Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 405364 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4314
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1620 on: 08.02.2025, 07:55:46 »
Е да де. Пътно платно има, обаче път няма. Ама нали много сте отворени...........

"Път" е всяко място, откъдето смятам да мина!  :devil:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7673
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1621 on: 08.02.2025, 10:29:12 »
Общинските съветници са политици, те не са експерти по пътно и инженерно строителство. Но работят с експерти, които могат да дадат становище кое е законосъобразно и целесъобразно. Белев няма инженерно образование.

Напротив, специалността му е "инженер по горско стопанство"  :P Ти разбира се си свободен да вярваш на когото искаш, ако смяташ че Белев не ти е сигурен източник, можеш да вярваш и на другите, които заровиха двата милиона и оставиха тротоар 90 сантиметра със стълб по средата. Всеки сам си избира.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18295
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1622 on: 08.02.2025, 11:13:38 »
Тези сантиметри, дето ги махаш от реалната широчина на тротоара вероятно ти се трупат на носа, ала Пинокио….

Иначе по казуса Опълченска, Белев и компания за това тук що не протестираха и не протестират!? Според мен тук няма и 89,9 cm оставени….

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7673
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1623 on: 08.02.2025, 11:29:03 »
Тези сантиметри, дето ги махаш от реалната широчина на тротоара вероятно ти се трупат на носа, ала Пинокио….

Иначе по казуса Опълченска, Белев и компания за това тук що не протестираха и не протестират!? Според мен тук няма и 89,9 cm оставени….

Всичко е измерено с рулетка, няма съмнение колко са сантиметрите.
А за там - протестират, пропуснал си. Даже имаше информация от него и за отрязаните четири дървета които си показал, пак са ги отрязали без разрешение от Зелени системи. Но на Висшия съдебен съвет едва ли ще му пука особено за сянката или за майки с детски колички които ще трябва да минават там.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7673
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1624 on: 10.02.2025, 13:02:29 »
ДНСК и МРРБ сложиха на пауза реконструкцията на ул. "Опълченска" в София

"ДНСК и МРРБ спряха временно реконструкцията на ул. "Опълченска" в София. От ДНСК посочват, че от началото на ремонтните дейности във ведомството са постъпили редица граждански сигнали.

Регионалното министерство и Дирекцията за национален строителен контрол са извършили проверки относно ремонта на ул. "Опълченска" отсечката между бул. "Александър Стамболийски" и ул. "Сливница". Извършени са проверки както на място, така и по документите за строителните дейности.

От ДНСК отбелязват, че в хода на строителството са вложени добавъчни материали, неотговарящи на изискванията на проекта; на БДС; на техническите правила и норми и на изискванията, посочени в чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ.

Столична община като възложител и консултанта на строежа не са упражнили ефективен контрол на строителството.

ДНСК ще издаде заповед по реда на чл. 224, ал. 1 , т. 3 от ЗУТ за спиране изпълнението на строежа по ул. "Опълченска" до отстраняване на допуснатите нарушения."

https://news.bg/regions/dnsk-i-mrrb-slozhiha-na-pauza-rekonstruktsiyata-na-ul-opalchenska-v-sofiya.html

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16640
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1625 on: 10.02.2025, 13:34:39 »
От ДНСК отбелязват, че в хода на строителството са вложени добавъчни материали, неотговарящи на изискванията на проекта; на БДС; на техническите правила и норми и на изискванията, посочени в чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ.

Столична община като възложител и консултанта на строежа не са упражнили ефективен контрол на строителството.

Ма, чакай! Нали новата власт обеща край на нарушенията при строителството и на ремонти на ремонтите? Нали уж само бъгавият проект на Данчето бил виновен?! :(

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4314
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1626 on: 10.02.2025, 13:37:31 »
Със стари коври нов бардак не става при каквато и да било власт.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15805
  • Всеки е длъжен да бъде по-добър от всички останали
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1627 on: 17.02.2025, 09:33:39 »
Някъде тук, между някои от тези стълбове от съвсем скоро е поставена камера за скорост като тази на „Орлов мост“.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11542
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1628 on: 07.03.2025, 21:52:51 »
Нов епизод от днес:

ДНСК разреши ремонта на „Опълченска” в София

Quote from: vesti.bg
ДНСК разреши продължаване на строителството на ул. „Опълченска” в София. В дирекцията е получено искане от кмета на столицата Васил Терзиев.

