Author Topic: ЕМВ 32/33-серия  (Read 109087 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14332
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #320 on: 09.10.2025, 17:10:01 »
Според този сайт, който се ъпдейтва редовно, има 9 мотриси в движение.

Offline ikarus2102

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 515
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #321 on: 05.11.2025, 19:32:33 »
Прочетох статията в Уикипедия за електричките серия 32 и останах учуден, че от тях са били доставени цели 79 броя. Не 10 или 20 като мотрисите Дезиро, а цели 79. Чудно ми е за какво са им били на БДЖ толкова много при изобилието на локомотиви Шкода и вагони серия 47? Повечето от тях са били бракувани през 90-те. Другото което се чудя е как толкова много бройки са станали ненужни, че днес живи има само 12 като от тях се движат 9? Инциденти с тях почти няма. Има само една изгоряла. Като дете все още бяха доста разпространени и ги помня предимно по линиите Стара Загора - Пловдив и Карлово - Зимница. Състоянието им тогава им беше добро, но когато идваше влака се надявах да не дойде такава, защото вратите им се отварят автоматично и мен ме беше страх да не би когато дойде гарата да не се отвори вратата. Днес обаче те са страшно неподдържани и занемарени и приличат на подвижни гробници. Поне да се возиш в такава се оказа не е толкова лошо. Аз от любопитство исках да се повозя на такава и през 2023 се возих. Бяха я пуснали по някаква причина по линията Горна Оряховица - Стара Загора. Мога да кажа да, че имат добра возия.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15922
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #322 on: 05.11.2025, 19:36:49 »
По спомен Дезиро са поне 50-60 броя общо у нас различните разновидности. Дизел, електрически с 3 и 4 секции. Все пак имай в предвид че тогава сме били с цели 3 милиона повече население, ненормално да трябват много повече влакове. Интервала особено по някои линии също е бил много по чест.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #323 on: 05.11.2025, 19:53:26 »
Има доста повече изгорели 32 от една. Има и доста по-малко влакове днес отколкото преди 30 години.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 383
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #324 on: 05.11.2025, 20:25:36 »
Aко не се лъжа, купихме 25 дизелови и 25 електрически дезира, т.е. 50 броя общо.
Колко се движат сега, не знам.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #325 on: 05.11.2025, 20:33:52 »
Освен три бракувани след тежки инциденти, всички се движат.

Offline ikarus2102

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 515
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #326 on: 05.11.2025, 21:40:28 »
Електрическите мотриси Дезиро са доставени 25 на брой. Повечето линии, които са електрифицирани днес са били електрифицирани именно през 70-те когато са купувани ЕМВ серия 32 и е имало нужда от нов електрически подвижен състав. В България все още има на места неелектрифицирани участъци и затова купиха дизеловите Дезиро. Дизелова мотриса може да върви по електрифициран участък но обратното няма как да стане. Участъкът Димитровград - Свиленград го електрифицираха през 2015. За други електрифицирани линии в периода 2005-2025 не съм чувал. Намерих снимки, които до някъде обясняват защо са били толкова много. Пътникопотокът е бил голям и са ги пускали по двойки. Две ЕВМ-та едно след друго.





Между другото като дете помня, че ЕМВ серия 32 имаше и по-линията Бургас - Карнобат.
« Last Edit: 06.11.2025, 10:28:27 by ikarus2102 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15922
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #327 on: 05.11.2025, 22:35:25 »
Имам спомен че имаше и по 3 закачени от София примерно до Елин Пелин, там откачаха едната, втората примерно на Костенец, 3 Тата отива до Пловдив. Последено някъде 2014 та се возих на влак с 2 закачени до Бов. 2007- ма някъде до Дупница също помня по 2.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1197
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #328 on: 05.11.2025, 23:10:24 »
Освен три бракувани след тежки инциденти, всички се движат.
Има и няколко трайни спрени ДМВ-та във Варна. Те окончателно ли са брак?

