Author Topic: Тема за вагони  (Read 204500 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1120 on: 25.05.2025, 21:33:35 »
И на тези ли им съсипаха блокировките на вратите?

Не знам, те досега не са били при нас в движение, сега ще им е сефте. DB ги извадиха от употреба със смяната на разписанието декември 2023 именно заради вратите, бяха последните останали в употреба сгъваеми в цялата мрежа и не отговарят вече на стандартите за безопасност. Затваряше ги обаче машинистът централно от локомотива, при нас дали е възможно това нямам представа.
« Last Edit: 25.05.2025, 21:39:36 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1121 on: 25.05.2025, 22:21:56 »
Затваряше ги обаче машинистът централно от локомотива, при нас дали е възможно това нямам представа.
С новите локомотиви е възможно и за тези, и за всички стари вагони в движение. Никой никога обаче не е създавал организация за централно затваряне на врати и няма и намерение да го прави. Общо взето, колкото хора питате, включително сред ръководния състав, толкова ще ви отговорят, че не искат още една грижа на главата.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1122 on: 26.05.2025, 11:01:24 »
В Унгария видях интересно изпълнение. Същите като нашите стари купейни вагони примерно 40-та серия, същите привидно ръчни врати, но самите врати не се отварят на ръка а се отварят с копче, като на 63-та серия. Мисля че са с въздух. Хората си ги поддържат и ползват. Значи ако има желание може да се види как е направено и при последващ ремонт и нашите да се направят така. Нещо доста просто и механично въздушно цилиндърче с някакъв прекъсвач примерно, но много удобно.

И като стана въпрос за вагони, онзи ден в състава на ПВ от Стара Загора до Тулово имаше интересен вагон, 24-метров второкласен 40-та серия с 10 купета. Това е много старо, мислех че отдавна няма такива и не бях виждал от години, но този беше видимо в доста добро състояние и с нови тапицерии. От 26-метрови такива има в движение, също, ама от късите втора класа ме изненада, нищо чудно този да е още от 60-те или 70-те и по някакъв начин да е оцелял до днес.
« Last Edit: 26.05.2025, 11:03:05 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1123 on: 26.05.2025, 12:03:34 »
В Унгария видях интересно изпълнение. Същите като нашите стари купейни вагони примерно 40-та серия, същите привидно ръчни врати, но самите врати не се отварят на ръка а се отварят с копче, като на 63-та серия. Мисля че са с въздух. Хората си ги поддържат и ползват. Значи ако има желание може да се види как е направено и при последващ ремонт и нашите да се направят така. Нещо доста просто и механично въздушно цилиндърче с някакъв прекъсвач примерно, но много удобно.

Според този цитат от немската Уикипедия известен брой от бистрата на DB имат вече такова отваряне. Въпросът е дали работи?

Quote
Bevor die Deutsche Bahn die Bordbistro-Wagen mit Drehfalttüren ausmusterte, wurden diese im Zuge einer Modernisierung mit einem automatischen Antrieb des Herstellers Pintsch-Bamag ausgestattet. Fortan konnten diese Drehfalttüren komfortabel über Drucktaster bedient werden und besaßen zusätzlich einen Einklemmschutz

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?31,6800805
https://de.wikipedia.org/wiki/Drehfaltt%C3%BCr
« Last Edit: 26.05.2025, 12:10:35 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5987
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1124 on: 26.05.2025, 12:11:00 »
Те не искат да ползват вече готовото автоматично затваряне, вие искате да правят отваряне.

Offline Spas237

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 211
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1125 on: 26.05.2025, 14:11:19 »
У нас е просто неповторим случая със затварянето на вратите. Никъде в Европа не съм видял влак да пътува с отворени врати, независимо колко стари са вагоните!
У нас даже съм ставал свидетел на кондуктор в 63-та серия, който беше блокирал външните врати да стоят отворени "за разхлаждане" :crazy:

Offline david

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #1126 on: 26.05.2025, 15:31:51 »
У нас е просто неповторим случая със затварянето на вратите. Никъде в Европа не съм видял влак да пътува с отворени врати, независимо колко стари са вагоните!
У нас даже съм ставал свидетел на кондуктор в 63-та серия, който беше блокирал външните врати да стоят отворени "за разхлаждане" :crazy:
Нормално да ги блокира в отворено положение, в тези псевдовагони не се стои лятото, камо ли цял ден да си на работа в него.