 Цялото наименование на строежа е: “Реконструкция на ул. „Опълченска” от бул. „Александър Стамболийски” до ул. „Сливница" - II ЕТАП „Реконструкция на ул. „Опълченска” от бул. „Тодор Александров" до бул. „Сливница", в това число отливен канал по бул. „Сливница" до заустването му в р. Владайска и съпътстваща инфраструктура". Към исканията са приложени документи, удостоверяващи отстраняването на констатираните от ДНСК  нарушения.
...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7673
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1629 on: 19.03.2025, 10:35:36 »
Един шанс да си оправим дупките по улиците - въвеждаме повсеместно 30 км/ч ограничение и ЕС ни отпуска пари:

ЕС ще финансира градове, които въвеждат ограничение от 30 км/ч

"Ограничението на скоростта от 30 км/ч се оказа много ефективна мярка за намаляване на пътнотранспортните произшествия и смъртните случаи, са установили в Брюксел.

В италианския град Болоня, където ограничението беше въведено на 1 юли 2023 г., смъртните случаи на пътя са намалели наполовина. В Уелс ограничението на скоростта до 32,5 км/ч (20 мили/ч) е довело намаление на смъртните случаи и тежките произшествия с една трета.

Европейският комисар по въпросите на климатичните действия, нулевите нетни емисии и устойчивия растеж Уопке Хоекстра подчерта важността на въвеждането на по-ниски ограничения на скоростта в 40 европейски града. Подобни мерки надхвърлят очакванията за безопасност на пътя.

В Брюксел шумовото замърсяване е намалено наполовина, когато ограничението на скоростта пада от 50 на 30 км/ч. По-ниската скорост доведе и до финансови ползи, като уелските шофьори например спестяват около 50 лири годишно от застрахователни премии. Освен това намаляването на скоростта насърчи колоезденето, обществения транспорт, ходенето.Това са аргументите на Европейската комисия.

Изследване на Джордж Янис и Ева Микелараки от Националния технически университет в Атина доказва, че ограниченията от 30 км/ч повишават общата ефективност на движението по пътищата, което води до по-кратко време за пътуване.

Идеята е държавите-членки на ЕС да дадат правомощия на местните политици да въведат по-ниски ограничения на скоростта, когато е необходимо. Насочването на финансирането от ЕС към проекти за 30 км/ч в следващия бюджет може да ускори тези ползи, като направи европейските градове по-безопасни. /24 часа"

https://www.dnes.bg/a/2-svyat/673129-es-shte-finansira-gradove-koito-vavezhdat-ogranichenie-ot-30-kmch

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16640
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1630 on: 19.03.2025, 10:47:21 »
В италианския град Болоня, където ограничението беше въведено на 1 юли 2023 г., смъртните случаи на пътя са намалели наполовина.
Зона 30 в Болоня се отнася за вътрешния ринг около стария град. Все едно вътрешният ринг на София.

А шумовото замърсяване в Италия ще намалее с 80%, ако направят зони, свободни от моторетки.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5094
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1631 on: 19.03.2025, 12:44:21 »
Според ме трябва и по Цариградско, България и южната дъга на Околовръстното (от Младост до НИМ) да се намали ограниченето на 60км/ч, което ще намали шума, замърсяването, но най-вече задръстванията в някои участъци. С толкова трафик тези булеварди отдавна не изпълняват ролята си на градски магистрали.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14140
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1632 on: 19.03.2025, 13:03:46 »
Задръстванията няма да намалеят от ниската скорост. Когато един широк булевард завършва със светофар, нормално да стават задръствания. Също така част от задръстванията се предизвикват от некадърни шофьори. Някои карат твърде бързо и рисково, други пък се влачат едва-едва. Редно е на голям булевард и магистрала да се кара с едно темпо и престрояванията да са адекватни. Много шофьори "се сещат" в последния момент, че са в грешната лента, и предизвикват изкуствено задръстване... Просто човешкият материал в България е с лошо качество. Никаква съобразителност.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5094
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1633 on: 19.03.2025, 13:35:16 »
Напротив, по-високата скорост предполага повече превозни средства, достигащи даден участък за единица време, съответно при най-малкото нарушаване на нормалния поток се образуват тапи - при Ринг мола например заради включващите и изключващите се коли. Ако не хвърчат коли с 80-90 км/ч, трафикът ще продължи равномерното си движение в тези участъци и няма да се стига да тапи. В момента една кола намалява и след нея още 6 почти спират.

По магистралите при стесненията се образуват по същия начин тапи, които не биха се образували на двулентов път при същото натоварване.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14140
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1634 on: 19.03.2025, 13:44:17 »
Сещам се за доста булеварди, където ограничението е 50, но това не ги спасява от задръстванията...

