Author Topic: Актуална информация за движението на влаковете  (Read 166851 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Стрелката посред гарата събра доста негативни емоции от страна и на работещи и на пътуващи.
Стрелката посред гарата е символ на дъното при експертния потенциал на НКЖИ.
В опита си да решат един фундаментален проблем на гарата, те създадоха друг такъв.

Но не е неочаквано... малкото знаещи и можещи в БДЖ и НКЖИ или се махат, или се пенсионират окончателно, или изкуфяват. Имам щастието да познавам няколко такива и те всичките са се развели с железницата заради лошата работна среда.
« Last Edit: 01.12.2023, 21:11:36 by bdz43r »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9655
    • View Profile
Не е драма със стрелката  на гара Своге, тъй като винаги посока Софияе на 3 коловоз а посока Мездра на 4 . Така си беше и преди ремонта.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Проблемът със стрелката е, че когато влезе в употреба, влакът към Мездра ще трябва да спре преди нея и няма да се събира на перона. Че пътниците ще псуват машиниста къде е спрял е друг въпрос, но по-важното е, че някой ще се пребие, скачайки в камъните. Летният нощен влак пък, като стане 12-13 и повече вагони, не само няма да се събере на перона, ами половината ще е в кривата и няма да се вижда в тъмното. Там някой слизащ може и да се окаже под влака и никой няма да го види. Отделно, заради тази стрелка и перонът е много по-къс и не всички влакове ще се събират, дори локомотивът да подминава края на перона.

Целта на тази стрелка е влак от 3-ти коловоз да може да замине към Бов по път 1, което до сега не беше възможно. Имаше обаче редица по-добри варианти за постигането ѝ. Стрелки в кривата е твърде сложно начинание за НКЖИ (нищо че в половин Европа е ежедневие), но стрелките можеха да се изнесат в правата след гарата. А защо не всъщност и стрелки в крива... кривата е с радиус 300 м и една стрелка с радиус на отклонението 190 м щеше да пасне идеално. Така или иначе и сега е положена една стрелка в крива, което между другото е голямо постижение за НКЖИ - това им е първата нова стрелка в крива от има-няма 40 години (преди това са полагани много такива, включително кръстовидни).
Разбира се, при сегашното положение, може да се удължи перонът в другата посока, но там пък влиза в кривата, която има надвишение и по всяка вероятност проектирането на перон между два коловоза с надвишение им се е видяло по-сложно и от стрелките в крива.
« Last Edit: 03.12.2023, 00:22:34 by bdz43r »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3635
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email

Конкретно този състав 3621 тръгва рано сутрин от Перник и отива до Бургас. Там само го изтеглят, за да извадят локомотива, връщат обратно и пътува вече като БВ 3624. Чистачка и да мине, тя ще обере само кошчетата и стирка, а вода къде се зарежда... В резултат малко по- малко чистотата започва да куца и виновна става тя... а не системата, че оптимизира и тази дейност... или всичко това вече няколко десетилетия...   
Конкретно за БВ 3621 в работни дни се движи до Дъбово. Новото от тази седмица е, че поради ремонтите в Зимница въпросният влак се трансбордира с автобус от Дъбово чак до Карнобат, откъдето продължава като БВ 3691 с час на тръгване 14:02. БВ 3624 пътува с друг състав заминавайки от Бургас в 14:40.

Всъщност поради тази причина в делнични дни около обяд единственият влак на БДЖ ПП, който преминава през Зимница е СЛънчевия бряг 8601, всичко друго или е отменено, или се трансбордира с автобуси.

БВ 8631 Филипово Варна се движи до Ямбол, след което се трансбордира с автобус до Карнобат, към 12:00 заминава от Карнобат като БВ 8691. Състава пътува като БВ 8650 от Ямбол за София.

БВ 8650 Варна СОфия в участъка Варна Карнобат пътува като 8690, след което се трансбордира с автобуси до Ямбол, към 12:00 заминава от Ямбол за София вече като 8650. Състава дошъл от Варна обслужва БВ 8691 Карнобат Варна.


