Author Topic: Парни локомотиви  (Read 104268 times)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #420 on: 23.05.2023, 13:49:52 »
Как обръща посока локомотива на гара Банкя?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13660
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #421 on: 23.05.2023, 14:22:55 »
Как обръща посока локомотива на гара Банкя?
Гарата има няколко коловоза, прави маневра, и се движи в обратна посока към София, с носа към състава.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #422 on: 23.05.2023, 15:45:48 »
Там е лесно защото пътуването с комина назад е кратко. Някои парни машини са така конструирани че да могат да работят добре и с комина назад и да развият максимална скорост с тендера напред.

Във възловите гари има обръщател като въртележка където ги обръщат с комина напред. Например такъв има в Мездра, във Варна, Горна Оряховица, Русе. Би трябвало да има ако следваме логиката и във Видин, Лом, Бургас но не съм сигурен. Могат да служат да въртят и дизелови и електрически локомотиви за да се износват по равномерно бандажните.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #423 on: 23.05.2023, 16:01:42 »
В почти всички големи депа има или е имало обръщател. Единственото изключение е депо Горна Оряховица, където е имало триъгълник, който днес е непроходим. Другото с особеност е депо Варна, което единствено има два обръщателя. Дори в метродепо Обеля е предвиден обръщател, който обаче никога не е довършен, затова впоследствие е построено обръщателно ухо за обръщане на целите състави.
В повечето малки депа-филиали на големите не е имало обръщатели, но в определени гари са правени триъгълници - Момчилград, Генерал Тодоров, Аврамово, Кардам, Свиленград, Видин и др. Въпреки това, всички парни локомотиви могат да се движат и назад, но не при всички това движение е пълноценно. Някои локомотиви имат по-ниска максимална скорост назад, а други нямат пълен комплект пясъчни тръби за назад, което ги оставя по-податливи на неконтролируемо буксуване. Тендерните локомотиви (които нямат отделен тендер) по правило могат да се движат пълноценно и в двете посоки, защото често се използват за маневра или за второстепенните линии, където няма съоръжения за обръщане.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1792
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #424 on: 23.05.2023, 16:07:08 »
В Бургас обръщателят беше единственото средство, за да може да се влезе в задните халета. Беше спрял да работи, не знам дали са го оправили. В Карнобат също има, но отдавна е изоставен. Във Варна май и двата не се ползват. А триъгълник нямаше ли и някъде в или до Драгоман?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #425 on: 23.05.2023, 16:19:13 »
В Бургас без обръщател половината депо става неизползваемо, така че по принцип се поддържа.
Да, има и в Драгоман триъгълник.

Разбира се, тук имам предвид само триъгълници в рамките на една гара, през които се прави маневра за обръщане. Има много ЖП възли, в които се получават триъгълници, но за обръщане по тях трябва да се назначават влакове и т. н. Така в София при нужда (много рядко) се обръщат състави или ЕМВ с кръгче София - Илиянци - Волуяк - София. В Горна Оряховица парните локомотиви се обръщат през Поликраище и Янтра или през Ресен и Горна Оряховица - разпределителна.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #426 on: 05.06.2023, 00:32:49 »
От години не бях ходил на такова пътуване, ами смея да кажа че организацията на пътуването до Копривщица беше много добра. Имаше подаръци за децата, организиран довозващ транспорт с двуетажен автобус и един чисто нов градски ирисбус, на всеки който искаше даваха вода, обясняваха къде колко време ще се седи и колко време има за разходки. От Долно Камарци до Мирково за Гълъбец имаше помощен ел. локомотив, парната машина я обърнаха в Карлово. Видимо всички бяха много доволни а интереса беше голям. По пътя навсякъде имаше снимащи, по някои гари цели тълпи посрещачи да видят парната машина. Влакът беше с 4 вагона в 3 от които почти всички места заети, само в единия средното отделение между 2-те врати беше почти празно с няколко човека ( това беше добре за тези които искаха да висят на прозорците да снимат) Вагоните бяха прясно ремонтирани сини 43-та серия. Като цало доста добре се получи. Голяма красота си е парната машина. За всичко това и целият този труд наистина цената ми се видя дори ниска, но като гледам за подобна целодневна атракция хората са склонни да дадат до към 100-тина лева.

Може би единствената ми забележка е за вагоните, по-удобно за снимане ще са купейните.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #427 on: 09.06.2023, 22:51:47 »
От години не бях ходил на такова пътуване, ами смея да кажа че организацията на пътуването до Копривщица беше много добра. Имаше подаръци за децата, организиран довозващ транспорт с двуетажен автобус и един чисто нов градски ирисбус, на всеки който искаше даваха вода, обясняваха къде колко време ще се седи и колко време има за разходки. От Долно Камарци до Мирково за Гълъбец имаше помощен ел. локомотив, парната машина я обърнаха в Карлово. Видимо всички бяха много доволни а интереса беше голям. По пътя навсякъде имаше снимащи, по някои гари цели тълпи посрещачи да видят парната машина. Влакът беше с 4 вагона в 3 от които почти всички места заети, само в единия средното отделение между 2-те врати беше почти празно с няколко човека ( това беше добре за тези които искаха да висят на прозорците да снимат) Вагоните бяха прясно ремонтирани сини 43-та серия. Като цало доста добре се получи. Голяма красота си е парната машина. За всичко това и целият този труд наистина цената ми се видя дори ниска, но като гледам за подобна целодневна атракция хората са склонни да дадат до към 100-тина лева.

Може би единствената ми забележка е за вагоните, по-удобно за снимане ще са купейните.

Един познат ходил от Варна до Буново специално да снима парния локомотив на моста, хванал е точно където са му помагали. Аз пък нещо обърках сметките и отидох на Искърско шосе след като е минал, а така и не го чух, явно мнмого бързо е стигнал от централна гара.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13660
    • View Profile
Re: Парни локомотиви
« Reply #428 on: 10.06.2023, 00:13:27 »
Не мина през Искър, а през Яна, Световрачене и София-Север и в двете посоки.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1792
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #429 on: 22.09.2023, 19:05:54 »
Ретро влак с парен локомотив 01.23 пътува между София и Мездра за Деня на независимостта.

https://www.vesti.bg/lyubopitno/retro-vlakmezhdu-sofiia-i-mezdra-za-denia-na-nezavisimosttasnimkivideo-6179101

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1792
    • View Profile
    • Email
Re: Парни локомотиви
« Reply #430 on: 20.11.2023, 11:39:34 »
Възстановяват 100-годишен локомотив, участвал в Септемврийското въстание.

https://news.bg/curious/vazstanovyavat-100-godishen-lokomotiv-uchastval-v-septemvriyskoto-vastanie.html