Offline qwerty95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2015
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #329 on: 05.11.2025, 23:49:30 »
Навремето имаше толкова много повече влаково движение от сега, че гарите бяха фрашкани с вагони и маневри. Сега е пустош.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #330 on: 06.11.2025, 08:47:35 »
Има и няколко трайни спрени ДМВ-та във Варна. Те окончателно ли са брак?
Актуално се движат 21 ЕМВ и 17 ДМВ. Бракувани едно ДМВ и едно ЕМВ, в изолация две ДМВ.
Останалите са в ремонт или чакат ремонт.

Offline ikarus2102

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 515
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #331 on: 06.11.2025, 20:13:30 »
Намерих в интернет стари разписания на влаковете и прегледах едно старо разписание от 80-те и действително влаковете са били доста повече от сега. Влакове от София до Пловдив е имало по 20 пъти на ден. Сега са наполовина. Имало е повече пътнически и крайградски пътнически влакове и без изненада всички те са били обслужвани от ЕМВ серия 32. Имало е влакове като София - Побит Камък, София - Мирово, София - Ихтиман и София - Вакарел. Тези сега или ги няма или върви само един на ден такъв.

Потърсих кои линии имат неелектрифицирани участъци и като изключим теснолинейните такива са:

Добрич - Повеляново

Добрич - Кардам

Плевен - Черквица

Силистра - Самуилово

Левски - Троян

Левски - Свищов

Пловдвив - Панагюрище

Перник - Кюстендил

Кюстендил - Гюешево

Димитровград - Подкова

Пловдив - Пещера

Пещера - Стамболийски

Всички те се обслужват от мотриси Дезиро, въпреки че в БДЖ - ПП все още има 5 броя дизелови локомотиви серия 07.
« Last Edit: 06.11.2025, 20:43:10 by ikarus2102 »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11698
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #332 on: 06.11.2025, 20:42:32 »
07 обслужват бързи влакове Самуил-Силистра и Повеляново-Добрич.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9625
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #333 on: 07.11.2025, 08:35:01 »
За по-слабо натоварените неелектрифицирани линии е оптимално обслужване с ДМВ Дезиро заради ниския разход на гориво и смазка също възможността за по-високи скорости в някои участъци.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2585
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #334 on: 07.11.2025, 14:23:26 »
За по-слабо натоварените неелектрифицирани линии е оптимално обслужване с ДМВ Дезиро заради ниския разход на гориво и смазка също възможността за по-високи скорости в някои участъци.  :rolleyes:
... надявам се и с нисък разход на вода за охладителната система на двигателя. :) В един железопътен форум (а може да е било и в този форум) бях попаднал навремето на истории с носене на бутилки и туби с вода за доливане по пътя. Като че ли ставаше въпрос за Дезиро от Варна до Добрич, но може и да греша относно локацията.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6137
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #335 on: 07.11.2025, 14:54:42 »
Неслучайно по линиите, където вървят ДМВ, почти всички чешми по гари и спирки работят. Има даже случаи пътниците да чакат влака с пълни туби. Разходът на огладителна вода беше по-голям от разхода на гориво.
От няколко години насам най-проблемите минаха ремонти и сега положението е горе-долу наред.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4399
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #336 on: 09.11.2025, 00:45:33 »

Потърсих кои линии имат неелектрифицирани участъци и като изключим теснолинейните такива са:


Перник - Кюстендил

Бърза корекция.

Радомир - Кюстенди.


Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 445
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #337 on: 10.11.2025, 09:01:26 »

Потърсих кои линии имат неелектрифицирани участъци и като изключим теснолинейните такива са:


Перник - Кюстендил

Бърза корекция.

Радомир - Кюстенди.

Да сме още по-точни Радомир- Гюешево

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4399
    • View Profile
Re: ЕМВ 32/33-серия
« Reply #338 on: 10.11.2025, 09:56:42 »

Потърсих кои линии имат неелектрифицирани участъци и като изключим теснолинейните такива са:


Перник - Кюстендил

Бърза корекция.

Радомир - Кюстенди.

Да сме още по-точни Радомир- Гюешево

Участъка посочен от автора на поста е Кюстендил - Гюешево вероятно, защото влаковете го обслужват отделно. Няма директен влак Радоомир- Гюешево. Преди се обслужваше от 55 с един вагон, но сега май е с 10-ка.