Целта на тази стрелка е влак от 3-ти коловоз да може да замине към Бов по път 1, което до сега не беше възможно.
Подобен проблем съществува и в гара Долно Езерово, откъдето не може да се замине от 2- ри коловоз по път 1 в посока Бургас. И докато съществуваше РП Лозово и отклонението за БСР (Бургас разпределеинтелна) този факт не беше особенно притеснителен, то след закриването на РП се превръща във важен фактор.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2265
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Няколко нови момента в новия График за Движение на Влаковете:
1. Липсва чифтът БВ 4656/4657;
2. Чифт БВ 360/361 са конвертирани в БВ 5614/5615;
3. Деградация при времепътуването по Втора главна жп линия. Най-бързият влак е БВ 2613 с времепътуване от 07:33. Съвсем доскоро един от влаковете пътуваше за малко над 7 часа. Едно изключение е в обратната посока - БВ 2610 пътува 07:23;
3а. Преномерирали са четирите чифта така, че вече няма 2601/2602, ами вървят поредно от 2610 до 2617 - не знам каква е била целта, но така на мен ми изглежда по-подредено.
4. БВ 3636 отново не пътува като ПВ след гара Копривщица (както беше през 2020 година) и отново минава през гара Казичене (в момента е нещо като "ускорен пътнически влак" - спира по някои керемиди, но не всички). Не виждам заместител ПВ между Копривщица и София преди ПВ 30120 - поправяйте, ако греша. Вероятно е заради скобата в предишното изречение.
5. КПВ 50241 и 50244 вече няма. БВ 5621 също няма. На негово място БВ 5611 пътува до Петрич на 07:30 от Централна гара. През деня май е подобно, защото, като цяло, директните БВ са повече по направление до и от Петрич, отколкото бяха преди. Вечерта БВ 5624 също няма. На негово място има БВ 5618 на 17:30 от Петрич до Централна гара;
6. Отново има времепътуване под 6 часа между София и Бургас. БВ 3625 за 05:53 - бивш 3601 по спомен. Наивно се надявах в новия ГДВ да се отрази ефектът от ремонта Дъбово - Твърдица... Мда, прекалено съм наивен. Нито минута напредък спрямо двадесетте минути. :angry: :help: Явно са обрали някакви ненужно-дълги спирания. Едни милиони са налети, една дейност е отчетена, пито - платено. :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 169
    • View Profile
    • Email
Изглежда не е съвсем готово всичко по Гурково - Твърдица, защото и в референтния документ на НКЖИ скоростите са си старите.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10840
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Няколко нови момента в новия График за Движение на Влаковете:
...
5. КПВ 50241 и 50244 вече няма. БВ 5621 също няма. На негово място БВ 5611 пътува до Петрич на 07:30 от Централна гара. През деня май е подобно, защото, като цяло, директните БВ са повече по направление до и от Петрич, отколкото бяха преди. Вечерта БВ 5624 също няма. На негово място има БВ 5618 на 17:30 от Петрич до Централна гара;
6. Отново има времепътуване под 6 часа между София и Бургас. БВ 3625 за 05:53 - бивш 3601 по спомен.

Съставите на БВ до Благоевград пътуваха до Петрич като КПВ. Просто сега цялото пътуване се води като един влак. 5621+50241=5611, а 50244+5624=5618.
3601 преди години си беше 3625. По някое време решиха че е УБВ, или там както го водеха и му смениха номера. Сега го връщат. 8601 и 8602 също им възстновиха старите - 8611 и 8612.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 344
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Няколко нови момента в новия График за Движение на Влаковете:
1. Липсва чифтът БВ 4656/4657;
3. Деградация при времепътуването по Втора главна жп линия. Най-бързият влак е БВ 2613 с времепътуване от 07:33. Съвсем доскоро един от влаковете пътуваше за малко над 7 часа. Едно изключение е в обратната посока - БВ 2610 пътува 07:23;
3а. Преномерирали са четирите чифта така, че вече няма 2601/2602, ами вървят поредно от 2610 до 2617 - не знам каква е била целта, но така на мен ми изглежда по-подредено.
На мястото на 4656/57 нищо ли няма да има?
Явно са решили да ги преномерират от 2610 нагоре, защото по стария ГДВ, 2610 тръгаше първи от Варна и след него беше 2602, а после 2612 и т.н. В текущия вариант е малко по - подредено, а и по - логично.
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
3а. Преномерирали са четирите чифта така, че вече няма 2601/2602, ами вървят поредно от 2610 до 2617 - не знам каква е била целта, но така на мен ми изглежда по-подредено.
Откакто няма експреси, вече повече от 15 години, бившите вече експресни влакове с номера 2501, 3501 и т. н. се залагат ту със старите си номера, но с 6 вместо 5, ту с номера на обикновени бързи влакове. Не ми се рови назад, но горе-долу всяка година или през година се сменят. За следващото разписание може и да са отново с предишните номера.
Явно някъде по етажите на НКЖИ и БДЖ има две лобита и което надделее в дадения момент, такива номера се слагат.