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1089
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1635 on: 19.03.2025, 14:06:03 »
Сещам се за доста булеварди, където ограничението е 50, но това не ги спасява от задръстванията...
Да оставим задръстванията настрани, не ги спасява и от каране с превишена скорост. По България, Цариградско и околовръстното ограничението е 70-80 и повечето коли да кажем го спазват и са малко тези с повече, не че не се случва, но споделям наблюдения. По черни връх, Малинов, Климент Охридски, Каблешков и множество други булеварди, по правилник ограничението трябва да е 50, но със сигурност нито на Черни връх, нито на Малинов това ограничение се спазва (сега наслагаха уж камери и в тези участъци се спазва, но след преминаване на камерата пак се кара като бесен), за другите споменати булеварди също не се спазва много ограничението и го казвам, защото имам редовен поглед над тях. Даже бих казал, че на булевардите с ограничение 50 повече се нарушава ограничението и има повече предпоставки за ПТП, отколкото на България, Цариградско и околовръстното.
В кръга на шегата, както един британски водещ каза (Джеръми Кларксън) скоростта не е тази, която убива, а мигновеното спиране е фаталното.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5094
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1636 on: 19.03.2025, 15:23:40 »
Сещам се за доста булеварди, където ограничението е 50, но това не ги спасява от задръстванията...

Веднага ти давам един много прост пример: Карам и виждам червен светофар. Връщам газта и започвам плавно да намалявам, без да натисна спирачка. В този момент, двете коли зад мен ме изпреварват и докато стигнем светофара, вече и тримата сме спрели. Ако бяха останали зад мен, щяхме и тримата да минем без спиране.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18295
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1637 on: 19.03.2025, 15:26:05 »
… Даже бих казал, че на булевардите с ограничение 50 повече се нарушава ограничението и има повече предпоставки за ПТП, отколкото на България, Цариградско и околовръстното.
В кръга на шегата, както един британски водещ каза (Джеръми Кларксън) скоростта не е тази, която убива, а мигновеното спиране е фаталното.
Нали се сещаш, че за да е позволена скорост над 50 km/h има предпоставки за това - как се обслужват връзките със съседните територии, през какво разстояние има кръстовища и как са регулирани, каква е ширината на лентите и други… На улица с кръстовища през 100 m, лента за паркиране и активни ленти по 3 m, с пешеходно пресичане на терен, само самозабравил/никога осъзнал се идиот би карал над ограничението от 50 km/h. И то не в случайно толкова, макар че неандерталците зад волана си мисля, че ограниченията са да плюят пари на полицаите…
« Last Edit: 19.03.2025, 15:28:58 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14140
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1638 on: 19.03.2025, 15:34:34 »
Веднага ти давам един много прост пример: Карам и виждам червен светофар. Връщам газта и започвам плавно да намалявам, без да натисна спирачка. В този момент, двете коли зад мен ме изпреварват и докато стигнем светофара, вече и тримата сме спрели. Ако бяха останали зад мен, щяхме и тримата да минем без спиране.
Но това не е заради ограничението от 50 км/ч, а до шофьорски манталитет. Същото може да стане и при ограничение 70 км/ч. Аз също отпускам газта, когато наближавам червен светофар, или такъв, който съвсем скоро ще светне червено. Друго, което ме дразни, че има много разсеяни шофьори, които си гледат телефоните и тръгват със закъснение, или се изнасят адски бавно през кръстовището, без да има видима причина. Аз винаги гледам максимално бързо да ускоря и да премина през кръстовището.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15805
  • Всеки е длъжен да бъде по-добър от всички останали
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1639 on: 19.03.2025, 15:44:02 »
Сещам се за доста булеварди, където ограничението е 50, но това не ги спасява от задръстванията...
Улица 202-ра(никога няма да нарека улицата покрай гробищата „История славянобългарска“, който я кръсти така да си изяде ушите).
Според ме трябва и по Цариградско, България и южната дъга на Околовръстното (от Младост до НИМ) да се намали ограниченето на 60км/ч, което ще намали шума, замърсяването, но най-вече задръстванията в някои участъци. С толкова трафик тези булеварди отдавна не изпълняват ролята си на градски магистрали.
Точно „Цариградско шосе“ е доста неподходящо за така предложена мярка. Там в пиков час дори се спира или ако не то се кара с едва 50 в дясната активна лента, а „Орлов мост“ е добре организиран. Проблемът там е със фигурантите, които чакат пет светофара на университета, за да продължат направо по жълтите павета, докато дясното към „Сточна гара“ и лявото към НДК стоят празни, вместо да използват тях. Баща ми, винаги когато сме се прибирали с колата например от почивка, е завивал по канала на „Орлов мост“ след което по „Ген. Гурко“ и по „Васил Левски“ към НДК вместо да се реди със стадото за направо по жълтите павета, но очевидно повечето правят точно обратното.