Author Topic: Тема за вагони  (Read 183041 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15569
    • View Profile
    • Email
Тема за вагони
« on: 22.01.2007, 21:01:54 »
От гледна точка на пътник мога да кажа,че софийските депа са най-зле и с най-лоша поддръжка.Според мой наблюдения,най-лошите вагони са софийските,а най-добрите са Варненските,Горнооряховските,Русенските и Пловдивските.В Бургас напоследък се появиха също едни салонни вагони 17-та серия,също изглеждат много запазени.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Re: Тема за вагони
« Reply #1 on: 22.01.2007, 21:50:54 »
Като цяло никъде вагоните не са читави - има и читави и нечитави.
Това, че Софийските вагони са най-зле може малко да се поспори, тъй като има и климатизираните серия 63, доставените втора ръка от Германия (50 и 43серия)и т.н. Е, като цяло в София има и кокошарници 15, 17 и 47 серия. Да не забравяме, при нас в София има и 15-17 инвалидни. В Горна също има 2, а никъде другаде няма такива. В Пловдив няма голямо разнообразие от вагони. От читавите са само доставените втора ръка от Германия 50 серия (купейни 11х6) и AyBy 43 серия (безкупейни). Другите предимно са кокошарниците 17 и 47 серия. Повечето крайградски влакове в район Пловдив се обслужват от електрически и дизелови мотриски. В Горна има само 47 серия (кокошарници, но в Горна май са по-читави) и климатизираните 63 серия.
Не знам как е в Русе, но мисля че и там положението не е много добро.
Така че от гледна точка на комфорт софийските вагони са най-добри. Естествено не броим това, че в депо Надежда не ги мият отвън, но има наистина много читави вагони.
****

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15569
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #2 on: 22.01.2007, 22:15:06 »
Quote from: rexkos
Като цяло никъде вагоните не са читави - има и читави и нечитави.
Това, че Софийските вагони са най-зле може малко да се поспори, тъй като има и климатизираните серия 63, доставените втора ръка от Германия (50 и 43серия)и т.н. Е, като цяло в София има и кокошарници 15, 17 и 47 серия. Да не забравяме, при нас в София има и 15-17 инвалидни. В Горна също има 2, а никъде другаде няма такива. В Пловдив няма голямо разнообразие от вагони. От читавите са само доставените втора ръка от Германия 50 серия (купейни 11х6) и AyBy 43 серия (безкупейни). Другите предимно са кокошарниците 17 и 47 серия. Повечето крайградски влакове в район Пловдив се обслужват от електрически и дизелови мотриски. В Горна има само 47 серия (кокошарници, но в Горна май са по-читави) и климатизираните 63 серия.
Не знам как е в Русе, но мисля че и там положението не е много добро.
В Русе имат 74-та серия,като част от тях даже имат и перденца,имат и първокласни 74-та серия,май само в Русе имат такива първокласни в движение.
А от 47-ма серия има и много добри вагони,които са минали ревизия в Хан Крум.Отвътре нямат почти нищо общо с предишното си състояние,старите седалки са извадени и имат по 6 нови седалки със синя тапицерия в купе,отвърте са като в първокласни вагони,плоскостите в салона също са много готини.
Освен какъв тип вагони в кое депо има е важно е как ги поддържат-точно това ми беше мисълта в предишното мнение,че като поддръжка в София е най-зле в сравнение с другите депа из България.
Във Варна също имат значителен брой вагони 74-та серия почти всички ремонтирани с нова синя тапицерия на седалките и винаги блестят от чистота,същото важи и за техните 47-ма серия.
П.С.Наистина евала за постинга с описанията за пътуванията,по много-добър начин си представил информацията.
« Last Edit: 22.01.2007, 22:17:04 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #3 on: 09.04.2007, 13:37:50 »
Имаше вагоноистроителен завод в Горна Оряховица, който го затриха и него...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #4 on: 09.04.2007, 15:29:11 »
Имаме вагони произведени (и продължават да се произвеждат) в България.
И локомотиви който обаче не се използват в БДЖ а от частни фирми. Локомотивите са производство на Express Servis Русе и от този клип .  
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #5 on: 09.04.2007, 15:35:44 »
Quote from: KRAKOMOBILA
Имаме вагони произведени (и продължават да се произвеждат) в България.
И локомотиви който обаче не се използват в БДЖ а от частни фирми. Локомотивите са производство на Express Servis Русе и от този клип .  

Maлко са грозноватички. а защо БДЖ няма от тях?

