Poll

кой е по-по-най

Икарус 280
23 (22.5%)
Мерцедес О305/О305Г/Хюлиез
4 (3.9%)
Мерцедес О345/О345Г
11 (10.8%)
Чавдар 141
1 (1%)
Meрцедес О302
1 (1%)
Ден оутдсен
1 (1%)
БМЦ :)
5 (4.9%)
МАН СЛ232/СГ262
4 (3.9%)
Мерцедес Конекто/Конекто Г
15 (14.7%)
Мерцедес О405
2 (2%)
Yutong ZK6126HGA
3 (2.9%)
MAN Lion's City
32 (31.4%)

Total Members Voted: 102

Author Topic: Най-добрата марка автобуси  (Read 112116 times)

Offline eeasss

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 83
    • ICQ Messenger - 209
    • View Profile
    • http://
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #120 on: 24.03.2008, 20:08:13 »
Са мен най-добрия дизайн в София си остава Den Oudsten. От съчленните MAN262

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #121 on: 24.03.2008, 20:53:13 »
Да се изкажа и аз по тази тема с малко разсъждения.
Значи ако става въпрос за модерен и актуален дизайн безспорно Ден Оудстен-Големи панорамни затъмнени стъкла, много добре оформен отпред с огромно челно стъкло извито отгоре, така има добра аеродинамика, отличен сълон-подът е нисък в истинският смисъл на думата, в предната част чак края на 2-ра врата е изцяло нисък и равен под, стърчат само калниците върху които е оформено място за багаж, безшумни и плътно затварящи се врати, удобни седалки, много просторен салон-тавана е по груби изчисления над 2, 50 м.(аз съм 1.80 и като се протегна едва достигам дръжките на шибидаха), другите неща като двузоновият климатроник, удобните седалки, бордовият компютър сме писали за тях.

Ако става въпрос попринцип-най-много като че ли ми харесва Мерцедес О 305 Г-с тези заоблени красиви форми, заоблено предно стъкло, двете извити стъкла отзад, красивата класическа емблема на Мерцедес на волана, автентичното табло на шофьора с кръглите лампи на него...класика.
Много добър, красив и удобен салон, със сравнително нисък и равен под, удобни седалки, добра планировка на салона, мека возия, достатъчно седящи места.

От по-новите попълнения с добър дизайн са нископодовото Конекто и Ситаро, макар и салона да е много простен и да не блести с кой знае какво като при Ден Оудстен или О 405 Г например е добре направен и функционален. Също големи панорамни стъкла, нисък под и др.

Старото Конекто и О 345 Г лично аз не ги харесвам-те според мен са с доста остарял и неактуален дизайн откакто са се появили, нито нисък под, нито пък равен, седалките разположени една нависоко, една на ниско, шумни въздушни и тракащи врати... Единственото хубаво е двигателя.

О 405 Г също много ме кефи.

Много ми харсева също така Чавдар 141-отново много хубав просторен салон, сравнителон нисък под, автоматични скорости, мощен двигател, според мен с класи над Конекто и О 345 Г. Чавдар В 14-20 също за времето си е бил много актуален и модерен дизайн.
Значи от изброени единствено старото Конекто и О 345 Г като са излезнали са били морално остарели.

Икарус 280-също много ми харесва, добър дизайн, класика но ако тръгна да пиша за всеки един модел защо ми харесва ще стане много дълго, за това съм се спрял само на някои.

Давам глас за Мерцедес О 305 Г-за мен едни от най-добрите и здрави автобуси.
« Last Edit: 24.03.2008, 21:09:39 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17713
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #122 on: 24.03.2008, 21:01:22 »
В коментарите си се придържайте само към модели, които са се движили или продължават да се движат в София.Всякакви лирически отклонения са нежелани и не е сигурна проявата на компромис от страна на модовете и при миниатурни забежки към дивото Затова си стойте на питомното    

За да напиша и нещо по темата.Иво да погледне заглавието и да види, че говорим за дизайн, дори не за ергономия.Не правим комплексна оценка на превозните средства  Затова първосигнално, на база единствено на останало приятно впечатление за красота и финес, бих гласвал несъмнено за Конекто Г.Определено откъм чар превъзхожда дори късите Конекто и Ситаро от второ поколение.В дългия автобус, хармониката на геленга, има особено обаяние.
« Last Edit: 24.03.2008, 21:05:57 by difian »

MB 0345

  • Guest
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #123 on: 01.04.2008, 13:17:18 »
Хюлиез, Икарус 280, Чавдар B 14-20 (май още се търкалят в Пазарджишко) и Мерцедес 0435/Конекто за мен са най-красивите. Това са и моите любими автобуси. А искам да питам кои автобуси имат предпоследни седалки с лице към последните и с гръб към салона? Аз мисля, че това е много хубаво така с тези седалки, кажете ми да се возя все на тях, че отзад трябва да е много спокойно като си с гръб. Донякъде и съчленените (оранжеви) Манове не са лоши. А не мога да разбера защо в София не са внасяни съчленените О405G вместо BMC? Дори на старо са по-добри то нов BMC. А Цитарото също е много красиво, може би за сега единственят нов автобус, който ми харесва, дано в бъдеще повече модели да ми харесват, че е срамота  . Но гласувах за Хюлиез.
« Last Edit: 01.04.2008, 13:48:59 by MB 0345 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #124 on: 01.04.2008, 21:45:29 »
Quote from: MB 0345
А искам да питам кои автобуси имат предпоследни седалки с лице към последните и с гръб към салона? Аз мисля, че това е много хубаво така с тези седалки, кажете ми да се возя все на тях, че отзад трябва да е много спокойно като си с гръб.
Това не е много за тази тема, но при Хюлиезите беше така докато бяха с оригинални седалки. При подмяната на седалките с пластмасови това разположение се запази при някои Хюлиези. Сега така обърнати седалки се сещам, че има в 3605, 3552, 3694. доскоро 3570 беше така, но при последният ремонт отново смениха седалките и сега са обрънати напред. Иначе и при 3693 и 3696 също са обрънати с гръб напред предпоследните седалки, но в момента двата автобуса са на ОР в Дупница и незнам как ще се върнат, но предполагам че ще запазят сегашните им седалки.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #125 on: 01.04.2008, 23:18:35 »
Салонът на Чавдар 141 е правен по образец на Ман 262. Трябва да се признае, че формата на ковчег, която са успели да докарат нашите е на светлинни години пред тази на турското.
Ниските стъпала на Чавдар 141 са супер. Супер е и височината на шасито, съотв. удобството при катеренето на първото стъпало. Голям минус на турските автобуси е липсата на естествен аромитизатор с ухание на нафта.
Разположението на седалките в Кънекто (както и в любимите на Иво 0305) е предопределено от обстоятелството калници. В ултра-хипер-мега модерните свръхнископодови, с широки панорамни затъмнени стъкла, аудиоуредба Блаупункт и двузонов климатроник Ден Оудщен, седалки с подглавник при калниците липсват, за разлика от новите Кънекто и Ситаро. Срамота, къде ще си оставят пенсионерите тубите с вода? Е, върху задните гуми има седалки, но понеже автобусите са свръхнископодови, дизайнерите са решили да сложат едно стъпало.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #126 on: 02.04.2008, 10:47:23 »
Дифиан спомена, че темата е само за външен дизайн. За това предлатгам ако сметнат за ненужно, останалите постове да бъдат истрити.

conecto, по това, което си написал, не е възможно салонът на Чавдар 141 да е направен по образец на МАН 262, защото МАН 262 излиза доста по-късно-7-8 години по-късно. Първият Чавдар 141,прототипа както сме писали излиза някъде през 1989-1990-та година. Салонът и каросерията са със закупен лиценц от Щаер, моделът мисля че е от 1982-ра, Чавдар 141 е правен по образец на Щаер, а не МАН 262.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7290
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #127 on: 02.04.2008, 17:36:50 »
Защо липсва новото Кънекто,Ситарото и БМЦ 250 СЛФ,и вече Кобрите,аз съм твърдо за тея    

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #128 on: 02.04.2008, 18:41:54 »
Quote from: lud_pi4
Защо липсва новото Кънекто,Ситарото и БМЦ 250 СЛФ,и вече Кобрите,аз съм твърдо за тея    
Липсват защото когато е пускана анкетата такива е нямало. Сега и да се добавят няма да е реална извадката защото много хора биха желали да променят гласа си а няма да имат възможност. Като се пуснат в експлоатация всички очаквани автобуси ще се направи нова анкета

