Author Topic: Новини от София  (Read 1047056 times)

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6640 on: 01.11.2024, 17:08:28 »
Не говоря за това, а за неудобствата които ще създаде затварянето на Мария Луиза за всички видове транспорт освен градския.
Така е - не говориш, а пишеш!  ;) :P

Иначе и удебеленото ти е вярно само за себе си, но грешно по принцип - велосипедното и пешеходното движения ще бъдат силно облагодетелствани. Ще останат единствено ограниченията върху автомобилното движение... И отиваме на вечния спор за приоретизацията на видовете транспорт, как се постига устойчиво развитие, баланс на средата, удобна и привлекателна среда... И като прескочим дебатите по тази тема и стигнем до изводите, ще видим приложението им - ограничаване/спъване или както искаш го наречи на най-непрактичната форма на транспорт в градска среда, наситена с всички други форми на транспорт... Т.е. всичко си е ОК, неудобство се създава, но то ще е за доброто на всички ни.... :)
« Last Edit: 01.11.2024, 17:10:53 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6641 on: 01.11.2024, 17:18:13 »
Ще останат единствено ограниченията върху автомобилното движение... И отиваме на вечния спор за приоретизацията на видовете транспорт, как се постига устойчиво развитие, баланс на средата, удобна и привлекателна среда... И като прескочим дебатите по тази тема и стигнем до изводите, ще видим приложението им - ограничаване/спъване или както искаш го наречи на най-непрактичната форма на транспорт в градска среда, наситена с всички други форми на транспорт... Т.е. всичко си е ОК, неудобство се създава, но то ще е за доброто на всички ни.... :)

Странно защо все се точат да спънат всичко в направление север-юг, а централната градска магистрала по Т. Александров никой не я пипа. А и хората по Христо Ботев и Опълченска ще останат много доволни като им се качи транзитния трафик двойно, неслучайно висят няколко дела вече от живущи там. С преливане от пусто в празно точно устойчива градска среда трудно ще се получи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8959
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6642 on: 01.11.2024, 17:19:27 »
В участъка между Централна гара и Лъвов мост няма условия за по-сериозно пешеходно движение - няма нищо интересно наоколо, има съмнителен контингент и в същото време е сериозно натоварен и затварянето му без да е готов пробивът Данаил Николаев ще натовари допълнително Ботев и Опълченска и ще създаде тежки задръствания. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6643 on: 01.11.2024, 17:28:16 »
В участъка между Централна гара и Лъвов мост няма условия за по-сериозно пешеходно движение - няма нищо интересно наоколо, има съмнителен контингент и в същото време е сериозно натоварен и затварянето му без да е готов пробивът Данаил Николаев ще натовари допълнително Ботев и Опълченска и ще създаде тежки задръствания. :rolleyes:

Предполагам че всички тези идеи са за след реализиран пробив на Данаил Николаев, преди това би било престъпление да се затварят основни булеварди в района. Но дори тогава разходките там ще са изключително неатрактивни, особено щом движението ще е просто набутано в локалните платна, много интересна зона за разходка ще е, обиколена отвсякъде с тежък трафик.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6644 on: 01.11.2024, 18:37:49 »
В участъка между Централна гара и Лъвов мост няма условия за по-сериозно пешеходно движение - няма нищо интересно наоколо, има съмнителен контингент и в същото време е сериозно натоварен и затварянето му без да е готов пробивът Данаил Николаев ще натовари допълнително Ботев и Опълченска и ще създаде тежки задръствания. :rolleyes:
То пък щото по Витошка има някаква кой знае каква интересна архитектура. Даже тука може да се намери повече. Всичко е до реклама. Ако се направи и тука със заведенията, музей на транспорта в депо Клокотница и разни събития ще стане същата навалица в хубавите дни като по Витошка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4173
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6645 on: 01.11.2024, 19:30:40 »
Пешеходна Мария Луиза от Света Неделя до Централна гара може и трябва да се случи в по-далечното бъдеще след сериозна реорганизация на транспортните потоци и много по-добре развит градски транспорт. До тогава най-вероятно междуградските автобусни линии ще се изнесат от централната градска част в покрайнините в автогари с осигурено обслужване от метро.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8959
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6646 on: 01.11.2024, 22:17:54 »
От Лъвов мост до Света Неделя може и по-рано, но участъкът до Централна гара ще трябва да изчака пробива Данаил Николаев.   :rolleyes:

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1908
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6647 on: 01.11.2024, 22:25:13 »
Аз изобщо не виждам какво толкова пешеходно движение би могло да има по Мария Луиза от Халите нататък, особено от Лъвов мост нататък то почти няма нищо до гарата. Пешеходното движение по Витошка далеч не се е образувало с махането на трамваите и изграждането на заведения. Там винаги си имаше пешеходно движение колкото и сега, само че си беше по тротоарите. Сега понеже тръгнаха в средата на булварда и някой си мисли, че се е увеличило заради спирането на другото движение. А към гарата и автогарата хората пътуват с багажи и им трябва адекватен транспорт, и спирки до гарите, а не на майната си.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11359
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6648 on: 01.11.2024, 23:02:39 »
Quote from: New_Passenger
Тези BUS ленти за които говори Иво, са предназначени само и единствено за автобуси и тролейбуси от ГТ.

Някой май не е чел скоро ЗДвП, особено частта касаеща т.нар. Бусленти.

Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6649 on: 02.11.2024, 20:25:29 »
Интересно е този пробив на "Данаил Николаев" дали е в дневния ред на ремонтите защото не съм срещнал подобна информация?
Създава се въпрос защо се направи целия този ремонт на "Мария Луиза" ако са искали да стане пешеходна с бус ленти и трамвай

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1009
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9839
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6651 on: 03.11.2024, 08:29:51 »
То било партенка:
https://stolica.bg/mestna-politika/boris-bonev-ne-bul-mariya-luiza-nyama-da-stava-peshehoden
Точно за това по-горе писах за клавиатурите и попитах дали някой си е направил труда да прочете какво всъщост е казал Бонев.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9839
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6652 on: 03.11.2024, 08:32:44 »
Интересно е този пробив на "Данаил Николаев" дали е в дневния ред на ремонтите защото не съм срещнал подобна информация?
Създава се въпрос защо се направи целия този ремонт на "Мария Луиза" ако са искали да стане пешеходна с бус ленти и трамвай
Кой ремонт? От Тодор Александров до Пиротска - когато копаха за метрото - не помня - 2010 може би . От Халите до Лъвов мост -1997 , Лъвов мост - 2015 , от Козлодуй до болница Клементина -1984 г. От Клементина до Надлез Надежда - 2007 г само преасвалтиране . За какъв ремонт става дума - не ми е ясно.

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6653 on: 03.11.2024, 20:32:46 »
Кой ремонт? От Тодор Александров до Пиротска - когато копаха за метрото - не помня - 2010 може би . От Халите до Лъвов мост -1997 , Лъвов мост - 2015 , от Козлодуй до болница Клементина -1984 г. От Клементина до Надлез Надежда - 2007 г само преасвалтиране . За какъв ремонт става дума - не ми е ясно.
Бях останал с някакво впечатление че ремонтираха "Мария Луиза" когато правиха метрото и кръговото на Лъвов мост защото всичко в околността беше разкопано.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11359
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6654 on: 03.11.2024, 20:38:26 »
Нищо не е ремонтирано. Каквото беше разкопано, след това се възстанови. Другото не е пипано.
Сиреч от Лъвов мост до Козлодуй е ново. От Козлодуй до Надлез Надежда си е от '80те.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6655 on: 04.11.2024, 14:18:02 »
То било партенка:
https://stolica.bg/mestna-politika/boris-bonev-ne-bul-mariya-luiza-nyama-da-stava-peshehoden

Партенка която продължава да я разпространява, това е от днес:

Бонев се закани: Предстои голяма реформа при паркирането в София

"Предвижда се столичният булевард "Мария Луиза" да стане пешеходна зона. Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Борис Бонев заяви пред Bulgaria ON AIR, че цялостната визия е за повече пешеходни зони в София.

"Конкретно в случая става въпрос за превръщането на бул. "Мария Луиза" от Ларгото до Централна гара в пешеходна зона, като продължение на бул. "Витоша", макар и не със същата селска визия. Не мисля, че има нещо лошо да имаме най-дългата пешеходна улица в Европа. Подобен ход би върнал малкия бизнес в тази част на града и би засилил сигурността", обясни той в "България сутрин".

 Гостът уточни, че такъв проект все още няма и засега това е само идея, която би се реализирала след няколко години.