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #6 on: 09.04.2007, 15:48:28 »
Мен много ми харесват. Вършат иделна работа за маневра. А БДЖ незнам защо нямат.Може би искат да си карат още старите 52 и 55-та серия
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7448
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #7 on: 09.04.2007, 18:25:52 »
Quote from: NiGhtPiSH
Имаше вагоноистроителен завод в Горна Оряховица, който го затриха и него...
В Дряново има завод, който продължава да работи макар и доста анемично. Иначе заводите в Карлово, Бургас, Самуил и Септември работят с пълна сила. Септемврийския завод прави вагони дори за Франция.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18131
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #8 on: 09.04.2007, 19:11:27 »
Quote from: CKD
В Дряново има завод, който продължава да работи макар и доста анемично. Иначе заводите в Карлово, Бургас, Самуил и Септември работят с пълна сила. Септемврийския завод прави вагони дори за Франция.
Ако не се шегуваш и всичко това е вярно, е направо парадоксално как БДЖ няма вагони, внася втора ръка...Тези заводи държавни ли са?Честно казано аз знаех само за този в Дряново.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7448
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #9 on: 09.04.2007, 19:48:14 »
Няма държавни вагонни заводи - вкл. и дряновския.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18131
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #10 on: 09.04.2007, 19:53:59 »
Quote from: CKD
Няма държавни вагонни заводи - вкл. и дряновския.
Тогава разкажи чия собственост са, какво произвеждат и защо като са ги продавали не е имало клаузи за преференции към БДЖ.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7448
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #11 on: 09.04.2007, 20:02:12 »
Естествено че не. Всичко се раздаде под масата на безценица и сега естествено БДЖ не може да плаща за ремонт на вагоните си откъдето идва и техният дефицит.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7448
    • View Profile
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #13 on: 10.04.2007, 19:17:20 »
Quote from: KRAKOMOBILA
503-ТМ1  


Който има телевизор да гледа Календар по Нова - ще има репортаж как хора са пътували по празниците с БДЖ при особен комфорт  

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #14 on: 11.04.2007, 13:32:31 »
Quote from: etnies
Който има телевизор да гледа Календар по Нова - ще има репортаж как хора са пътували по празниците с БДЖ при особен комфорт  

 Репортажа е от видинския влак.Мога да ви кажа, че са продали точно двойно билети(ама не само запазени, а и за правостоящи), отколкото е могъл да побере влака.По принцип е трябвало да има допълнителни вагони, но не е имало нищо и с 4 вагончета наблъскани още от начална гара Видин, плюс 2 ломски, също фул догоре към София и на Враца почти никой не е успял да се качи, хем хората са си купили билети.Общо взето с видинския винаги стават страхотни циркове.Да не говорим какъв локомотив теглеше композицията.Не беше останала боя по него.
 Аз не  знам каква е тази практика редовно да се продават много повече билети, от колкото е капацитета на композицията.И това е практика.Винаги го правят.

 Иначе вчера 1808 по 11  и 3101 по 204, развален .Беше разтоварил народа между Плиска и Окръжна на Студентски общежития.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14029
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #15 on: 11.04.2007, 13:59:58 »
Quote from: borosport
Аз не  знам каква е тази практика редовно да се продават много повече билети, от колкото е капацитета на композицията.И това е практика.Винаги го правят.
Отклоняваме се от темата, но ще кажа, че според мен никой не си е правил досега труда да изчислява колко точно побира една композиция - или поне не се взима предвид. Аз досега не съм чул някоя касиерка да е отказала да продаде билет, защото влакът е пълен   - те дори и не знаят колко вагона е влакът!

Offline KRAKOMOBILA

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #16 on: 11.04.2007, 14:12:21 »
Quote from: ozzy
Отклоняваме се от темата, но ще кажа, че според мен никой не си е правил досега труда да изчислява колко точно побира една композиция - или поне не се взима предвид. Аз досега не съм чул някоя касиерка да е отказала да продаде билет, защото влакът е пълен   - те дори и не знаят колко вагона е влакът!
На мен ми се е случвало  
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #17 on: 11.04.2007, 16:12:24 »
Разбира се, че касиерките на гарите знаят колко вагона има композицията. Но защо да не изкарат повече парички, пък говедата да се бутат.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #18 on: 11.04.2007, 16:39:52 »
Quote from: conecto
Разбира се, че касиерките на гарите знаят колко вагона има композицията. Но защо да не изкарат повече парички, пък говедата да се бутат.


да де и на мен ако ми се случи това, следващия път директно си купувам билет за автобус. аз съм единственият от офиса, който като ходи комадировка(хубаво, че не ми се е случвало от 5 месеца) ползвам влак. Всеки предпочита или автобус, или кола, ако има.
Поне до Пазарджик няма автобуси. Та тогава влакчето е налиния.
И връщанията ми с влака от Казанлък са били винаги ОК, вярно, че един път пристигнахме с час и половина закъснение, а другият път с 45 мин., ама нямам оплаквания.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7448
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #19 on: 11.04.2007, 17:02:57 »
Няма как гара Враца да знае колко билета са продадени от Видин, Видбол, Жеглица, Срацимир, Макреш, Димово, Белщица, Орешец, Скомля, Воднянци, Дреновец, Дъбова махала, Брусарци, Медковец, Долно Церовене, Габровница, Мърчево, Бойчиновци, Ракево, Криводол и Бели Извор. Че сегашната схема на издаване на билети е порнография - вярно е. Че няма вагони и локомотиви - и това е вярно (не че няма просто са извън строя). В БДЖ никой не мисли по тези въпроси - чиновническия апарат мисли само за пенсията и как да прибере пари под масата. Да не говорим че като цяло държавната политика е към затриване на БДЖ.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите