Author Topic: Теснолинейката Септември-Добринище  (Read 161769 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Защото частните превозвачи са по-склонни да си плащат такса спокойствие на едро и на дребно, а представителите на ИАЖА не пропускат да си я поискат. Експрес Сервиз обаче не са много дашни, затова тях ги е*ават повече. Те пък не се притесняват да водят дела, които обикновено печелят.

В случая с теснопътния локомотив обаче цялата драма е просто от яд, защото е*ават не Експрес Сервиз, а БДЖ, понеже локомотивът е техен и тяхна работа е да си го пуснат в движение, а Експрес Сервиз вече извлякоха своите ползи. За тях тези два локомотива не са толкова важни като поръчка, колкото като портфолио.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1926
    • View Profile
    • Email
Теснолинейката за Велинград аварира, в нея пътувала и Мария Габриел.

https://news.bg/regions/tesnolineykata-za-velingrad-avarira-v-neya-patuvala-i-mariya-gabriel.html

Това е станало преди около десетина дни.
« Last Edit: 13.06.2023, 12:54:35 by qwerty95 »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
Това е стара новина.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1926
    • View Profile
    • Email
Верно е, че е стара, но не намерих да е пускана тук. Ще оправя заглавието.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11468
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Какъв е смисъла да се публикува стара новина, макар и да не е пускана. И още повече каква новина е това?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1926
    • View Profile
    • Email
Е добре, то пък бива мрънкане, пишман да стане човек, ще кажете, че е от преди 2 години. Ми изтрийте я тогава.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15608
    • View Profile
    • Email
Не съм чел новината и съм я изпуснал,  даже не ми го отваря, но техника е, на всеки може да се случи машината да се повреди и влака да закъснее, независимо дали вътре пътуваме аз и ти или премиера, всички страдат еднакво от закъсненията. Просто явно се е случило и премиера да е пътувала във влака за това са влезнали в новините. При случаи на закъснение винаги реаргират и на Септември изчакват така че не е драма, дори при голямо закъснение пускат допълнителен влак.

Скоро ще пуснат и другата модернизирана машина и обслужването ще е още по-добро.
« Last Edit: 14.06.2023, 12:49:11 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16586
    • View Profile
    • Email
Какво става с модернизацията ? 77009 на линия ли е? БДЖ ПП ще сключват ли договори за още машини?

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Какво става с модернизацията ? 77009 на линия ли е? БДЖ ПП ще сключват ли договори за още машини?

Отменени са 9 влака за днес/30.01/, поради недостиг на машини. Нали ужким модернизираха, правиха, струваха...
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5898
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
До колкото разбрах, единия от модернизираните бачка без почивка и изкарва половината влакове, другия са го прегряли, защото не са доливали охладителна течност и масло (или поне не правилните).
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9124
    • View Profile
Те на ДМВ Дезиро наливаха обикновена вода и почнаха да прегряват.  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Никой ДВГ няма да прегрее, защото е зареден с обикновена вода. "Необикновена" вода (антифриз) се налива, за да има по-висока температура на кипене и по-ниска на замръзване, но също е 80% вода.
Прегрява се от липса на охладителна течност или от задръстена охладителна система.

В случая според мен новите локомотиви очаквано се бутат съвсем умишлено към повреждане, защото бъркат едни интереси, за които никой не говори, но са публична тайна.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3764
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Случйно или не, но днес единственият чифт влакове, който се движи по трасето е БВ 1661 и 1662.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Няма случайно в тая работа - гледат тоя ужким БВ да го добутат някак, че той им е рекламния на линията. Другото как дойде.
А за прегряването най-вероятно наистина е от неправилна експлоатация и липса на охладителна течност. Той ДВГ не различава вода от антифриз - разликата идва нощем ако е на открито ще замръзне ако изстине толкова

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5898
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Сместа била от вода и глицерол за тези двигатели, но се сипва вода и не се проверява винаги дали има нужда. Просто както с всичко ново, поддръжка няма, сипва се каквото има и в краен случай. Предписанията са само пожелателни. Здравият локомотив сега трябва да бъде спрян за ТО, но няма да се случи, защото няма нито един друг локомотив в движение. И в този дух и той ще се спомине скоро.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5802
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Основна задача на локомотивната бригада на дизелов локомотив при качването е да провери нивата на всички видове течности - масла, вода, гориво и т. н. Повечето хора не си проверяват нивото на антифриза в колите при всяко качване, но при локомотивите се счита за почти нормално да се доливат по 10 литра масло на ден и 50-100 литра вода, защото старите локомотиви често текат отвсякъде като лейки.

В този смисъл, идеята, че локомотив ще тръгне на дълъг път без охладителна вода звучи меко казано несериозно. Затова, както намекнах по-горе, подозирам известен умисъл в подобни издънки.

Offline gradinka

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
използването на чиста чешмяна вода за охлаждане на ДВГ е някакъв абсурд.
Няма такова нещо нито в XX нито в XXI век. Но у нас... има. Репортаж видях някъде в нета, където шефа на депото в Септември си каза в прав текст, че даже омекотителя не им работел (вече).
та - да.
Течностите и добавките тип "антифриз" отдавна не само срещу замръзване - те отвеждат много по-добре температурата, предпазват от ръжда, от калциране, не кипят лесно, не замръзват... много неща

Но както много други неща в БГ - нивото на разбиране и на експлоатиране на техниката ни е от края на 60те години, там с последните парни и първите дизели у нас. Но сега сме 2024та.
« Last Edit: 31.01.2024, 22:32:58 by gradinka »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4258
    • View Profile
Чистата вода е най-добрия топлоносител, но за съжаление има недостатъци, които не са за пренебрегване!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Чистата вода имаш предвид дестилираната чиста вода ли? Защото чешмяната чиста има йони и прави котлен камък по тръбите. Точно това е идеята на дестилат+антифриз - по-ниска температура на замръзване, по-висока температура на кипене, по-добра топлоносимост и нещо важно - антифриза я играе малко смазка на водната помпа. Не че не може да караш и с чешмяна вода ако рязко ти спадне охладителната течност, но е препоръчително да има антифриз

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7393
    • View Profile
    • Email
До колкото разбрах, единия от модернизираните бачка без почивка и изкарва половината влакове, другия са го прегряли, защото не са доливали охладителна течност и масло (или поне не правилните).

Тоест теснолинейката разполага в момента с един единствен изправен локомотив, правилно ли разбирам?