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1127 on: 26.05.2025, 15:52:57 »
Вагоните са си много хубави. Не се седи в тях, защото първо не са обучили хората как да работят с тях, няма организация за работа с тях, второ че климатичната техника изисква поддръжка и правилна настройка. Писахме тука, че тези вагони, немските и 63-та серия през лятото трябва да са постоянно захранени с пуснати и изправни климатици за да има ефект, а не оставени на 40 градуса пек в Пловдив или Бургас без захранване и затворени. Тогава вътре ще си е 23-24 градуса при 35 навън и ще е супер, а в любимите ти купейни вагони ще се потят като коне натъпкани по 8 човека в купе на площ 2 на 2. Така де и аз ги харесвам че може да снимаш и гледаш през отворен прозорец но комфорта в тях е много по-нисък.

В Германия и Унгария, където има същите като двата вида защо не ги карат лятото с отворени врати? Трябва да дойдат обучени млади хора, които знаят как да работят с тях  и да променят изцяло организацията и изведнъж ще се окаже че имаме доста прилични вагони като комфорт.
« Last Edit: 26.05.2025, 15:56:14 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1128 on: 27.05.2025, 19:22:50 »

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #1129 on: 27.05.2025, 22:22:09 »
Поредният транспортен министър, който прави големи обещания и се "заканва" на автомафията. Да видим след колко месеца тия влакове ще бъдат спрени след като са влошили качеството на услугата и вече "няма пътници".
За графитите на отсрещния коловоз нито дума.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1130 on: 02.06.2025, 12:20:45 »
Министърът явно е решил все пак че мокетите ще се перат и климатиците ще се пускат час преди заминаване.  :crazy:  :fan:

Гроздан Караджов след пътуване с влак: Засега не може да е бързо, евтино и удобно

"Пътуването с влак може да е бързо, евтино, удобно и екологично. Може! Но не и в България. Все още". Това написа във Фейсбук транспортният министър Гроздан Караджов

По негови думи проблемите са ясни и дългогодишни. Той самият е останал със смесени впечатления при пътуването си от Мездра до София с бързия влак, тръгващ от Варна.

След направената равносметка, той посочва, че е наредил следните неща:

  1. Всички влакове да се приведат в адекватно за пътуване състояние - подовете да бъдат почистени, прозорците - измити, всякакви петна - премахнати.
  2. Във всеки влак за дълги разстояния да има служител на БДЖ, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията. Поне един час преди тръгване на влака трябва да се осигури безупречна чистота, работата на климатиците, течен сапун в тоалетните, хартия и др.
  3. Да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда.
  4. Към всеки бърз влак за дълги разстояния да има бистро. В момента БДЖ разполага с десет такива вагона, които са достатъчни за покриване на тези линии.
  5. Всички климатици във влаковете с вагони, снабдени с такива, трябва да работят нормално.
  6. Както е направено с обхода на линията София-Бургас, и по линията София-Варна ще бъдат идентифицирани участъци, където скоростта на влака е излишно намалена, за да може да се съкрати времето за пътуване.
  7. НКЖИ трябва да изготви до края на седмицата списък с гарите, на които не е правен ремонт последните 20 години, за да се види какво може да се направи, за да се подобри положението.

Караджов подчертава, че в БДЖ наистина не се е инвестирало десетилетия наред и подмяната на влаковете ще отнеме време.

Според него обаче има проблеми, които могат да се отстранят бързо, за тях има пари и ще подобрят значително комфорта на пътуващите.

Транспортният министър уверява, че това няма да е последното му пътуване с влак. Следващото ще е с крайградски пътнически влак, където по негови думи положението е още по-трагично.

"Поднасям искрените си извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове! Извинения и към редовите железничари, които въпреки, че съвестно изпълняват задълженията си, понасят основателните критики на пътуващите!", написа още Караджов.Караджов подчертава, че в БДЖ наистина не се е инвестирало десетилетия наред и подмяната на влаковете ще отнеме време.

Според него обаче има проблеми, които могат да се отстранят бързо, за тях има пари и ще подобрят значително комфорта на пътуващите.

Транспортният министър уверява, че това няма да е последното му пътуване с влак. Следващото ще е с крайградски пътнически влак, където по негови думи положението е още по-трагично.

