То било партенка:
https://stolica.bg/mestna-politika/boris-bonev-ne-bul-mariya-luiza-nyama-da-stava-peshehoden
Партенка която продължава да я разпространява, това е от днес:
Бонев се закани: Предстои голяма реформа при паркирането в София"Предвижда се столичният булевард "Мария Луиза" да стане пешеходна зона. Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Борис Бонев заяви пред Bulgaria ON AIR, че цялостната визия е за повече пешеходни зони в София.
"Конкретно в случая става въпрос за превръщането на бул. "Мария Луиза" от Ларгото до Централна гара в пешеходна зона, като продължение на бул. "Витоша", макар и не със същата селска визия. Не мисля, че има нещо лошо да имаме най-дългата пешеходна улица в Европа. Подобен ход би върнал малкия бизнес в тази част на града и би засилил сигурността", обясни той в "България сутрин".
Гостът уточни, че такъв проект все още няма и засега това е само идея, която би се реализирала след няколко години.
"Единственото сигурно нещо е реконструкцията на площад "Св. Неделя". Той предвижда цялото пространство да стане пешеходно. Там няма място за пешеходци. Това не го казвам, защото съм някакъв тротинеткаджия. Трябва да намерим алтернатива на засегнатите хора", каза още Бонев.
"Ще бъдат засадени над 100 нови дървета спрямо 39-те отрязани. От 2007 г. тече отчуждаване, всички живущи са били наясно с проекта. Важно разширение, свързано с изграждането на бус лента. Приоритизираме градския транспорт по ринговете на София. Тези инвестиции не са случайни. Трябва да се изградят ринговете, които отвеждат трафика извън центъра на София", подчерта общинският съветник.
От 1 декември без стари коли в центъра на София
"Тук съм скептичен, защото докато не бъде променен законът, глобите ще бъдат трудно налагани. А без глоби няма смисъл от тази нискоемисионна зона. За голям град като София не важи твърдението: "Това е моята улица и ще правя на нея каквото си искам", коментира Бонев.
И допълни: Когато говорим за 200-300 или 1000 засегнати души, трябва да говорим и за 50-те хиляди, които ще се придвижват по-бързо с градския транспорт и велосипед.
Борис Бонев отбеляза, че има автоматична система за засичане на нарушителите, но трудно може да се осъществява ефективен контрол, а в момента има и забавяне от страна на администрацията.
Проблемите с градския транспорт и паркирането
Проблемът с бонусите е решен, смята общинският съветник.
"Бонусната система влиза в сила от 1 ноември, бяха осигурени средствата. Предстоят разговорите за догодина. 15% увеличение на заплатите няма как да се случи. Или ще трябва синдикатите да ни подкрепят в други мерки за повишаване на приходите - паркирането.
Надявам се, че там ще предстои голяма реформа. Сериозно намаляване на броя на служебните абонаменти, промяна на работното време. При новата средна заплата, то цената на "синята зона" би следвало да е около 7,50 лв. Това не означава, че ще е 7,50 лв., няма да стане толкова. Мисли се за много по-ниска цена", заяви Бонев.
По думите му масово се вдигат изоставени автомобили по улиците на София. Предвидено е проектирането на 7 паркинга в кварталите, които ще отворят около 1500 места.
"Това бяха много странни избори. За първи път имаме партия, която е почти изцяло от купен и корпоративен вот. Не става въпрос за касиране на изборите. Откраднато е влизането в парламента на "Величие". Смесената система на гласуване дава възможност за манипулации. Трябва да се въведе само машинно гласуване", посочи Борис Бонев."
https://www.dnes.bg/sofia/2024/11/04/bonev-se-zakani-predstoi-goliama-reforma-pri-parkiraneto-v-sofiia.625784