"Единственото сигурно нещо е реконструкцията на площад "Св. Неделя". Той предвижда цялото пространство да стане пешеходно. Там няма място за пешеходци. Това не го казвам, защото съм някакъв тротинеткаджия. Трябва да намерим алтернатива на засегнатите хора", каза още Бонев.

"Ще бъдат засадени над 100 нови дървета спрямо 39-те отрязани. От 2007 г. тече отчуждаване, всички живущи са били наясно с проекта. Важно разширение, свързано с изграждането на бус лента. Приоритизираме градския транспорт по ринговете на София. Тези инвестиции не са случайни. Трябва да се изградят ринговете, които отвеждат трафика извън центъра на София", подчерта общинският съветник.

От 1 декември без стари коли в центъра на София

"Тук съм скептичен, защото докато не бъде променен законът, глобите ще бъдат трудно налагани. А без глоби няма смисъл от тази нискоемисионна зона. За голям град като София не важи твърдението: "Това е моята улица и ще правя на нея каквото си искам", коментира Бонев.

И допълни: Когато говорим за 200-300 или 1000 засегнати души, трябва да говорим и за 50-те хиляди, които ще се придвижват по-бързо с градския транспорт и велосипед.

Борис Бонев отбеляза, че има автоматична система за засичане на нарушителите, но трудно може да се осъществява ефективен контрол, а в момента има и забавяне от страна на администрацията.
Проблемите с градския транспорт и паркирането

Проблемът с бонусите е решен, смята общинският съветник.

"Бонусната система влиза в сила от 1 ноември, бяха осигурени средствата. Предстоят разговорите за догодина. 15% увеличение на заплатите няма как да се случи. Или ще трябва синдикатите да ни подкрепят в други мерки за повишаване на приходите - паркирането.

Надявам се, че там ще предстои голяма реформа. Сериозно намаляване на броя на служебните абонаменти, промяна на работното време. При новата средна заплата, то цената на "синята зона" би следвало да е около 7,50 лв. Това не означава, че ще е 7,50 лв., няма да стане толкова. Мисли се за много по-ниска цена", заяви Бонев.

По думите му масово се вдигат изоставени автомобили по улиците на София. Предвидено е проектирането на 7 паркинга в кварталите, които ще отворят около 1500 места.

"Това бяха много странни избори. За първи път имаме партия, която е почти изцяло от купен и корпоративен вот. Не става въпрос за касиране на изборите. Откраднато е влизането в парламента на "Величие". Смесената система на гласуване дава възможност за манипулации. Трябва да се въведе само машинно гласуване", посочи Борис Бонев."
https://www.dnes.bg/sofia/2024/11/04/bonev-se-zakani-predstoi-goliama-reforma-pri-parkiraneto-v-sofiia.625784

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6656 on: 04.11.2024, 14:22:41 »
Борис Бонев е вреден за София ! :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
Спрете си просташките мнения !

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6657 on: 04.11.2024, 23:12:51 »
Някой може ли да даде адекватно обяснение изобщо защо са ни повече пешеходни зони на фона на изнемогващата инфраструктура и то точно в центъра? И какви ще са последствията от едно преустройване баш на бул. Мария Луиза в пешеходна зона?  :angry:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7423
    • View Profile
Re: Новини от София
« Reply #6658 on: 05.11.2024, 00:45:50 »
Някой може ли да ми даде обяснение, защо след построяването на три метродиаметъра, концепцията на наземния транспорт е от ~1968 г. Как нито един кмет, зам. кмет, нито една транспортна комисия не си мръдна пръста да направи наземния МГТ адекватен на новата ситуация? Също и тарифирането. Това не иска пари а решителност и малко повече мозък. Уж всички ходили в Амстердам и Брюксел ама нищо не видели и вденали от видяното.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6019
    • View Profile
    • Email
Re: Новини от София
« Reply #6659 on: 05.11.2024, 07:15:33 »
Понеже бабите, и не само те, ще ревнат, че ще се загубят сума ти досегашни директни връзки без прекачване на това с онова, с този битак, с тази болница, с тази община, с този магазин, с вълк, с мечка, с на майчиния му гъз с извинение. Затова нищо не пипат по структурата на мрежата, само режат курсове. И особено се получава бардак при линии, при които в едната половина има метро, а в другата няма.
По рейс и по жена не се тича!