.01.2023, 00:19:28 »
D2866LUH22 е двигателят на SG262. Това агрегат на МАН ли е?

Едит: Има ли автобуси на МАН (в това число и автобуси извън подвижния състав на Автотранспорта), които използват двигатели на други производители?
Да мотор на МАН е.
Много производители ползват чужди мотори. От списъка по - горе се вижда, че само МАН и МБ си произвеждат моторите сами. Всички други използват външни фирми.
Тедом също са били оборудвани с техен мотор, макар и бутиковото им производство.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5734
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #189 on: 10.01.2023, 09:29:48 »
Едно време, когато доставяха 0 302Т и белите МАН-ове, Янчулевци и Софиянсковци се биеха в гърдите, никой не знаеше, а и не проверяваше, освен ремонтния персонал в гаражите, че предавателната кутия на Икарус, 0 302Т и на МАН СЛ232 е абсолютно една и съща. С тази разлика, че Икарусовата е произвеждана по лиценз в Унгария, а тази при Мерцедес и МАН - вероятно в Турция. На 0 305 и 0 305 Г скоростите са някакъв опит на Мерцедес за автоматични скоростни кутии, докато следващите им модели, понеже няма смисъл да откриват топлата вода, са със ZF или Voith. Като последните не са много читави, силата на тази фирма е в хидравличните предавки за дизелови локомотиви и мотриси. Иначе Ивеко също са си със собствени двигатели.
« Last Edit: 10.01.2023, 09:39:54 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2152
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #190 on: 10.01.2023, 22:40:33 »
Quote
На 0 305 и 0 305 Г скоростите са някакъв опит на Мерцедес за автоматични скоростни кутии
Това показва колко не разбираш W3 e най-добрият автоматик правен някога. През 1970 когато излиза Мерцедес о305 му дават 1 млн км гаранция заедно с двигателя. Дори сега автоматиците на Мерцедес са едни от най-добрите и за автобуси и за автомобили. Унгарската кутия не е еднаква с ZF на белите Манове.
Тедомите са с двигател LIAZ 636 пригоден да работи с метан същият е и при Чавдар 130.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5734
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #191 on: 11.01.2023, 10:07:16 »
По тоя повод питах шефа си - емигрирал навремето в Канада германец -  машинен инженер. Едно време в Канада на пазара на труда е имало огромно търсене на инженери, университетски преподаватели и т.н. Сега обаче търсят електриджии, покривджии, автомонтьори и т.н. - все професии, които не изискват висше образование. Както и да е. Според него най-добрите автоматични предавателни кутии са американските Allison - това са и първите автобусни автоматици въобще, навлизат масово след Втората световна война, още при т.нар. Old Look - негово нескопосано копие е небезизвестният ЗИС-154. Не съм разбрал автобус с такава скоростна кутия да е стъпвал въобще в България, което не значи, че не е. ZF са много подобни на Allison, при нас почти винаги слагаме ZF. За Voith казахме, че определено са по-лош вариант.
Що се отнася до 0 305 - той не е разработка на Мерцедес. Проектът за стандартен автобус за Германия е направен от хамбургската проектантска организация така да се каже, бивш трамваен завод, ФФГ или Фалкенрайд, след което е спуснат на  фирмите - Мерцедес, МАН, Магирус, Веттер, Неоплан, Бюсинг и т.н. Цялата история започва от един идеен конкурс за стандартен автобус за цялата страна (подобно на стандартизацията и унификацията в железниците) от 57а или 58а година. И Мерцедес, и МАН са били против да им се налага този стандарт, искали са да доразвиват собствените си модели. Същото се отнася и за второто поколение - 0 405 - пак е работа на ФФГ/Фалкенрайд и пак е спуснат отгоре на фирмите по същия начин. Последното, което тази компания успява да проектира е един съвременен двуетажен автобус за Ирландия (понеже ирландците не са искали да работят с Лейланд) в началото на 80те, след което фалира.
LIAZ 636 си е двигателят на Шкода Европа, но при Тедом е модифициран за метан.
« Last Edit: 11.01.2023, 10:13:23 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11108
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #192 on: 11.01.2023, 11:11:08 »
Много написа, ама нищо не каза.
О 305 си е Мерцедес отвсякъде. Това че има общ дизайн на външния вид, не означава че след това всеки производител не си разработва сам всичко останало.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2152
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #193 on: 11.01.2023, 11:59:26 »
LIAZ MŠ 634 и 635 са на Шкода Европа и не са легнали, и не са с много еднакви части.  На Фалкенрайд е само патента за въртящият кръг, който Мерцедес купуват и ползват до когато изтичат 25 години никоя друга фирма не ползва до VOV2 (O405). Ман ползват щанги, Магирус ползват въртяща се част от купол на танк на Щаер. Относно автоматиците Voith се ремонтират най-евтино и никак не са лоши.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5734
    • View Profile
    • Email
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #194 on: 11.01.2023, 13:50:44 »
Много написа, ама нищо не каза.
О 305 си е Мерцедес отвсякъде. Това че има общ дизайн на външния вид, не означава че след това всеки производител не си разработва сам всичко останало.
Прочетете по книгите - проектът е описан на поне 40-50 страници, на няколко места. Това за въртящия кръг и за 25годишния патент е вярно, но не само той е на Фалкенрайд. Въобще такива истории пише относно тоя проект и опитите за стандартизация, че да те заболи главата, докато асимилираш всичко. Да не говорим, че е само на немски. Не гледайте какво е написано в Уикипедията.
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2152
    • View Profile
Re: Автобуси, двигатели, мощности
« Reply #195 on: 11.01.2023, 15:14:46 »
Аз и Радосвет ги гледаме всеки ден на живо и пак не намираме общи части. Хубаво пише по книгите ама на живо е друго. Ако можеше по книгите да се поправят ехееееее нямаше да ни болят главите и ръцете. Дори въртящият кръг на Икарус 280 и Чавдар 14-20 не са еднакви, кормилните щанги не са еднакви. Иначе някои основни скъпи компоненти по VOV са еднакви: блок, картер, бутала, глави това са еднаквите части. ГНП, колектори, турбо радиатори и всякакви гарнитури не са еднакви.
The Grand Tour