Същото се отнася и за времепътуванията - в едно разписание са натегнати, в следващото се разтягат и обратното.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3635
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Ново е обединението на 10110 с 20201, вече с направление Септември София Мездра. Самият 20201 е назначен за друг час. Състава от 10110 пътува в маршрута на 20112 (14:15  часа от Враца) вече като 10113 с направление Враца София Септември. 20114 вече е преномериран на 20112, новото при него е началната гара - тръгва в 16 часа от Монтана.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15034
    • View Profile
    • Email
Според мен вместо тези ПВ София-Враца, много по-голям успех биха имали БВ София-Враца без спиране никъде, и времепътуване около 1.35-1.40 минути. Заради ремонтите по Ботевград-Мездра и удобните влакове в момента има доста пътници до Враца, дори такива които идват на работа или на лекции в София и такива директни БВ вместо пътническите според мен биха били доста успешни.

В момента като че ли ПВ Враца - София имат много пътници основно до/до Лакатник.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8298
    • View Profile
Само в дефилето до Мездра пътуването е около час и половина дори за бързите влакове с минимум спирки, оттам до Враца дори без спиране трудно ще се стигне за по-малко от 14-15 минути.  Също ще са нужни допълнителни пътнически влакове в дефилето. :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10840
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Тъй де. Крайно време е да се спре с практиката бързи влакове да обслужват села и паланки поради спрян ПВ.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8298
    • View Profile
За целта трябва да има достатъчно подвижен състав за ПВ.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2265
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Токущо забелязах, че чифтът бързи влакове 8626/8627 е отклонен през гарите Карлово - Филипово - Чирпан. Всички останали, чийто номер започва с 8, минават през Пловдив и Димитровград. Тук забелязвам две възможности:
1. (за мен по-малко вероятната) Цели се обслужване на гара Чирпан от поне един бърз влак на денонощие. Не разбирам защо трябва да е през нощта?
2. (за мен по-вероятната) Цели се период от 6 часа и половина без влаково движение (между влакове 8657 и 8656) през гара Пловдив, предвид протичащия ремонт там. Ако е вярно, то за пръв път чувам да затварят временно дадена линия през нощта, за да работят на прожектори по нея. При всички останали случаи, прекъсванията са били дневни (както, например, сагата с Дъбово - Твърдица, която продължава и до днес...).
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не си чувал, защото когато се прави, много рядко има влак, който да бъде засегнат. Среднощ вървят само няколко нощни влака.
Възел Пловдив в момента е голяма каша и ще стане още по-голяма, защото тепърва трябва да се бута мост и да се строи нов, трябва да се разкопае и гара Скутаре, която не е започвана, а целият проект трябва да е предаден "до ключ" до октомври (заедно с ОТ, в т. ч. ETCS), защото финансирането е по механизъм, който не допуска отлагане.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3635
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
От днес отново се работи участъка Дъбово Твърдица.

Иначе обслужването на Чирпан през нощта явно е необходимо, за да предприемат такъв ход с 8626 и 8627. Като се замисли човек, обаче това е още една възможност да се провери пътникопотока по 3- та линия рано сутрин в участъка Карлово София.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13660
    • View Profile
Освен в Карлово, влаковете не спират никъде другаде по трета линия. Пък и има влакове 3636/37. Доста интересен маршрут, вместо да е през Димитровград и Пловдив.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13660
    • View Profile
БДЖ осигурява допълнителни влакове за международния фестивал Сурва в Перник

Quote
С цел гарантиране на удобното придвижване на своите клиенти, националният железопътен превозвач ще осигури допълнителни влакове, които ще пътуват между София и Перник. В тази връзка извънредно ще се движат и следните пет влака:

  • Крайградският пътнически влак № 50273 от София за Перник, който заминава от Централна гара София в 11:35 ч. и пристига в Перник в 12:23 ч.;
  • Крайградският пътнически влак № 50270 от Перник за София, който тръгва от Перник в 12:40 ч. и пристига в София в 13:30 ч.;
  • Крайградският пътнически влак № 50275 от София за Перник, който заминава от Централна гара София в 13:45 ч. и пристига в Перник в 14:39 ч.;
  • Крайградският пътнически влак № 50272 от Перник за София, който потегля от Перник в 14:50 ч. и пристига в София в 15:43 ч.;
  • Крайградският пътнически влак № 50282 от Перник за София, който заминава от Перник в 16:45 ч. и пристига в София в 17:43 ч.;

С допълнителни места към съставите си ще пътуват:
  • Бързият влак № 5611 от София за Петрич, който заминава от Централна гара София в 07:30 ч. и пристига в Перник в 08:24 ч., ще пътува с 1 допълнителен вагон към редовната си композиция;
  • Бързият влак № 6621 от София за Кюстендил, който потегля от София в 08:30 ч. и пристига в Перник в 09:22 ч., ще се движи с двойно увеличен капацитет от 2 дизелови мотриси;
  • Бързият влак № 5613 от София за Петрич, който заминава от София в 12:35 ч. и пристига в Перник в 13:16 ч., ще пътува с двойно увеличен капацитет от 2 електрически мотриси в участъка от София до Перник;
  • Бързият влак № 5616 от Петрич за София, който тръгва от Перник в 17:14 ч. и пристига в София в 18:07 ч., също ще се движи с 1 допълнителни вагона към редовната си композиция;
  • Бързият влак № 6622 от Кюстендил за София, който потегля от Перник в 20:20 ч. и пристига в София в 21:07 ч., ще пътува с двойно увеличен капацитет от 2 дизелови мотриси;
  • Крайградският пътнически влак № 50111 от София за Благоевград, който заминава от Централна гара София в 05:25 ч. и пристига в Перник в 06:24 ч., ще се движи с 1 електрическа мотриса с по-голям капацитет;
  • Крайградският пътнически влак № 50203 от София за Перник, който потегля от Централна гара София в 09:30 ч. и пристига в Перник в 10:21 ч., ще пътува с двойно увеличен капацитет от 2 електрически мотриси;
  • Крайградският пътнически влак № 50113 от София за Благоевград, който заминава от София в 10:20 ч. и пристига в Перник в 11:09 ч., ще се движи с увеличен капацитет от 2 електрически мотриси в участъка от София до Перник;
  • Крайградският пътнически влак № 50208 от Перник за София, който тръгва от Перник в 10:35 ч. и пристига в София в 11:30 ч., ще пътува в състав от 3 електрически мотриси;
  • Крайградският пътнически влак № 50110 от Благоевград за София, който потегля от Перник в 11:38 ч. и пристига в София в 12:31 ч., ще се движи с увеличен капацитет от 2 електрически мотриси в участъка от Перник до София;
  • Крайградският пътнически влак № 50231 от София за Дупница, който заминава от Централна гара София в 14:40 ч. и пристига в Перник в 15:35 ч., ще пътува с увеличен капацитет от 2 електрически мотриси в участъка от София до Перник;
  • Крайградският пътнически влак № 50205 от София за Радомир, който потегля от София в 16:05 ч. и пристига в Перник в 16:54 ч., ще се движи с двойно увеличен капацитет от 2 електрически мотриси;
  • Крайградският пътнически влак № 50210 от Радомир за София, който тръгва от Перник в 17:48 ч. и пристига в София в 18:47 ч., ще пътува с двойно увеличен капацитет от 2 електрически мотриси.
Цената на билет за пътуване от София до Перник е 2.30 лв. Притежателите на железопътни карти ползват намаление от крайната цена, като за тези клиенти билетът е на стойност 1.35 лв. „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД предлага и еднодневни карти за неограничено пътуване между София и Перник в рамките на един ден. Цената на картата е 4 лв.

Клиентите на БДЖ могат да получат подробна информация за разписанията на влаковете от служителите на гишетата „Информация” и билетните каси в железопътните гари и бюра в страната или на националния информационен телефон 02/931 11 11.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3635
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
От днес 12 Февруари се възстановява движението на БВ 4631 и 4632 по направление Горна Оряховица Казанлък Филипово и обратно.

https://www.bdz.bg/bg/a/bdzh-vzstanovyava-dvizhenieto-na-brziya-vlak-gorna-oryakhovitsa-kazanlk-plovdiv
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".