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #129 on: 02.04.2008, 20:15:35 »
Quote from: Ivo
Дифиан спомена, че темата е само за външен дизайн. За това предлатгам ако сметнат за ненужно, останалите постове да бъдат истрити.

conecto, по това, което си написал, не е възможно салонът на Чавдар 141 да е направен по образец на МАН 262, защото МАН 262 излиза доста по-късно-7-8 години по-късно. Първият Чавдар 141,прототипа както сме писали излиза някъде през 1989-1990-та година. Салонът и каросерията са със закупен лиценц от Щаер, моделът мисля че е от 1982-ра, Чавдар 141 е правен по образец на Щаер, а не МАН 262.
[/size]
ОК, но разположението на седалките е 1:1.
И никъде в заглавието на темата не пише, че става въпрос само за външен дизайн, което не пречи да се коментира и вътрешния.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #130 on: 03.04.2008, 02:57:00 »
Quote from: conecto


ОК, но разположението на седалките е 1:1.
И никъде в заглавието на темата не пише, че става въпрос само за външен дизайн, което не пречи да се коментира и вътрешния.


Ааааа от тебе не очаквах да започнеш да говориш за седалки, затъмнени стъкла и т.н.

Иначе разположението на седалките само по себе си отива към ергономия, а не към дизайн

И последно уточнение - за външен дизайн става въпрос.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7328
    • View Profile
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #131 on: 03.04.2008, 03:00:07 »
Можеби и преди съм казвал но за външен дизайн най-авангардното нещо което се е движило в столичния градски транспорт е съчленения Ван-Хол по 413.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #132 on: 03.04.2008, 03:44:01 »
Quote from: CKD
Можеби и преди съм казвал но за външен дизайн най-авангардното нещо което се е движило в столичния градски транспорт е съчленения Ван-Хол по 413.

Neoplan-а от тестовите на мен ми харесва повече.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #133 on: 04.04.2008, 10:35:50 »
Quote from: etnies
1. Ааааа от тебе не очаквах да започнеш да говориш за седалки, затъмнени стъкла и т.н.
2. Иначе разположението на седалките само по себе си отива към ергономия, а не към дизайн
3. И последно уточнение - за външен дизайн става въпрос.
[/size]

1. Сигурно е заразно. Пък и трябваше да изброя "добрите" страни на камилите.
2. Цялостното оформление на салона си е дизайнерско решение.
3. Уточнете го под заглавието на темата тогава

Offline GAULOISES

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
  • КАРАТ-С
    • ICQ Messenger - 496092550
    • View Profile
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #134 on: 22.04.2009, 17:34:10 »
Можеби и преди съм казвал но за външен дизайн най-авангардното нещо което се е движило в столичния градски транспорт е съчленения Ван-Хол по 413.
Има ли тема за тестовите автобуси които бяха преди години по 413?

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #135 on: 24.07.2009, 12:28:09 »
BMC 220 17C - 8 (8 - София 2002)
BMC 220 CB - 33 (16 - София 2002, 6 - София 2005, 7 - Пловдив 2007, 2 - Мирково 2008, 2 - Русе 2008)
BMC 240 CB - 1 (1 - Пловдив 2007)
BMC 250 CB - 32 (32 - Пловдив 2008)
BMC 220 SLF - 61 (61 - София 2005)
BMC 250 SLF - 54 (26 - София 2006, 8 - София 2006, 20 - Пловдив 2008)
BMC 215 SBC - 4 (2 - Русе 2006, 2 - Балчик 2008)

Чавдар 120 - 20 (20 - Бургас 1996)
Чавдар 141 - 41 (10 - Бургас 1996, 31 - София 1996)

Güleryüz GD 272 LF - 30 (30 - София 2008)

Irisbus Citelis 12M CNG - 30 (30 - Пловдив 2009)

Isuzu Turquoise - ? (1 - Габрово 2009, Бургас)
Isuzu Urban 50 - ? (2 - Бургас, 12 - Русе 2006, 1 - Габрово 2009)