"Поднасям искрените си извинения към всички пътници на БДЖ за условията, в които пътуват в българските влакове! Извинения и към редовите железничари, които въпреки, че съвестно изпълняват задълженията си, понасят основателните критики на пътуващите!", написа още Караджов."

https://news.bg/society/grozdan-karadzhov-sled-patuvane-s-vlak-zasega-ne-mozhe-da-e-barzo-evtino-i-udobno.html

« Last Edit: 02.06.2025, 12:29:33 by fafan »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5972
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1131 on: 02.06.2025, 15:00:06 »
То и предния така викаше, някакви спешни мерки уж предприе, ама работата си е почти същата. Да видим тоя до къде ще я докара.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1977
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1132 on: 02.06.2025, 23:21:25 »
И милиция, милиция, Министре, за да ходи след стюарда и да го пази да си извършва задълженията по контрола.

Също и адекватна организация в бистрата. А не в бистрото в следобедния влак Бургас-София (който е почти празен), но от Бургас до Айтос, където пътуването е малко над 20 минути и бистрото е абсолютно празно, да няма поне трима от персонала (кондуктор, началник влак, продавачката в бистрото) да се изредят и да дойдат да ни кажат, че е разрешено пътуване в бистрото само по един час.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15763
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1133 on: 16.06.2025, 12:27:20 »
Ето как са решили проблема с вратите в старите вагони в Унгария. Доста стари вагони ползват там освен новите, точно като нашите 40-та, 50-та и 43-та серии, че дори като най-старите 40-ки 24 метра и 8 места в купе. Ръчните врати много добре са ги направили да се отварят и затварят с бутон от пътниците, вагоните са много чисти и поддържани въпреки че са много стари. Дори обикаля човек от фирма за почистване по време на пътуването и събира боклуци ако има. Има си стаичка в края на вагона до една от тоалетните. Вагон надраскан с графити или мръсен отвън не видях, ако има е по-скоро изключение.

В Румъния на големите гари пък дори раздават пликчета за боклук ако някой има нещо за изхвърляне, също и оставят пликчета във влака.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #1134 on: 11.07.2025, 20:34:41 »
Quote
Гвоздейков оправда проблемите в германските вагони с токови удари

Бившият транспортен министър Георги Гвоздейков излезе с дълъг пост в социалните мрежи, в който защити сделката за закупуване на 76 пътнически вагона втора ръка от германската Deutsche Bahn. Постът му във Фейсбук идва като реакция на общественото недоволство и медийни публикации, свързани с високите температури и неработещи климатици в тези вагони, както и с коментари на настоящия премиер Росен Желязков и министъра на транспорта Гроздан Караджов, че вагоните са непригодни за българските условия.

Цялата статия - на сайта.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8033
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1135 on: 11.07.2025, 21:41:09 »
Quote
Гвоздейков оправда проблемите в германските вагони с токови удари

Бившият транспортен министър Георги Гвоздейков излезе с дълъг пост в социалните мрежи, в който защити сделката за закупуване на 76 пътнически вагона втора ръка от германската Deutsche Bahn. Постът му във Фейсбук идва като реакция на общественото недоволство и медийни публикации, свързани с високите температури и неработещи климатици в тези вагони, както и с коментари на настоящия премиер Росен Желязков и министъра на транспорта Гроздан Караджов, че вагоните са непригодни за българските условия.

Цялата статия - на сайта.

Това пасва на писаното и в немския форум drehescheibe, там също пишат за претоварване на климатиците и автоматично изключване:

Quote
Бившият министър посочва, че в техническата инструкция на вагоните е дадено изрично указание термостатите да стоят в централно положение, а не в максималното за охлаждане, особено при температури над 32 градуса. Претоварването на системите за охлаждане и захранване с енергия, причинено от настройване на максимално охлаждане, води до повреди и сривове.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5972
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #1136 on: 14.07.2025, 09:13:20 »
Много се говори за немските вагони, а това че българските салонни са без работещ климатик в голямата си част, нищо не се казва. Има повече прозорчета, ама жегата пак е голяма.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14221
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #1137 on: 14.07.2025, 09:34:37 »
Последно като се возих на такъв 63 серия за Видин, климатикът се усещаше, само когато бяхме спрели на гара. Отделно въздухът идваше откъм пода и се вдигаше прах.