Jonckheere Transit / Volvo B10m-55 - 49 (45 - Пловдив 1998, 4 - Смолян 2001)

ЛАЗ А183 - 1 (1 - София 2007)

MANAŞ O302T - 25 (25 - София 1992)
MANAŞ SL232 - 21 (21 - София 1998)
MANAŞ SG262 - 30 (30 - София 1998)
MANAŞ SL283 - 8 (8 - Пловдив 2008)

Mercedes-Benz Türk O345 - 43 (21 - Варна 1999, 6 - София 2000, 16 София 2001)
Mercedes-Benz Türk O345G - 56 (15 - Варна 1999, 41 - София 1998)
Mercedes-Benz Türk Conecto - 37 (5 - София 2001, 30 - София 2002, 2 - Бургас 2006)
Mercedes-Benz Türk Conecto G - 50 (50 София 2003)
Mercedes-Benz Türk Conecto LF - 78 (15 София 2009, 35 - София 2008, 28 София 2008)
Mercedes-Benz Türk Conecto GLF - 9 (9 - София 2009)

Mercedes-Benz O530 Citaro - 6 (6 - София 2008)

Otoyol M23 / M24 - ? (Варна, Шумен)
Otoyol M50 EuroCity / CityLine - ? (12 - Шумен 2006)

Tedom C12 G - 29 (10 - Бургас 2008, 9 - София 2008, 10 - Варна 2009)
Tedom L12 G - 2 (2 - Бургас 2008)

Temsa Metropol - 10 (10 - Пловдив 2008)
Temsa Prestij - 30 (22 - Пловдив 2009, 8 - Велико Търново 2009)





Статистика за 12/18 метровите автобуси


ОБЩО: 768

Разпределение по градове:
София - 513 (67%)
Пловдив - 153 (20%)
Варна - 46 (6%)
Бургас - 44 (6%)
други - 12 (1%)


Разпределение 12/18:
12М - 582 (76%)
18М - 186 (24%)


Разпределение D / CNG:
D - 707 (92%)
CNG - 61 (8%)


Разпределение по ЕURO:
EURO 5 - 30
EURO 4 - 185
EURO 3 - 274
EURO 2 - 142
EURO 1 - 112
EURO 0 - 25


Разпределение по години:
2009 - 64
2008 - 204
2007 - 9
2006 - 30
2005 - 67
2004
2003 - 50
2002 - 54
2001 - 25
2000 - 6
1999 - 36
1998 - 137
1997
1996 - 61
1995
1994
1993
1992 - 25


Разпределение по произход:
EU(23%):
Belgium - 49
Bulgaria - 61 (8%)
Czech Republic - 31
Germany - 6
Italy - 30

Non-EU (77%):
Turkey - 590
Ukraine - 1
« Last Edit: 25.07.2009, 00:12:04 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #136 on: 24.07.2009, 12:37:00 »
Citaro, Jonckheere и все още недоставените Citelis CNG!

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #137 on: 24.07.2009, 13:02:19 »
O345G/Conecto G/Conecto LF
Аз лично разлика м/у Конекто и Цитаро не видях.Даже конектото по ми харесва с това че е изцяло нископодово.От другите -
БМЦ220 -толкова са високоподови че качването е еквивалентно на степ аеробика.Вида им е от 17 век...
220 SLF -бавни шумни,с уникално тесни седалки...
Чавдар- шумни ,провиснали,морално остарели...
Кобрите-доста прилични,седалките са удобни,широко е,има камери на вратите,таблата са от най добрите.проблем е средната врата,отваряща се навън и няма място къде да се хванат възрастни и трудноподвижни хора,а също и уникално тъпото разположение на седалките в/у двигателя.
Лаз-ручи,дрънчи,
На другите не съм се возил.
« Last Edit: 24.07.2009, 13:19:31 by Stahlgewitter »

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6336
    • View Profile
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #138 on: 24.07.2009, 13:10:06 »
MB O345/G
MB Conecto LF/G
MB Citaro

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: Най-добрата марка автобуси
« Reply #139 on: 24.07.2009, 13:11:40 »
Mercedes-Benz Türk O345 / O345G
Mercedes-Benz Türk Conecto LF / Conecto GLF
Mercedes-Benz O530 Citaro